Philips Crystal Vision vs Ring vs MTEC - Update 060211
-
A4T
- Nyt medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 40 times
- Been thanked: 12 times
Philips Crystal Vision vs Ring vs MTEC - Update 060211
Er der nogen der har erfaring med disse typer autopære?
Philips Crystal Vision
Philips Diamond Vision
MTEC Super White
Behøver man skifte nær og fjernlys til samme pære eller kan man vælge f.eks. philips blue vision ultra til nærlys og philips x-treme vision til fjernlys.
Philips Crystal Vision
Philips Diamond Vision
MTEC Super White
Behøver man skifte nær og fjernlys til samme pære eller kan man vælge f.eks. philips blue vision ultra til nærlys og philips x-treme vision til fjernlys.
Senest rettet af A4T 6. feb 2011, 15:40, rettet i alt 2 gange.
-
Anders D
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: København
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 190 times
Re: Philips Vrystal Vision vs Philips Diamond Vision vs MTEC
MTEC'erne sælges primært for deres egenskab omkring farvetemperatur på omkring 4.000 kelvin. Lysudbyttet er ikke noget at skrive hjem om.
Philips Crystal Vision er en gasudladningspære (xenon). Den er DOT godkendt men ikke E mærket, som de skal være i Danmark.
Diamond Vision derimod er ligesom MTEC'erne en halogenpære og med samme egenskaber omkring farvetemperatur. Lysudbyttet er tilsvarende ringere end en standardpære eller en NightGuide eller tilsvarende "+enellerandenprocent" mere end standard.
Philips Crystal Vision er en gasudladningspære (xenon). Den er DOT godkendt men ikke E mærket, som de skal være i Danmark.
Diamond Vision derimod er ligesom MTEC'erne en halogenpære og med samme egenskaber omkring farvetemperatur. Lysudbyttet er tilsvarende ringere end en standardpære eller en NightGuide eller tilsvarende "+enellerandenprocent" mere end standard.
-
A4T
- Nyt medlem
Hvad betyder at den ikke er E mærket?
Hvis man skal have autopære der lyser hvidt, hvad skal man så vælge?
Hvad med Philips H7 X-treme Power, Philips H7 X-treme Vision, Osram H7 NightBreaker Night Breaker PLUS?
Hvis man skal have autopære der lyser hvidt, hvad skal man så vælge?
Hvad med Philips H7 X-treme Power, Philips H7 X-treme Vision, Osram H7 NightBreaker Night Breaker PLUS?
-
Anders D
- Meget aktiv medlem
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 190 times
Ikke E-mærket= ikke lovlig til brug på offentlig vej.
Gå efter MTEC'erne hvis det er hvidt lys du vil have. Ikke deres Cosmos white, den er nærmere blå, vælg Super White..
Gå efter MTEC'erne hvis det er hvidt lys du vil have. Ikke deres Cosmos white, den er nærmere blå, vælg Super White..
-
A4T
- Nyt medlem
Men MTEC har ringe lysudbytte ik?
Det er Philips der producere dem men hvorfor er de ikke godkendt i DK men er i Tyskland(læste et eller andet sted)
hvad med denne her?
RING XENONMAX
http://viewitem.eim.ebay.dk/RING_XENONM ... 95254/item
Det er Philips der producere dem men hvorfor er de ikke godkendt i DK men er i Tyskland(læste et eller andet sted)
hvad med denne her?
RING XENONMAX
http://viewitem.eim.ebay.dk/RING_XENONM ... 95254/item
-
A4T
- Nyt medlem

Hvis man skal have en der har god lysudbytte samtidig med er omkring de 4300k, hvilken af dem skal man så vælge?
- Kim J
- Medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: 8881 Thorsø
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Philips Crystal Vision vs Ring vs MTEC - V2
Et godt råd er at, lade være med at købe en pære med flere Watt end de org. Parabolerne smelter ellers gør ledningsnettet. Hvorfor ikke bare købe en med et godt lysudbytte??? F.eks. Osram Night breaker plus http://www.fdm.dk/motor-tester-paerer%E ... ys-moerket
Audi A6 Avant 1,9 TDI 130hk 300Nm Årg. 2003
-
A4T
- Nyt medlem
Ring er også kun 55w kun dem til motorsport er 100w og det skal jeg ikke haveKim J skrev:Et godt råd er at, lade være med at købe en pære med flere Watt end de org. Parabolerne smelter ellers gør ledningsnettet. Hvorfor ikke bare købe en med et godt lysudbytte??? F.eks. Osram Night breaker plus http://www.fdm.dk/motor-tester-paerer%E ... ys-moerket
- Ramsdal
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Hobro
Der står jo i det billede du linker at hvis det er for styling osv. er Arctic White den hvidesteA4T skrev:Ring er også kun 55w kun dem til motorsport er 100w og det skal jeg ikke haveKim J skrev:Et godt råd er at, lade være med at købe en pære med flere Watt end de org. Parabolerne smelter ellers gør ledningsnettet. Hvorfor ikke bare købe en med et godt lysudbytte??? F.eks. Osram Night breaker plus http://www.fdm.dk/motor-tester-paerer%E ... ys-moerket
Golf V TDI, 105 hk TIL SALG
- Mike H
- Aktiv medlem
- Has thanked: 119 times
- Been thanked: 202 times
Har M-Tec Superwhite - og ja, det lysudbytte er dælme ikke optimalt (men ja, flot farve).
Har købt Philips H7 X-treme Power hos Landberg og håber det giver bedre lysudbytte... sikkerhed frem for udsende
Har købt Philips H7 X-treme Power hos Landberg og håber det giver bedre lysudbytte... sikkerhed frem for udsende
Mike
BMW i4 eDrive 40 M-Sport årgang 2024
Tidl: Audi A5 Sport Sportback 2.0 TFSI 7-trins S tronic årgang 2018
-
Jabbe
- Medlem
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Køge
Hvorfor ikke bare købe uoriginalt Xenon? - Så får du den farve du vil ha med en kanon godt lys!

Skoda Octavia Combi 2.0 FSI 2006
-
BQ
- Helt nyt medlem
Plus en bøde og indkaldelse til syn. Samt alle de modkørende der gir dig det lange lys i tide og utide, fordi de tror du kører med langt lys.Jabbe skrev:Hvorfor ikke bare købe uoriginalt Xenon? - Så får du den farve du vil ha med en kanon godt lys!
-
Jabbe
- Medlem
Jeg har ellers kørt med det i 1½ år. 4300 Kelvin og ikke 1 eneste har blinket af mig og ikke en eneste bøde for det. Er faktisk heller ikke engang blevet for det, selvom der også er tonede hinduer foran.
-
A4T
- Nyt medlem
Ingen eftermoteret xenon
Har besluttet mig for at købe Philips Blue Vision Ultra
Har besluttet mig for at købe Philips Blue Vision Ultra
-
BQ
- Helt nyt medlem
Hvorfor minder det mig om hvad det gør ved en knægt på 6 år, at få en lommelygte. Eller en 15 årrig der kører på boret knallert uden hjelm og med fri udstødning.Jabbe skrev:Jeg har ellers kørt med det i 1½ år. 4300 Kelvin og ikke 1 eneste har blinket af mig og ikke en eneste bøde for det. Er faktisk heller ikke engang blevet for det, selvom der også er tonede hinduer foran.
Fuldstændig kold for hvem de generer.
Altså, køre med gangsterfilm og herkommmerjeg lys. - Come on - slip dog sutten.
-
Jabbe
- Medlem
Haha.
Er 4300k herkommerjeg lys ?
Det med tonede hinduer er noget der kaldes stil ... Men du høre nok til den gruppe der går med træsko!
Den slutter hermed.
// Jakob
Det med tonede hinduer er noget der kaldes stil ... Men du høre nok til den gruppe der går med træsko!
Den slutter hermed.
// Jakob
- Mike H
- Aktiv medlem
- Has thanked: 119 times
- Been thanked: 202 times
Hver sin stil - hver sin smag. Helt ok at udtrykke holdninger - men da noget gas at kritisere andre for deres smag (rudefilm) - BQ... hvis du aldrig har kørt boret knallert uden hjelm - så få det dog gjort
Lev livet min ven (men gør det ikke med risiko for andres).
Mike
-
BQ
- Helt nyt medlem
Næe. Det er det ikke. men det er uorginalt xenon.Jabbe skrev:Haha.
Den slutter hermed.
// Jakob
Der er vel en grund til at det ikke er tilladt. Det er sådan noget man finder ud af når man har sluppet sutten, og længe før man begynder at gå med træsko og bæbrune garbardinebukser.
Det er rigtigt. men hvorfor skal smagen udtrykkes med ulovligt (rudefilm) og generende udstyr. Det er sgu da dårlig stil.Mike H skrev:Hver sin stil - hver sin smag. Helt ok at udtrykke holdninger - men da noget gas at kritisere andre for deres smag (rudefilm) - BQ... hvis du aldrig har kørt boret knallert uden hjelm - så få det dog gjortLev livet min ven (men gør det ikke med risiko for andres).
Ligegyldig hvem du spør', der har med trafiksikkerhed at gøre, siger de samstemmende, at øjenkontakt er en af de vigtigste ting i forhold til sikkerhed.
Din sidste sætning rammer lige i plet.
-
Jabbe
- Medlem
Bq - jeg kan godt følge dig.
Jeg stopper her , ellers bliver jeg bare irriteret.
Jakob
Jeg stopper her , ellers bliver jeg bare irriteret.
Jakob
-
BQ
- Helt nyt medlem
Re: Philips Crystal Vision vs Ring vs MTEC - Update 060211
Hej A4T.
Jeg har originalt Bi-xenon 4300K nærlys og Osram Night Breaker i fjernlysparabolen. Der er ikke meget forskel på farven. Man kan godt se i lyskeglen at halogenpæren ikke er helt så hvid som xenonpæren, men hold op hvor gir' den godt lys.
Jeg havde på et tidspunkt en bil med nær (H4) og fjernlys (H1) adskilt i hver sin parabol. I den havde jeg Philips Extreme Power i alle parabolerne. Det er lige før jeg vil påstå at der var bedre lys på den bil, end på det xenonlys jeg har i dag.
Philips Extreme Power og Osram Night breaker er meget ens i lysudbytte og farve.
Jeg har originalt Bi-xenon 4300K nærlys og Osram Night Breaker i fjernlysparabolen. Der er ikke meget forskel på farven. Man kan godt se i lyskeglen at halogenpæren ikke er helt så hvid som xenonpæren, men hold op hvor gir' den godt lys.
Jeg havde på et tidspunkt en bil med nær (H4) og fjernlys (H1) adskilt i hver sin parabol. I den havde jeg Philips Extreme Power i alle parabolerne. Det er lige før jeg vil påstå at der var bedre lys på den bil, end på det xenonlys jeg har i dag.
Philips Extreme Power og Osram Night breaker er meget ens i lysudbytte og farve.