Bilen er en 1-ejers Golf 1 CL fra 1983, som jeg hentede hjem fra Bonn i april i 2008. Den havde kun kørt 400 km de sidste 2 år da jeg hentede den hjem, så det var en lang tur jeg begav mig ud på. Den har dd gået 125.000 km med fuld servicebog og alt. Selv overdragelses papierer fra 1983 er med.
Motoren er en 1,5'er med 69 hk og 5 gear (5. gearet er et såkaldt E-gear også kaldet højgear). Den går faktisk ret langt hvis man kører den pænt - 16,5 km/l er min egen personlige rekord. Alligevel synes jeg faktisk den går meget frisk.
Planen med bilen var egentlig, at den skulle stå original som da jeg hentede den hjem, men jeg fik skam lyst til at sætte mit eget præg på den.
Jeg kører i bilen her i vinter
Anyway - billeder siger mere end ord!
Her er billeder fra da jeg hentede den hjem:

Inden for den sidste uges tid har bilen så fået lidt nye dele i form af Mercedes fælge, en Raceland gevindundervogn, lædermaske, polering og så fik kofangerene lige et møde med min varmeblæser

Jeg lovede mig selv ikke at gøre mere ved bilen end dette, idet det jo kun er min hverdagsbil, men jeg tror måske godt jeg kan røbe, at der sker et par justeringer mere inden længe - overvejer dog stadig, for synes bilen er fed nok som den er. Originalt er jo fed i sig selv synes jeg..
Men nedenstående ændringer er på trapperne:
- Anlæg
- Chrome liste skal udskiftes i den ene bageste siderude da den er falmet
- Anden udstødning
- Overvejer at finde et sæt sorte kofangere og stenslagsbeskyttere istedet for de grå
- Diverse småting
Se mere her:
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=557412
Det var alt fra mig i denne omgang!
Mvh
Peter Jagt

@Dub_Collective