kæde skift golf VR motor

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 212 times

kæde skift golf VR motor

Indlæg af norn » 27. aug 2008, 11:08

her er lidt billeder af nogle godt slidte motor dele fra en VR motor
den har kun 148.000km bag sig

her er stort set de dele der er skiftet
der til kommer selvf. div. pakninger og bolte bla. boltene til svinghjulet må ikke bruges igen så de skal altid skiftes
Billede

øverst glideskinne til kæden
totalt slidt ned belægningen er helt væk og kæden har kørt på metallet bagved
i de to små huller har der siddet to nitter som skulle holde belægningen på plads - slidt væk
Billede
Billede

glideskinne til nederste kæde
flækket og revnet
Billede
Billede

oliepumpe
overtryks ventilen sidder fast
Billede

kæder og tandhjul
den nederst kæde (enkelt kæden) er godt slidt
den øverste kæde (duplex kæden) er stort set ikke slidt men den blev nu skiftet aligevel
tandhjulene er fra knastakslerne jævnt færdige tænderne er helt spidse på toppene
Billede

også måtte jeg lige ha gaerkassen skildt ad også fordi akslen til differentailen var røget ud af siden på gaerkassen
men det er vist noget der sker når det ene forhjul drøner rundt med fuld hammer og det andet står stille
Billede
i den anledning fik den så også lige lidt ny synkromesh ringe og lidt andet godt

her er lidt billeder af fra en anden vr6 motor
km stand er 212.000km

øverste kæde
bemærk de to små blå streger på bordet det er de samme streger og kæden ligger samme sted på begge billeder
forskellen er at på det ene billede er kæden strukket - på det andet billede er kæden skubbet helt sammen
forskellen er det kæden er slidt og det er vel at mærke kun under halvdelen af kæden der er inden for mærkerne

Billede
Billede

og så er der da lige lidt der skal skilles ad for at komme ind til kæderne
Billede
Billede

lidt fra en v5ér fra en passat
IMG_0203.JPG
IMG_0203.JPG (90.4 KiB) Vist 6040 gange
IMG_0204.JPG
IMG_0204.JPG (102.28 KiB) Vist 6040 gange
IMG_0205.JPG
IMG_0205.JPG (82.75 KiB) Vist 6040 gange
IMG_0206.JPG
IMG_0206.JPG (89.09 KiB) Vist 6040 gange
Senest rettet af norn 12. jul 2009, 11:47, rettet i alt 2 gange.
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

Kimb
Aktiv medlem
Geografisk region: Østjylland
Geografisk sted: Århus N
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: kæde skift golf VR motor

Indlæg af Kimb » 27. aug 2008, 12:26

Ja, det er lidt sørgeligt, at på grund af en overtryksventil der sidder fast i oliepumpen, så kan man skille hele motoren ad for at skifte kæder mv. :(

Jeg kan kun gentage mig selv igen og igen. Gør det til en regel at få kontrolleret olietrykket en gang imellem på jeres VR-motor, og skift så den lorte oliepumpe når den har gået km. 60.000. Det er trodsalt billigere at skifte en oliepumpe til kr. 1000 + en bundkarpakning, end det er at skulle skifte kæder fra enden til anden også ! ;)
Kim B., club GOLF Danmark
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!

vwbattle
Medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Geografisk sted: Nordsjælland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 34 times

Indlæg af vwbattle » 27. aug 2008, 19:51

endnu engang norn.. damn du er hardcore til det der..!

Mvh
Daniel Bilberg
- So What Speed Shop! -
VW bobbel 1958 - Golf Cabriolet 1990(solgt)- Mercedes SLK R172 2013(totalt skadet) - Mercedes w205 Cab Solgt - Porsche Macan 2018

cte
Nyt medlem
Geografisk sted: Tilst - Århus
Been thanked: 8 times

Indlæg af cte » 27. aug 2008, 20:47

Uha Norn det var da en større reperation.
Ekspert må jeg vel godt kalde dig? og samtidig spørge hvorfor de møg kæder ikke kan holde på de vr5'er?
Nu har min bil fået skiftet kæderne 3 gange på 120.000 (af wv) og nu har den kørt 150.000 og nu larmer de igen. :cry:
Jeg har endda monteret et olietryksmanometer for at kunne følge med om ventilen regulere og det ser ud til at trykket ikke kommer over 6 bar ved kold motor i tomgang. når den slæber campingvognen og olien er varm, så kan jeg se at trykket reguleres op efter et lille stykke tid med lavere omdrejninger. Trykket ligger konstant påca.5 bar ved 4.000 omdr.
Omend det ikke er en måler til flere tusinde kroner, så må det da være beder end intet at kunne følge med.
Er der forskel på kvalitet af kæder mv.? og kan den evt strammes? Hvad med olien? -burde den være af den rigt dyre slags?
Venlig hilsen Claus Eriksen
Tiguan R-Line 2.0 TDI
Polo 6R 1.2 Comfortline

Kimb
Aktiv medlem

Indlæg af Kimb » 28. aug 2008, 08:01

cte skrev:Uha Norn det var da en større reperation.
Ekspert må jeg vel godt kalde dig? og samtidig spørge hvorfor de møg kæder ikke kan holde på de vr5'er?
Nu har min bil fået skiftet kæderne 3 gange på 120.000 (af wv) og nu har den kørt 150.000 og nu larmer de igen. :cry:
Jeg har endda monteret et olietryksmanometer for at kunne følge med om ventilen regulere og det ser ud til at trykket ikke kommer over 6 bar ved kold motor i tomgang. når den slæber campingvognen og olien er varm, så kan jeg se at trykket reguleres op efter et lille stykke tid med lavere omdrejninger. Trykket ligger konstant påca.5 bar ved 4.000 omdr.
Omend det ikke er en måler til flere tusinde kroner, så må det da være beder end intet at kunne følge med.
Er der forskel på kvalitet af kæder mv.? og kan den evt strammes? Hvad med olien? -burde den være af den rigt dyre slags?
Det lyder godt nok voldsomt, at du har måttet skifte kæder 3 gange på 120.000. Der må da være noget andet galt. Har du nogesinde fået skiftet oliepumpen ? Synes også dit olietryk lyder højt på driftsvarm motor. Iflg. hvad der skrives rundt på div. fora, må trykket ikke overstige 3-3,5 bar v. 3000 omdrejninger på driftsvarm motor, OG så skal bør du anvende en fuldsyntetisk 5W/40 olie på sådan en motor.

cte
Nyt medlem

Indlæg af cte » 28. aug 2008, 20:32

Jeg køte bilen ved 118.000 og fik SMC til at skifte kæderne på garanti. Ud af de regningskopier jeg har er pumpen ikke skiftet og jeg er jo i sagens natur ikke bekendt med om den er skiftet tidligere.
Jeg kører også på 5w/40 (Mobil 1) og skifter altid olie på mine biler efter max 7.000 km eller hver ½ år. (så sover jeg bedst om natten) hehe!
Hvor længe kan den mon køre fra kæden begynder at rasle til den ser ud som Norn's billeder??
En mekker sagde til mig: Det betyder ikke en skid så længe du kan holde ud at høre på det - Norn's billeder viser tydeligt at det var tæt på :roll: Jeg syntes jo at 22.000 kr. er mange penge at smide i den igen (for en oliepumpe) hvis de kæder "fiser" af efter 18.000 km.
Tiguan R-Line 2.0 TDI
Polo 6R 1.2 Comfortline

Kimb
Aktiv medlem

Indlæg af Kimb » 28. aug 2008, 21:04

Sådan kan jeg godt forstå du tænker, og det er da også en skandale, at VW ikke har skiftet den oliepumpe. De er jo udmærket bekendt med, at det er den der er årsagen til fejlen.

Det kommer jo helt an på hvor meget de larmer, men hele balladen kommer jo af, at trykket på de hydrauliske strammere er for højt, dette strækker kæderne, og når kæderne bliver strukket, så begynder de at slide mærker i glideskinnerne.

Er det en 10V VR5 eller en 20V ??

Mener Autohaus Kath i Flensborg skifter kæderne i en VR5 10V for EUR 1400 incl. ny oliepumpe. Om det koster mere på en 20V er jeg ikke klar over, men det var da helt sikkert værd at undersøge !! ;)

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem

Indlæg af norn » 29. aug 2008, 10:33

cte skrev:Uha Norn det var da en større reperation.

altså synderen i hele historien er oliepumpen
den afregulerer ikke for olietrykket
kæderne bliver aut.holdt stramme af nogle små stempler i kædestrammerne disse stempler bliver påvirket af olietrykket i motoren stiger trykket så trykker stemplet hårdere og det slider ekstra og unødigt på kæder - tandhjul og glideskinner
håber så også det var svar nok til et af dine spørgsmål (kan kæden strammes)

jeg kender ikke olietrykket specifik for din motor men det kan jeg da slå op
men 5 bar lyder umiddelbart til at være i den høje ende
men kom lige med motorkoden og årg. på bilen så finder jeg nogle data

en pris på 22.000kr for at få skiftet kæderne er en god pris (for ham der skal skifte dem)
det kan sagtens gøres billigere
på den golf som jeg lige har lavet har vi hentet alle dele som vi skulle bruge hos vw i flensborg
det er orginale reservedele ligesom hvis du kører ind til en hvilken sm helst anden vw forhandler i dk og her er der virkelig noget at spare
nu er det nok også lidt nemmere for mig da jeg kun har 35km til flensborg
nu kender jeg ikke den nøjagtige pris men jeg tror de motordele vi har skiftet ligger på omkring 500 euro
dertil kommer så selvf. arbejdet med at skifte det

Kildevang
Aktiv medlem
Geografisk region: Vestsjælland
Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
Geografisk sted: Slagelse
Been thanked: 1 time

Indlæg af Kildevang » 29. aug 2008, 14:34

hvor lang tid bruger du på at lave kæder norn?
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.

RIX
Meget aktiv medlem
Geografisk sted: GALTEN
Has thanked: 365 times
Been thanked: 104 times

Indlæg af RIX » 29. aug 2008, 17:56

cte skrev:Jeg køte bilen ved 118.000 og fik SMC til at skifte kæderne på garanti. Ud af de regningskopier jeg har er pumpen ikke skiftet og jeg er jo i sagens natur ikke bekendt med om den er skiftet tidligere.
Jeg kører også på 5w/40 (Mobil 1) og skifter altid olie på mine biler efter max 7.000 km eller hver ½ år. (så sover jeg bedst om natten) hehe!
Hvor længe kan den mon køre fra kæden begynder at rasle til den ser ud som Norn's billeder??
En mekker sagde til mig: Det betyder ikke en skid så længe du kan holde ud at høre på det - Norn's billeder viser tydeligt at det var tæt på :roll: Jeg syntes jo at 22.000 kr. er mange penge at smide i den igen (for en oliepumpe) hvis de kæder "fiser" af efter 18.000 km.
jeg vil give dig et rigtig godt råd,FIND en anden mekker,du kan roligt regne med dine ser ud lige som
som dem på billedet,min havde gået 180tkm da de blev skift og den sagde ikke en lyd de var lige så slemme som dem på billedet ;) .

cte
Nyt medlem

Indlæg af cte » 31. aug 2008, 20:07

Min motor er en AGZ fra 2000
Kørte lige en tur på motorvejen i weekenden og målte trykket til 4,5 bar/3000 omdr. og 5,5 ved 4000 omdr.
Jeg har lige kikket på en tegning i bogen "So Wird's gemacht" og syntes ikke de stempler er vis du omtaler Norn
Derimod er der en kædestrammer der trykker ind på den øverste kædeskinne.- Er det den du mener? ( bare for lige at være med på hvad du snakker om)
Tro mig Rix!!- min bil skal ikke mere serviceres af er "proff. værksted" hvis ikke de ved at pumpen skal skiftes sammen med kæderne og det andet tilbehør.
Tiguan R-Line 2.0 TDI
Polo 6R 1.2 Comfortline

Kimb
Aktiv medlem

Indlæg af Kimb » 31. aug 2008, 20:18

cte skrev:Min motor er en AGZ fra 2000
Kørte lige en tur på motorvejen i weekenden og målte trykket til 4,5 bar/3000 omdr. og 5,5 ved 4000 omdr.
Jeg har lige kikket på en tegning i bogen "So Wird's gemacht" og syntes ikke de stempler er vis du omtaler Norn
Derimod er der en kædestrammer der trykker ind på den øverste kædeskinne.- Er det den du mener? ( bare for lige at være med på hvad du snakker om)
Tro mig Rix!!- min bil skal ikke mere serviceres af er "proff. værksted" hvis ikke de ved at pumpen skal skiftes sammen med kæderne og det andet tilbehør.
Dit olietryk ER for højt. Det må ligge omkring 3-3,5 bar v. 3000 omdrejninger. Det er for sent igen nu, når kæderne igen er begyndt at larme, men så kør til Flensborg som jeg skriver længere oppe. EUR 1400 = DKK 10500, og under halvdelen af det du giver på et dansk VW værksted !! ;)

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem

Indlæg af norn » 31. aug 2008, 20:59

der er to stempler en til hver kæde på den øverste sidder stemplet bag glideskinnen hvis du kigger på motoren kan du se i bagenden en stor prop som er skruet ind bag ved topstykket
den nederste er en komplet del sammen med strammeren
du kan faktiskt se den på mit det første billede
den del der ligger nederst til højre da kan du se en fikantet blok og man kan lige se stemplet der kommer ud af blokken og trykker på skinnen

også behøver man jo ikke køre til flensborg
der er kortere vej til blans.......

Kildevang
Aktiv medlem

Indlæg af Kildevang » 31. aug 2008, 21:05

hvor lang tid bruger man på at skifte de kæder norn? tænker med alt dvs af - påmontering af gearkasse - kæder + strammer, mit alles!
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem

Indlæg af norn » 1. sep 2008, 13:32

kinky skrev:hvor lang tid bruger man på at skifte de kæder norn? tænker med alt dvs af - påmontering af gearkasse - kæder + strammer, mit alles!
det er egentlig ikke fordi det er så slemt
et sted mellem 10 og 15 timer
mit alles
bil ind på værkstedet og løftes op - ud med gaerkasse - skille motor ad - gøre op hvad der skal bruges - hente reservedele - rense og rengøre alle delene - smale det hele - prøvekøre - evt lidt små justeringen af feks. gaeret

Kildevang
Aktiv medlem

Indlæg af Kildevang » 1. sep 2008, 20:24

ok fair nok! jeg har ladet mig fortælle at det er med fordel at skifte de lange bremserør når man har kassen afmonteret, da der ellers ikke er noget plads til at komme til på

Kimb
Aktiv medlem

Indlæg af Kimb » 1. sep 2008, 20:34

kinky skrev:hvor lang tid bruger man på at skifte de kæder norn? tænker med alt dvs af - påmontering af gearkasse - kæder + strammer, mit alles!
Vi var 2 da vi i April skiftede på min VR6. Vi startede kl. 08:00 med rundstykker og kaffe :D og så pillede vi faktisk hele fronten af bilen, tog motoren ud, satte den op på bordet, skruede kassen af, og skiftede kæder. Det er selvfølgelig lidt mere besværligt at pille hele fronten af, hvis man har klima, og ikke står på et værksted med det rette udstyr til at tappe væsken af anlægget, men ellers synes jeg nu det er ret nemt at tage hele motoren ud. Kl. 15:30 lå motoren igen i, og vi manglede så at skifte oliepumpe, påfylde olie og væsker mv. Vi var færdige om eftermiddagen kl. 17:00, der var bilen igen kørende, og det hele monteret igen. Dertil havde vi så holdt ½ times frokost. Så alt i alt tog det omkring 7½-8 timer ! Vi var så som sagt også 2 ! ;)

cte
Nyt medlem

Indlæg af cte » 3. sep 2008, 20:43

Ja men jeg kan jo godt forstå hvad det er I siger alle sammen, så jeg må heller begynde at spare op til en rep.
Det kunne måske kombineres med en lille "ferie" på et par dage, på en campingplads nær Blans og omegn- hehe!!
I øvrigt er så er dytten begyndt at smide vand ved toppens bagerste hjørne når den står stille og er helt kold. (intet når den er varm) :cry: - ja inden vi får set os om så bliver "ferien" jo nok lidt større ;)
-Tak til jer alle ,med de mange gode indput og kommentarer, det ender jo med at man bliver mekaniker en dag og skal have svendebrevet som elektriker udskiftet :lol:
Tiguan R-Line 2.0 TDI
Polo 6R 1.2 Comfortline

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem

Indlæg af norn » 4. sep 2008, 07:01

cte skrev: Det kunne måske kombineres med en lille "ferie" på et par dage, på en campingplads nær Blans og omegn- hehe!!
det kan det ihvertfald

RS
Helt nyt medlem

Indlæg af RS » 13. sep 2008, 19:37

Hej!

Et spørgsmål som er relateret til emnet: Hvordan går det hvis nu uheldet sker at en af kæderne springer ? Er der plads til ventilerne på disse motorer, her tænker jeg på VR6, VR5 med hhv 12,10 og 20 ventilet topstykke...Jeg spørger fordi jeg har en V5'er (10 ventiler) som har kørt 169.000 (uden kædeproblemer), men som
jo jfr. denne tråd efterhånden er i farezonen...

Et tillægsspørgsmål: Er der virkelig ikke gjort noget fra VW's side for at optimere på oliepumpen ? Hvad med de nyere VW motorer med kædetræk, er der
ikke noget erfaring derfra som medfører opdatering på ældre oliepumper, R32 - de nye TFSI motorer etc.?

Tak for eventuelle svar.

Mvh. Robert.

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem

Indlæg af norn » 13. sep 2008, 19:44

hvis en af kæderne springer så ødelægger den ventilerne og højst sandsynligt vil topstykket også være ødelagt

jeg ved ikke hvad og hvornår eller om der i det hele taget er gjort noget fra fabrikkens side for at forbedre oliepumperne
men den nye pumpe jeg fik til den her rep. var ikke helt magen til den gamle og forskellen var lige omkring hvor trykventile sidder

Kimb
Aktiv medlem

Indlæg af Kimb » 13. sep 2008, 20:01

VW har prøvet. Kæderne er blevet revideret ikke mindre end 2 gange i den første R32 fra 06/2002 til 06/2004, hvoraf den sidste revision fra 06/2003 og frem i Golf IV er mere holdbar end de tidligere 2 versioner. Kædestrammerne er ændret osv. og den seneste revision passer også i de tidligere modeller.

Sådan var det også med VR6 motoren. Kæderne er revideret 2 gange i den også. Første gang i 06/1993 og sidste gang i 06/1995, hvor man gik fra duplex til simplex kæder, fordi man havde en formodning om, at det ville være mere holdbart. Kædestrammeren er også ændret fra at være fuldt hydraulisk til at være hydraulisk og fjederpåvirket. Oliepumpen er også ændret nogle gange, men det har altså ikke været nok til, at trykventilen ikke kommer til at hænge. Det er faktisk først fra Golf V R32 06/2006 og frem, at de skulle have fået styr på det hele omkring kæder og oliepumpe ! Den nye R36 motor skulle ikke lide af problemet, men lad os nu se ! ;)

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 2 times

Indlæg af ICON » 13. sep 2008, 20:19

Kan da lige nævne, at jeg har skiftet kæder, skinner og strammere på min i dag. Ingen af delene bar præg af unormalt slid, på trods af de 213.000 kørte km. Jeg skiftede egentlig også kun fordi motoren alligevel er ude, så den ekstra time det tog er vel meget godt givet ud. Skiftede også oliepumpen til en forstærket model, hvis den bare holder lige så lang tid som den forrige, så er der vist ingen risiko for, at jeg kommer til at skifte kæder på den igen :lol:
Jack of all trades, master of none

Kimb
Aktiv medlem

Indlæg af Kimb » 6. okt 2008, 13:54

Her lidt nyt omkring kæder i VR6 motor. Godt nok på tysk, men vældigt grundigt beskrevet:

http://www.a3quattro.de/include.php?pat ... eadid=4299" onclick="window.open(this.href);return false;

Rasmusa
Medlem
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 37 times
Been thanked: 56 times

Indlæg af Rasmusa » 6. okt 2008, 20:13

Problemerne som er beksrevet her - gælder de også for en VR5 2,3 i en Passat fra 2000?
Nuværende:
Til hverdag:2018 VW Tiguan HighLine mit ein del
Og 2014 Sharan mit das meste
Til fritid: Volvo P1800S 1964 - nu med sorte plader

Brugeravatar
ICON
Aktiv medlem
Geografisk sted: Fun city
Has thanked: 2 times

Indlæg af ICON » 6. okt 2008, 21:10

Rasmusa skrev:Problemerne som er beksrevet her - gælder de også for en VR5 2,3 i en Passat fra 2000?
Ja, i allerhøjeste grad.
Jack of all trades, master of none

Kimb
Aktiv medlem

Indlæg af Kimb » 7. okt 2008, 07:02

Hvilket igen bringer mig til at sige, LAD VÆRE med at køre LongLife intervaller på en motor med kæder:

http://www.a3quattro-forum.de/include.p ... eadid=3818" onclick="window.open(this.href);return false;

;)

markusa3
Helt nyt medlem

Indlæg af markusa3 » 7. okt 2008, 18:33

Hello,

i am from Germany. Sorry for my bad english.
Here in Germany it is a big Problem.
Engines with the engine-number BDB and BMJ are defect
From 2003 to 2005.
At the Audi A3, TT, Golf R32, Passat, Phaeton.
Some people who had defect engines and became no Kulanz from Audi, were going to the TV.
Hope it will be better.
Here is the article at TV-Station SWR/ARD

Hier das Video
http://www.youtube.com/watch?v=8KvDz2TGJv0" onclick="window.open(this.href);return false;

Hier der Bericht
http://www.swr.de/rasthaus/geld/-/id=28 ... index.html" onclick="window.open(this.href);return false;

How is it in your Country?
Are many Cars defect?
What about VW and AUDI?
Do they repair of warranty, or have the driver to pay of all 100% ?

Greetings

markusa3
Helt nyt medlem

Indlæg af markusa3 » 28. feb 2009, 17:29

It gives new Infos. A member gave a broken chain to analyse via REM into an Labor. The chain was broken, because the name "SACHS" was printed into to chain. I hope you understand my english. For People who can german i read it in German

Ein Mitglied liess eine Kette die gebrochen war untersuchen.
Ursache des Bruches war die Stempelung durch den Hersteller. Die Firma Sachs stempelte den Namen "SACHS" in die Lasche der Kette.
Von hier aus brach die Kette. Der Werkstoff war in Ordnung. Nur die Prägung löste Risse bis zum Bruch auch.

Hier die Analyse mitteles REM
(Rasterelektronenmikroskop)

http://www.a3quattro.de/include.php?pat ... stid=76620

Yes, the reason for the break of the chain was the stamped Name “Sachs”
That is the chain who is in all VW Golf R32 and the first Audi A3 3.2 from the year 2003 to 2004. Stamped Logo/names or logo/names printed with laser make the structure of the chain weakens.

Chains lengthing is follow of using Longlife oil by Longlifeintervall and frequently driving short distance. The boys by A3Q are writing an big Report from this theme.

Korrekt. Die Prägung des Namens "Sachs" ist verantwortlich für den Bruch der Kette. Ob gelasert oder geprägt, beide Verfahren führen zu Rissen im Gefüge der Kettenlasche und Schwächen es. Die Folge: Bruch der Kette.

Kettenlängung wiederum wird verursacht durch Benutzung von Longlife-Öl im Longlife-Intervall. Es bildet sich Ruß, Ölkohle und Schlamm, welche die Ketten verschleissen und längen lassen

sorensen
Nyt medlem
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej

Indlæg af sorensen » 15. mar 2009, 11:56

Hvordan kan jeg se om der er for meget tryk på en golf 3 vr6?kan jeg se det i kørecomputeren?
er det noget der tager langtid og skife den olie pumpe?
Nogen her i nordjylland som kan hjælpe med og tjekke om min olie pumpe er død og hjælpe med og skifte den?

Besvar

Tilbage til "Motor"