God oplevelse hos dækfirma - langt om længe

Alt vedr. dæk
Besvar
Brugeravatar
dkfsk
Nyt medlem
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

God oplevelse hos dækfirma - langt om længe

Indlæg af dkfsk » 12. jan 2010, 19:49

Medio december fik jeg mine nye vinterhjul leveret og monteret hos SMC. Det gik ret hurtigt op for mig at et eller andet (afbalancering eller et firkantet dæk) var galt. Bilen blev indleveret til SMC igen og de afbalancerede alle fire hjul igen. Hip Hip Hurra - troede jeg!!

Der var overhovedet ingen ændring i hvor meget bilen hoppede især ved kraftige accellerationer på den anden side af 100 km/t.

Nu var jeg blevet træt af SMC og henvendte mig til et dækværksted i Rødovre som jeg havde fået anbefalet. De konstaterede at der var ubalance i alle hjul og afbalancerede hele pivtøjet formedelst 200 kr.! Jeg overværede selv hele seancen. Hjalp det? Nej det blev nærmest værre!!!

Så læste jeg om Ivar Jensens dækservice i Helsingør&Farum herinde i forummet og besluttede at prøve dem, i Farum, da deres udstyr kan måle mange andre ting end ubalance.

Alle fire hjul fik den store tur og det blev konstateret at dæk og fælge var ok - altså ingen skævheder. På den ene fælg drejede de dog dækket en smule. Så konstaterede de også at der var ubalance på alle fire hjul - de tre af den med nøjagtig den samme ubalance. Afbalanceringen blev lavet om og Wupti - bilen ligger på vejen som en drøm. Det var selvfølgelig noget dyrere end den tidligere afbalancering (650 kr i alt) men, det var alle pengene værd. Stor tak til "Ivar Jensen".
VW Polo BlueGT (6R) 1.4 TSI ACT 150/250 DSG 7
DK-pakke, Adaptive fartpilot (AAC)

Tidligere biler: Touran 1.6 TDI 105 Blue Motion, Scirocco 2.0 TSI DSG mit alles, Passat 2.0 TDI, Audi A6 2.4 Aut.

ChrisMH
Nyt medlem
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Roskilde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 5 times

Re: God oplevelse hos dækfirma - langt om længe

Indlæg af ChrisMH » 13. jan 2010, 19:25

Kan kun give dig ret..

Jeg havde også problemer med mine sommerhjul, lige indtil jeg kørte op til Ivar Jensen, de har virkelig styr på deres fag deroppe.

Så en stor ros til dem...

Havde i øvrigt fået afbalanceret 3 gange, 1 gang hos Quickpot på roskildevej, 2 gang samme sted, 3 gang hos Quickpot i Brøndby.

Besvar

Tilbage til "Dæk"