ingen kontakt til motor styrboksen

Besvar
kimk1982
Helt nyt medlem
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

ingen kontakt til motor styrboksen

Indlæg af kimk1982 » 9. jun 2010, 16:43

hej håber at der er en eller flere der måske kan hjælpe med et problem her jeg står med en Audi A6 1,8 turbo. som har fået en chiptunning og jeg kan ikke komme i kontakt med motorstyrboksen det er for en arbejds kollega jeg hjælper med at kigge på han`s bil.
Bilen gik meget ujævn så han ville lige kigge boksen igennem for at se om den måske var irret inde i boksen hvilket den var. han gjorde boksen ren med isopropyl alkohol. og samlede og monterede den igen og der efter kunne han ikke starte bilen. jeg kørte ned til ham for at se om jeg kunne sætte min pc til med avdi interfacet fra nic-tec. og kunne ikke komme i kontakt med motor styrboksen jeg kunne godt komme i kontakt med combi instrumentet. så han besluttede at købe en brugt boks fra en hugger. og den kunne jeg heller ikke komme i kontakt med. der efter prøvede han at købe et brugt combi instrument. så monterede vi det og kunne sagtens komme i kontakt med det men kunne stadig ikke snakke med nogen af de to motor styrbokse. og der er 12v og stel på BEN 1-2 og 3

nu kommer spørgsmålet kan den nye boks værre brandt af også eller er der et eller andet jeg mangler at se på som måske kunne være futtet af???????????????????????????

Anders D
Meget aktiv medlem
Geografisk region: København
Has thanked: 92 times
Been thanked: 190 times

Re: ingen kontakt til motor styrboksen

Indlæg af Anders D » 10. jun 2010, 12:14

Jeg ville starte med at bruge et originalt diagnoseværktøj eller VCDS til formålet. Jeg har set flere uorig. og kinakabler der ikke kan tale med motorstyring men godt med andre styrebokse. Bare lige før i skifter mere på formodning!

kimk1982
Helt nyt medlem

Indlæg af kimk1982 » 10. jun 2010, 21:34

jeg kunne godt snakke med boksen inden alt det bøvl begyndte og kan stadigvæk godt snakke med mange andre bilers motorstyrbokse. det var bare om der var nogle der vidste om der var noget andet der kunne gøre det eller om det måske var muligt at slutte sig direkte til motorstyrboksen uden om alt andet ved at gå direkte på klemmerne.????

men aligevel tak for muligheden. vil da lige prøve det.

Anders D
Meget aktiv medlem
Geografisk region: København
Has thanked: 92 times
Been thanked: 190 times

Indlæg af Anders D » 11. jun 2010, 07:43

Med VCDS kan man tvinge den til K-linie til motor. Det er uden om CAN bussen, så vidt jeg ved.

kimk1982
Helt nyt medlem

Indlæg af kimk1982 » 11. jun 2010, 11:04

hej

Det er nemlig helt korrekt det kan man nemlig. men det kan jeg også gøre med dette interface det var nemlig en af grundene til at jeg købte lige netop det.

Menved du hvilke pin ben man skal gå på hvis jeg vil gå uden om alt andet og direkte i boksen jeg ved at pin 1-2-3 og skal der stel og strøm på men er lidt usikker på hvilke ben jeg skal på med kablet????

Besvar

Tilbage til "Kodning af styreenheder/ekstraudstyr"