HansH skrev: ↑5. jan 2026, 22:10
Brian - jeg kan kun have vilde fantasier om de diskussioner I må have når familien er samlet, og 3 af dem har Clever ...
Det behøver du ingen fantasi til, for der er ingen diskussioner overhovedet.
- Clever #1: min bror har skiftet til en Zaptec GO - og han havde et partner abonnement til meget billige penge inden. (han har skiftet Polestar 2 ud med A6 Avant e-tron)
- Clever #2: min mor og hendes kæreste har indtil nu haft den billige ordning, den er væk nu, men de har ladet en del ude - det er mig der styrer hvad de har og ikke har - men de er ved at nå dertil hvor Clever ikke nødvendigvis giver mening. (de kører også ENYAQ)
- Clever #3: den sidste er lidt længere ude familiemæssigt, men Clever gav mening da de købte bilen, den ene pendlede langt, og de ville bare lade når det passede dem, nu har de kort på arbejde, og elbilen holder endda hjemme nogle gange, de ved godt de forærer Clever penge - men de har bare ikke fået gjort noget ved det, selvom det irriterer dem at betale for meget = det er deres eget problem. (de kører også ENYAQ)
- Clever #4: Jeg har også en kammerat med to elbiler og Clever, de bruger typisk omkring 2.000 kWh/md og kører derudover også nogle gange igennem Sverige på Clever brikken -
Sidstnævnte kommer nok også til at bruge Clever på skiferien, fordi Elli abonnementet har kikset, for hvis man har den gratis løsning, så kan man først skifte til udløb af den periode man har tegnet = når de kommer hjem fra ferie, Ionity har de så samme problem med, og Tesla passer dårligt i forhold til ruten. Så det var EnBW som ikke dækker hele vejen - så i sidste ende blev merprisen for at bruge Clever brikken så lille at det bare blev nemmere (selvom en ID.Buzz bruger lidt strøm)
Altså det er ikke for ingenting jeg kender til Clever, jeg har faktisk brugt en hel del tid på at få de rette løsninger i omgangskredsen - der er så også flere der har alle mulige andre løsninger som lige passede med det rette tilbud.
---------------
Naturligvis er der også mange kolleger med Clever, derfor er der stort set aldrig en lader fri på arbejde, selvom der er enormt mange - flere af dem giver mening, men mange betaler alt for meget...