Xenon kit - uorigianlt - blinker

Besvar
marqhansen
Helt nyt medlem
Geografisk region: Fyn
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Xenon kit - uorigianlt - blinker

Indlæg af marqhansen » 16. dec 2010, 07:53

Hej

Er der nogen kloge hoveder der kan hjælpe...

Jeg har monteret et uorginalt xenon kit på min Seat Leon ´08, det virker perfekt når der kun er tænding på bilen.
Men så snart motoren startes kan det ikke starte op, det står bare og blinker helt vildt, indtil det slukker.

Kan det være fordi bilen måske starter op med reduceret spænding, eller.

Er det noget der kan kodes om i VDSC ?

På forhånd tak - for nogen gode bud !!

BQ
Helt nyt medlem
Geografisk region: Sydsjælland

Re: Xenon kit - uorigianlt - blinker

Indlæg af BQ » 16. dec 2010, 08:31

Jeg håber den eneste hjælp du får, bliver til at pille lortet af igen. :evil: Hvis ikke, håber jeg du bliver stoppet af den første strømer du møder, får en bøde og bliver indkaldt til syn.

Anders D
Meget aktiv medlem
Geografisk region: København
Has thanked: 92 times
Been thanked: 190 times

Indlæg af Anders D » 16. dec 2010, 08:54

Jeg er ikke uenig med BQ men min retorik er nok lidt en anden. Såfremt det er monteret i parabollygter er det meget uegnet for lysudbyttet spredes i alle retninger, så du får ikke koncentreret lyser på vejbanen som tilsigtet. Modkørende behøver jeg vel ikke nævne.

Men til det tekniske:

[09 - Elektronisk Centralelektrik] ->
[07 - Lang Kodning] ->

Kod byte 03 Bit 4 Xenonlygter uden klap monteret så dæmper den ikke nærlysspændingen.

BQ
Helt nyt medlem

Indlæg af BQ » 16. dec 2010, 10:37

Anders D skrev:Jeg er ikke uenig med BQ men min retorik er nok lidt en anden. Såfremt det er monteret i parabollygter er det meget uegnet for lysudbyttet spredes i alle retninger, så du får ikke koncentreret lyser på vejbanen som tilsigtet. Modkørende behøver jeg vel ikke nævne.

Men til det tekniske:

[09 - Elektronisk Centralelektrik] ->
[07 - Lang Kodning] ->

Kod byte 03 Bit 4 Xenonlygter uden klap monteret så dæmper den ikke nærlysspændingen.
Må indrømme at min retorik heller ikke plejer at komme op i det felt, Men er der noget der tænder mig af, så er det uorg. xenon lygter og tændte tåbelygter sammen med nærlys.
Men OK. Så ved vi hvem der har en lille diller, og er nødt til at hævde sig gennem en lygte.

Brugeravatar
Pete
Medlem
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Been thanked: 1 time

Indlæg af Pete » 16. dec 2010, 12:39

BQ skrev:Men OK. Så ved vi hvem der har en lille diller, og er nødt til at hævde sig gennem en lygte.
... eller kraftig retorik.

;) Pete
VagCom/VCDS

BQ
Helt nyt medlem

Indlæg af BQ » 16. dec 2010, 14:49

Pete skrev:
BQ skrev:Men OK. Så ved vi hvem der har en lille diller, og er nødt til at hævde sig gennem en lygte.
... eller kraftig retorik.

;) Pete
Jeg skruer gerne ned for retoriken, hvis nogen kan fortælle mig hvad meningen er med at montere, eller køre med lys der unødigt blænder modkørende.

Et eller andet sted må der da mangle noget. Om det er for oven eller for neden ved jeg ikke, men jeg hælder til at det måske er lidt begge steder.

Anders D
Meget aktiv medlem

Indlæg af Anders D » 16. dec 2010, 16:38

BQ skrev:Jeg skruer gerne ned for retoriken, hvis nogen kan fortælle mig hvad meningen er med at montere, eller køre med lys der unødigt blænder modkørende.
Vor trådstarter har vel, forståeligt nok, ladet sig lokke af 499,- for et sæt gasudladningslamper med tilhørende ballast og tænkt "det var alligevel noget billigere end de 10-12.000 kroner det koster at eftermontere originalt.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 856 times
Been thanked: 2400 times

Indlæg af GaSelle » 17. dec 2010, 08:43

Bliver resultatet egentlig også så "blændende", hvis man monterer et uoriginalt xenon kit på en bil med DE linser? Fx. en Octavia II FL. Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, skulle det være samme lygte, der bruges til xenon.

‘87 Toyota Corolla DX KE70 Stw.
‘83 Puch Maxi K
‘83 Puch Maxi Plus

Anders D
Meget aktiv medlem

Indlæg af Anders D » 17. dec 2010, 10:34

GaSelle skrev:Bliver resultatet egentlig også så "blændende", hvis man monterer et uoriginalt xenon kit på en bil med DE linser? Fx. en Octavia II FL. Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, skulle det være samme lygte, der bruges til xenon.
Korrekt på Octaviaerne er DE linselygterne reelt bare en xenonlygte uden reguleringsmotorer.

Brugeravatar
GaSelle
Hyper aktiv medlem
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Danmark
Has thanked: 856 times
Been thanked: 2400 times

Indlæg af GaSelle » 17. dec 2010, 13:01

Så jeg KUNNE godt sætte xenon i, uden at blænde nogen? Altså, min IQ er vist over gennemsnittet - ligeså længden på dilleren (:) :) :) ), så det er ikke for at hævde mig - det var blot for et bedre lysudbytte.

Det optimale ville nok være, at vælge den originale løsning; men det er pebret, kan jeg forstå.

‘87 Toyota Corolla DX KE70 Stw.
‘83 Puch Maxi K
‘83 Puch Maxi Plus

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Geografisk region: Vestjylland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Indlæg af Gubbi » 17. dec 2010, 13:29

hvis du monterer lygter med DE linser samt et xenonkit 4300K og justerer lygterne ind så kan det i min verden "godt gå an".

xenonkits i lygter med paraboler blænder ganske enkelt.

gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

BQ
Helt nyt medlem

Indlæg af BQ » 17. dec 2010, 13:46

Anders D skrev:
GaSelle skrev:Bliver resultatet egentlig også så "blændende", hvis man monterer et uoriginalt xenon kit på en bil med DE linser? Fx. en Octavia II FL. Så vidt jeg har kunnet læse mig frem til, skulle det være samme lygte, der bruges til xenon.
Korrekt på Octaviaerne er DE linselygterne reelt bare en xenonlygte uden reguleringsmotorer.
Bortset fra at xenonperabolen er farvet brun indvendig i toppen. Problemet med uorg. xenonpærer er også, at den ikke har brændpunktet 100% nøjagtig i forhold til halogenpæren.

Prøv selv at regne på hvor meget det flytter på 50 m. hvis du rykker brændpunktet 1/2 mm. Her tænker jeg ikke kun på selve lyskeglen, men på det difuse lys som en meget kraftigere pære udsender.

Det er derfor, at ligegyldig hvad du ser på lygtejusterings apparatet, så ser det, for de modkørende, som om at den uorg. xenonlygte altid kører med langt lys.

Brugeravatar
diskoboy
Meget aktiv medlem
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Ved Roskilde Fjord
Has thanked: 127 times
Been thanked: 339 times

Indlæg af diskoboy » 17. dec 2010, 15:28

Anders D skrev:
Men der mangler vel også styremoduler (eller hvad vi ellers kalder dem)?

Er det egentlig det samme på en 3C'er? Altså at man kan genbruge selve lygten?
VW eGolf 2019 - Predictive ACC, 2Q0 Lane Assist, QQ9-lyspakke med 30 farver, TPMS med dæktryk visning, facelift Passat rat, PLA, keyless i bagdøre og Dynaudio
VW Touran Highline 1.4 TSI - '17 - Predictive ACC, Parkeringsassistent, Lane Assist, Forrudevarme, svingbart træk inkl Trailer Assist, Discovery Pro 2.5 med SIM/DAB, QQ9-lyspakke med 30 farver, 230v inverter, Side Assist, Area View, DLA, trådløs mobilopladning, Active Info Display og Head-Up Display

ta5
Medlem
Geografisk region: Vestsjælland
Been thanked: 2 times

Indlæg af ta5 » 17. dec 2010, 16:42

Diskoboy : Nej.

Der er ingen vag biler som køre med Halogen pære i DE linsen standard hvor man bare bytter til xenon. Lygten SKAL være "D" godkendt for at må køre med gasudladningspære i lygten og de lygter hvor der sidder halogen er kun "H" godkendt.

Besvar

Tilbage til "Kodning af styreenheder/ekstraudstyr"