holocaust skrev:JVK skrev:DJ_Gran skrev:Hej Jacob,
Kæft jeg var flad af grin da du skrev at nu ville de gamle ikk ha du tunede på deres famile bil mere
Det ser satme flot ud! Lækkert arbejde

Hej DJ Gran.
Ja pludseligt var den ikke så hverdags agtig mere
Men deres nye bil er nu egentlig også meget federe, der er ikke noget som slår lyden af en trykladet 6 cylinderet motor
MVH
Jacob.
Gal det var da lidt et skift... en golf med rygsæk
Jeg må indrømme at jeg faktisk ikke er imponeret over dette projekt. Jeg er målløs... Så vidt jeg kunne læse mig frem til lavede du 577 hk med knap 2 bar på standard stemplerne fra AGU maskinen og standard ventilerne med mekaniske løftere... HVORDAN GØR DU DET!!!!? Det er immer væk fantastisk at tænke på at man gange effekten op næsten 4 gange på en lille 1,8 motor og den så bare kører der ud af. Jeg bliver glad den dag jeg har doblet dem op...
Du får utallige skulder klap af mig. Flot arbejde... Jeg har dog et spørgsmål. Hvem bruger du til at svejse alle de fine stumper sammen?
Mvh
Mikkel
Hej Mikkel.
Tak for din kommentar.
Ja målet var 500hk, men allerede ved første prøvemåling i starten af 2008 gav den 490hk uden rigtig at være justeret. Så da den blev kørt rigtig ind på felt i maj lavede den 559hk & i 9mdr (med lidt må ændringer) viste samme rullefelt 577hk
Er selv meget duperet over standard stemplerne klarer så meget effekt! Der var INTET at se på dem efter over 160.000km hvor de sidste 60.000 har forgået med meget effekt!
Så man må sige VW laver nogle OEM dele som klarer extrem meget power.
De 300hk skal du nok nå på din egen, kan se det er nogle fede dele så det er bare et spørgsmål om at få det skruet fint sammen og lavet en god indkøring så spiller det max
Tak for skulder klap Mikkel
Alle trykrør, udstødninger, beslag med mere laver jeg selv. Det eneste jeg ikke vil begive mig ud i er udstødning & indsugningsmanifolder (det er igen et helt kapitel for sig selv). Der køber jeg hellere produkter som jeg ved er afprøvet og testet for optimal ydelse og holdbarhed.
Men der er da helt sikket nogle enkelte tunings firma her i Dk som har specialle i at lave nogle mega flotte/fede/gode manifolder som Entech, K-Tech, Smeden (Jan), Arvid med flere!
MVH
JVK Tuning
Jacob Vanggaard