Hej.
Vi håber, at nogen herinde kan hjælpe med kodning af fartpilot på en Lupo 3L.
Vi har snakket med www.3litervaerkstedet.dk, og de siger, at det kan kodes med vcds, men er der nogen her i jylland, der kan fikse det??
Resten af monteringen har vi forholdvis styr på, men hvis nogen har gode råd, så sig endelig frem.
Mvh.
Michael
Kodning af fartpilot Lupo 3L
- diskoboy
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 339 times
Re: Kodning af fartpilot Lupo 3L
Ja, det kan sikkert godt kodes... når softwaren i motorstyringen er blevet omkodet. Som standard er det ikke muligt bare at kode i en 3L'er
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display
-
mk
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Østjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
hmmm jamen hvor meget skal der så til for at gøre det, og hvem her i jylland kan klare den??
- Tonny
- Admin
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
- Has thanked: 308 times
- Been thanked: 736 times
Motorstyringen i en 3L understøtter ikke fartpilot.mk skrev:hmmm jamen hvor meget skal der så til for at gøre det, og hvem her i jylland kan klare den??
-
Allanxx
- Medlem
- Has thanked: 35 times
- Been thanked: 31 times
Motorstyringen skal sendes til et el. andet firma i Tyskland. De er indtil videre de eneste jeg har hørt der kan ordne det.
Læs mere om det inde på denne side.
http://www.lupo3lklub.dk/forum/
Læs mere om det inde på denne side.
http://www.lupo3lklub.dk/forum/
- diskoboy
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
- Has thanked: 127 times
- Been thanked: 339 times
Nej, men www.3liter.dk kan bl.a. klare det. Oprindeligt var det en gut i Berlin ved navn Micro der tog noget af koden fra ECU'en fra en A2 (mener jeg) og lavede ny software så det også virker i 3L'eren.Tonny skrev:Motorstyringen i en 3L understøtter ikke fartpilot.mk skrev:hmmm jamen hvor meget skal der så til for at gøre det, og hvem her i jylland kan klare den??
www.3litervaerkstedet.dk kan vist også klare det... Alternativt tager man ECU'en ud af bilen, smider den i en kasse - afsted til Tyskland og man skulle have den tilbage i løbet af 1 - 2 uger... Bilen kører selvfølgelig ingen steder i mellemtiden...
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
- i-s
- Meget aktiv medlem
- Kommerciel bruger: i-s.dk
- Geografisk sted: Struer
- Has thanked: 595 times
- Been thanked: 1012 times
- Kontakt:
Her er Micro's shop:
http://www.vag-tuning.com/shop/index.ph ... _Lupo.html
Jeg ved der er nogen som er kørt derned og ventet mens han har kodet den om.
Ellers er der f.eks:
http://www.cum-cartec-shop.de/product_i ... ts_id=1719
Der kan du låne en anden motorstyring imens de koder din. Så holder bilen ikke stille imens.
http://www.vag-tuning.com/shop/index.ph ... _Lupo.html
Jeg ved der er nogen som er kørt derned og ventet mens han har kodet den om.
Ellers er der f.eks:
http://www.cum-cartec-shop.de/product_i ... ts_id=1719
Der kan du låne en anden motorstyring imens de koder din. Så holder bilen ikke stille imens.
/Søren.
- KMDTHY
- Admin
- Geografisk sted: Thisted
- Has thanked: 942 times
- Been thanked: 552 times
ECU'en skal flashes - ja.
Du skal også have en anden afviserarm, samt der skal trækkes ledninger ud til ECU fra armen.
Jeg fik 3litervaerkstedet til at flashe ECU, og monterede resten selv. Det hele står mig i ca 1000kr incl. alt.
Du skal også have en anden afviserarm, samt der skal trækkes ledninger ud til ECU fra armen.
Jeg fik 3litervaerkstedet til at flashe ECU, og monterede resten selv. Det hele står mig i ca 1000kr incl. alt.
2023 ENYAQ 80 Sportline Ultra
2011 Superb TDI DSG Elegance 550.000 km
2005 Lupo 3L 605.000 km SOLGT efter 17 års ejerskab og 575.000 kørte kilometer. NEtechVCDS + VCP - Vestjylland
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk | Forumregler |