pudsig oplevelse

Besvar
Brugeravatar
aabm
Medlem
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Sydvest fyn
Has thanked: 0
Been thanked: 0

pudsig oplevelse

Indlæg af aabm » 10. okt 2010, 08:09

Hej Vagger
Jeg bliver bare lige nød til at dele min oplevelse med Jer...

Jeg har haft kontakt med et VW-værsksted i Fåborg på Fyn, da jeg skulle ha' skiftet min kobling og svinghjul.

Jeg havde købt bilen hos Vestergaard auto i Kolding og fandt desværre ud af at mit svinghjul og koobling ikke havde det så godt. De havde ikke så meget erfaring med VW så vi blev enige om jeg fandt et værksted og de betalte :)

Jeg fandt så et VW-værksted i nærheden som jeg tænkte måtte ha' forstand på en gammel passat som min fra 2004 :?

Først skiftede de KUN svinghjulet som de mente var problemet, men da jeg fik den retur og den stadig hakkede måtte jeg involdvere FDM før de også skiftede en skæv kobling - som åbentbart var problemet. hedigvis altsammen på sælgers regning... :D
Lille sidekommentar - gearstangen var heller ikke sat ordentligt på, så da jeg kom tilbage og brokkede mig, sagde de den skulle side sådan, indtil en af mekanikerne sad med den i hånden da den røg af, da han ville demostrere den fungerede :roll:

Nå men det pudsige kom så i at jeg utrykkeligt havde sagt at nu gad jeg ikke at komme tilbage og finde ud af at der var mere som skulle skiftes nu hvor de alligevel havde det skilt ad, ligesom sidst - og de mente ikke der kunne være mere...
Jeg fik så bilen og måtte konstatere at kobling og svinghjul nu fungerede, men at koblingen stadig var stram og knirkede ?! Jeg har smurt ledet inde i bilen, men lyden kommer ude fra motorrummet :x
Da jeg så ikke ville forlange mere af Vestergaard auto da de har ydet kanon service, tænkte jeg VW i fåborg (Ebbe Sørensen automobiler), nok var til at snakke med... Men nej :roll:

Her ville de ikke engang lade en mekaniker kigge, medmindre jeg gav 550kr, så deres nye værkføre kom ud og sagde at det var nok kablet som skulle smøres?!?!? FLOT NÅR NU BILEN HAR HYDRAULISK KOBLING :!:
Så tog han bilen og sagde han lige skulle prøve den, og inden jeg nåede at sige noget var han kørt :shock: ufedt!
Det skal så lige siges at Ebbe Sørensen har skiftet ejer 2 gange i dette forløb ;)

Men jeg skal i hvert fald aldrig sætte mine ben der igen!

Anders
Nye fornuftige bil : Mitsubishi colt cleartec intense 1,3, 2009
Nr 2 bil : Hyundai i10 go air, 2015
Legetøj / sommertransport : Kawasaki KLR 600 1986 (solgt - snøft)
Gamle bil . Passat 3bg variant 1,9 Tdi 74kW/101hk fra januar 2004. AVB. (solgt)

Brugeravatar
norn
Meget aktiv medlem
Geografisk region: Sønderjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: blans - sønderborg
Has thanked: 7 times
Been thanked: 212 times

Re: pudsig oplevelse

Indlæg af norn » 10. okt 2010, 09:10

det lyder da virkeligt som et top proff. værksted..... :? :?
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG

BS-Sweden
Nyt medlem
Geografisk region: Sverige - (syd)

Indlæg af BS-Sweden » 10. okt 2010, 09:19

Engang imellem undres man over at nogen værksteder kan have lov at yde en så ringe service og samtidig være aut. mærkeværksted.
Kender det alt for godt fra VW i malmö.
Håber du får din bil på ret køl igen!

Brugeravatar
Nic
Medlem
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Nyk F

Indlæg af Nic » 10. okt 2010, 12:09

med lige det værksted er jeg overhovedet ikke overrasket, ebbe sørensen er det værste sted at få fikset bil, den vil have flere fejl efter et besøg end da du kom.

kan kun sige man skal holde sig fra det.

hilsen en tidligere faaborg-genser

Brugeravatar
aabm
Medlem
Geografisk sted: Sydvest fyn

Indlæg af aabm » 10. okt 2010, 12:11

tak for jeres medfølelse. Jeg tænkte det måtte være mig som var skør ;) Ærgeligt man ikke kendte til deres niveau inden :!:
bare utroligt når de ellers godt ved hvad de skal tage for deres "arbejde"...
Nu må vi se om jeg ved næste service hos min rigtige mekaniker kan finde ud af hvor det kommer fra om det kan smøres. :|
Nye fornuftige bil : Mitsubishi colt cleartec intense 1,3, 2009
Nr 2 bil : Hyundai i10 go air, 2015
Legetøj / sommertransport : Kawasaki KLR 600 1986 (solgt - snøft)
Gamle bil . Passat 3bg variant 1,9 Tdi 74kW/101hk fra januar 2004. AVB. (solgt)

Brugeravatar
Thyge
Nyt medlem
Geografisk sted: Faaborg

Indlæg af Thyge » 10. okt 2010, 16:42

Enig - jeg kommer aldrig hos Ebbe S. Kører hellere langt end at skulle derned selvom de er tæt på mig.
Thomas
VW Passat CC, 170hk/DSG, med en del gejl...

Besvar

Tilbage til "Erfaringer med forhandlere"