Hej alle I kloge VAG ejere..!
Jeg ønsker at lave/aktivere komfortluk i min seat leon fra 2003, og har VIRKELIG ledt med lys og lygte herinde efter et konkret svar men....? Kan det lade sig gøre, kan det lade sig gøre med alm VCDS, eller skal man have fat i VCDS-pro og hvis JA hvor finder jeg så det henne...? Håber nogle af jer "gæve" gutter kan fremtrylle et svar jeg kan bruge?
Komfortluk Seat Leon 1M
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 434 times
Re: Komfortluk Seat Leon 1M
Det kan gøres med VDS_PRO. Jeg ved at der også er en i nærheden at dig der kan.
- flui
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Okay, det skal simpelthen gøres med Pro versionen..? Jeg har downloadet en version på nettet som jeg fandt på et andet link, ved ikke om det er noget man kan bruge til noget? Men er det ikke noget med at man skal tilbage til stenalderen og ha fundet serial kablerne frem igen eller er de blevet kombitable med USB nu eller er det for moderne...? Ellers kunne jeg da nok godt tænke mig at vide hvem du havde i tankerne heroppe omkring mig......?
VW Golf V - 1,4 TSI 170 - GT SPORT - 6g/5d
- DAS AUTO -
- DAS AUTO -
- Blackfinger
- Meget aktiv medlem
- Geografisk sted: Århus
- Has thanked: 47 times
- Been thanked: 434 times
Hvis du googler ordentligt, så finder du ud af at VDS_PRO og VCDS intet har at gøre med hinanden. Og at VDS_PRO helt sikkert kun kører serielt.
i-s i Struer kan, og hestech nede omkring Varde(så vidt jeg husker).
i-s i Struer kan, og hestech nede omkring Varde(så vidt jeg husker).
-
Gossa
- Aktiv medlem
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Århus området
- Has thanked: 1 time
Med hensyn til VDS Pro er der *KUN* Pro versionen - jeg har ihvertfald aldrig fundet eller set/hørt om andre ....flui skrev:Okay, det skal simpelthen gøres med Pro versionen..? Jeg har downloadet en version på nettet som jeg fandt på et andet link, ved ikke om det er noget man kan bruge til noget?
Da programmet er fra sidste årtusinde (bogstaveligt!) er det *KUN* muligt at benytte det med Serial/COM-port tilslutning.flui skrev:Men er det ikke noget med at man skal tilbage til stenalderen og ha fundet serial kablerne frem igen eller er de blevet kombitable med USB nu eller er det for moderne...?
Jeg tror ikke, at det er muligt at benytte det v.hj.a. USB-kabler - har set mange steder at det er forsøgt, men ingen steder, at det er lykkedes.
Hvis du ikke kender til programmet, så skal du være OBS på, at en forkert programmering kan være alvorligt, da du skriver direkte ned i EEPROMmerne uden nogensomhelst sikkerhed.
Der er *INGEN* check for at du skriver godkendte værdier i de respektive adresser og der advares blandt brugere, at en forkert programmering kan ubrugeliggøre et styremodul ...
Hvis du ikke har set det i funktion, så overvej at lade en rutineret person vise dig det først!
Der florerer i øvrigt mange udgaver på nettet hvor forskellen er, at de fleste er konfigureret forkert med konfigurationsfilen hvorfor en hel del styremoduler ikke kan tilgås.
Som sagt er det et gammelt program som *IKKE* kan køre under Windows men *KUN* under det oldagtige DOS-styresystem!
(Det er så rent teknisk ikke helt korrekt, det kan vist nok køre under Windows 3.0/3.10/3.11, men helt sikkert ikke 2000, XP, Vista eller 7)
Som Blackfinger skriver, er i-s nok et godt budflui skrev:Ellers kunne jeg da nok godt tænke mig at vide hvem du havde i tankerne heroppe omkring mig......?
mvh
Gossa
SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.
Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998
Gossa
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.
- flui
- Helt nyt medlem
Okay, tak for hjælpen! Jeg vil da lige prøve at høre i-s ad - må nok hellere holde mig fra selv at gøre et forsøg! Ligger heller ikke inde med nogen computer med serial port eller DOS...! Nogen af jer kloge hoveder der ved om det er muligt at slå sele-alarmen TIL i en ´03 Leon..? Og ja, jeg mener TIL - for så kan det da være man husker den fremover.....?
- DAS AUTO -
- DAS AUTO -
-
Gossa
- Aktiv medlem
Hvis man ser under foraet "Diagnose/Kodning":flui skrev:Okay, tak for hjælpen! Jeg vil da lige prøve at høre i-s ad - må nok hellere holde mig fra selv at gøre et forsøg! Ligger heller ikke inde med nogen computer med serial port eller DOS...! Nogen af jer kloge hoveder der ved om det er muligt at slå sele-alarmen TIL i en ´03 Leon..? Og ja, jeg mener TIL - for så kan det da være man husker den fremover.....?
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=98&t=10731
så kan man se, at man på:
http://dk.openobd.org/seat/leon_1m.htm#17
kan slå selealarmen til via VCDS/VAG-COM.
Det kræver selvfølgelig at bilen er forberedt til dette!
mvh
Gossa
Gossa
- flui
- Helt nyt medlem
Okay tak, nu har jeg vist prøvet at slå den til - men tror måske ikke den er forberedt for det? Eller også er den lust over nede i stikket? For når jeg slår den til tænding kommer der godt nok et sele ikon inde i instrumentbordet - men den går væk igen efter kort tid selvom man ikke har taget sele på....!
- DAS AUTO -
- DAS AUTO -
-
Gossa
- Aktiv medlem
Måske der der een som ikke gad at have sele på som har gjort dette 
Prøv evt. at tjekke herinde på sådanne metoder og set om det er foretaget hos dig.
Så vidt jeg husker sker det vist under sædet stik/ledninger ....
Prøv evt. at tjekke herinde på sådanne metoder og set om det er foretaget hos dig.
Så vidt jeg husker sker det vist under sædet stik/ledninger ....
mvh
Gossa
Gossa