- Brug for det første den amerikanske version af VCDS, styreenhederne er trods de er op til 2 år gamle (pr. 29/9-2010) ringe beskrevet i labelfiler i den danske version. I de nedenstående tips antages er der flere ting man ikke kan med den danske:
- Kan du ikke komme i forbindelse med 09 Centralelektronik (herefter BCM), tryk da på "lås dør" knap og prøv igen. Kan den stadig ikke få forbindelse, tryk på "lås op" knap igen og førsøg endnu engang.
- i 09 BCM ligger der en mulighed for at droppe "levetidsforlængelse af nærlys" som standard dæmper nærlyset fra ladespænding (omkring 14 volt) til 13,1. Der er en række muligheder for at selv bestemme dæmpningen ned til 12,1 volt men også mulighed for at fjerne det helt. Jeg har lavet det "inactive" og det gav (subjektivt vurderet) 20-25% mere blus på nærlyset. Fuk om den blæser pærerne tidligere, jeg vil hellere have lyset.
- i 09 BCM, vælg RLS, her er mulighed for at ændre på karakteristik for hvor hurtigt RLS skal reagere ml. 20-60% yderligere end standard.
- i 09 BCM ligger mulighed for at lave permanent regnlukning. Som standard, når man vælger det i MFA, slåes funktionen fra når tænding har været fra og til igen:

- i 09 BCM, vælg Wischer, her kan dråbefunktion for forreste viskere findes. For bagerste visker vælg Byte 21 Bit 4 i selve BCM ikke Wischer.
- i 09 BCM tågelygter som dagskørelys, istedet for dæmpede fjernlys. Disable Factory Halogen DRL's i Byte 15 -fjern flueben i "Daytime Running Lights (via separate lights) active": Byte 14, Bit 1 - manuelt skift den binære værdi fra "0" til "1"
Bytes og bits påføres på ovenstående hvor de mangler når jeg lige er online med bilen igen.
Vedr. LED baglygter og kodning af samme: http://forums.vwvortex.com/showthread.p ... t-Rear-Fog.
/Anders