Afmontering af forlygter på Skoda Fabia 2 - 1,4 TDI

Besvar
Brugeravatar
Lasse Jensen
Nyt medlem
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Afmontering af forlygter på Skoda Fabia 2 - 1,4 TDI

Indlæg af Lasse Jensen » 19. jul 2010, 07:45

Hejsa,

Jeg har haft den tvivlsomme ære af at blive klippet af en dum fasan på motorvejen.

Det har resulteret i, at det lim der holder lygteglasset sammen med lygtehuset er flækket i toppen af lygten, og der løber nu lidt vand ind i lygten når det regner, hvilket resulterer i en del dug!

Mit spørgsmål er nu:
Er der en måde at afmontere forlygten, uden at skulle have hele forenden pillet af (forhjul, inderskærme, tågelygter, forkofanger osv)

Billede

VH
Lasse
Octavia Style 2.0 TDI DSG - H&R Deep + Bentley 9x19 http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 7&t=122518

Brugeravatar
Ozona
Medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Has thanked: 150 times
Been thanked: 111 times

Re: Afmontering af forlygter på Skoda Fabia 2 - 1,4 TDI

Indlæg af Ozona » 20. jul 2010, 14:46

Hvis det er lavet ligesom i "den gamle" fabia, altså før faceliftet, burde det bare være at løsne de 3-5 torxskruer (kan ikke huske hvor mange der prcæist er) og så fjerne bolten "ved siden" af lygten. og så stille og roligt gelende lygten ud, det tager lidt tid, men kan godt alde sig gøre.
Maj 2024 ID7 Style + Eksteriørpakke Plus
Apr 2022 - Dec. 2023 VW Passat B8 DSG R-Line 190 HK, Highlights: Matrix, Panorama, Fyr, Massage, DCC O.M.A
Konebil: Maj 2024 - E-Golf 2020

Brugeravatar
Lasse Jensen
Nyt medlem
Geografisk region: Østjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 1 time

Indlæg af Lasse Jensen » 20. jul 2010, 18:33

Har haft forkofangeren afmonteret for noget tid siden, og der ku jeg se at 2 ud af 3 af lygtens skruer sidder under kofangeren, så tror desværre ikke det er som på Fabia 1 modellen.

Det var mere om der var en "trylle" måde at nå de skruer på uden at afmontere hele fronten...

Det er desværre ret kompliceret at komme til på nyere biler... Det var tider da man havde en gammel æblegrøn Polo Fox fra 1985, den ku laves med gaffatape og en stjerneskruetrækker!!
Octavia Style 2.0 TDI DSG - H&R Deep + Bentley 9x19 http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... 7&t=122518

Brugeravatar
Philip
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Arden
Has thanked: 9 times
Been thanked: 81 times

Indlæg af Philip » 20. jul 2010, 19:43

Jeg gjorde det også på den hårde måde, om der er nogen lettere ved jeg ikke.. men jeg havde hjul, inderskærme, bundskjold, og forkofanger af.. der sidder en bolt under forlygten omme på siden, ved forskærmen som skal løsnes for at få forlyten ud, og den er næsten ikke til at komme til uden af fjerne kofangeren..

Besvar

Tilbage til "Lys/Lygter"