Ulovlig tuning af bil kan blive dyrt!

Stedet hvor der snakkes VAG biler
JVK
Nyt medlem
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: JVK-tuning.dk
Geografisk sted: Aalborg SØ
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time
Kontakt:

Re: Ulovlig tuning af bil kan blive dyrt!

Indlæg af JVK » 6. dec 2009, 22:52

Hej Janus.

Ja hvis det kunne være nok burde det også være muligt at gøre det med HGP papir :o

Det hører jeg meget gerne mere om hvis det kunne lykkes!

For så kunne der måske stadig være et lille håb for at de kan bygges og synes med ændringerne :D

MVH
JVK Tuning
Jacob Vanggaard

[quote="Turbotrim"]Ved jeg godt jacob, er ved og undersøge det i tyskland. Umiddelbart er det nok for synshallen hvis jeg får den synet i en KBA akkrederet synshal i tyskland, og stemplet papirerne med kba-P nummer, ved der ligger en i hamborg. Og min er jo synet med den motor i forvejen i tyskland. Det var hvad synshallen sagde til mig !
Eneste Danske Tuning's firma med Certificering fra Tüv Nord til udvikling/montering/salg af "lovlige" opgraderings kit til motor/undervogn/bremser. Download attest fra denne tråd på side 2 (indlæg/citat syv fra toppen):http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 5&start=30
Første bil som skal til test i Essen bliver en VW Golf IV R32 med JVK Turbo kit:http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 838&type=3

Ny spændende http://www.jvk-tuning.dk side som er lovet være oppe at køre inden 31.12.2012

OBS: Hvis i skal bruge nogle JVK dele, skal jeg kontaktes i 2012 da ALT SALG AF DELE STOPPER FRA 31.12.2012. Som et ophørs udsalg giver jeg minus 20% (momsen i rabat). Rabat får i ved hjælp af at lave en bestilling på web shoppen og besvare mail med denne rabat kode: VAG_JVK_WEB_OPHØR_20%

JVK
Nyt medlem
Kommerciel bruger: JVK-tuning.dk
Geografisk sted: Aalborg SØ
Kontakt:

Indlæg af JVK » 6. dec 2009, 22:54

Hej Vase.

Ja det er godt nok sygt for ****, tror faktisk han i skrivende stund er på vej mod DK i hans HGP tunet R32 med DSG & GT35 turbo. Det spiller max med det setup er jeg ret sikker på :D

Men syn bliver desværre nok ikke muligt :cry:

MVH
JVK Tuning
Jacob Vanggaard

VaSe skrev:Turbotrim du fik dit svar, og en bedre til at svare på dette, fåes nok ikke..

Men det sgu sygt det her, vi har en som også er medlem på siden her, der lige har fået sin hjem fra HGP.. Hvad gør han?? Får en røv at puste i. :? :evil:

Nej sverige/tyskland må efterhånden være vejen frem hvis man er bil liderlig. TRIST
Eneste Danske Tuning's firma med Certificering fra Tüv Nord til udvikling/montering/salg af "lovlige" opgraderings kit til motor/undervogn/bremser. Download attest fra denne tråd på side 2 (indlæg/citat syv fra toppen):http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 5&start=30
Første bil som skal til test i Essen bliver en VW Golf IV R32 med JVK Turbo kit:http://www.facebook.com/media/set/?set= ... 838&type=3

Ny spændende http://www.jvk-tuning.dk side som er lovet være oppe at køre inden 31.12.2012

OBS: Hvis i skal bruge nogle JVK dele, skal jeg kontaktes i 2012 da ALT SALG AF DELE STOPPER FRA 31.12.2012. Som et ophørs udsalg giver jeg minus 20% (momsen i rabat). Rabat får i ved hjælp af at lave en bestilling på web shoppen og besvare mail med denne rabat kode: VAG_JVK_WEB_OPHØR_20%

Brugeravatar
DeCain
Aktiv medlem
Geografisk sted: Arden, Nordjylland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 3 times
Kontakt:

Indlæg af DeCain » 6. dec 2009, 23:10

JVK skrev:Hej DeCain.

Nej heldigvis ikke men et problem på fremtidige biler man gerne ville have bygget, men som nu ikke er mulige mere:-(

HGP har 100% alle papir i orden og har brugt cirka 25-30.000 Euro pr bil model for merkblatt 751 og forurenings attest. Men selv om Fstyr har set en komplet rapport på 10 sider, siger de stadig der mangler KPA-P nummer.

Så desværre er løbet nok kørt for min import af HGP turbo kit til de ældre modeller. Nu kommer der snart kit til 2.0TFSI som alle vil indeholde KPA-P nummer så er vi på banen igen, men desværre slut med lyden fra de 6cylinderet trykladet VR6, R32, eller for den sags skyld toppen R36 (nåede jeg desværrre aldrig at bygge).

Men dem som har VR6 eller R32 som er synet og godkendt med turbo må siges at have en ener som kan blive guld værd med tiden ;)
DeCain skrev:Hvad med alle dem som i forvejen har HGP kit på? Er de alle ulovlige? :o
Mon ikke vi kender en hvis hr Olsen der stadig er glad så :mrgreen: :mrgreen:
Skoda Karoq 1.6 TDI
TIDLIGERE GOLF 2 3.0 VRSÆÆÆJS

Brugeravatar
VaSe
Nyt medlem
Geografisk region: København
Geografisk sted: Copehagen
Been thanked: 0

Indlæg af VaSe » 6. dec 2009, 23:24

Ja jeg føler sgu med ham, men igen så er det jo der folk så vil sige

SÅ KAN HAN LÆRE DET.. :lol:

Fordi man undersøger jo minimum en gang om ugen og der skulle være ændringer i hele SKAT regelsæt.. :shock:

Jeg hørte lige hvad den lavede ved 1.1 bar.. Ikke helt ringe må jeg sige.. :o
Billede

Brugeravatar
SorenR
Aktiv medlem
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Føllenslev Græsmark
Has thanked: 12 times
Been thanked: 75 times

Indlæg af SorenR » 6. dec 2009, 23:26

RIX skrev:Modelskifte

Hvis man samtidig med et motorskifte/-tuning (som også kan være under 20 pct.) foretager andre tekniske ændringer, fx monterer andet bremsesystem, anden forbro, gearkasse, differentiale, fjedre, støddæmpere, udstødning osv., vil køretøjet som hovedregel miste sin afgiftsmæssige identitet.

nok denne de går efter på den focus ;)
D.v.s. en MTM chip, en Bilstein PSS9 undervogn og en Miltek udstødning koster... :shock:

Hvordan beregner de den nye afgift.. Udfra hvilke kriterier ?

Gad vide om det kan betale sig at exportere bilen til en kammerat i SE, lave ændringerne og "købe" den tilbage igen... Ved godt man ikke får hele afgiften tilbage igen, men alligevel...
'82 Audi Quattro WR 2.1T I5 10V Alpine White
'92 Audi Cabriolet NG 2.3L I5 10V

We say it is about 330 hp between 7,200 and 7,700 rpm but I must tell you these are strong Bavarian beer-carrying horses, not the smaller ones from Italy.
- Ferdinand Piëch

Brugeravatar
RpR
Medlem
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Sønderborg
Kontakt:

Indlæg af RpR » 7. dec 2009, 00:29

Det er godt nok en nitte :(
Havde han nu været typen der kørte rundt og opførte sig som en spasser (hvilket iøvrigt ikke kræver en hurtig eller ulovlig bil), så havde jeg nok ikke haft ondt af ham. Men det er dybt kedeligt at man skal straffes for at have en hobby man går op i, og som ikke går ud over nogen andre.

De unge må sku hellere skrue i bilerne end rende rundt og slå gamle damer ned!
Men skattefar skal vel ha' pengene ind et sted når de smider dem til udlandet, krig og hvad ved jeg..

Jeg mener da iøvrigt 20% grænsen stadigvæk gælder? Op til 20% og støj og miljøkrav skal overholdes. Synes med ændringerne skal det uanset hvad, og det blir skrevet omme bagpå reg. attesten.
Effekmålingen kan man selv dokumentere med en rulleudskrift, og støj og miljømålingen kan synshallen selv lave, så tror ikke man skal være bange hvis man bare har sat andet filter og en Milltek potte på :)
Chipningen får de jo nok også svært ved at måle sig til på en benziner ;-)

Brugeravatar
Andy
Medlem
Geografisk sted: Kolding
Has thanked: 11 times
Been thanked: 120 times

Indlæg af Andy » 7. dec 2009, 16:10

Jeg har i dag talt med en kollega som er ekspert på afgiftsområdet.

Umiddelbart er der ikke tidligere ført en sag, hvor en person har betalt afgift af en bil som ikke kan synes som i tilfældet med Fiesta'en. Om man kan vinde sagen er ikke til at sige, argumentet fra SKAT vil være, at manden allerede har kørt i bilen og derfor skal afgiften betales også selvom den ikke kan synes.

Min kollega kunne i øvrigt nævne en person hos SKAT i Odense som godt kan lide, at tage med Politiet ud for fange biler som de mener har mistet sin skattemæssige identitet. Der er mange penge at hente på området, og SKAT er opmærksomme på disse biler.

Bliver man knaldet i en nyere bil kan det blive ekstremt dyrt, bøden bliver cirka 50 % af den afgift som man skal betale.

Og som folk allerede har bemærket er der nul hjemmel i loven til fradrag for allerede betalt afgift. Det er helt ny afgift.
2021 Audi e-tron GT
2023 Mercedes C300e
2012 Porsche 911 Carrera 3,4L

Brugeravatar
VW HK - DE BEDSTE
Medlem
Geografisk region: Vestsjælland

Indlæg af VW HK - DE BEDSTE » 7. dec 2009, 18:48

Ja og én skal jo være den første.. han har jo intet at tabe ved at køre sagen... SKAT vil have han skal betale en REGISTRERINGSAFGIFT for noget der IKKE kan registreres.... det er sku ikke logisk.. ( og det behøver det jo ikke være når det er SKAT.... )
Andy skrev:Jeg har i dag talt med en kollega som er ekspert på afgiftsområdet.

Umiddelbart er der ikke tidligere ført en sag, hvor en person har betalt afgift af en bil som ikke kan synes som i tilfældet med Fiesta'en. Om man kan vinde sagen er ikke til at sige, argumentet fra SKAT vil være, at manden allerede har kørt i bilen og derfor skal afgiften betales også selvom den ikke kan synes.

Min kollega kunne i øvrigt nævne en person hos SKAT i Odense som godt kan lide, at tage med Politiet ud for fange biler som de mener har mistet sin skattemæssige identitet. Der er mange penge at hente på området, og SKAT er opmærksomme på disse biler.

Bliver man knaldet i en nyere bil kan det blive ekstremt dyrt, bøden bliver cirka 50 % af den afgift som man skal betale.

Og som folk allerede har bemærket er der nul hjemmel i loven til fradrag for allerede betalt afgift. Det er helt ny afgift.
"EITHER WE HEAL NOW AS A TEAM,OR WE WILL DIE AS INDIVIDUALS"

Brugeravatar
Jonas_R
Nyt medlem
Has thanked: 1 time
Been thanked: 2 times

Indlæg af Jonas_R » 8. dec 2009, 13:13

SorenR skrev: D.v.s. en MTM chip, en Bilstein PSS9 undervogn og en Miltek udstødning koster... :shock:

Hvordan beregner de den nye afgift.. Udfra hvilke kriterier ?
Det koster ikke skatte mæssigt at have fx en MTM chip i, Jævnfør skat.dk:
Motortuning Motortuning er tilladt så længe det sker på den originale motor eller en senere ilagt tilsvarende motor. Der er her ingen procentgrænse for effektforøgelsen. Generelt for alle typer motortuning gælder, at når tuningen får karakter af en motorombygning, eksempelvis når der foretages væsentlig indgreb, fx ved udskiftning af topstykke, motorblok eller krumtap, vil dette blive sidestillet med et egentlig motorskifte. Dette betyder, at 20 pct.-grænsen gælder
Så kan man jo diskutere om en PS9 undervogn og en miltek udstødning kan udløse en ny afgift. Det vil næppe holde i retten. Og de biler man hører om er jo ekstremt modificeret.

Ang. deres vurderingskriterier så mener jeg umiddelbart at de sammenligner med den model som kommer nærmest. Den gang jeg hentede min S2'er i 2003, der fik jeg jo en ekstra regning på 63.000. Begrundelsen for den regning var at bilen havde fået en merværdi af Hohenester 303 HK tunings kit (anden turbo og chip). Så i følge skat var den nye salgspris på min s2 ca. 250.000 kr eller det samme som en RS2. Umiddelbart mener jeg der har siddet en eller anden spasser og sammenlignet effekt på 80'erne.

Anyways som du jo nok ved så klagede jeg over det og hørte intet før i sommers 2009. Jeg havde fat i en advokat som beskæftiger sig med det og han vurdere som mig at det ikke var en korrekt afgift dengang i 2003. Men som han sagde jeg havde 10% chance for at vinde. Ifølge ham ville Skat stille op med en som sagde at de havde ret og så dømmer dommeren efter det. Super fedt.

Brugeravatar
VaSe
Nyt medlem
Geografisk sted: Copehagen

Indlæg af VaSe » 8. dec 2009, 17:06

Se engang et klasse eksempel på hvor latterligt det system er.. :evil: :evil:

Til at få lange løg over, man kan intet stille op.

Ligesom mod politiet. :cry:
Billede

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Fun city

Indlæg af ICON » 9. dec 2009, 14:02

Der er noget jeg ikke helt fatter. Hvis man har fået papir fra skat på, at en ombygning med eftermonteret turbo på den originale motor er afgiftsfritaget, men bilen ikke er synet med den konstruktive ændring, hvordan beregnes bøden så, da bøden, så vidt jeg har forstået, udregnes på baggrund af den "nye" registreringsafgift!?
Jack of all trades, master of none

Brugeravatar
Realtor
Aktiv medlem
Geografisk sted: 9210
Has thanked: 72 times
Been thanked: 572 times

Indlæg af Realtor » 9. dec 2009, 14:37

hmm, syntes tråden her er lidt rodet - men hvis vi nu f.eks. tager min egen Golf 5 GT Sport som et eksempel:

Har monteret:

GTI underlæbe - GTI/r32 Sideskørter - R32 bagende - Jetta Frontgrill

Overvejer at montere:

R32 forbremser og R32/GTI Rat

Hvis jeg så bliver stoppet kan jeg risikere at få taget bilen mht. identitetsskifte eller hva? Isåfald skal jeg da igang med værktøjet og har snart nogle dele til salg... :(
Audi E-tron 55

Brugeravatar
RpR
Medlem
Kontakt:

Indlæg af RpR » 9. dec 2009, 14:51

Sålænge du ik skruer bremserne på så tror jeg den går.
Ellers så skriv da til skat, og sig du har en R32 som du OVERVEJER at gøre lidt ud af, og om de ændringer ville få dem til at få en hjerneblødning ;-)

Brugeravatar
mortenmadsen
Nyt medlem

Indlæg af mortenmadsen » 9. dec 2009, 21:06

RpR skrev:Sålænge du ik skruer bremserne på så tror jeg den går.
Ellers så skriv da til skat, og sig du har en R32 som du OVERVEJER at gøre lidt ud af, og om de ændringer ville få dem til at få en hjerneblødning ;-)
Der går nok 3 år inden de svare, lige som med "Forskuds beregning på afgift"

Købte en G1 af en som havde importeret den fra sverige, han havde 6 måneder inden skrevet til dem for at høre til afgiften.
Jeg købte bilen solgte den og 1 år efter havde han stadig intet hørt, de bearbejdede stadig sagen.

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Geografisk region: Sverige - (syd)
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 57 times
Been thanked: 1347 times
Kontakt:

Indlæg af Watcher » 9. dec 2009, 21:17

de r32 bremser "ligner" ik noget, du siger bar du har malet kaliberne det jo ik kæmpe bremser med hullet skiver som springeri øjenene
Realtor skrev:hmm, syntes tråden her er lidt rodet - men hvis vi nu f.eks. tager min egen Golf 5 GT Sport som et eksempel:

Har monteret:

GTI underlæbe - GTI/r32 Sideskørter - R32 bagende - Jetta Frontgrill

Overvejer at montere:

R32 forbremser og R32/GTI Rat

Hvis jeg så bliver stoppet kan jeg risikere at få taget bilen mht. identitetsskifte eller hva? Isåfald skal jeg da igang med værktøjet og har snart nogle dele til salg... :(
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg

Brugeravatar
RpR
Medlem
Kontakt:

Indlæg af RpR » 9. dec 2009, 21:24

Jeg havde tænkt på noget Porsche til at stoppe Ibiza'en, det blir der ik noget med nu...

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem

Indlæg af ICON » 9. dec 2009, 21:41

RpR skrev:Jeg havde tænkt på noget Porsche til at stoppe Ibiza'en, det blir der ik noget med nu...
Så anser T&S det for en Seat 911 turbo, ny reg.-afgift = 1,8 mio :lol:

Brugeravatar
RpR
Medlem
Kontakt:

Indlæg af RpR » 9. dec 2009, 23:41

ICON skrev:
RpR skrev:Jeg havde tænkt på noget Porsche til at stoppe Ibiza'en, det blir der ik noget med nu...
Så anser T&S det for en Seat 911 turbo, ny reg.-afgift = 1,8 mio :lol:
LOL
Ja det ville fandme ik undre mig. Fluekneppende jantelovs ophævende bureaukrater hele lortet..

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Has thanked: 15 times
Been thanked: 308 times

Indlæg af AU-R8 » 22. feb 2011, 15:25

Lige en opfølgning generelt på den her tråd.

Hvis man nu køber en MB C63 AMG og smider det nye Xtra-Power kompressor kit i til 150 tkr. (Det er Zenvo gutterne der står bag), Så udløser det ikke ekstra afgift selv om det er over 20% tuning,
eller har jeg misforstået noget.

Kittet bliver TÜV godkendt, håber de selvfølgelig. Tyskerne kommer op i morgen.

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Indlæg af SteffenR » 22. feb 2011, 18:41

AU-R8 skrev:Lige en opfølgning generelt på den her tråd.

Hvis man nu køber en MB C63 AMG og smider det nye Xtra-Power kompressor kit i til 150 tkr. (Det er Zenvo gutterne der står bag), Så udløser det ikke ekstra afgift selv om det er over 20% tuning,

Trykladning på n/a biler er automatisk over 20%, så vidt jeg er informeret
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."

Ironi kan forekomme

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem

Indlæg af ICON » 22. feb 2011, 19:12

SteffenR skrev:
AU-R8 skrev:Lige en opfølgning generelt på den her tråd.

Trykladning på n/a biler er automatisk over 20%, så vidt jeg er informeret
Man skal lige holde sig for øje, at T&S og Trafikstyrelsen arbejder med 2 forskellige 20%-regler. Trafikstyrelsen anser altid eftermonteret trykladning som mere end 20% effektforøgelse. Dette betyder, at der er krav om en egnethedserklæring, forureningsattest samt støjmålinger. Hvis bilen er på grøn afgift, kræves det også, at der er dokumentation for brændstofforbrug.
Told og Skat arbejder med en 20%-regel, hvor et motorskifte, hvor effekten øges mere end 20% udløser ny afgift. Som udgangspunkt må man tune lige så meget man vil på den originale motor. Hvis ombygningen har karakter af et identitetsskifte udløser det dog også krav om fornyet afgift.
Som jeg ser det, så må du gerne montere kompressor på bilen, så længe du ikke skifter bremser, undervogn, gearkasse, krumtap og/eller lignende, uden at skulle være bekymret for evt. afgiftsmæssige konsekvenser.
Hvis der medfølger dokumentation fra et KBA-P-akkrediteret prøvningslaboratorium i henhold til Merkblatt 751, som omfatter det nævnte, så burde der heller ikke være problemer med Trafikstyrelsen (og dermed synshallen).

Brugeravatar
The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 462 times
Been thanked: 286 times

Indlæg af The Micktrix / Dk » 22. feb 2011, 20:05

Husk nu på at Told og Skat er en ting og Trafikstyrelsen er en helt anden ting.

Nu har jeg lige taget syns uddannelse og der kom vi meget ind om det emne tuning/ombygning af biler.

Prøv og læs lidt her på af snit 7.06.001 og ned af. Der kommer en del om det. Har ikke lige tid til og finde det hele nu, men ellers blader lidt rundt.

http://www.trafikstyrelsen.dk/DA/~/medi ... 42010.ashx

Men ellers til dem som gerne vil vide lidt om biler til Rally med plader. Læs uden 18.01 og ned af. Der står faktisk os meget godt om det.

Men i bund og grund, tager du eks en gammel Audi A4 og bygge den om med ny model front. Så hedder det forbi Told og Skat og betale. Da du laver den om, sådan er det. Slut.

Men bygger du bare et kit på som ikke liger og er af uorginale stumper, så laver du den ikke om til en nyre tilsvare model. Det er der det skiller.

Syns manden kan indberette dig til Told og Skat hvis han mener der er tale om en ombygning som er afgift berretige. Men som de dog aldrig gør, ville jo værre og skyde sig selv et hvis sted ;)
Daliy driver - Mercedes w204 200 Kompressor 400.000 km ♻️ 💪
Only for fun - Mercedes W124 280 TE 1995 / Maserati Gransport 2007 8-) ☀️
Next project - Datzun 240z 🫡

Brugeravatar
Krog
Aktiv medlem
Geografisk sted: 8362 Hørning
Has thanked: 45 times
Been thanked: 16 times

Indlæg af Krog » 22. feb 2011, 22:29

Dvs. altså sige at denne her ombygning koster knapper og ikke bare tæv fordi den er grim ;) :?:

Billede
http://bilgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1026372

Billede
http://bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=206281
It’s better to be approximately right, rather than precisely wrong!!
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt

Brugeravatar
RpR
Medlem
Kontakt:

Indlæg af RpR » 23. feb 2011, 00:35

Krog skrev:Dvs. altså sige at denne her ombygning koster knapper og ikke bare tæv fordi den er grim ;) :?:

Billede
http://bilgalleri.dk/mar_vis.aspx?MarID=1026372]
:o NEJNEJNEJNEJNEJ
Billede

Brugeravatar
The Micktrix / Dk
Aktiv medlem
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Varde
Has thanked: 462 times
Been thanked: 286 times

Indlæg af The Micktrix / Dk » 23. feb 2011, 08:02

Nu den jo til passet rigtig meget med spartel osv + den er til en Seat. Så nej...

Forskellen ligger i om det hele er orginal og du så har sat en komplet front på. For at lave bilen "nyre"

Så ses det som en ny model hvis man kan sige det sådan.

Det er fuldstændig sind sygt at det er sådan, det jeg enig med alle i.

Jeg tror nu os der skal mere end bare lige en komplet front, som fsk i VaSe til fælde hvor man faktisk bygge bilen helt om fra en S4 til RS4. Så falder hammerne med det samme. Og den er klokke klar ved Told og Skat. Der skal betales ved kasse 1 :?
Daliy driver - Mercedes w204 200 Kompressor 400.000 km ♻️ 💪
Only for fun - Mercedes W124 280 TE 1995 / Maserati Gransport 2007 8-) ☀️
Next project - Datzun 240z 🫡

Brugeravatar
RpR
Medlem
Kontakt:

Indlæg af RpR » 23. feb 2011, 12:29

The Micktrix / Dk skrev:Jeg tror nu os der skal mere end bare lige en komplet front, som fsk i VaSe til fælde hvor man faktisk bygge bilen helt om fra en S4 til RS4. Så falder hammerne med det samme. Og den er klokke klar ved Told og Skat. Der skal betales ved kasse 1 :?
Hvad nu hvis han satte et Fiat skilt på ? :D

Pist
Nyt medlem

Indlæg af Pist » 23. feb 2011, 13:04

Nu har jeg ikke læst hele tråden, så ved ikke om det er nævnt før. Men kunne være lidt fedt at neddrossle sin motor og sige man vil have afgift tilbage :D

Ej synes helt klart at i sådan en sag at vi ALLE "bil nørder" burde holde sammen og lave en protest. En ting er at vi betale KASSEN!!! for at køre i nogenlunde biler i DK og nu kommer alle de lorte regler. Der er jo demokrati i DK, så synes helt ærligt ikke at vi skal finde os i det længere... Jo mere vi holder kæft jo være bliver det

Brugeravatar
Krog
Aktiv medlem
Geografisk sted: 8362 Hørning
Has thanked: 45 times
Been thanked: 16 times

Indlæg af Krog » 23. feb 2011, 14:12

The Micktrix / Dk skrev:Forskellen ligger i om det hele er orginal og du så har sat en komplet front på. For at lave bilen "nyre"

Så ses det som en ny model hvis man kan sige det sådan.
Så er ham her da på spanden, den ombygning kommer til at koster ham mindst 100.000 af de lange, når han engang bliver færdig :lol:

Billede
It’s better to be approximately right, rather than precisely wrong!!
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt

Pist
Nyt medlem

Indlæg af Pist » 23. feb 2011, 15:06

Hehe han burde faktisk få penge tilbage :D :D

Besvar

Tilbage til "Generel bilsnak om VAG"