Parkeringsbøde

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
Alfafreak
Nyt medlem
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: København
Has thanked: 16 times
Been thanked: 37 times

Parkeringsbøde

Indlæg af Alfafreak » 22. jun 2010, 21:02

Jeg skulle lige ned i kælderen og hente lidt til bilen. Det gad jeg jo ikke slæbe på, så bilen holdt 5 meter fra hjørnet. Tror i ikke at der var en parkeringsvagt der kunne nå at sætte en hilsen. Min kommentar til hende var om hun ikke kunne se det som af og pålæsning. Hendes kommentar var at det måtte man ikke 5 meter fra krydset. Er det rigtigt?
Observeringstiden var 2½ minut.

Så har hun skrevet at jeg holdt ud for nummer 2, det gjorde jeg ikke. Det var nummer 20. Er det nok til at den er ugyldig?
Nu med BMW i4

Pimpf
Helt nyt medlem
Geografisk region: Sydsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 4 times

Re: Parkeringsbøde

Indlæg af Pimpf » 22. jun 2010, 21:37

Der er også en række steder, hvor det er forbudt at standse eller parkere sin bil, selvom der ikke skiltes med det:

• På fodgængerfelt eller mindre end 5 m foran feltet
• I vejkryds eller mindre end 10 m fra den nærmeste tværgående kørebane eller cykelstis nærmeste kant
• Mindre end 5 m fra en spærrelinies begyndelse ved vejkryds eller ud for spærrelinien, hvis afstand imellem køretøj og spærrelinie er mindre end 3 m
• På gangsti, cykelsti, midterrabat, helleanlæg, spærreflader og fortov
• Standsning eller parkering ud for udkørsel fra cykelsti eller inden for en afstand af 5 meter foran udkørslen

Yep - den er god nok...

Men hvorfor ikke bare betale den afgift i stedet for at forsøge at slippe udenom den? Du har overtrådt reglerne - og det havde du jo nok også inderst inde på fornemmelsen, da du ikke gad gå så langt ;)

Brugeravatar
SteffenR
Meget aktiv medlem
Has thanked: 54 times
Been thanked: 259 times

Indlæg af SteffenR » 22. jun 2010, 21:42

Pimpf skrev: • På fodgængerfelt eller mindre end 5 m foran feltet
• I vejkryds eller mindre end 10 m fra den nærmeste tværgående kørebane eller cykelstis nærmeste kant
• Mindre end 5 m fra en spærrelinies begyndelse ved vejkryds eller ud for spærrelinien, hvis afstand imellem køretøj og spærrelinie er mindre end 3 m
• På gangsti, cykelsti, midterrabat, helleanlæg, spærreflader og fortov
• Standsning eller parkering ud for udkørsel fra cykelsti eller inden for en afstand af 5 meter foran udkørslen.
Tør slet ikke tænke på hvor mange af de regler jeg har overtrådt på en gang. :)
"Living on Earth is expensive, but it does include a free trip around the sun every year."

Ironi kan forekomme

Brugeravatar
Octavia Combi
Nyt medlem
Geografisk sted: Hvidovre
Been thanked: 0

Indlæg af Octavia Combi » 23. jun 2010, 05:44

Den kan hurtig blive ugyldig.

Der er indtil flere fejl på afgiften som du selv skriver...

Få parkeringsselskabet til at bevise, at du holdt ud for nr. 20???

Du skriver jo du holdt ud for nr. 2, der er nok lidt afstand mellem de to numre :lol:

Observations tid i dit tilfælde er lige meget, da der er standsningsforbud indenfor de 10 meter til hjørnet
Få appetit ude, men spis hjemme ;O)
Beklager drenge.... Herrer Bilen blev til en KIA Rio 1,1 CRDI årgang 2012

Brugeravatar
Martin Pajko
Nyt medlem
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Kbh

Indlæg af Martin Pajko » 23. jun 2010, 07:52

Jeg ville gøre det således at jeg ville parkere bilen ud for nr 20. Selv tage billeder af den.. Også ringe ind til p selskabet og sige at du er lidt forundret over denne bøde og spørge hvilken afstands lov det er du bryder når du holder der og om de evt har billeder af at den holder udenfor nr 20.. Hvis de svarer nej jamen så siger du at du med glæde vil sende billeder ind og om de kan hjælpe dig med at forklare ulovligheden :D Selvfølgelig skal al den snak foregå med den sødeste engle basse stemme :D

Fik engang en bøde ude foran Scala Kbh.. havde købt p-billet osv.. men fik en bøde fordi min bil holdte uden for båsen.. Da jeg kom tilbage til bilen kunne jeg se at båsen bag mig var ledig.. jeg bakkede bilen tilbage, tog billeder, hørte om de havde beviser, sendte mine billeder ind til dem og nogle dage senere fik jeg en undskyldning og annullering af bøden :D

Men igen.. Vel og mærke af at de ikke havde billeder af bilen..
Det et skud.. Hvis de har billeder så er det bare at betale i kasse ét.! :D
Golf 3 Vr6 Syncro CC - 1996 TOTAL BG: http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=164878

Golf 5 2.0 Tdi GT Sport - 2008 SOLGT BG: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=216212

Golf 6 1.6 Bluemotion - 2010

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem
Has thanked: 119 times
Been thanked: 202 times

Indlæg af Mike H » 23. jun 2010, 12:05

Martin Pajko skrev:Jeg ville gøre det således at jeg ville parkere bilen ud for nr 20. Selv tage billeder af den.. Også ringe ind til p selskabet og sige at du er lidt forundret over denne bøde og spørge hvilken afstands lov det er du bryder når du holder der og om de evt har billeder af at den holder udenfor nr 20.. Hvis de svarer nej jamen så siger du at du med glæde vil sende billeder ind og om de kan hjælpe dig med at forklare ulovligheden :D Selvfølgelig skal al den snak foregå med den sødeste engle basse stemme :D

Fik engang en bøde ude foran Scala Kbh.. havde købt p-billet osv.. men fik en bøde fordi min bil holdte uden for båsen.. Da jeg kom tilbage til bilen kunne jeg se at båsen bag mig var ledig.. jeg bakkede bilen tilbage, tog billeder, hørte om de havde beviser, sendte mine billeder ind til dem og nogle dage senere fik jeg en undskyldning og annullering af bøden :D

Men igen.. Vel og mærke af at de ikke havde billeder af bilen..
Det et skud.. Hvis de har billeder så er det bare at betale i kasse ét.! :D
Smart nok mester - håber du bliver fanget i det fusk engang. Husk din parkering har måske medført at andre ikke har kunne bruge pladsen ved siden af dig.
Hvis man er stor nok til at snyde - er man også voksen nok til at tage straffen. Alfafreak - jeg forstår godt du gerne vil undgå bøden - men du har overtrådt reglerne. Tag det som en mand og undgå politianmeldelse for dokumentfalsk.
Mike
BMW i4 eDrive 40 M-Sport årgang 2024
Tidl: Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018

Brugeravatar
Martin Pajko
Nyt medlem

Indlæg af Martin Pajko » 23. jun 2010, 13:38

Ej men altså!

Kan godt lide du med det samme giver et eksempel for at gøre det hele lidt værre..!

Du ved intet om hvilke omgivelser, detaljer eller lign det jeg fik bøden for..
Jeg betaler sku mine bøder og andre udgifter som de skal - Men!
Lige netop i dette tilfælde havde jeg parkeret hvor jeg har set 1000 andre biler parkere, der er ikke skilte med parkering forbudt eller lign dog er der åbenbart to båse man kan parkere i.

Som vist på billedet! Så har jeg parkeret omtrent lige foran den hvide varevogn som holder HELT til højre, åbenbart lige foran er der to p båse - Det vidste jeg ikke.. jeg havde købt p billet og det hele var fjong. da jeg kommer ud kan jeg så se at jeg har fået en bøde. jeg bliver irriteret fordi jeg i god tro har parkeret mit vogntøj og føler mig "snydt" når jeg så ser at der ikke står nogle steder om at der er parkering forbudt, med hensyn til hvor mange meter osv osv osv.. Det bliver jeg irriteret over og bakker min bil tilbage åbenbart der hvor den hvide varevogn holder, tager billeder og ringer ind og taler med dem..
Man hører ofte om P-vagter som ikke har den rigtige begrundelse for at give bøden - følte lidt dette var tilfældet..

Kan ikke forstå dig Mike..!
I min verden er Viden = Magt.! og hvis jeg har kunnet forsvare min sag OG de har sagt at selvom den holdte udenfor båsen så skulle jeg ikke have haft en bøde så syntes jeg sku at problemet ligger i deres hænder.!

I dette tilfælde har p vagten skrevet 20 istedet for 2. Det er sku da ikke hans problem at p vagten ikke var vågen og notere detajlerne - men hvis han kan slippe for en bøde pga en uagtsomhed så kan jeg ikke se noget problem..

Håber du får en bøde Mike hvor du rent faktisk har holdt lovligt og det hele er fjong men pga en pvagt's fejl får en bøde.. så syntes jeg du skal betale i kasse ét!
Vedhæftede filer
Vester.png
Vester.png (149.56 KiB) Vist 3291 gange
Golf 3 Vr6 Syncro CC - 1996 TOTAL BG: http://bilgalleri.dk/gal_visbil.aspx?ID=164878

Golf 5 2.0 Tdi GT Sport - 2008 SOLGT BG: http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=216212

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem

Indlæg af Mike H » 23. jun 2010, 14:08

Fint nok. Syntes bare ikke man seriøst skal råde Alfafreak til at tage fup-billeder. End of story.
Mike

Alfafreak
Nyt medlem
Geografisk sted: København
Has thanked: 16 times
Been thanked: 37 times

Indlæg af Alfafreak » 23. jun 2010, 21:12

Det er jo heller ikke et fup billede hvis man tager et billede af hvor jeg rent faktisk holdt! Så er det jo rigtigt nok, det er jo parkeringsvagten som har skrevet forkert.

Jeg vil gerne betale når jeg synes at jeg har gjort noget galt. Men at holde 2½ minut 5 meter fra et kryds hvor der ikke er ret mange biler der skal ud. Der er måske kommet en bil mens jeg holdt der. Det gider jeg ikke. Og slet ikke fra en parkeringsvagt som parkerer i anden position på en 2 sporet vej og spærrer trafikken.

Det er lidt som at få en bøde for at køre 83 på en jysk landevej.
Nu med BMW i4

Brugeravatar
Martin Pajko
Nyt medlem

Indlæg af Martin Pajko » 24. jun 2010, 05:33

Mike... vi er begge på samme side..

Jeg må nu ærligt indrømme at jeg skrev det indlæg til dels for "smilenes" skyld og for at fortælle en historie jeg har oplevet..
Ved ikke om jeg decideret har hjulpet alfafreak til at lave dokument svindel osv.. syntes bare at han skal gå videre med det når det er sådan en "lille" ting hvor man evt ikke har haft hensigt med at holde parkeret eller for chikanere andre billister.. og nu hvor der er en fejl fra deres side så syntes jeg at han skal prøve at "malke" den i bogstavelig stand...!

Men samtidig er det jo også svært at skrive ting (ISÆR på forumer) som skal virke som et smil på læben og en lille røver i ny og næ :D

Måske er jeg dårlig til at formulere mig - har jeg hørt før :D men der sku stadig dét princip i mig som siger at jeg hellere vil få et klip ved at køre for hurtigt på motorvejen end at få et klip fordi man lige laver en dum fejl som medfører klip.. håber du kan følge mig i en større forstand

Brugeravatar
Mike H
Aktiv medlem

Indlæg af Mike H » 24. jun 2010, 09:08

Martin Pajko skrev:Mike... vi er begge på samme side..

Jeg må nu ærligt indrømme at jeg skrev det indlæg til dels for "smilenes" skyld og for at fortælle en historie jeg har oplevet..
Ved ikke om jeg decideret har hjulpet alfafreak til at lave dokument svindel osv.. syntes bare at han skal gå videre med det når det er sådan en "lille" ting hvor man evt ikke har haft hensigt med at holde parkeret eller for chikanere andre billister.. og nu hvor der er en fejl fra deres side så syntes jeg at han skal prøve at "malke" den i bogstavelig stand...!

Men samtidig er det jo også svært at skrive ting (ISÆR på forumer) som skal virke som et smil på læben og en lille røver i ny og næ :D

Måske er jeg dårlig til at formulere mig - har jeg hørt før :D men der sku stadig dét princip i mig som siger at jeg hellere vil få et klip ved at køre for hurtigt på motorvejen end at få et klip fordi man lige laver en dum fejl som medfører klip.. håber du kan følge mig i en større forstand
Martin, I do m8. Kan godt se du måske er blevet lidt unfair behandlet - havde et helt andet billede i hovedet da jeg læste dit første indlæg. Dit billede forklarer lidt mere...

Haha Alfafreak - bøde for at køre 83 på en jysk landevej... den var go'. Issuet er, at du har overtrådt reglerne for parkering som klart foreskriver 10 meter fra et hjørne - ligegyldigt antalet af minuter. At parkeringsvagten parkerer i "anden position" for at give dig en afgift er surt - men der nok ikke meget at gøre. Tag du bare et billede - tror ikke du skal forvente at få noget ud af det. Ligegyldigt om det bliver ud fra nr.2 eller 20. Parkering KBH har jeg ikke set tage billeder af bilerne - men det gør tilgengæld alle de privat parkeringsfirmaer. Men nu når det er en hjørneparkering du er blevet hapset for - så vil jeg men det er Park. KBH. du får afgiften fra (selv om det ikke helt hænger sammen med vagten kom kørende...).
Mike

boelle
Helt nyt medlem
Geografisk region: Fyn

Indlæg af boelle » 6. aug 2010, 10:21

Ved godt tråden er lidt gammel måske men alligevel:
Alfafreak skrev: Men at holde 2½ minut 5 meter fra et kryds
Det er 5,01 for lidt.. Reglerne er ens for alle.
Alfafreak skrev:Det er lidt som at få en bøde for at køre 83 på en jysk landevej.
Det er 3 for meget, vedkommende kommer bare til at betale en bøde som har et minimum.

Det er lidt som i børnehaven når man bliver taget med hænderne i kagedåsen: Jamen jokum har også taget (uden at få lov). Det gør det ikke mere rigtigt at tage uden at få lov bare fordi andre gør det.

Det er det samme som da jeg fik krampe i benet bag rattet i svigerfars nye pug... tror vist nåel var på den sjove side af 180 da kærsten synes der var blevet blæst nok igennem. Bliver jeg stoppet hjælper det jo intet at en tysker blæser forbi med 250. Jeg har gjort noget forkert = Jeg må betale.

;)

Brugeravatar
Nic
Medlem
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Nyk F

Indlæg af Nic » 6. aug 2010, 12:51

Alfafreak skrev:Jeg skulle lige ned i kælderen og hente lidt til bilen. Det gad jeg jo ikke slæbe på, så bilen holdt 5 meter fra hjørnet. Tror i ikke at der var en parkeringsvagt der kunne nå at sætte en hilsen. Min kommentar til hende var om hun ikke kunne se det som af og pålæsning. Hendes kommentar var at det måtte man ikke 5 meter fra krydset. Er det rigtigt?
Observeringstiden var 2½ minut.

Så har hun skrevet at jeg holdt ud for nummer 2, det gjorde jeg ikke. Det var nummer 20. Er det nok til at den er ugyldig?

du var for doven til at gå, men du er ikke for doven til at bruge tid på at slippe for at betale, du har overtrådt reglerne bare host op.
er sgu snart træt af alle dem så overtræder reglerne, og så bruger alle mulige krumspring for at slippe når de så bliver knaldet....

Gejlet
Nyt medlem
Geografisk sted: Amager
Kontakt:

Indlæg af Gejlet » 6. aug 2010, 15:12

I københavn tager de ALTID billeder... Sidst jeg fik en p-bøde var billede vedlagt i sort/hvid ;D og det var et dårligt billede til prisen!
Audi A4 Avant B6 500+hp
Audi A4 1.8 T Reserve bilen

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 32 times
Been thanked: 277 times
Kontakt:

Indlæg af Sorens2 » 7. aug 2010, 06:57

Rolig nu.
Prøv at overholde samtlige regler i hele verden.
Så kan du sidde i et rum på max 8 m2 uden varme, el, inderned, tlf, osv.
Rummet er beklædt med 10 cm blødt gummi, du har hjelm, spændetrøje, ishockeyudstyr og sorte briller på.... for din egen sikkerhed.
Hver 4 time blir du fodret med klinisk rent sondemad.....for din egen sikkerhed.

Nej man må sku ikke bøje nogen regler. Så dør baby.

Søren S2
G5 R32 - Porsche Diesel Junior

boelle
Helt nyt medlem
Geografisk region: Fyn

Indlæg af boelle » 7. aug 2010, 14:39

hmm... en admin burde låse tråden, da den vist er udtømt

Besvar