Jeg havde disse i både Touranen og Ibizaen, de hold max. 6 måneder.......alle 4!!!! Det er sq da lidt ringe!
Andre der har lignende erfaringer?
Held og lykke med det...kriztian skrev:Her må købelovens 6 mdr's garanti da træde i kraft
Den bliver svær tror jeg. Der er sikkert en grænse for hvor mange timer de kan lyse og den er nok ved 12v og bilen laver nok omkring 14.4v.kriztian skrev:Her må købelovens 6 mdr's garanti da træde i kraft
Jo tak, men jeg har nu ikke selv de lygter.kimhemm skrev:Held og lykke med det...kriztian skrev:Her må købelovens 6 mdr's garanti da træde i kraft
Medmindre der specifik skrives noget om hvor lang levetid de har, så kan man godt glemme det. Jeg brokker mig jo heller ikke over at min blyant er slidt op meget hurtigere, end den meget hårde anden blyant jeg har, som kan holde dobbelt så lang tid.kriztian skrev:Jo tak, men jeg har nu ikke selv de lygter.kimhemm skrev:Held og lykke med det...kriztian skrev:Her må købelovens 6 mdr's garanti da træde i kraft
Men der er for mig at se ikke den store tvivl om, at Købelovens garanti bør gælde her, det er jo trods alt en garanti...
Det lyder rigtig godt, så jeg har i dette øjeblik bestil et sæt hos dig!Thomas Landberg skrev:Det er desværre også mit indtryk, at NightBreaker ikke holder alt for længe. De må være et trøst at vi kun tager 160kr for et sæt H7: http://www.landberg.dk/product.asp?prod ... =52&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Hvis man vil have de bedste pærer på markedet og samtidigt noget der holder, skal man have Philips X-treme Power: http://www.landberg.dk/product.asp?prod ... =52&page=1" onclick="window.open(this.href);return false;
De er dyrere, men holder tilsyneladende også bare. 245kr er stadig billigt for et sæt super-pærer.
Der står jo heller ikke på en vaskemaskine hvor lang tid den skal holde? Vil det så sige, at hvis jeg har brugt den f.eks. to gange om dagen, så er det bare ærgeligt? Nej, vel. Det siger sig selv at lygter under nogenlunde alm. forhold skal holde i længere tid end blot nogle få måneder..Medmindre der specifik skrives noget om hvor lang levetid de har, så kan man godt glemme det. Jeg brokker mig jo heller ikke over at min blyant er slidt op meget hurtigere, end den meget hårde anden blyant jeg har, som kan holde dobbelt så lang tid.
Man køber en pære med væsentligt mere lys, så skal og vil det gå udover levetiden på pæren. Det kan ikke komme bag på nogen jo. Og lur mig om de ikke kun er godkendt til 12v, så køre med +14v, ja så har man allerede der ikke overholdt deres anbefalinger.
Vil man have godt lys, så må man betale.
Desuden holder pære noget længere, hvis man husker at slukke for lyset når man holder i tomgang, der bliver lygterne nemlig meget varmere...
Hvis det vitterligt var sådan, at man kunne klage over for ringe levetid på omtalte Nightbreaker, mon ikke de var taget af det danske marked så? Der er nok en grund til at det ikke nytter at klage og det er sikkert fordi der står en pokkers masse med småt på pakken, eller indlægnings sedlen. Og så skal det også skønnes "hvad kan forventes" af omtalte vare.kriztian skrev:Der står jo heller ikke på en vaskemaskine hvor lang tid den skal holde? Vil det så sige, at hvis jeg har brugt den f.eks. to gange om dagen, så er det bare ærgeligt? Nej, vel. Det siger sig selv at lygter under nogenlunde alm. forhold skal holde i længere tid end blot nogle få måneder..Medmindre der specifik skrives noget om hvor lang levetid de har, så kan man godt glemme det. Jeg brokker mig jo heller ikke over at min blyant er slidt op meget hurtigere, end den meget hårde anden blyant jeg har, som kan holde dobbelt så lang tid.
Man køber en pære med væsentligt mere lys, så skal og vil det gå udover levetiden på pæren. Det kan ikke komme bag på nogen jo. Og lur mig om de ikke kun er godkendt til 12v, så køre med +14v, ja så har man allerede der ikke overholdt deres anbefalinger.
Vil man have godt lys, så må man betale.
Desuden holder pære noget længere, hvis man husker at slukke for lyset når man holder i tomgang, der bliver lygterne nemlig meget varmere...
Hvis pæren pga. væsentligt mere lys samtidig har væsentlig kortere levetid, så skal kunden informeres om det, f.eks. på pakken.
Blot fordi f.eks. en vaskemaskine vasker meget hurtigere end sine konkurrenter, er det jo ikke ensbetydende med man så skal acceptere at den kun holder i 5 måneder..
I det samlede bilregnskab er et sæt pærer til 250,- nok ikke det der ødelægger det hele...Seth-Enoch skrev:Det store spørgsmål er så:
Er de Philips pære så, så meget mere holdbare end Nightbreaker, at de kan forsvare en merpris på ~53% ?