Restafgift på gulpladebiler (privatanvendelsesafgift)

Lovgivning, regler og paragrafer som omhandler trafikken og motorkørtøjer. Afgift(er) og forsikring
Besvar
Jens Lauridsen
Nyt medlem
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus C
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Restafgift på gulpladebiler (privatanvendelsesafgift)

Indlæg af Jens Lauridsen » 15. mar 2011, 10:42

Hej Vagcars

Jeg har søgt om hvad jeg skal betale i afgift for at slippe for privatanvendelsesafgiften på min Altea.

Langt om længe fik jeg en afgørelse som desværre lød på 14780kr. Jeg har tidligere set folk skrive her inde de er sluppet med 10.000 - 12.000kr. Jeg har lige haft fat i Skat over telefonen for at "klage". Han sagde jeg selvfølgelig havde mulighed for at klage og det ville være godt hvis jeg kunne fremvise dokumentation fra andre som havde betalt en mindre afgift.

Så derfor søger jeg personen som har en tilsvarende bil (ca) som min og har betalt et mere realistisk beløb :)

Min bil er en Seat Altea 2,0 TDI DSG fra febraur 2007. Den havde gået 108.000km da jeg søgte. Den har xenon, fartpilot og læderkabine som indtastet udstyr ud over det man forventer alle nye biler har idag :)

Håber der er nogle som har søgt om deres afgift på ca. samme bil som har fået en noget lavere vurdering. Hvis et er tilfældet vil jeg gerne høre fra dem, og meget gerne låne en kopi af de beregninger de har modtaget fra Skat.

Jens Lauridsen

Jens Lauridsen
Nyt medlem
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Århus C
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Re: Restafgift på gulpladebiler (privatanvendelsesafgift)

Indlæg af Jens Lauridsen » 15. mar 2011, 10:52

Lige som ekstra info kan jeg sige at bilen nu har gået 116.000km, og derfor synes jeg slet ikke deres beregning er fair, for der står intet sted de har taget højde for at de var 5 måneder om at udregne afgiften. Der står kun de 108.000km i de papir jeg har fået tilbage.

Besvar

Tilbage til "Lovgivning, regler, afgift og forsikring"