Stoppet af SKAT i gulpladebil - privat kørsel
- diskoboy
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 339 times
Stoppet af SKAT i gulpladebil - privat kørsel
Scenarie:
VW Transporter fra 2003 (eller 4) købt af leasing selskab for ca. 45.000 for ca. 2-3 år siden
Stoppet af SKAT i forbindelse med privat kørsel
Hvad bliver bøden? Der er ikke betalt moms eller lign. af bilen da den normalt bliver brugt 100% erhvervsmæssigt.
VW Transporter fra 2003 (eller 4) købt af leasing selskab for ca. 45.000 for ca. 2-3 år siden
Stoppet af SKAT i forbindelse med privat kørsel
Hvad bliver bøden? Der er ikke betalt moms eller lign. af bilen da den normalt bliver brugt 100% erhvervsmæssigt.
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
- podo
- Medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 3 times
- Kontakt:
Re: Stoppet af SKAT i gulpladebil - privat kørsel
Det blir ik billigt, man risikere at skulle betale noget afgift + en bøde, er det bare et scenarie eller er det real
Køber/sælger bilbrochurer og bilblade i store mængder, har du noget liggende?
- Mog
- Medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Næstved
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Jeg vil mene at du bliver pålagt at betale momsen + bøde som sikkert er er samme beløb. Det havde været en noget dyrer omgang hvis du eks. Havde en dyr gulpladebil hvor du havde smidt bagsæderne i og så bliver stoppet af skat!! Så kunne du i hvertfald regne med kæmpe bøde + afgift til hvide plader + moms..
Familie-slæden: Passat Variant 2.8V6 4motion Tiptronic Highline '02 SOLGT!!
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=161211
http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=161211
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 595 times
- Been thanked: 1012 times
- Kontakt:
Og så skal man lige huske, at SKAT også laver en skønsmæssig vurdering af hvor mange km der er kørt privat de sidste 5 år. De km bliver ganget med en sats og lagt på den personlige indkomst. Det kan hurtigt blive den største post i dette tilfælde.
/Søren.
-
Lars - Sound2Vision
- Medlem
- Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 77 times
De kan max gå den tid tilbage man har ejet bilen... - Der stod vist 2-3 år...i-s skrev:Og så skal man lige huske, at SKAT også laver en skønsmæssig vurdering af hvor mange km der er kørt privat de sidste 5 år. De km bliver ganget med en sats og lagt på den personlige indkomst. Det kan hurtigt blive den største post i dette tilfælde.
Har du ejet bilen mere end 5 år, sættes man til 5 års forbrug i skat.
/ Lars
If it work's, don't fxxx with it...
- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...
- I øvrigt nu osse eneste autoriserede Mark Levinson værksted i Danmark, Sverige, Finland og Norge. ...
- diskoboy
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 339 times
Men er der ingen der kan sætte nogle tal på?
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
-
Lars - Sound2Vision
- Medlem
- Kommerciel bruger: Sound2Vision A/S, Viborg
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 77 times
Moms af 45.000,- = 11250,- - Med mindre de skønner bilen til at være mere værd.diskoboy skrev:Men er der ingen der kan sætte nogle tal på?
Bøde i samme størrelse = 11250
Skat af fri bil i 3 år ( Beskatningsgrundlag = 25% af 160.000,- , = ca. 20.000/år v. 50% i skat ...
- Så vel ialt en lille seddel på 80-90.000,- - Med mindre de er i godt humør den dag???
/ Lars
If it work's, don't fxxx with it...
- Tigger
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Kontakt:
Ja 80.000-90.000 lyder ikke helt forkert...
Men hvis man bryder reglerne, så må man bøde for det.
Du må bare se det som en dyr lærestreg
Men hvis man bryder reglerne, så må man bøde for det.
Du må bare se det som en dyr lærestreg
Hilsen Brian Christensen
Se mine biler her...
Downed.dk - Blanz Society
Undervogne købes hos TheSuspensioncompagny.dk - Min Puch Maxi
Se mine biler her...
Downed.dk - Blanz Society
Undervogne købes hos TheSuspensioncompagny.dk - Min Puch Maxi
- Uffe
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Bryrup
- Been thanked: 2 times
Pyha, der er mulighed for at få nogle heftige bøder for tiden.
Du skulle have stjålet naboens bil og selvom du havde kørt en børnehave ned på vejen, så bliver det billigere for dig på den måde.
Du skulle have stjålet naboens bil og selvom du havde kørt en børnehave ned på vejen, så bliver det billigere for dig på den måde.
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
- Mike H
- Aktiv medlem
- Geografisk region: København
- Has thanked: 119 times
- Been thanked: 202 times
Håber dælme ikke det var min unge i den børnehave - så tror jeg prisen ville være lidt mere end 90 kg, nærmere enkel billet til kirkegården. Og måske naboen venter der hjemme med et baseball bat 
Mike
BMW i4 eDrive 40 M-Sport årgang 2024
Tidl: Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
BMW i4 eDrive 40 M-Sport årgang 2024
Tidl: Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Kontakt:
Ja, det er også det jeg skriver ! De kikker 5 år tilbage, ikke at alle 5 år tæller.Lars - Sound2Vision skrev:De kan max gå den tid tilbage man har ejet bilen... - Der stod vist 2-3 år...i-s skrev:Og så skal man lige huske, at SKAT også laver en skønsmæssig vurdering af hvor mange km der er kørt privat de sidste 5 år. De km bliver ganget med en sats og lagt på den personlige indkomst. Det kan hurtigt blive den største post i dette tilfælde.
Har du ejet bilen mere end 5 år, sættes man til 5 års forbrug i skat.
/ Lars
/Søren.
- Uffe
- Aktiv medlem
Men "samfundet" straffer jo tyveri og trafikdrab meget lavt. Det var egentlig bare min måde at give udtryk for de latterlige straffe vi har her i landet.Mike H skrev:Håber dælme ikke det var min unge i den børnehave - så tror jeg prisen ville være lidt mere end 90 kg, nærmere enkel billet til kirkegården. Og måske naboen venter der hjemme med et baseball bat
Skal man køre hen til bageren efter brød om søndagen er det meget dyrere at køre i en firmabil man sidder i hver dag, end at stjæle en bil på gaden og køre i den.
Det er i min optik retarderet.
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Kontakt:
Det bliver kun underligt fordi du sammenligner en enkeltstående forseelse med en systematisk gentaget forseelse.Uffe skrev:Men "samfundet" straffer jo tyveri og trafikdrab meget lavt. Det var egentlig bare min måde at give udtryk for de latterlige straffe vi har her i landet.Mike H skrev:Håber dælme ikke det var min unge i den børnehave - så tror jeg prisen ville være lidt mere end 90 kg, nærmere enkel billet til kirkegården. Og måske naboen venter der hjemme med et baseball bat
Skal man køre hen til bageren efter brød om søndagen er det meget dyrere at køre i en firmabil man sidder i hver dag, end at stjæle en bil på gaden og køre i den.
Det er i min optik retarderet.
For på den anden side kan du sige, at hvis han har kørt i 3 år og får en samlet bøde/afgift/moms på 90.000 kr, så har det kostet 90000/(3*365) = 82 kr om dagen at køre ulovligt i varebilen.
Kan man stjæle en bil og begå trafikdrab for 82 kr om dagen, næppe ... Så i det lys er det altså væsentlig billigere at køre ulovligt i varebil end at stjæle biler og begå trafikdrab.
Sammenligningen er i det hele taget grotesk, for det ene kan ikke erstatte det andet. I det hele taget, at sammenligne moms/afgift unddragelse med at skade andre er moralsk forkastelig. Så min sammenligning skal ses, som argumentation for den allerede startede diskussionen.
/Søren.
-
boelle
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Fyn
hehe, godt han kun kørte i en gulplade bil
her et eks af de større: jeg var afløser ved arriva for nogen måneder siden. en kollega havde en del år tilbage ladet sig friste til at tage en personale bil fra endestationen til garagen, men forbi føtex først. skat ser bilen der og ja avs, de skønnede at det var sket flere gange og at busserne også blev brugt til den slags....
den lille seddel endte på et blive meget stor, hvis jeg ikke husker meget forkert så var det et sted omkring de 22 mio manden skulle af med, foruden at han altså kom til at smage chefens skosnude med lort på. manden boede endda lokalt i samme by og skulle vist alligevel tæt forbi føtex på vejen hjem i privatbilen
her et eks af de større: jeg var afløser ved arriva for nogen måneder siden. en kollega havde en del år tilbage ladet sig friste til at tage en personale bil fra endestationen til garagen, men forbi føtex først. skat ser bilen der og ja avs, de skønnede at det var sket flere gange og at busserne også blev brugt til den slags....
den lille seddel endte på et blive meget stor, hvis jeg ikke husker meget forkert så var det et sted omkring de 22 mio manden skulle af med, foruden at han altså kom til at smage chefens skosnude med lort på. manden boede endda lokalt i samme by og skulle vist alligevel tæt forbi føtex på vejen hjem i privatbilen
- Uffe
- Aktiv medlem
Det er en dårlig beregning du har lavet - så skulle han hver dag lave ulovlig kørsel i firmabilen, som udgangspunkt. Det var nok mere realistisk at et par enkelte weekender var det gået galt årligt, så regnestykket bliver nærmere 90.000/30 = 3000kr per forseelse.i-s skrev: Det bliver kun underligt fordi du sammenligner en enkeltstående forseelse med en systematisk gentaget forseelse.
For på den anden side kan du sige, at hvis han har kørt i 3 år og får en samlet bøde/afgift/moms på 90.000 kr, så har det kostet 90000/(3*365) = 82 kr om dagen at køre ulovligt i varebilen.
Kan man stjæle en bil og begå trafikdrab for 82 kr om dagen, næppe ... Så i det lys er det altså væsentlig billigere at køre ulovligt i varebil end at stjæle biler og begå trafikdrab.
Sammenligningen er i det hele taget grotesk, for det ene kan ikke erstatte det andet. I det hele taget, at sammenligne moms/afgift unddragelse med at skade andre er moralsk forkastelig. Så min sammenligning skal ses, som argumentation for den allerede startede diskussionen.
Det er så nemmere at sluge, men vi dømmer jo baseret på estimater af overtrædelser. Det er slet ikke sikkert at man har gjort noget galt mere end een gang.
Den logik kan kun bruges af skattevæsenet hvor du skal bevise at du er uskyldig - hvis man dømte en simpel lommetyv på tilsvarende måde, ville de aldrig slippe ud af fængslet igen.
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.
Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.