Kunne du finde på at købe en BENZINbil i 2026
-
Rune_B
- Nyt medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 28 times
- Been thanked: 27 times
Kunne du finde på at købe en BENZINbil i 2026
Et bud på en anderledes tråd her i 2026.
Det er ingen hemmelighed at jeg siden jeg var helt lille har været bidt af biler: mekanikken, lyden, lugten af olie og benzin. Jeg voksede (til dels) op på bagsædet af en Alfasud Sprint QV.
For to år siden kom turen til vores første elbil, grundet min entusiasme for biler gik jeg efter “det bedste” en bil med gode køreegenskaber og flot design: Porsche Taycan Sportturismo.
Siden da har vi tilbagelagt cirka 60.000 km på 22 måneder, inklusive flere ture både nord- og sydpå.
I August 2025, faldt jeg over en Alfa Romeo Giulietta QV 2016 (billede af synderen tilføjet) og fik overtalt min hustru til at det var den perfekte bil nummer 2.
At få den bil ind i hjemmet hev mig direkte tilbage til der min interesse for biler startede, og jeg indså at hele min bilglæde var forsvundet igennem de seneste to år. Hurtigt blev Alfa’en det foretrukne køretøj og Porschen stod oftere og oftere tilbage.
Da vi ville runde 100.000 km i den i 2026, ville vi skifte den, og grundet glæden omkring Alfa’en endte det med at vi importerede en 3 år gammel BMW M550i fra Tyskland, i øvrigt vores tredje G30 sedan.
Så tilbage til overskriften: Kunne du finde på at købe en benzinbil i 2026?
Og har vi glemte glæden ved biler i snakken om KWh, ladekurver og clever abonnementer?
Det er ingen hemmelighed at jeg siden jeg var helt lille har været bidt af biler: mekanikken, lyden, lugten af olie og benzin. Jeg voksede (til dels) op på bagsædet af en Alfasud Sprint QV.
For to år siden kom turen til vores første elbil, grundet min entusiasme for biler gik jeg efter “det bedste” en bil med gode køreegenskaber og flot design: Porsche Taycan Sportturismo.
Siden da har vi tilbagelagt cirka 60.000 km på 22 måneder, inklusive flere ture både nord- og sydpå.
I August 2025, faldt jeg over en Alfa Romeo Giulietta QV 2016 (billede af synderen tilføjet) og fik overtalt min hustru til at det var den perfekte bil nummer 2.
At få den bil ind i hjemmet hev mig direkte tilbage til der min interesse for biler startede, og jeg indså at hele min bilglæde var forsvundet igennem de seneste to år. Hurtigt blev Alfa’en det foretrukne køretøj og Porschen stod oftere og oftere tilbage.
Da vi ville runde 100.000 km i den i 2026, ville vi skifte den, og grundet glæden omkring Alfa’en endte det med at vi importerede en 3 år gammel BMW M550i fra Tyskland, i øvrigt vores tredje G30 sedan.
Så tilbage til overskriften: Kunne du finde på at købe en benzinbil i 2026?
Og har vi glemte glæden ved biler i snakken om KWh, ladekurver og clever abonnementer?
- Vedhæftede filer
-
- IMG_4840.jpeg (4.85 MiB) Vist 707 gange
- These users thanked the author Rune_B for the post (total 7):
- donfetaful • mertodinlo • john m • jencka • The Micktrix / Dk • RIX • Hallas
BMW M550i '22 | Alfa Romeo Giulietta QV '16 | Porsche Taycan Sport Turismo '22 | Mercedes E43 '17 | BMW 530E '21 | BMW 520I '19 | Volvo XC60 '17 | VW Passat '15 | Volvo S60 2,4 '06 | Alfa Romeo Giulietta '10
- DanielB12
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 5091 times
- Been thanked: 2288 times
- Kontakt:
Re: Kunne du finde på at købe en BENZINbil i 2026
Jeg arbejder på at få en ‘youngtimer’ ind i husholdningen (bil.. ikke au pair, endnu). Pt har det nok lidt længere udsigter end for et halvt år siden, men målet er inden jeg bliver 40..
Jeg/vi kører elbil alene pga økonomien i det. Så det er et ‘velovervejet Trade-off. jeg ville ikke gide bruge så mange penge på benzin igen
Jeg/vi kører elbil alene pga økonomien i det. Så det er et ‘velovervejet Trade-off. jeg ville ikke gide bruge så mange penge på benzin igen
Det er jo bare for sjovt
-
Sace
- Medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Østjyllannd
- Has thanked: 128 times
- Been thanked: 235 times
Tjae det er et godt spørgsmål. Jeg er født og opvokset med biler (min far havde en brugtbils forretning). Har altid været helt væk i biler, deltaget i motorsport osv.
Siden 23 har jeg også kørt i en Taycan og jeg må indrømme at jeg har meget svært ved at se mig selv komme tilbage til en benzinbil. Og det skyldes primært to ting: En benzinbil jeg ville syntes var sjov vil være alt for dyr at køre 35.000km om året i. En mere "almindelig" benzin eller dieselbil siger mit intet. Jeg havde for nyligt en ny A5 (Altså det der var A4 før i tiden) i en 2.0 TDI mild hybrid. Og hold nu op hvor var jeg ikke imponeret af noget ved den bil.
Kunne da rigtig godt tænke mig en Cayman eller lign. men har desværre ikke plads til at have den holdende hjemme. Så summary er nok: Hvis det en dag kan lade sig gøre at få en sjov nr. 3 bil så ville jeg gerne have en benziner. Som dagligt køretøj kan jeg ikke se det ske.
Siden 23 har jeg også kørt i en Taycan og jeg må indrømme at jeg har meget svært ved at se mig selv komme tilbage til en benzinbil. Og det skyldes primært to ting: En benzinbil jeg ville syntes var sjov vil være alt for dyr at køre 35.000km om året i. En mere "almindelig" benzin eller dieselbil siger mit intet. Jeg havde for nyligt en ny A5 (Altså det der var A4 før i tiden) i en 2.0 TDI mild hybrid. Og hold nu op hvor var jeg ikke imponeret af noget ved den bil.
Kunne da rigtig godt tænke mig en Cayman eller lign. men har desværre ikke plads til at have den holdende hjemme. Så summary er nok: Hvis det en dag kan lade sig gøre at få en sjov nr. 3 bil så ville jeg gerne have en benziner. Som dagligt køretøj kan jeg ikke se det ske.
Mvh Anders
- Avantismo
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: Samsø eller Amager
- Has thanked: 133 times
- Been thanked: 477 times
Bestemt.
Det kommer an på ens behov.
Det kommer an på ens behov.
Mvh Kim
Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder…
Audi TT 1,8T 8n & VW ID3 pro
-
DangerDane
- Medlem
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 221 times
- Been thanked: 170 times
Min næste bil bliver også noget ICE. Jeg synes stadig elbiler er totalt kedelige og kønsløse. Men konen vil gerne have en elbil så det bliver nok bil nr 2 og så har jeg min ådselsbrænder for mig selv
. Jeg elsker lyden når at man kan kører motoren laver noget og føle vibrationerne igennem rat og sædet.
- These users thanked the author DangerDane for the post:
- Rune_B
- TomDK
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 66 times
Jeg skal på et tidspunkt have en BMW Z4 R6 fra starten af 00’erne. Jeg vil også gerne prøve at eje en Golf 7 GTI.
Vi har en Audi A6 Allroad 3.0 TDI og en Volvo XC40 elbil. Audien kører jeg i og det er klart den bil vi har, der giver mig størst køreglæde. Volvoen erstattede en BMW 335i, som var hurtigere end Audien, men fornøjelsen er større i Audien, og jeg krydser relativt ofte Danmark i den, og de lange ture er den virkelig god til.
Jeg tænker vi kommer til at have denne bilpark nogle år fremover. Økonomisk giver det dog ingen mening, at blive i en gammel dieselbil - slet ikke med de dieselpriser der er lige pt. - men vi har brug for en bil, som kan trække med overskud og som kan tankes hurtigt.
Vi har en Audi A6 Allroad 3.0 TDI og en Volvo XC40 elbil. Audien kører jeg i og det er klart den bil vi har, der giver mig størst køreglæde. Volvoen erstattede en BMW 335i, som var hurtigere end Audien, men fornøjelsen er større i Audien, og jeg krydser relativt ofte Danmark i den, og de lange ture er den virkelig god til.
Jeg tænker vi kommer til at have denne bilpark nogle år fremover. Økonomisk giver det dog ingen mening, at blive i en gammel dieselbil - slet ikke med de dieselpriser der er lige pt. - men vi har brug for en bil, som kan trække med overskud og som kan tankes hurtigt.
-
Rune_B
- Nyt medlem
Det er vel ikke kun behov?
Vel også hvad man værdsætter, selvfølgelig op mod hvad man har lyst til at bruge af penge.
Det er bare sjovt at selv bilentusiaster er endt med at økonomi er blevet en hovedparameter.
Tidligere synes jeg der blev taget flere “ufornuftige” beslutninger med hjertet

BMW M550i '22 | Alfa Romeo Giulietta QV '16 | Porsche Taycan Sport Turismo '22 | Mercedes E43 '17 | BMW 530E '21 | BMW 520I '19 | Volvo XC60 '17 | VW Passat '15 | Volvo S60 2,4 '06 | Alfa Romeo Giulietta '10
- jansom
- Meget aktiv medlem
- Geografisk sted: Gjessø, Silkeborg
- Has thanked: 2889 times
- Been thanked: 1060 times
Ja helt sikkert. Eneste grund til at jeg kører el, er økonomien i det. Jeg kan købe en fabriksny bil og køre langt billigere i den, end i en benzinbil.
-No one is more hated than he who speaks the truth-
-
Rune_B
- Nyt medlem
Kan sagtens forstå din pointe. Men tænker nu nok man kan få noget fornuftig benzinbil for det, det koster at køre TaycanSace skrev: ↑15. mar 2026, 19:56Tjae det er et godt spørgsmål. Jeg er født og opvokset med biler (min far havde en brugtbils forretning). Har altid været helt væk i biler, deltaget i motorsport osv.

Men der skal nok tænkes lidt anderledes og i min optik er man nødt til at kigge benzinbiler i 2015-2022 årgangene hvis de skal balancere pris/lyd/teknologi. Synes det går kraftigt ned af bakke herefter.
- majbom
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: Midtfyn
- Has thanked: 254 times
- Been thanked: 270 times
Ikke i '26, og heller ikke som hverdagsbil. Men jeg kunne godt tænke mig en 20 år gammel, 8-benet Mustang. En Golf 4/5 R32 kunne også være sjovt. Noget med mindst 6 propper 

//morten
Olibo Green Škoda Enyaq 85 Sportline Advanced 2026
Olibo Green Škoda Enyaq 85 Sportline Advanced 2026
-
Hallas
- Medlem
- Has thanked: 650 times
- Been thanked: 317 times
Ville gerne købe denne, vi er ikke enige og derfor er Superb køretøjet.
Så ville gerne købe ice 2026 
har altid drømt om Jaguar.
https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/jagua ... 2d/6297411
Det min har af wroom wroom er begrænset og vil derfor ikke gøre den store forskels få el. Det er rækkevidde med cv der afgør skiftet. Så måske en ID7 hatchback. . Så lige i 2026 skifter vi ikke.
Så ville gerne købe ice 2026 
har altid drømt om Jaguar. https://www.bilbasen.dk/brugt/bil/jagua ... 2d/6297411
Det min har af wroom wroom er begrænset og vil derfor ikke gøre den store forskels få el. Det er rækkevidde med cv der afgør skiftet. Så måske en ID7 hatchback. . Så lige i 2026 skifter vi ikke.
Skoda Superb 1.5 act dsg business Edition model 2019.
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
Tidligere : Citroen c4 2007
Tidligere : citroen C5 2005 elegance ( den var altså god)
- Avantismo
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: Samsø eller Amager
- Has thanked: 133 times
- Been thanked: 477 times
Hvis vi ikke havde sommerhus så kunne vi sagtens overveje at købe en ny benzinbil.Rune_B skrev: ↑15. mar 2026, 21:31Det er vel ikke kun behov?
Vel også hvad man værdsætter, selvfølgelig op mod hvad man har lyst til at bruge af penge.
Det er bare sjovt at selv bilentusiaster er endt med at økonomi er blevet en hovedparameter.
Tidligere synes jeg der blev taget flere “ufornuftige” beslutninger med hjertet![]()
Til et behov hvor man kun kører 8.000-10.000 km om året og primært i byer passer en benzinbil fint.
Og hvis man bor i lejlighed og ikke har sin egen ladestander så er livet meget nemmere med en benzin bil.
Ikke alt går op i ren økonomi.
Som bil nr to eller som Daniel skriver en neo klassiker er det man fede benzinbiler derude.
V8
V6
R5
R6
VR6
Fede motorer med fed lyd.
Mvh Kim
-
nbryde
- Medlem
- Has thanked: 110 times
- Been thanked: 172 times
Bestemt, kører udelukkende El pga firmabil.
Men der arbejdes på inden for en overskuelig årrække - formentlig når den ældste er flyttet hjemmefra at få noget med en stejlende hingst eller fra Stuttgart i garagen.
Dark horse kunne være en S2000.
Sent from my iPhone using Tapatalk
Men der arbejdes på inden for en overskuelig årrække - formentlig når den ældste er flyttet hjemmefra at få noget med en stejlende hingst eller fra Stuttgart i garagen.
Dark horse kunne være en S2000.
Sent from my iPhone using Tapatalk
-
JSA
- Medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Has thanked: 42 times
- Been thanked: 84 times
Det korte svar er: Nej. Hos mig er der sket det modsatte af det som beskrives af flere herover. Efter 5 dieselbiler, 14 benzinbiler, ca. en håndfuld konebiler og nu den tredje elbil, er bilentusiasmen høj som for lang tid siden. Det er lang tid siden, at jeg har fulgt så godt med som nu. Jeg sluger alle artikler, besøger bilforhandlere og ser Youtube - alt omkring elbiler er SÅ spændende - synes jeg. Bare det at "posen er rystet" og der er kommet nye "spillere" på banen er fantastisk. Jeg tror aldrig at bilbranchen bliver sig selv igen - heldigvis.
2 X El-bil i husstanden
- mobworld
- Medlem
- Geografisk sted: DK
- Been thanked: 140 times
Det er planen.
Sidder nærmest dagligt of leder på mobile.de efter en 6 cylindret BMW model F30 (340i). De er bare så f.... dyre i DE, selv 8-10 år gamle modeller. Håber den nye generation af el biler kan få Herr Schmidt over i noget el, så priserne falder på benzin bilerne
Sidder nærmest dagligt of leder på mobile.de efter en 6 cylindret BMW model F30 (340i). De er bare så f.... dyre i DE, selv 8-10 år gamle modeller. Håber den nye generation af el biler kan få Herr Schmidt over i noget el, så priserne falder på benzin bilerne
2022 BMW IX3 M Sport III
2015 BMW F20 M Sport III
2017 VW Move Up
2015 BMW F20 M Sport III
2017 VW Move Up
- tuenbabz
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Midtjylland
- Geografisk sted: Herning
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 42 times
Jeg kan hellere ikke bestemme mig for om jeg skal have en benzin bil igen når Skodaen bliver solgt - eller om jeg skal prøve en el bil. Måske en brugt Polestar 2
2018 Skoda Octavia Combi 1.5 TSI DSG
- Mikkel G
- Medlem
- Has thanked: 156 times
Jeg beholder min Megane 3, som legetøj, så længe jeg kan..
Tror desværre min Octavia 1.8 Tsi bliver skiftet ud med en elbil en dag, men pt. regner jeg med, at den skal synes en gang til i mit ejerskab (næste gang september 2027), så må jeg se bagefter.
Men har også altid været vild med biler, som lyder af noget og giver følelsen af ren køreglæde, der vil Megane'en kunne give det, selvom det bliver nogle lange vintermåneder, når den står inde.
Tror desværre min Octavia 1.8 Tsi bliver skiftet ud med en elbil en dag, men pt. regner jeg med, at den skal synes en gang til i mit ejerskab (næste gang september 2027), så må jeg se bagefter.
Men har også altid været vild med biler, som lyder af noget og giver følelsen af ren køreglæde, der vil Megane'en kunne give det, selvom det bliver nogle lange vintermåneder, når den står inde.
- These users thanked the author Mikkel G for the post (total 2):
- Gnozo • JSKristensen
Daily driver: Skoda Octavia 1Z Combi 1.8 Tsi 2024-? + Renault Megane 3 RS Coupé 2023-?
Audi A3 8P 2.0 TFSI Quattro 2015-2023 Solgt
Audi A4 B6 Avant 1.8T Airride 2013-2015 Solgt
Audi A4 B5 1.8T Quattro 2012-2013 Solgt
- majland
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 366 times
Købte en brugt i 2025 - fordi den daglige bruger ikke har mulighed for at lade ved lade hjemme halvdelen af året.
Mhs "bidt af biler" så klarer MC'en at holde interessen for køredynamik og teknikken i live, Km mæssigt bliver det klart mest i bil, men de sjoveste km er lige så klart på MC. Selv færgetræk og pendling til arbejde er sjovere på MC.
Vores biler har med beetlen som undtagelse alle dage været kedelige snusfornuftuge familiebiler - typiske næsten uden motor men læsset med komfort udstyr.
Mhs "bidt af biler" så klarer MC'en at holde interessen for køredynamik og teknikken i live, Km mæssigt bliver det klart mest i bil, men de sjoveste km er lige så klart på MC. Selv færgetræk og pendling til arbejde er sjovere på MC.
Vores biler har med beetlen som undtagelse alle dage været kedelige snusfornuftuge familiebiler - typiske næsten uden motor men læsset med komfort udstyr.
Anders Majland,
2021 Skoda Enyaq iV 80
2020 Yamaha Ténéré 700
2003 VW Beetle Cabriolet 2.0
2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
2020 Skoda Fabia Fl 1,0 MPI 60
2021 Skoda Enyaq iV 80
2020 Yamaha Ténéré 700
2003 VW Beetle Cabriolet 2.0
2019 Skoda Kodiaq Style 1.5 TSI DSG
2020 Skoda Fabia Fl 1,0 MPI 60- PF
- Medlem
- Geografisk sted: Herfølge
- Has thanked: 221 times
- Been thanked: 165 times
Så skulle det være som nummer 2 bil.
Der er simpelthen for meget komfort i det daglige i en elbil til, at jeg gider en benzin eller dieselbil igen.
Men når jeg vinder i Lotto, så står der en Dodge RAM 1500 eller en Ford F-150 Raptor på matriklen MEGET hurtigt
Der er simpelthen for meget komfort i det daglige i en elbil til, at jeg gider en benzin eller dieselbil igen.
Men når jeg vinder i Lotto, så står der en Dodge RAM 1500 eller en Ford F-150 Raptor på matriklen MEGET hurtigt
2025 ID.Buzz.
- VWAU
- Aktiv medlem
- Has thanked: 291 times
- Been thanked: 869 times
Fra april til september kører jeg stort set udelukkende i min cabrio, der nu har rundet sin 8 års fødselsdag. Det er planen, at den skal skiftes om cirka 2 år.
Jeg HAR prøvet en MG Cybester (eneste el-cabrio til under 600.000). Hold kæft en skod-bil. Dårlige køreegenskaber, dårlig kørestilling, halvdårlige sæder, totalt irriterende info-skærme....
Da der findes meget få relativt nye cabrio´er i DK, bliver løsningen nok, at hente en ca. 1 år gammel BMW eller Mercedes-Benz i Tyskland (Audi er som bekendt hold op med at lave biler med køreglæde: R8, TT, cabio m.v.)
Så: JA - jeg vil helt klart købe en benzinbil i fremtiden.
Jeg HAR prøvet en MG Cybester (eneste el-cabrio til under 600.000). Hold kæft en skod-bil. Dårlige køreegenskaber, dårlig kørestilling, halvdårlige sæder, totalt irriterende info-skærme....
Da der findes meget få relativt nye cabrio´er i DK, bliver løsningen nok, at hente en ca. 1 år gammel BMW eller Mercedes-Benz i Tyskland (Audi er som bekendt hold op med at lave biler med køreglæde: R8, TT, cabio m.v.)
Så: JA - jeg vil helt klart købe en benzinbil i fremtiden.
- Vedhæftede filer
-
- A3.jpg (2.24 MiB) Vist 360 gange
- HansH
- Admin
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Taulov
- Has thanked: 4205 times
- Been thanked: 5780 times
Hvad så i vinterhalvåret ... om man må spørge nysgerrigt ?
Elsa - hun er en 2022 Skoda Enyaq iV 80 Sportline : viewtopic.php?f=107&t=157273
Elli - hun er en 2020 e-Golf (300) : viewtopic.php?f=108&t=156813
Elli - hun er en 2020 e-Golf (300) : viewtopic.php?f=108&t=156813
- Mikkel G
- Medlem
Har haft lånt en 2 dage i sommers af mit arbejde, vil sige den kører egentlig okay, Men jeg er 1.84 cm høj, og jeg kunne ikke sidde behageligt i den. Og rattet dækker for navi skærmen, og det var mega irriterende.
Daily driver: Skoda Octavia 1Z Combi 1.8 Tsi 2024-? + Renault Megane 3 RS Coupé 2023-?
-
superbeszzz
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: Solrød Strand
- Has thanked: 377 times
- Been thanked: 693 times
Så skulle du se hvad registreringsafgiften er på sådan enmobworld skrev: ↑16. mar 2026, 08:09Det er planen.
Herrebil: 2024 Mercedes EQS 450+
Ged: 2024 Pinarello F, Zwift ride
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Mercedes EQE AMG 53, BMW X5 e45, Porsche Taycan Cross Turismo, 2 x Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
Ged: 2024 Pinarello F, Zwift ride
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Mercedes EQE AMG 53, BMW X5 e45, Porsche Taycan Cross Turismo, 2 x Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE
- mobworld
- Medlem
Yes, nok ikke billig at få på plader.
Kan se, ud fra gamle online annoncer, at de står til 430-480K kr på plader, så med en købspris i DE på ~28-34K euro giver det nemt +200K kr i afgift
/Bimmer-Boy
2022 BMW IX3 M Sport III
2015 BMW F20 M Sport III
2017 VW Move Up
2015 BMW F20 M Sport III
2017 VW Move Up
- DanielB12
- Meget aktiv medlem
- Geografisk sted: Køge
- Has thanked: 5091 times
- Been thanked: 2288 times
- Kontakt:
Men giver biler som dem, ikke kun mening på flex?
Det er jo bare for sjovt
- Skoulsen
- Medlem
- Geografisk sted: Gedved
- Has thanked: 111 times
- Been thanked: 82 times
Når økonomien tillader det skal vi have en nr 3 bil til fornøjelse - som dagligdags bil ser jeg ikke vi skifter væk fra el.
BMW e21 står højt på ønskelisten - eller noget ældre Honda Vtech.
BMW e21 står højt på ønskelisten - eller noget ældre Honda Vtech.
Tesla Model 3 LR
- Mikkel G
- Medlem
Honda har Vtec.
Vtech er et mærke, der producere legetøj.
- These users thanked the author Mikkel G for the post (total 2):
- LowDog • JSKristensen
- Madmax
- Medlem
- Has thanked: 137 times
- Been thanked: 615 times
Jeg kunne egentligt godt tænke mig en gammelt 80'er Toyota. Sådan en gammel Tercel 4x4 f.eks.
Drømmen er enten en MR2 AW11, Corolla GT AE82 eller Hilux.
Det kunne være hyggeligt med noget man kunne tage børnene med i. Vespa'en er lidt ego, og spørgsmålet er hvor længe den berettiger sin plads når tid er det sidste man har med små børn.
Ingen grund til mange hk, accelerationen er fin i Enyaq og ID.3 for mig.
Drømmen er enten en MR2 AW11, Corolla GT AE82 eller Hilux.
Det kunne være hyggeligt med noget man kunne tage børnene med i. Vespa'en er lidt ego, og spørgsmålet er hvor længe den berettiger sin plads når tid er det sidste man har med små børn.
Ingen grund til mange hk, accelerationen er fin i Enyaq og ID.3 for mig.
- GaSelle
- Hyper aktiv medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Geografisk sted: Danmark
- Has thanked: 856 times
- Been thanked: 2400 times
Nej. Jeg kan ikke finde et eneste holdbart argument for at skulle skifte hverdagsbilerne tilbage til fossil for vores vedkommende. Skal det være en nyere bil bliver den alt for dyr, både i indkøb, drift og afgifter. For mig er der ingen glæde i en 4 cylindret benziner i en familiebil; det er blot fremdrift, som el gør så meget bedre 
Jeg har dog en gammel benzin-Toyota til de tørre sommerdage, så jeg kan blive mindet om tiderne der var engang - vi havde sådan en, da jeg var knægt. Og skal det ryge lidt mere, så har jeg et par Puch Maxi´er og min fars Amazon fra ´58.
Jeg har dog en gammel benzin-Toyota til de tørre sommerdage, så jeg kan blive mindet om tiderne der var engang - vi havde sådan en, da jeg var knægt. Og skal det ryge lidt mere, så har jeg et par Puch Maxi´er og min fars Amazon fra ´58.
- Vedhæftede filer
-
- KE70.jpg (966.8 KiB) Vist 216 gange
- These users thanked the author GaSelle for the post (total 3):
- jansom • Henrik2800 • akaup
‘87 Toyota Corolla DX KE70 Stw.
‘83 Puch Maxi K
‘83 Puch Maxi Plus
- mobworld
- Medlem
Det har jeg ikke undersøgt endnu, da det stadig er i et tidligt stadie.
Har dog tidligere kigget på flex i anden sammenhæng, og der synes jeg godt nok at flex blev en dyr fornøjelse. Specielt når man selv indestår for alle løbende udgifter (service/forsikring/nedbrud/grønne afgifter etc , imodsætning til privatleasing hvor meget af dette er inkl).
2022 BMW IX3 M Sport III
2015 BMW F20 M Sport III
2017 VW Move Up
2015 BMW F20 M Sport III
2017 VW Move Up