Jeg har et spørgsmål omkring min Skoda.
Forhåbentlig er der en der kan svare på det, eller har været ude fra det før.
Jeg har en 2.0 tsi 220hk motor. Ea888 tror jeg os den kaldes?
Jeg har købt den brugt, der havde været skiftet kæde, men det var ikke lavet korrekt. Bilen havde en hel masse andre ting der var i vejen. Jeg lavede det og kæden blev stillet korrekt ud fra originale papir/ fremgangsmåde.
Så har den egentlig ‘spillet’ men hvis man kørte fuldlast så havde den sådan en mærkelig vraslen lyd. først havde jeg bare troet det var sådan den lød med det uoriginale forrør ned til det milltek katback system.
Så gik det ikke været en bedre end at vandpumpen stod af på den. Lejet var færdigt. Det skiftede jeg og får at få bolten ud nede ved den lille tandrem, holdte jeg igen på krumtapsbolten. Drejer modsat nu når det er links gevind. Kan mærke/ hører den kører fra mig ? Hvis man kan sige det sådan. Får det ‘løst’ skiftet vandpumpen og det spiller fint. Dog så har vi den vildeste motorrumlen når man kører. Men kører pisse godt i motoren, og uden den her vraslen lyd når man giver fuldlast? Plus den har masser træk og overskud.
Skiller det kæde igen og ser at den er hoppet på balanceakslen. Retter det tilbage, samler og nu er det uden den rumler.
Dog kommet min undren.
Nu står tingene på mærkerne igen, ingen vandpumpe hvor lejet er smadret i.
Og nu har vi ikke den samme trækkræft. Og ved fuldlast har jeg den her vraslen lyd igen?

Ved godt det lige blev en lang forklaring og at det ikke det nemmeste at forklare hvilken lyd det er.
Alt står på mærker.
Håber i har nogle gode råd

/ Nicolaj