Davs...
Jeg har lige nogle spørgsmål i forbindelse med syn af min bil.
Den skal godtnok først synes i december, senest, men da jeg er blevet ledig så er pengene ikke så store, så ville være rart at vide hvad jeg skal regne med at bruge på bilen.
Den er fra dec. 2006 og kørt pt 112.000km. Min tvivl er bl.a om jeg skal have ny forrude i. Den har en ret lang revne der starter i passager siden, ca. i øjenhøjde, og løber 25-30cm ind over ruden. Dette genere ikke mig.
Det andet er ved støddæmperen i bag. Der mangler vidst noget afdækning over den stang der går ned i selve dæmperen - er det noget de vil brokke sig over?
Den er ikke utæt eller andet.
Har også en lampe der lyser for slidte bremseklodser, men det er grundet et kabelbrud ved sensoren. Lampefarven er orange, så det burde vel ikke sige noget?
På forhånd tak.
Spørgsmål i forbindelse med syn.
-
detskodaløwn
- Nyt medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Lunderskov
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
-
LasseP
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Viborg, 8830
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 12 times
- Kontakt:
Re: Spørgsmål i forbindelse med syn.
detskodaløwn skrev:Davs...
Jeg har lige nogle spørgsmål i forbindelse med syn af min bil.
Den skal godtnok først synes i december, senest, men da jeg er blevet ledig så er pengene ikke så store, så ville være rart at vide hvad jeg skal regne med at bruge på bilen.
Den er fra dec. 2006 og kørt pt 112.000km. Min tvivl er bl.a om jeg skal have ny forrude i. Den har en ret lang revne der starter i passager siden, ca. i øjenhøjde, og løber 25-30cm ind over ruden. Dette genere ikke mig.Jeg tror det generer synsmanden
Det andet er ved støddæmperen i bag. Der mangler vidst noget afdækning over den stang der går ned i selve dæmperen - er det noget de vil brokke sig over?
Den er ikke utæt eller andet.Tror ikke det er noget han lægger mærke til...
Har også en lampe der lyser for slidte bremseklodser, men det er grundet et kabelbrud ved sensoren. Lampefarven er orange, så det burde vel ikke sige noget? Det er vel en fejl der kan slettes? (hvis den er udbedret?)
På forhånd tak. Velbekom
Med venlig hilsen
Lasse P
BMW 330i M-Sport Touring, 2021
VW Polo 90, 1.2 TSI DSG7, 2017
Lasse P
BMW 330i M-Sport Touring, 2021
VW Polo 90, 1.2 TSI DSG7, 2017
-
detskodaløwn
- Nyt medlem
- Geografisk sted: Lunderskov
- Kontakt:
Hej Lasse
Frygtede nok det med ruden. 2 uger efter jeg fik bilen, så fik jeg det første stenslag og revne. 1 år efter var jeg involveret i uheld hvor jeg fik en ny rude i. 2 uger efter - stenslag og revne igen.
Men nå, det er jo nok en 2500kr.
Må lige få kigget nærmere på det med dæmperen. Kan også være det er ved at være tid til nye dæmpere. Hvor lang tid holder de egentlig?
Nej, fejlen er ikke udbedret da ledningen er knækket i stikket. Det er selvfølgelig på den side op imod styreboksen. En tur med en loddekolbe kan da nok løse det, men da jeg selv skifter dæk rundt o.s.v., så har jeg rimelig styr på standen af mine bremser. Da lampen er orange, og ikke rød, så burde de ikke kunne dumpe den på det - men man ved sku aldrig.
Frygtede nok det med ruden. 2 uger efter jeg fik bilen, så fik jeg det første stenslag og revne. 1 år efter var jeg involveret i uheld hvor jeg fik en ny rude i. 2 uger efter - stenslag og revne igen.
Må lige få kigget nærmere på det med dæmperen. Kan også være det er ved at være tid til nye dæmpere. Hvor lang tid holder de egentlig?
Nej, fejlen er ikke udbedret da ledningen er knækket i stikket. Det er selvfølgelig på den side op imod styreboksen. En tur med en loddekolbe kan da nok løse det, men da jeg selv skifter dæk rundt o.s.v., så har jeg rimelig styr på standen af mine bremser. Da lampen er orange, og ikke rød, så burde de ikke kunne dumpe den på det - men man ved sku aldrig.
Vh Michael Pagh
- Riber
- Nyt medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Randers.
Lad endelig være med at køre til syn med en lampe der lyser for opslidte bremser, det er et omsyn hvis ik du kommer til en flink synsmand.
Og det med forruden, hvis ik den har fået en anmærkning på det ved sidste syn, kan den højst give en betinget godkendelse.
Og det med forruden, hvis ik den har fået en anmærkning på det ved sidste syn, kan den højst give en betinget godkendelse.
-
johannes
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: lidt syd for ålborg
- Has thanked: 11 times
- Been thanked: 40 times
Stopklodserne på dæmperne skal skiftes og det med bremselampen kan du få slået fra i spedometeret.
Johannes
Johannes
- brianaxel
- Medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Nørresundby
Det er så vidt jeg ved synsmandens job at kontrollere bremseskivens og klodsernes tykkelse. At lampen lyser bør ikke have indflydelse på om bilen kan synes eller ej.Riber skrev:Lad endelig være med at køre til syn med en lampe der lyser for opslidte bremser, det er et omsyn hvis ik du kommer til en flink synsmand.
'09 Audi A4 Avant Quattro 2,0TDi - Anthrazite Grey, 143Hk, MMI2G, Mustangbraun læderstue
Bi-Xenon, KeylessEntry+GO, Farve D.I.S. - helt original, lidt endnu...
Medlem siden 24/10-2006
Bi-Xenon, KeylessEntry+GO, Farve D.I.S. - helt original, lidt endnu...
Medlem siden 24/10-2006
- SHG
- Medlem
Har du tjekket, om du har noget glasforsikring i din kasko?
Mange gange skal man bare betale en selvrisiko på under 1000,- for et rudeskift, og det er da værd at tage med, hvis det ellers koster 2500,-
Stenslag er ofte gratis at få fikset.
Mange gange skal man bare betale en selvrisiko på under 1000,- for et rudeskift, og det er da værd at tage med, hvis det ellers koster 2500,-
Stenslag er ofte gratis at få fikset.