Ulovlig tuning af bil kan blive dyrt!

Stedet hvor der snakkes VAG biler
Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Geografisk region: Sverige - (syd)
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 57 times
Been thanked: 1347 times
Kontakt:

Re: Ulovlig tuning af bil kan blive dyrt!

Indlæg af Watcher » 4. dec 2009, 16:00

ja mig og kenneth j sad også og så det igår og sagde bar i kor fandme godt man bor i sverige nu hvor sådan noget ikke kan ske og det danske politi ikke kan røre os :mrgreen:
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Geografisk region: København
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Re: AV AV AV

Indlæg af kimhemm » 4. dec 2009, 16:49

Piske skrev:
VW HK - DE BEDSTE skrev:Hvad gør skat så i det tilfælde hvor der er tilnglyst pant i bilen.. hvis de sælger den for ejeren... så skal de vel honorere pant rækkefølgen...= de får højst sandsynligvis ingen penge??
Det sagde de i programmet. Eller det sagde betjenten da han snakkede med knægten. Han får en regning på det pant der er i bilen.
Betjenten var faktisk fin at høre på. Følte lidt med de ungersvende han tog, men... thats life. Han lod også knægten komme med ind på stationen og se til at bilen blev læsset forsvarligt af og sådan.
Jeg syntes så at betjenten var en knold at høre på. Først sidder han selv og fortæller om hans store interesse for biler, og han også selv har brugt tid på at tune og skrue tidligere. 2 min senere snakker han så om en frontmonteret "inter køler" :lol: :lol: Og "den bil har da i hvert fald 300 HK nu" eller "totalt uansvarligt at tune en bil så bremser og undervogn ikke kan klare det"... hallooo, så du ikke at der sad AP bremser og gevind undervogn på :roll: :roll:
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
Audibanditten
Nyt medlem
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge

Indlæg af Audibanditten » 4. dec 2009, 16:52

Det er en hård straf han har fået, uden tvivl, dog er den mildere og mere økonomisk end hvis han var indblandet i en ulykke, hvor modparten døde eller blev invalideret. Så havde regningen været MEGET større... :shock:

HenrikH
Medlem
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 88 times
Been thanked: 164 times

Indlæg af HenrikH » 5. dec 2009, 08:42

VaSe skrev:Indlægget var heller ike ment for at få sympati fra nogen, jeg er voksen nok til at kunne klare den slags, men mere surt opstød over folks hurtige og smarte kommentarer. ;)

Men ja jeg syntes den er lige hård nok den der over for ham. :cry:
Manden har som dig vidst at det hele ikke var lovligt. Han har vel vidst at der var en sandsynlighed for at bilen en dag blev tjekket?

Reglerne i Danmark er meget stenge, men at afgift og bøde er en del at straffen ved de fleste vel?

kim
Nyt medlem
Geografisk sted: Sverige

Indlæg af kim » 5. dec 2009, 11:52

Syndt for ham :cry: fandme latterligt at han kan få sådan en bøde der, han vil jo stå i kæmpe gæld hele sin ungdom, hans liv er da godt fucked pga. en lidt for tunet bil, jer der synes han har godt af det er jo helt blæste, men med den danske lovgivning så kan han jo bare lave et bankrøveri for at få pengene, der vil straffen jo være mindre end for det der :?

Arh.. du har bedre bremser på din bil, jamen det skal du da straffes for, det jo dybt uforsvarligt... det da kun i DK man kan høre sådan en sætning
"Having a 10 second jap car, is like jumping out off the closet, in the begining it´s a suprise, but in the end you are still gay"

internet-so
Nyt medlem
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Skovsøen

Indlæg af internet-so » 5. dec 2009, 12:45

Ok, så skal i få den

Jo jeg vil gerne komme med en latterlig kommentar. iht vase

Spiller du i lotteriet, må du fandme os tage gevinsten.
For når det gælder om at komme først over krydset, og den er tunet, så er det jo mega fedt
Ligeså må det da være den andenvej!?

Om det enkelte tilfælde, har prøvet at følge nogle regler et godt stykke hen af vejen, er jo bare surt, hvis han mangler de sidste 20% for at bilen er lovlig.

Det er jo ikke et spørgsmål om at have en bil til at ligne en til 2.000.000 millioner...
Det må da alle gange være et spørgsmål, hvad bil kan jeg få, og hvad har jeg råd til...

gang gang er det gamle opel kadtter der har fået thansens største spoile, eller en gevindundervogn, " så jeg kan godt tage rundkørslen med 60 km/t"

men spasser du skal ikke køre 60 i rundkørslen ?! godt være at din super ombygget bil kan, men hurra....

heldigvis i dette tilfælde, har personen da holdt stilen...

Og vase, om jeg godt gider se på folk geilede biler til DHB eller what the f*ck det hedder, det er da fint der er nogle som "laver det" , men kammerat, lav det du har_råd_ til ?
VW PASSAT GTE 2021

kim
Nyt medlem

Indlæg af kim » 5. dec 2009, 14:25

internet-so skrev:Ok, så skal i få den

For når det gælder om at komme først over krydset, og den er tunet, så er det jo mega fedt

Om det enkelte tilfælde, har prøvet at følge nogle regler et godt stykke hen af vejen, er jo bare surt, hvis han mangler de sidste 20% for at bilen er lovlig.

Det er jo ikke et spørgsmål om at have en bil til at ligne en til 2.000.000 millioner...
Det må da alle gange være et spørgsmål, hvad bil kan jeg få, og hvad har jeg råd til...

gang gang er det gamle opel kadtter der har fået thansens største spoile, eller en gevindundervogn, " så jeg kan godt tage rundkørslen med 60 km/t"

men spasser du skal ikke køre 60 i rundkørslen ?! godt være at din super ombygget bil kan, men hurra....

Og vase, om jeg godt gider se på folk geilede biler til DHB eller what the f*ck det hedder, det er da fint der er nogle som "laver det" , men kammerat, lav det du har_råd_ til ?
Okay, så spørger jeg lige lidt mere konkret, da din smøre før, ikke er til at forstå¨..

Synes du det er fair at han får en bøde på 160.000,- fordi han har tunet sin bil, men samtidigt har smidt større bremser og undervogn på for at tøjle kræfterne, og når han så har betalt ved kasse 1, så kan bilen stadigt ikke synes, dvs. skat vil gerne have afgiften af det, men det kan jo ikke bruges til noget når det stadigt ikke kan synes, men han kan ikke vælge at komme ned og skrue delene af også nøjes med bøden?
"Having a 10 second jap car, is like jumping out off the closet, in the begining it´s a suprise, but in the end you are still gay"

Cato
Helt nyt medlem
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Cato » 5. dec 2009, 14:36

Om det er fair eller ej kan man skrive side op og side ned om. Vi har nogle love og regler her i dette land som man bør følge. Hvis vi alle lavede vores egne regler ville det jo blive det rene anarki.

kim
Nyt medlem

Indlæg af kim » 5. dec 2009, 15:01

Cato skrev:Om det er fair eller ej kan man skrive side op og side ned om. Vi har nogle love og regler her i dette land som man bør følge. Hvis vi alle lavede vores egne regler ville det jo blive det rene anarki.
Ja det jeg nu godt klar over, syns bare det er helt ude af propotioner, du kan gå på istedegade og der står de første 20 som sælger heroin, de får en bøde på 3tusind og hvis de er rigtigt uheldige en dag i cellen, men tun en bil og få ødelagt dit liv, synes ikke lige det hænger sammen.

Cato
Helt nyt medlem
Geografisk sted: Nordsjælland

Indlæg af Cato » 5. dec 2009, 15:55

Et uanmindeligt helt vildt flot stykke arbejde som er blevet udført både af Howdiaudi og VaSe. Vil gerne indrømme at jeg er død misundelig på, at mine hænder ikke er skruet lige så godt på som hos jer to. Hvis det er lovligt ville det måske være muligt for VAGCARS at lave en indsamling til de to meget uheldige talenter.

Brugeravatar
VaSe
Nyt medlem
Geografisk sted: Copehagen

Indlæg af VaSe » 5. dec 2009, 16:18

Kammerater tror jeg ikke vi er ;)

Men du satme klog at hører på, selvom je fatter hat af hvad du skriver???

Lyder til du er loven selv og ikke gør noget som kunne ende med du ville få en bøde, eller skule betale afgifter osv.

Alle dem som ikke har råd til biler af den karakter som nogen herinde har, de har måske smidt deres dollars i en hus på landet.

Men de bruger jo ikke første salen som ikke er godkendt til beboelse da man skal betale ejendomsskat af den slags.. De bygger heller ikke ud uden at de har 100% tilladelse til at gøre det vel??

Folk er nogle latterlige paragraf rytteren nogen gange. ALLE "snyder" på en eller anden måde hvis de kan komme til det. Om du er ham der har puttet en ekstra banan i posen hvor der kun må være 10stk i føtex eller ham der ikke betaler afgift af sine bremser. Sgu da det samme du kan blive taget for butiks tyveri eller af SKAT..

Men Internet-SO du er den mand som med sikkerhed aflevere pungen med 5000,- i tilbage til rette ejer mand uden at røre kontanterne ikk??
Billede

Howdiaudi
Helt nyt medlem
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Østjylland

Indlæg af Howdiaudi » 5. dec 2009, 16:27

Cato skrev:Et uanmindeligt helt vildt flot stykke arbejde som er blevet udført både af Howdiaudi og VaSe. Vil gerne indrømme at jeg er død misundelig på, at mine hænder ikke er skruet lige så godt på som hos jer to. Hvis det er lovligt ville det måske være muligt for VAGCARS at lave en indsamling til de to meget uheldige talenter.

Ehh Cato, hvor kommer jeg lige ind i billedet, jeg har linket til en "uheldig" ung mand...............du tilægger mig vist nogle evner jeg ikke har eller hvad :?:

/Claus,

Brugeravatar
Kenned
Medlem
Kommerciel bruger: Appenæs Auto
Geografisk sted: Næstved

Indlæg af Kenned » 5. dec 2009, 16:30

VaSe skrev:
Men Internet-SO du er den mand som med sikkerhed aflevere pungen med 5000,- i tilbage til rette ejer mand uden at røre kontanterne ikk??[/b]
Nææ det ville jeg også gøre.. ;)
Hilsen Kenneth ____-----____-----_______Vw golf 3 cabriolet / Vw Touran 2,0 TDI 150 highline
Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk |
| Alle indlæg vedrørende KØB
skal postes i Køb - Købe guide - Alt vedr. køb

Brugeravatar
Audibanditten
Nyt medlem
Geografisk sted: Køge

Indlæg af Audibanditten » 5. dec 2009, 16:34

Tror naivt på at fleste ville aflevere pungen og de 5000 kr retur til rette ejer. Men der findes jo tyveknægte og narkomaner i det danske land, og de tænker kun på sig selv i sådan en situation :roll:

internet-so
Nyt medlem

Indlæg af internet-so » 5. dec 2009, 17:00

Jeg siger da ikke jeg ikke snyder,

Men grundholdningen for at sige " nu har jeg sat s4 bremser på min bil, så nu må jeg gerne kører 220km/t, for jeg kan jo godt bremse, hvis det bliver nødvendigt...

amen.. det er den mentale indstilling der er noget i vejen med da!?!

- Hvis du vil have mig til at svare på om jeg aflevere noget tilbage; fx en pung med 5000kr,-, så kræver det sku at der er legimation i pungen, så den _kan_ afleveres til den rigtige.. Ellers har man jo blot gjort et pænt fund ,) :mrgreen:

Den risici jeg tager, om jeg udnytter loftet på en 1 sal langt ude på landet, eller om jeg ordner bilen, sagen må da være at _hvis_ man bliver busted, må man stå til regnskab...

"Amen ved godt min 1 sal ikke må udnyttes, men nu har jeg jo sat den i stand, så kan jeg lige så godt bruge den" ?

Amen kom da ind i kampen... Det hænger jo ikke sammen
?
VW PASSAT GTE 2021

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af Watcher » 5. dec 2009, 17:36

ku være nogen sku søge efter gruppe rabat på det her til glorien :mrgreen: :mrgreen:

Billede
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg

kim
Nyt medlem

Indlæg af kim » 5. dec 2009, 17:39

internet-so skrev:Jeg siger da ikke jeg ikke snyder,

Men grundholdningen for at sige " nu har jeg sat s4 bremser på min bil, så nu må jeg gerne kører 220km/t, for jeg kan jo godt bremse, hvis det bliver nødvendigt...

amen.. det er den mentale indstilling der er noget i vejen med da!?!

- Hvis du vil have mig til at svare på om jeg aflevere noget tilbage; fx en pung med 5000kr,-, så kræver det sku at der er legimation i pungen, så den _kan_ afleveres til den rigtige.. Ellers har man jo blot gjort et pænt fund ,) :mrgreen:

Den risici jeg tager, om jeg udnytter loftet på en 1 sal langt ude på landet, eller om jeg ordner bilen, sagen må da være at _hvis_ man bliver busted, må man stå til regnskab...

"Amen ved godt min 1 sal ikke må udnyttes, men nu har jeg jo sat den i stand, så kan jeg lige så godt bruge den" ?

Amen kom da ind i kampen... Det hænger jo ikke sammen
?
Hvor ser du da at han skriver fordi han har en rs4, istedet for en s4 så kører han pludseligt dobbelt så stærkt eller hvad, tror vist mere det er i dit eget hoved du drejer tingene som du gerne vil have det.

Bare de ting du har skrevet i det emne om fattige børn i DK, gør at jeg ved du er fuldstændigt fjern fra realiterne :shock:

internet-so
Nyt medlem

Indlæg af internet-so » 5. dec 2009, 18:49

bare der, kan du ikke engang skelne.
Der er mange der læser med, uden at skrive , for de ved personer som dig kim, busteder folk i deres meninger, hvilket gør det bliver svært at skelne fårene fra bukkene.... og derfor skriver folk ikke noget, fordi kim hænger dem op på tidligere emner ? lol,
"folkeskolen læreren som ikke kan lide jonas" nej hvorfor tror du ? fordi han har lavet fejl i 3 klasse, behøves det jo ikke følge ham i 7 vel ?

s4 rs4 whatever, men det må jo være det manden mener ?

dyb dyb gab vi skriver snart år 2010
VW PASSAT GTE 2021

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Indlæg af SteffenR » 5. dec 2009, 19:02

SorenR skrev:Som jeg læser færdselsstyrelses reglement så kan jeg ikke forstå betjentens påstand om at man ikke må tune mere end 20%... Det kommer vel an på hvad man laver...

Trykladning gør at du automatisk kommer over 20%

Den med at man skal betale afgift af bremser og undervogn er ny for mig og det lyder, da helt forrykt, de kan da ikke være seriøse når de siger at man skal betale 180% til skat fordi man gerne vil have ens bil bremser bedre :?

Jeg sad og havde helt ondt af ham gutten der blev stoppet, men man må sgu tage hatten af for ham og sige han tog det pænt hans ansigts udtryk lignede godt nok en der var blevet sparket hårdt i skridtet gentagende gange, men han brokkede sig ikke.
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."

Ironi kan forekomme

kim
Nyt medlem

Indlæg af kim » 5. dec 2009, 19:18

internet-so skrev:bare der, kan du ikke engang skelne.
Der er mange der læser med, uden at skrive , for de ved personer som dig kim, busteder folk i deres meninger, hvilket gør det bliver svært at skelne fårene fra bukkene.... og derfor skriver folk ikke noget, fordi kim hænger dem op på tidligere emner ? lol,
"folkeskolen læreren som ikke kan lide jonas" nej hvorfor tror du ? fordi han har lavet fejl i 3 klasse, behøves det jo ikke følge ham i 7 vel ?

s4 rs4 whatever, men det må jo være det manden mener ?

dyb dyb gab vi skriver snart år 2010
Lidt offtopic.. men hvor gammel er du ? Tror jeg opgiver at læse hvad du skriver for det er totalt usammenhængene.

Min pointe var bare, at en mand der mener der ikke findes fattige i DK, må jo per definition være lidt bagude, og det virker nu mere og mere som jeg havde ret, men skal da nok lade være med at rode op i din "fortid" :roll: så lad os bare holde os til topic, jeg synes det var syndt for ham, man får jo heller ikke 20.000,- i bøde for at lave en ulovlig u-vending, og det er da sikkert mere farligt end den bil der var.

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af Watcher » 5. dec 2009, 19:37

De endnu mere svin i vases tilfælde har han sat rs4 kabine i også og det er en forbedring og identitets skifte og han skal betale afgift af kabinen også så dvs alle dem som f.eks dig selv med en a3 der smider en s3 kabine i gør noget ulovligt med mindre de betaler afgift af den nye kabine :-)

SteffenR skrev:
SorenR skrev:Som jeg læser færdselsstyrelses reglement så kan jeg ikke forstå betjentens påstand om at man ikke må tune mere end 20%... Det kommer vel an på hvad man laver...

Trykladning gør at du automatisk kommer over 20%

Den med at man skal betale afgift af bremser og undervogn er ny for mig og det lyder, da helt forrykt, de kan da ikke være seriøse når de siger at man skal betale 180% til skat fordi man gerne vil have ens bil bremser bedre :?

Jeg sad og havde helt ondt af ham gutten der blev stoppet, men man må sgu tage hatten af for ham og sige han tog det pænt hans ansigts udtryk lignede godt nok en der var blevet sparket hårdt i skridtet gentagende gange, men han brokkede sig ikke.

Brugeravatar
DeCain
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Arden, Nordjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Indlæg af DeCain » 5. dec 2009, 19:41

Har læst det meste igennem her.. Selvfølgelig er det synd for drengen at de tar hans dyrebare bil osv... Men det er jo egentlig klart at han ikke får lov til at køre med motoren bare fordi han betaler bøden + afgiften...
For så kunne alle jo bare købe en lille bil, smide en større motor i, og så kunne man jo køre indtil man bliver stoppet, og så først til den tid få det godkendt. Det ville jo virke lidt dumt.
Skoda Karoq 1.6 TDI
TIDLIGERE GOLF 2 3.0 VRSÆÆÆJS

Brugeravatar
SorenR
Aktiv medlem
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
Has thanked: 12 times
Been thanked: 75 times

Indlæg af SorenR » 5. dec 2009, 19:52

SteffenR skrev:Den med at man skal betale afgift af bremser og undervogn er ny for mig og det lyder, da helt forrykt, de kan da ikke være seriøse når de siger at man skal betale 180% til skat fordi man gerne vil have ens bil bremser bedre :?
Jeg var til syn i sidste uge, hvor jeg spurgte til netop de ting og fik at vide, at hvis der var en TÜV tilladelse, eller en tilladelse fra fabrikken, så skulle det blot synes og skrives på attesten...
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

kim
Nyt medlem

Indlæg af kim » 5. dec 2009, 19:58

DeCain skrev: og så kunne man jo køre indtil man bliver stoppet, og så først til den tid få det godkendt. Det ville jo virke lidt dumt.
Så slipper de jo stadigt ikke for bøden, og 40.000,- i bøde er da også en sjat ;)

Brugeravatar
DeCain
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Arden, Nordjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Indlæg af DeCain » 5. dec 2009, 20:02

kim skrev:
DeCain skrev: og så kunne man jo køre indtil man bliver stoppet, og så først til den tid få det godkendt. Det ville jo virke lidt dumt.
Så slipper de jo stadigt ikke for bøden, og 40.000,- i bøde er da også en sjat ;)
Tja.. Men stadig en hel del billigere at købe en A4 eller S4 i forhold til en RS4 fx ;)
Skoda Karoq 1.6 TDI
TIDLIGERE GOLF 2 3.0 VRSÆÆÆJS

mhammer
Medlem

Indlæg af mhammer » 5. dec 2009, 20:17

Internetnet so.

Du er sgu blød i hatten.
VW Passat 2.0 TFSI
http://koebenhavns-laasesmed.dk - Vi giver 15% rabat til vaggere
Http://autolaasesmed.dk - Marschalls Autonøgler giver 20% rabat til vaggere

kim
Nyt medlem

Indlæg af kim » 5. dec 2009, 20:47

DeCain skrev:
kim skrev:
Tja.. Men stadig en hel del billigere at købe en A4 eller S4 i forhold til en RS4 fx ;)
hehe ja det er rigtigt, men kunne da også forestille mig bøden var større ved at ombygge f.eks a4 til rs4 end de 40.000,- han fik, det var jo kun fordi den havde kompressor, bremser og undervogn + det løse, det var stadigt den org. motor osv. ;)

Brugeravatar
Møbbe
Aktiv medlem
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 11 times
Been thanked: 128 times

Indlæg af Møbbe » 5. dec 2009, 21:13

Hvad prøver du at sige?? - det er helt sort :shock: ;)

Mercedes EQC 400 4-matic
MiniCooper SE
BMW e30 Mtech 1 - eta 2,7 supercharged

Brugeravatar
VaSe
Nyt medlem
Geografisk sted: Copehagen

Indlæg af VaSe » 5. dec 2009, 22:09

Det også slut med det tuv ræs nu, så dem som er ved at få bygget deres bil med HGP kit evt. Hvor det fik det skrevet på attesten, får en lang næse da det ikke kan lade sig gøre mere. :?

Men må også sige SO at du ævler løs om noget der ikke helt hænger sammen..

MEN SÅ KAN DU LÆRE DET.. :lol:
Billede

svan
Aktiv medlem
Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
Been thanked: 35 times

Indlæg af svan » 6. dec 2009, 00:38

som jeg har skrevet tidliger er der 2 afgørende forskelle i forhold til de 2 konkrete sager der diskuteres:
VaSe's projekt ligger lige til højrebenet for skat, og nu må du rette mig hvis jeg tager fejl, bilen er en S4 som er ombygget til en større model, der er taget kabine, motor, gear og bremser, og hvad ellers hører til, der er tale om at den oprindelige bil mister sin identitet og pludselig er blevet til "storebror" det er max 5 min. læsen på reglerne på skat's hjemmeside for at se at den er gal, selvom det ikke er rimeligt er det meget tydeligt at den operation medfører afgiftpligt, sådan er det.
Det handler om at der reelt er en storebror at henvise til.

I sagen med Ford'en er det jo lige netop det der problemet, der er lavet konstruktive ændringer som IKKE er taget fra en større model i serien, netop derfor kan der ikke henvises til en større model, at afgiftpålægge ham ud fra, som jeg ser det er hele sagen et spørgsmål om at skat fortolker regelsættet til deres egen fordel, formentlig for at statuere et eksempel,
Havde bilen nu været født som en 1,4 med 80 hk og knægten havde lagt en 150 hk ST motor i, så havde sagen lignet VaSe's, og så falder hammeren, men den kan stadig synes, bare man betaler ved kasse 1.
Skat tager altså afgiften fra en bil der ikke findes, og smider den i hovedet på knægten, det er simpelthen forrykt.
I sådanne tilfælde skal bilen indkaldes til syn, eller måske tranporteres til synshallen for ikke at ødelægge beviserne, der skal den gennemgås, der skal udskrives en bøde med en vis størrelse for at køre i et ulovligt køretøj, og så skal bilen ellers fremvises noget der ligner en måned efter for at kontrollere at ulovlighederne er væk, det må være konsekvens nok, bliver man derimod indblandet i et færdselsuheld, så er det en helt anden sag men det bliver vist i en anden tråd engang.

svan

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"