FK/Vmaxx/Mac Johns/AP Racing sportsundervogn - bedst??
-
hmg
- Nyt medlem
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nordjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
FK/Vmaxx/Mac Johns/AP Racing sportsundervogn - bedst??
Skal have monteret en komplet sportsundervogn bestående af sænkningsfjedre og støddæmpere (IKKE gevind) på min Golf 3. Vil ikke bruge for mange penge på det, men har fundet 5 forskellige mærker, som er rimelig billige, men hvilket er bedst, hvis man ikke vil have, at bilen bliver alt for hård?
- FK.
- Vmaxx.
- Mac Johns (fra nvautodele).
- Xpert Pro (et sæt der forhandles af bilxperten).
- AP Sportsfahrwerke (fra howdiaudi).
Xpert Pro og Mac Johns er ca. 700 kr. billigere end de to andre.
Vil gerne høre nogle erfaringer med med de nævnte undervogne.
- FK.
- Vmaxx.
- Mac Johns (fra nvautodele).
- Xpert Pro (et sæt der forhandles af bilxperten).
- AP Sportsfahrwerke (fra howdiaudi).
Xpert Pro og Mac Johns er ca. 700 kr. billigere end de to andre.
Vil gerne høre nogle erfaringer med med de nævnte undervogne.
Senest rettet af hmg 21. sep 2008, 18:16, rettet i alt 1 gang.
- clausvp
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Been thanked: 1 time
Re: FK/Vmaxx/Mac Johns/AP Racing sportsundervogn - bedst??
Vi har AP på Touranen, og den er i dén grad anbefalelsesværdig! Den har netop bestået sin ilddåb ved 1000 km. meget frisk kørsel i Harzen! Den har simpelthen ikke sat en ben forkert på hele turen! Hvordan den så er i det lang løb, vil jeg med god grund ikke kunne svare på endnu.
På Golfen har jeg en FK. Den er hård! Jeg har kørt meget få kilometer med den, men umiddelbart virker den lækker.
SS.: Find en AP på Ebay.de. Den jeg købte kostede 3400 inkl. levering!
På Golfen har jeg en FK. Den er hård! Jeg har kørt meget få kilometer med den, men umiddelbart virker den lækker.
SS.: Find en AP på Ebay.de. Den jeg købte kostede 3400 inkl. levering!
-
hmg
- Nyt medlem
- Geografisk sted: Nordjylland
Er det et komplet sæt (støddæmpere og sænkningsfjedre) fra AP Sportsfahrwerke, du har monteret?
Hvordan er hårdheden?
Hvordan er hårdheden?
- clausvp
- Aktiv medlem
Øj for fasan da, nej der er gevind på alle vogne tilhørende denne matrikel! Sorry! (Jeg kan sq da også bare læse hvad det er du skriver!)
Må jeg så i denne forbindelse opkaste følgende betragtning: gå efter en gevindundervogn! Jeg har prøvet alle mulige almindelige undervogne (HR - KONI - Terra - McJohns), men er nu af den meget klare overbevisning, at der skal en gevindundevogn til før tilfredshed opnåes!
AP undervognen på Touranen, er ikke hård. Meget harmonisk superduper!
Må jeg så i denne forbindelse opkaste følgende betragtning: gå efter en gevindundervogn! Jeg har prøvet alle mulige almindelige undervogne (HR - KONI - Terra - McJohns), men er nu af den meget klare overbevisning, at der skal en gevindundevogn til før tilfredshed opnåes!
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Enig... gevind ER bedre en fjedre er også min erfaringclausvp skrev:Øj for fasan da, nej der er gevind på alle vogne tilhørende denne matrikel! Sorry! (Jeg kan sq da også bare læse hvad det er du skriver!)
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
- Gubbi
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Has thanked: 6 times
- Been thanked: 30 times
- Kontakt:
det er også min erfaring, jeg vil MEGET hellere have en gevindundervogn på end "bare" sænkningsfjedre/sportsdæmpere.
synes gevindundervogne er større "overskud"
kører med en AP gevindundervogn på min Golf, den er overraskende god.
gubs
synes gevindundervogne er større "overskud"
kører med en AP gevindundervogn på min Golf, den er overraskende god.
gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!
Jeg kører med vmaxx og den er fandeme hård! Den er så også skruet godt i kælderen... men føj hvor er den hård... har ofte overvejet nyrebæltet
køber ikke sådan en igen...
- clausvp
- Aktiv medlem
Mjaaa, men en meget hård gevindundervogn skyldes, ud fra egne erfaringer, at den simpelthen står på gummianslagene! (Bumpstops).
Jeg har en SteetTech på min Ibiza, og den er ubarmhjertig hård når den er skruet langt ned! Jeg har tilpasset de forreste bumpstops med minus 30 mm., og det hjalp noget på det.
Jeg har en SteetTech på min Ibiza, og den er ubarmhjertig hård når den er skruet langt ned! Jeg har tilpasset de forreste bumpstops med minus 30 mm., og det hjalp noget på det.
-
Multiegern
- Medlem
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: Brenderup,nordfyn.
dennisnick skrev:Jeg kører med vmaxx og den er fandeme hård! Den er så også skruet godt i kælderen... men føj hvor er den hård... har ofte overvejet nyrebæltetkøber ikke sådan en igen...
Så tør jeg da ikke tænke på hvor hård den er hvis du hæver den..
Jo mere sænket, jo bløderer bliver den (mere vandring på fjedrene)
Jeg hævede min INXX gevind undervogn 1.5Cm forleden, og den blev simpelthen så meget hårdede og ubehagelig af det, at jeg hellere vil køre med en frihøjde på 6Cm (golf4)
det utrolig så meget sforskel det er far SKAMsænket, til MEGET sænket
Så det meget svært at sammenligne hårdeheden på forsk. undervogne, monteret på forsk. måder, i forsk. biler
Skoda Octavia Combi, 2.0TDI 140HK DSG. 10/2006.
- clausvp
- Aktiv medlem
Multiegern skrev:dennisnick skrev:Jeg kører med vmaxx og den er fandeme hård! Den er så også skruet godt i kælderen... men føj hvor er den hård... har ofte overvejet nyrebæltetkøber ikke sådan en igen...
Så tør jeg da ikke tænke på hvor hård den er hvis du hæver den..
Jo mere sænket, jo bløderer bliver den (mere vandring på fjedrene)
Jeg hævede min INXX gevind undervogn 1.5Cm forleden, og den blev simpelthen så meget hårdede og ubehagelig af det, at jeg hellere vil køre med en frihøjde på 6Cm (golf4)
det utrolig så meget sforskel det er far SKAMsænket, til MEGET sænket
Så det meget svært at sammenligne hårdeheden på forsk. undervogne, monteret på forsk. måder, i forsk. biler
Så er det en meget underlig konstruktion!?
Fjederen har hele vejen den samme længde, uanset hvordan den står på gevindet. Kig nøje på konstruktionen, så kan du se hvad jeg mener. Det er en af fordelene ved en gevindundervogn, at fjederen hele tiden har den samme længde. Hvis den bliver hårdere af at blive justeret højere op på benet, så må der være et eller andet i vejen.
-
Multiegern
- Medlem
Hej!
Forstår ikke hvordan det kan være anderledes, hvis jeg skruer min 3Cm op, bliver fjedren klemt 3cm mere sammen, derved bliver den selfølgelig hårdere.
Men bagpå¨har du ret, der forbliver fjederen samme længde.
Du må gernme lige smide et billede af dine, så jeg kan se hvordan det kan lade sig gøre..
Mine ude i siderne.

Forstår ikke hvordan det kan være anderledes, hvis jeg skruer min 3Cm op, bliver fjedren klemt 3cm mere sammen, derved bliver den selfølgelig hårdere.
Men bagpå¨har du ret, der forbliver fjederen samme længde.
Du må gernme lige smide et billede af dine, så jeg kan se hvordan det kan lade sig gøre..
Mine ude i siderne.

- clausvp
- Aktiv medlem
Eminent billede!
Hvis hovedfjederen skulle blive strammere, ville det kræve at støddæmperen holdt imod den, altså var i sin yderste position! Det skulle den meget gerne IKKE være når bilen står nede på jorden! SÅ er den helt forkert ihvertfald!
Det der snyder, er når bilen er løftet om fra jorden. Så er støddæmperen helt i sin ydre position og fungerer derved som modhold for fjederen. Hjælpefjederen presser simpelthen støddæmperen mod sit endestop. Hertil vil jeg så give dig ret i at fjederforspændingen bliver kraftigere, men kun hjælpefjederens. Når bilen, efter justering, sænkes ned igen, så presses hjælpefjederen helt sammen og støddæmperen sætter sig nogenlunde midt i sit arbejdsområde. (afhængig af hvor langt anlægget er justeret ned af gevindet.)
Hovedfjederen har, uanset justering, altid den samme længde og forspænding.
Der er faktisk det samme bagi med de løse fjedre. Der har fjederen også altid den samme længde, uanset hvor dan anlægget står på gevindet. Der er så bare ingen hjælpefjeder.
Hvis hovedfjederen skulle blive strammere, ville det kræve at støddæmperen holdt imod den, altså var i sin yderste position! Det skulle den meget gerne IKKE være når bilen står nede på jorden! SÅ er den helt forkert ihvertfald!
Det der snyder, er når bilen er løftet om fra jorden. Så er støddæmperen helt i sin ydre position og fungerer derved som modhold for fjederen. Hjælpefjederen presser simpelthen støddæmperen mod sit endestop. Hertil vil jeg så give dig ret i at fjederforspændingen bliver kraftigere, men kun hjælpefjederens. Når bilen, efter justering, sænkes ned igen, så presses hjælpefjederen helt sammen og støddæmperen sætter sig nogenlunde midt i sit arbejdsområde. (afhængig af hvor langt anlægget er justeret ned af gevindet.)
Hovedfjederen har, uanset justering, altid den samme længde og forspænding.
Der er faktisk det samme bagi med de løse fjedre. Der har fjederen også altid den samme længde, uanset hvor dan anlægget står på gevindet. Der er så bare ingen hjælpefjeder.
-
Multiegern
- Medlem
hmm det har du selfølgelig ret i 
Jeg kan jo ikek se det for hjulene når den står på jorden, nok det der snyder hehe..
Men hvad sker der så?
jeg synes den var alt for lav som den stod, så jeg hævede den 1.5CM skiftede ved samme lejlighed min 19" profil 30dæk, ud med vinterdæk profil høj på et 16" fælg,
men for dælen jeg synes den blev hårdt, og stødene meget mere markante, kunne virkeligt mærke forskel, så ud på græsset igen igår, oog sænke den de selvsamme 1.5cm
Stadig med høje vinterhjul på, og nu er den bare dejlig tilpas igen, dog meget lav.
Jeg kan jo ikek se det for hjulene når den står på jorden, nok det der snyder hehe..
Men hvad sker der så?
jeg synes den var alt for lav som den stod, så jeg hævede den 1.5CM skiftede ved samme lejlighed min 19" profil 30dæk, ud med vinterdæk profil høj på et 16" fælg,
men for dælen jeg synes den blev hårdt, og stødene meget mere markante, kunne virkeligt mærke forskel, så ud på græsset igen igår, oog sænke den de selvsamme 1.5cm
Stadig med høje vinterhjul på, og nu er den bare dejlig tilpas igen, dog meget lav.