Hej
Jeg har en A6 Avant, model B4, 2,5 TDI, 180Hk, tiptronic fra 01 der er begyndt at melde fejl på airbag. Vag-Com kan ikke slette fejlen og melder at det er selve airbag styremodulet den er gal med.
Jeg har så skilt bilen ad, fundet modulet og set at reservedels nummeret er 4B0 959 655 G.
Der er dog ikke nogle huggere i danmark der kan finde det partnr og hvis jeg fx leder på ebay så har de masser af Airbag styreenheder, men pt ingen der ender på G. Jeg er blevet fortalt i anden sammenhæng at det sidste blot er et revisionsnr og at jeg i princippet kan bruge hvad som helst så længe de første 9 numre er ens, men er det sandt?
Håber i kan hjælpe og hvis der er nogen der ligger inde med et modul så hører jeg naturligvis også meget gerne fra jer
Mvh Klyhn
Har sidste bogstav i reserverdelsnr betydning?
- Tonny
- Admin
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 736 times
Re: Har sidste bogstav i reserverdelsnr betydning?
Ender de på noget højere end G så dem på ebay, for de er som regel bagud kompatible ihvertfald.
- diskoboy
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 339 times
Det er det også... næsten...klyhn skrev:Jeg er blevet fortalt i anden sammenhæng at det sidste blot er et revisionsnr og at jeg i princippet kan bruge hvad som helst så længe de første 9 numre er ens, men er det sandt?
Eksempel:
8P4 807 105 - standard front til A3
8P4 807 105 A - S-line front til A3 med forlygtespul
8P4 807 105 D - S3 front til A3 med forlygtespul
Som sagt blot et eksempel, men fx med bluetooth modulet / RNS-E er det alm. revisionsnumre (dvs. HW er den samme - der er ny software i)
Fooresten så koster et nyt modul af det du ønsker ca. 466 euro fra nyt. Så har du noget du at gå ud fra når du søger på ebay.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
- Kim J
- Medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: 8881 Thorsø
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Der findes en del forskellige til din bilmodel, måske et stelnr. kan hjælpe
- Vedhæftede filer
-
- A6airbag.jpg (55.42 KiB) Vist 1719 gange
Audi A6 Avant 1,9 TDI 130hk 300Nm Årg. 2003
- Claus_A3
- Nyt medlem
- Geografisk region: København
- Geografisk sted: 2690 Karlslunde
Du er også velkommen til at sende defekte over til mig, så laver jeg det for dig.
- Opsætning/disabling af startspærre
- Nulstilling af Airbag, også fejl 65535
- Udlæsning af login og ændring af km i speedometer, motorstyring, kessy og CAN gateway
- Slibning og kodning af nøgler
- Udlæsning af kode på originale navigation og radioer
- Kodning af nøgletransponder. (Component Protection)
-
klyhn
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
Super duper... Tak for alle svar indtil videre. Stelnr er WAUZZZ4BZ1N086963 (hvis det kan målrette søgningen lidt)
Claus_A3 Det lyder meget interessant. Hvad er din pris og hvor stor er sandsynligheden for success? Det er vel ikke alle moduler hvor det bare er en sw fejl eller hvad? Lyder ihvertfald super godt hvis den bare kan fixes så det vil jeg da gerne høre mere om.
Claus_A3 Det lyder meget interessant. Hvad er din pris og hvor stor er sandsynligheden for success? Det er vel ikke alle moduler hvor det bare er en sw fejl eller hvad? Lyder ihvertfald super godt hvis den bare kan fixes så det vil jeg da gerne høre mere om.
- Claus_A3
- Nyt medlem
- Geografisk region: København
- Geografisk sted: 2690 Karlslunde
Har sendt dig en PB.
- Opsætning/disabling af startspærre
- Nulstilling af Airbag, også fejl 65535
- Udlæsning af login og ændring af km i speedometer, motorstyring, kessy og CAN gateway
- Slibning og kodning af nøgler
- Udlæsning af kode på originale navigation og radioer
- Kodning af nøgletransponder. (Component Protection)
- Kim J
- Medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: 8881 Thorsø
Så er jeg næsten helt 100 på at det kun er model "G" der passer på din
Audi A6 Avant 1,9 TDI 130hk 300Nm Årg. 2003