Fejl i nyeste kort data? MEB platform.
- mojo
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Stjær
- Has thanked: 333 times
- Been thanked: 322 times
Fejl i nyeste kort data? MEB platform.
Er det kun mig der oplever at hastigheds grænserne på den nyeste kort version er helt gal?
Den pinger konstant når vi kører fra landevej (80) og ind på en mindre sidevej (80) hvor den så skriver 30 på kortet de første 200meter derefter 50 og til slut 80 som er korrekt.
Ligeledes komme den tit op med 30 eller 50 ude på de små veje her omkring Skanderborg.
Den pinger konstant når vi kører fra landevej (80) og ind på en mindre sidevej (80) hvor den så skriver 30 på kortet de første 200meter derefter 50 og til slut 80 som er korrekt.
Ligeledes komme den tit op med 30 eller 50 ude på de små veje her omkring Skanderborg.
- farouche
- Medlem
- Geografisk sted: Aarhus
- Has thanked: 17 times
- Been thanked: 157 times
Re: Fejl i nyeste kort data? MEB platform.
Der er mange der skriver om det på ID.7 Facebook og synes jeg har oplevet lidt det samme . Bilen er dog så ny at jeg nok ikke rigtigt har prøvet meget før update
2023 Polestar 2 LRSM Plus
- mojo
- Aktiv medlem
Så er det ikke kun mig.
Jeg har sammenlignet data med HERE app som er den leverandør vag bruger og der er dataene rigtige.
Jeg har sammenlignet data med HERE app som er den leverandør vag bruger og der er dataene rigtige.
- majbom
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: Midtfyn
- Has thanked: 254 times
- Been thanked: 270 times
Jeg synes det har været ret tilfældigt siden vi fik Enyaq'en i oktober. Jeg rettede en bestemt strækning vha. app'en Mapcreator, men jeg ved ikke hvor mange der skal gøre det før det slår igennem, eller hvordan det fungerer, for den er stadig forkert.
//morten
Olibo Green Škoda Enyaq 85 Sportline Advanced 2026
Olibo Green Škoda Enyaq 85 Sportline Advanced 2026
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 595 times
- Been thanked: 1012 times
- Kontakt:
Jeg har sendt en del rettelser ind, som jeg tror jeg har været den eneste der har rapporteret.
Min erfaring er, at det tager 8 til 12 måneder før rettelsen så bliver sendt ud i en update.
/Søren.
-
perw
- Medlem
- Geografisk region: København
- Has thanked: 71 times
- Been thanked: 250 times
Jeg har haft Octavia i mange år og min erfaring er at der er store forskelle på hvad Here viser og hvad det lokale kort viser.
Også noget der var rigtig på here.com for år tilbage, er stadig ikke rettet i kortet. Så jeg har svært ved at se sammenhængen.
Vi har i mange år oplevet at navigationen ville over et nyt motorstykke, som slet ikke er bygget endnu. Og hvis jeg kigger på here, så findes det ikke. Men selv om jeg har opdateret mine kort 3-4 gange, så findes motorvejen stadig i den lokale navigation.
Og ja jeg opdaterer kort 2 gange om året, når der kommer nye opdateringer.
Også noget der var rigtig på here.com for år tilbage, er stadig ikke rettet i kortet. Så jeg har svært ved at se sammenhængen.
Vi har i mange år oplevet at navigationen ville over et nyt motorstykke, som slet ikke er bygget endnu. Og hvis jeg kigger på here, så findes det ikke. Men selv om jeg har opdateret mine kort 3-4 gange, så findes motorvejen stadig i den lokale navigation.
Og ja jeg opdaterer kort 2 gange om året, når der kommer nye opdateringer.
-
DangerDane
- Medlem
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 221 times
- Been thanked: 170 times
Fatter ikke man ikke bruger waze som leverandør, for der træder ændringer igennem indenfor dage/uger som regel. Men det kræver så også at bilen kører med livedata.
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 595 times
- Been thanked: 1012 times
- Kontakt:
Det vil være lidt mærkeligt, nu når VAG ejer HERE maps sammen med BMW, Daimler og lidt flere.DangerDane skrev: ↑1. jan 2026, 20:00Fatter ikke man ikke bruger waze som leverandør, for der træder ændringer igennem indenfor dage/uger som regel. Men det kræver så også at bilen kører med livedata.
/Søren.
-
DangerDane
- Medlem
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 221 times
- Been thanked: 170 times
Tja det kan så godt være. Men det ændrer jo ikke på at kortene åbenbart ikke er up to date.
- mojo
- Aktiv medlem
Kortet på HERE app navigation er rigtig på de ruter jeg har kontrolleret.
Det er kortet i bilen som er forkert.
Det er kortet i bilen som er forkert.
- dklap
- Medlem
- Geografisk region: Midtjylland
- Has thanked: 258 times
- Been thanked: 423 times
Hvornår er dit kort senest opdateret?
På forrige version(i VW land), fra 25/8 tror jeg, oplevede jeg mystiske opbremsninger flere stedet på motorvejen fra Aarhus til Herning. Som om den flere gange troede jeg var på afkørslen, på trods af jeg fortsatte på motorvejen. Noget jeg ellers aldrig har oplevet før.
I seneste version i min, 25/12, ser det ud til at være rettet. Har heller ikke oplevet andre fejl.
- mojo
- Aktiv medlem
Min kører 25/12dklap skrev:Hvornår er dit kort senest opdateret?
På forrige version(i VW land), fra 25/8 tror jeg, oplevede jeg mystiske opbremsninger flere stedet på motorvejen fra Aarhus til Herning. Som om den flere gange troede jeg var på afkørslen, på trods af jeg fortsatte på motorvejen. Noget jeg ellers aldrig har oplevet før.
I seneste version i min, 25/12, ser det ud til at være rettet. Har heller ikke oplevet andre fejl.
Jeg må lige sammenligne HERE app og navi lidt mere.
Går man ind på siden hvor man kan anmelde rettelser kan jeg også se HERE er rigtig med fartgrænser der hvor skodaen viser forkert.
Jeg kan se i HERE map creator at en af de veje hvor bilen siger 30kmt står som grusvej i HERE med hastigheds grænse 80kmt men 30kmt som normal hastighed på strækningen.
Bilen siger 30 i den ene retning og 80 i den anden