Frakodning af dæktryksovervågning på Audi A6 4F

Besvar
KAN
Helt nyt medlem
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Frakodning af dæktryksovervågning på Audi A6 4F

Indlæg af KAN » 14. maj 2011, 22:39

Hej med jer

Jeg har en Audi A6 2,7 TDI Avant fra 10/2006 (4F) med dæktryksovervågning.
Jeg har originale vinterfælge og replica sommerfælge.

Nu hvor jeg har skiftet til sommerfælge, har jeg konstant en fejlmelding i F.I.S omkring dæktryksovervågning.
Jeg er klar over, at det er fordi, der ikke sidder sensorer i Replica-fælgene, men kan det passe, at man ikke kan slå det fra?

Er der nogen, der kan hjælpe?

Mvh KAN

Brugeravatar
sharrrky
Helt nyt medlem
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Grenå
Kontakt:

Re: Frakodning af dæktryksovervågning på Audi A6 4F

Indlæg af sharrrky » 14. maj 2011, 22:58

Har selv fået replica fælge på i dag, og fik en fejlmelding om at dæktrykovervågningen blev slået fra. siden har jeg ikke set nogen fejlmelding i fis.

Hvis ikke den selv slår fra så skal du vel "bare" skal holde knappen inde indtil at det slår fra (ca 2sek)

ellers må det gøres med VAG-com ;)
Mvh
Sharrrky

Passat variant V6 3,2fsi DSG 4motion

http://www.youtube.com/watch?v=P3pmwrtl ... re=related

Swobber
Medlem
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense
Been thanked: 1 time

Indlæg af Swobber » 15. maj 2011, 20:39

Jeg mener bestemt at du kan gå ind i MMI'en og slå det fra.
Hesten har sovs i skægget!
Regel #1: Jeg har altid ret! Regel #2: Jeg har altid ret! Regel #3: Selvom jeg tager fejl, har jeg alligevel ret!

KAN
Helt nyt medlem

Indlæg af KAN » 17. maj 2011, 08:26

@sharrrky
I min A6'er er der ikke nogen knap til dæktryksovervågning, da det bliver styret i MMI'en.
Jeg har prøvet med VAG-com, men endnu uden held. Er du en haj til det?

@Swobber
Det har jeg også fået at vide af andre, men det kan jeg ikke. Der er også nogen, der fortæller, at de i MMI'en har mulighed for at vælge Dækskift, men det har jeg heller ikke.

Brugeravatar
sharrrky
Helt nyt medlem
Kontakt:

Indlæg af sharrrky » 17. maj 2011, 11:29

KAN skrev:@sharrrky
I min A6'er er der ikke nogen knap til dæktryksovervågning, da det bliver styret i MMI'en.
Jeg har prøvet med VAG-com, men endnu uden held. Er du en haj til det?

@Swobber
Det har jeg også fået at vide af andre, men det kan jeg ikke. Der er også nogen, der fortæller, at de i MMI'en har mulighed for at vælge Dækskift, men det har jeg heller ikke.

Nu ved jeg ikke lige hvordan det ser ud i en Audi, i min passat '06 sidder der en knap til højre for gearstangen.
og når jeg trykker på den kan man vælge "almindlig last" eller "høj last" og hvis knappen holdes inde kan den slås til/fra.

men det må da kunne slås fra med VAG-com.... tjekker lige min kodning i weekenden (er ikke hjemme før)
Mvh
Sharrrky

KAN
Helt nyt medlem

Indlæg af KAN » 18. maj 2011, 09:46

sharrrky skrev: Nu ved jeg ikke lige hvordan det ser ud i en Audi, i min passat '06 sidder der en knap til højre for gearstangen.
og når jeg trykker på den kan man vælge "almindlig last" eller "høj last" og hvis knappen holdes inde kan den slås til/fra.

men det må da kunne slås fra med VAG-com.... tjekker lige min kodning i weekenden (er ikke hjemme før)
I min Audi styres alt vedr. dæktryk i MMI (alternativt i VAG-com). Har tidligere haft en Golf GTi, og der havde jeg også den knap, som du omtaler, så det er altså en af forskellene på VW og Audi.

Jeg kan ikke selv finde ud af VAG-com, men en der (måske) har forstand på det, har kodet dæktryk fra 3 forskellige steder:
1. CAN-BUS gateway
2. 17-Instrument
3. 07 display styrenhed, tilpasningskanal 1 eller 2

Men det var min Audi så rimelig ligeglad med...der var stadig fejlmelding i FIS med tilhørende høj hyletone, når man starter bilen.

Og mange tak fordi du vil tjekke din kodning - jeg vil blive meget glad, hvis det bringer mig videre ;)

Brugeravatar
sharrrky
Helt nyt medlem
Kontakt:

Indlæg af sharrrky » 19. maj 2011, 21:24

KAN skrev:
sharrrky skrev: Nu ved jeg ikke lige hvordan det ser ud i en Audi, i min passat '06 sidder der en knap til højre for gearstangen.

I min Audi styres alt vedr. dæktryk i MMI (alternativt i VAG-com). Har tidligere haft en Golf GTi, og der havde jeg også den knap, som du omtaler, så det er altså en af forskellene på VW og Audi.

Jeg kan ikke selv finde ud af VAG-com, men en der (måske) har forstand på det, har kodet dæktryk fra 3 forskellige steder:
1. CAN-BUS gateway
2. 17-Instrument
3. 07 display styrenhed, tilpasningskanal 1 eller 2

Men det var min Audi så rimelig ligeglad med...der var stadig fejlmelding i FIS med tilhørende høj hyletone, når man starter bilen.

Og mange tak fordi du vil tjekke din kodning - jeg vil blive meget glad, hvis det bringer mig videre ;)
Ok det gav ikke noget, der må da være andre Audi ejere der har samme problem.
søgte lidt på nettet, kunne se der var flere med samme problem uden en løsning, men jeg fandt denne guide, måske virker det...

-To get rid of the light, disable TPMS in the Can Gateway's long coding.
-To get rid of the error message, go into the TPMS module 65, go to the output test, go through a few different tests until you see one that says "System Switched Off". Do that test, and then shut off the car, and remove the key. then exit from vag-com. After that, the error message didn't pop up again.

Håber du får det til at virke, ellers må du ud og købe 4 sensorer mere. :cry:
Mvh
Sharrrky

Besvar

Tilbage til "Kodning af styreenheder/ekstraudstyr"