Miltek på Golf

Alt vedr. udstødningsystemer
Besvar
Brugeravatar
West
Medlem
Geografisk region: Nordsjælland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 0
Been thanked: 0
Kontakt:

Miltek på Golf

Indlæg af West » 12. jul 2010, 10:29

Hej

Jeg overvejer at få en Miltek udstødning på min Golf 4 GTI.
Jeg har hørt de skulle være rigtigt gode mht. flow og holdbarhed, MEN lyden er også MEGET vigtig for mig.
Jeg har søgt på youtube og hørt nogle Miltek, men det er svært at vurdere for oftest er lyden ikke altid den samme som i virkeligheden.

Så derfor spørg jeg nu herinde, om nogen har en Golf (gerne 4 og hvis det er GTI skader det heller ikke, men ikke nødvendigt) med en Miltek udstødning på, ville jeg da gerne mødes for at kunne høre den.
Det skal siges jeg bor på Nordsjælland hvilket gør radius for mødet noget begrænset til området.

Håber nogen kan hjælpe så jeg kan beslutte hvad jeg skal have :)
2006 Seat Leon 2.0T FSI

Brugeravatar
Reid
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: 9500 Hobro
Has thanked: 37 times
Been thanked: 246 times

Re: Miltek på Golf

Indlæg af Reid » 12. jul 2010, 17:34

På min G4 gti har jeg milltek non-resonated med R32 style afgang på, og den læarmer for meget. Det skal så også siges at jeg kører med 300 hk, så derfor lidt større turbo og tryk.
Men har flere steder hørt at det ikke er så godt med non-resonated til g4, simpelthen fordi den kommer til at lyde lidt for meget som en traktor.
Audi RS4 B7 4.2 V8 420 hk “PROJEKTET”
BMW I4 M50 - Daily driver
VW Touran 2.0 TDI 190hk - Kone bilen

Brugeravatar
West
Medlem
Kontakt:

Indlæg af West » 12. jul 2010, 21:10

Reid skrev:På min G4 gti har jeg milltek non-resonated med R32 style afgang på, og den læarmer for meget. Det skal så også siges at jeg kører med 300 hk, så derfor lidt større turbo og tryk.
Men har flere steder hørt at det ikke er så godt med non-resonated til g4, simpelthen fordi den kommer til at lyde lidt for meget som en traktor.
Ja min kommer op på omkring 200 kun, og havde lidt overvejet en turboback som har 2,76" istedet for 2,5", men kan godt høre jeg måske sku overveje at ta en almindelig 2,5" resonated istedet.
2006 Seat Leon 2.0T FSI

arj9k
Aktiv medlem
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slagelse
Been thanked: 3 times

Indlæg af arj9k » 13. jul 2010, 01:21

Jeg købte sidste år et resonated milltek system til min golf 4 1,8T (turboback) med katalysator og det hele. Jeg har netop udskiftet mellempotten til et non resonated mellemrør. Jeg kan absolut anbefale et non resonated system, da det for det første er noget bøvl at montere den store mellempotte i den smalle kardantunnel. Det er et evighedsprojekt at rette den til, så ikke den rammer et varmeskjold.

For det andet, så kommer der ikke meget lyd ud af resonated system. Man får en mere dyb og rungende lyd med at non resonated system. Min har også i omegenen af 200 HK.

Brugeravatar
West
Medlem
Kontakt:

Indlæg af West » 13. jul 2010, 08:53

arj9k skrev:Jeg købte sidste år et resonated milltek system til min golf 4 1,8T (turboback) med katalysator og det hele. Jeg har netop udskiftet mellempotten til et non resonated mellemrør. Jeg kan absolut anbefale et non resonated system, da det for det første er noget bøvl at montere den store mellempotte i den smalle kardantunnel. Det er et evighedsprojekt at rette den til, så ikke den rammer et varmeskjold.

For det andet, så kommer der ikke meget lyd ud af resonated system. Man får en mere dyb og rungende lyd med at non resonated system. Min har også i omegenen af 200 HK.
Jeg troede faktisk ikke man kunne få turboback som resonated, da jeg ikke synes jeg kunne finde det på milteks side. Men der kan man bare se :)
Min skal også ha 3" forrør og sportskat.
Og så ville jeg gerne ha en turboback, men nu er jeg lidt i tvivl :/
Jeg vil gerne have den er lidt stille når jeg kører roligt, men når jeg trykker til den så må den gerne brøle lidt.
Men gider heller ikke en der larmer for meget ved normal almindelig kørsel. Og jeg kan ligge på motorvejen uden den brummer hele tiden.

Du kommer vel ikke på striben så jeg kunne høre den der evt?
2006 Seat Leon 2.0T FSI

arj9k
Aktiv medlem

Indlæg af arj9k » 13. jul 2010, 23:44

West skrev:
arj9k skrev:Jeg købte sidste år et resonated milltek system til min golf 4 1,8T (turboback) med katalysator og det hele. Jeg har netop udskiftet mellempotten til et non resonated mellemrør. Jeg kan absolut anbefale et non resonated system, da det for det første er noget bøvl at montere den store mellempotte i den smalle kardantunnel. Det er et evighedsprojekt at rette den til, så ikke den rammer et varmeskjold.

Jeg troede faktisk ikke man kunne få turboback som resonated, da jeg ikke synes jeg kunne finde det på milteks side. Men der kan man bare se :)
Jeg vil gerne have den er lidt stille når jeg kører roligt, men når jeg trykker til den så må den gerne brøle lidt.
Men gider heller ikke en der larmer for meget ved normal almindelig kørsel. Og jeg kan ligge på motorvejen uden den brummer hele tiden.

Man kan jo bare bestille delene seperat hos en leverandør. Resonated og non resonated adskiller sig fra hinanden ved at resonated er med mellempotte og non resonated er uden mellempotte (gennemstrømsrør).
Non resonated yder ikke af ret meget mere end et standard system, men non resonated giver en lidt mere racer-agtig lyd uden at være for meget. Et non resonated system lyder først rigtigt af noget, når du lukker op for gassen. Ved alm. stille kørsel er det ikke ubehageligt at køre med. Ved motorvejskørsel er der selvfølgelig lidt mere larm fra systemet end et standard, men jeg kan i hvert fald anbefale non resonated systemet efter at have haft begge dele.

Nej kommer desværre ikke på striben, men prøv evt. at søge på youtube. Der er masser af videoer omkring emnet.

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Geografisk region: Sverige - (syd)
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 57 times
Been thanked: 1347 times
Kontakt:

Indlæg af Watcher » 14. jul 2010, 00:14

Du vil både ha 3" forrør samt turboback?? Turboback er jo med forrør på 2.76"

Golf 4 er en tricky bil med milltek 50% syntes det larmer for meget med et non resonated og de sidste 50% syntes det helt fint..

Personligt havde jeg taget et resonated på en golf 4 det rigeligt lyd I når du også har større forrør, men måske er mine brian days bar overstået hehe
West skrev:

http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg

Brugeravatar
West
Medlem
Kontakt:

Indlæg af West » 14. jul 2010, 09:07

Det var blot hvad jeg fik og vide hos dem jeg ville købe det igennem, men jeg er ikke sikker på du har ret Watcher for se engang:
http://www.millteksport.com/exhaust.pro ... iantid=128
Hvis du ser nede i bunden ved nummer 7:
www.millteksport.com skrev: 7. TURBO-BACK INCLUDING HI-FLOW SPORTS CAT - Designed for highly tuned cars especially those with turbo upgrades

Consists of:
> Large-bore Downpipe and Hi-flow Sports Catalyst
> Centre Section
> Axle Pipe
> Rear Silencer

Pipe Diameter: 2.76" (70.00mm)
Tailpipe Style: Twin 80mm Jet
Og her er første punkt: Large-bore Downpipe and Hi-flow Sports Catalyst
Se nummer 1 i listen:
www.millteksport.com skrev: 1. LARGE BORE DOWNPIPE AND HI-FLOW SPORTS CAT - Must be fitted with the Milltek Sport cat-back system

Consists of:
> Large-bore downpipe and hi-flow sports catalyst

Pipe Diameter: 3.00" (76.20mm)
Så eftersom turbobacken indeholder dette som et "kit" må man vel næsten antage de passer sammen ville jeg mene.
Ligner ikke man kan få noget resonated eller non-resonated til turboback-kittet eller er det bare mig der læser det forkert? :shock:
Watcher@CarTrends.dk skrev:Du vil både ha 3" forrør samt turboback?? Turboback er jo med forrør på 2.76"

Golf 4 er en tricky bil med milltek 50% syntes det larmer for meget med et non resonated og de sidste 50% syntes det helt fint..

Personligt havde jeg taget et resonated på en golf 4 det rigeligt lyd I når du også har større forrør, men måske er mine brian days bar overstået hehe
West skrev:

2006 Seat Leon 2.0T FSI

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Geografisk region: Sverige - (syd)
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 57 times
Been thanked: 1347 times
Kontakt:

Indlæg af Watcher » 14. jul 2010, 10:41

Nej..

Turboback så er ALT både forrør, og hele cat-back systemet 2.76" HELE VEJEN IGENNEM..

hvis du tager et normalt cat-back system er det 2.5", et normalt forrør er 3" med reduktion til 2.5" så det passer på det normale cat-back system

du kan sagten få lov og købe et 2.76" forrør men det vil ikke passe på et normalt cat-back da det er 2.5" kun cføli ka man så selv lege med reduktioner, men skal du ha noget plug and play så passer det ik sammen
West skrev:Det var blot hvad jeg fik og vide hos dem jeg ville købe det igennem, men jeg er ikke sikker på du har ret Watcher for se engang:
http://www.millteksport.com/exhaust.pro ... iantid=128
Hvis du ser nede i bunden ved nummer 7:

[7. TURBO-BACK INCLUDING HI-FLOW SPORTS CAT - Designed for highly tuned cars especially those with turbo upgrades

Consists of:
> Large-bore Downpipe and Hi-flow Sports Catalyst
> Centre Section
> Axle Pipe
> Rear Silencer

Pipe Diameter: 2.76" (70.00mm)
Tailpipe Style: Twin 80mm Jet
Og her er første punkt: Large-bore Downpipe and Hi-flow Sports Catalyst
Se nummer 1 i listen:
www.millteksport.com skrev: 1. LARGE BORE DOWNPIPE AND HI-FLOW SPORTS CAT - Must be fitted with the Milltek Sport cat-back system

Consists of:
> Large-bore downpipe and hi-flow sports catalyst

Pipe Diameter: 3.00" (76.20mm)
Så eftersom turbobacken indeholder dette som et "kit" må man vel næsten antage de passer sammen ville jeg mene.
Ligner ikke man kan få noget resonated eller non-resonated til turboback-kittet eller er det bare mig der læser det forkert? :shock:
Watcher@CarTrends.dk skrev:Du vil både ha 3" forrør samt turboback?? Turboback er jo med forrør på 2.76"

West skrev:

[/quote]
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg

Brugeravatar
West
Medlem
Kontakt:

Indlæg af West » 15. jul 2010, 09:21

Watcher@CarTrends.dk skrev:Nej..

Turboback så er ALT både forrør, og hele cat-back systemet 2.76" HELE VEJEN IGENNEM..

hvis du tager et normalt cat-back system er det 2.5", et normalt forrør er 3" med reduktion til 2.5" så det passer på det normale cat-back system

du kan sagten få lov og købe et 2.76" forrør men det vil ikke passe på et normalt cat-back da det er 2.5" kun cføli ka man så selv lege med reduktioner, men skal du ha noget plug and play så passer det ik sammen
Okay sådan havde jeg ikke forstået det.
Men tak Watcher for at udpensle den for mig.. Havde jeg vist behov for. :oops:
Så er spørgsmålet blot om 3" forrør med 2,5" udstødning vil give turboen større mulighed for at spoole hurtigere op end end 2,76" hele vejen igennem.
Det som andre siger om milteks turboback er det gør den spooler noget før end de 2500rpm man skal ramme nu før man rigtigt kan mærke det.

Der stadig ikke nogen på sjælland med et miltek system på, der kommer på striben eller vil mødes så jeg kunne høre det?
2006 Seat Leon 2.0T FSI

Brugeravatar
3eren
Medlem
Geografisk region: København
Geografisk sted: Roskilde
Kontakt:

Indlæg af 3eren » 15. jul 2010, 16:42

Jeg har en gti med 3" forrør og miltek fra kat og ud med mellem potte
Men jeg kommer aldrig på striben
Golf 5 GTI Limited Edition 240
http://www.clubgolfdanmark.dk

Brugeravatar
West
Medlem
Kontakt:

Indlæg af West » 15. jul 2010, 21:23

3eren skrev:Jeg har en gti med 3" forrør og miltek fra kat og ud med mellem potte
Men jeg kommer aldrig på striben
Okay hvor du så fra?
Kunne være vi ku mødes andetsteds for videoer på youtube er stadig svært at vurdere ud fra.
2006 Seat Leon 2.0T FSI

arj9k
Aktiv medlem

Indlæg af arj9k » 16. jul 2010, 00:38

Du er i hvert fald velkommen til at høre hvordan min lyder med milltek forrør, sports katalysator og uden mellempotte. Som sagt kørte jeg mellempotte før, men det siger ikke meget mere end et standard system.

Brugeravatar
West
Medlem
Kontakt:

Indlæg af West » 16. jul 2010, 07:46

arj9k skrev:Du er i hvert fald velkommen til at høre hvordan min lyder med milltek forrør, sports katalysator og uden mellempotte. Som sagt kørte jeg mellempotte før, men det siger ikke meget mere end et standard system.
Det ville jeg gerne men da jeg bor ved stenløse er det lidt for langt :cry:
Hvis du kommer på striben eller vi ku mødes et sted tættere på (hvis du alligevel skal imod kbh på et tidspunkt) ville jeg meget gerne! :D
Er noget nemmere at vurdere hvilket man skal have ud fra at have hørt det rigtigt både i og udenfor bilen.
2006 Seat Leon 2.0T FSI

Besvar

Tilbage til "Udstødning"