Sænkning (UPDATE: PROBLEM!!) (UPDATE II: PROBLEM LØST) :-)

Alt vedr. sænkning, større bremser mv.
Besvar
hmg
Nyt medlem
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Nordjylland
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Sænkning (UPDATE: PROBLEM!!) (UPDATE II: PROBLEM LØST) :-)

Indlæg af hmg » 23. sep 2008, 13:46

Lige et spørgsmål ang. støddæmpere og sænkningsfjedre.

Jeg skal have købt 4 nye støddæmper, manchetter og støddæmperstop. Imidlertid kan jeg se, at der tilsyneladende er stor forskel på størrelsen af de støddæmperstop (støddæmperpuder), der hører med til de enkelte fabrikaters støddæmpere. Kan for store støddæmperstop ikke resultere i, at bilen ikke sænker sig, når der monteres sænkningsfjedre, men derimod bliver stående i fuld højde?

Umiddelbart synes jeg, at nedenstående støddæmperstop til bagstøddæmperne, ser voldsomt store ud, dem til forstøddæmperne ser mere "normale" ud:

-------------------------------------------------------

UPDATE:

Så har jeg fået monteret nye støddæmpere, støddæmperstop og 40mm. sænkningsfjedre.... og der er et problem.

Bagi står min bil på støddæmperstoppet HELE tiden. Hvis bilen bare holder uden last eller noget, rør det hvide støddæmperstop konstat den sorte gummipude, som fjedrens øverste del sidder fast i. Man kan overhovedet ikke trykke bilens bagende ned p.g.a. støddæmperstoppet.

Ligeledes kan man ikke fx. køre stødddæmperstoppet længere op.... det sidder totalt i spænd - det kan da ikke være meningen.... der er jo slet ingen affjedring bagi.

Kan jeg save lidt af støddæmperstoppet?? :roll:.

Bagi sænkede fjedrene også kun 25mm., og jeg er ret sikker på, at det er fordi at støddæmperstoppene ikke tillader mere, nu når de allerede rammer den sorte gummipude.

Foran sænkede de kun 20mm. - kan støddæmperstoppene også være et problem her??

Det hele er korrekt monteret af en VW-mekaniker.

-----------------------------------------------------

UPDATE II:

Så er problemet løst, og bilen er sænket dét, den skal ;).

Problemet var, at jeg havde monteret nye gas-støddæmpere, og monteret de originale støddæmperstop.... det gik ikke. Støddæmperstoppene var simpelthen for store til de nye støddæmpere. Så da støddæmperstoppene blev afkortet lidt, sænkede bilen sig (før stod den åbenbart på støddæmperstoppene). Hold fast hvor det pynter, at få bilen sænket, når man har monteret 17".

------------------------------------------------------

BAG:
Billede

FOR:
Billede
Senest rettet af hmg 6. okt 2008, 18:03, rettet i alt 3 gange.

Brugeravatar
clausvp
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Been thanked: 1 time

Re: Store støddæmperstop og sænkning??

Indlæg af clausvp » 23. sep 2008, 21:00

Du HMG, du bør fortsætte de/de tråde om dette emne, som du allerede har oprettet.... ;)

Støddæmperstop: de viste stop er helt almindelige bumpstops som de originalt monterede.
De er helt som de skal være.
Ved brug af dem, sammen med 30-40 mm. sænkning, så skaber det ingen problemer. Der skal godt nok fjedre noget op i skærmen før anslagene bliver jokket flade.
Det vi "snakkede om" i det andet indlæg, var gummianslag ved gevindundervogne, så vidt jeg lige husker.

hmg
Nyt medlem

Indlæg af hmg » 29. sep 2008, 08:56

Jeg har nu selv set de støddæmperstop. Den forreste ser fin - lille - ud, men den bagerste synes jeg stadig, umiddelbart virker vældig stor. Jeg har taget et billede af den, som kan ses nedenunder. Den er 16 cm.(!), er det ikke voldsomt? Kan man stadig sænke bilen 40mm. uden at bilen udelukkende står på disse store støddæmperstop?

Der er jo ikke meget ved at smide sænkningsfjedre på, hvis bilen ikke kan sænkes p.g.a. store støddæmperstop bagi. Endvidere bliver den jo også voldsom hård, hvis ikke støddæmperne har ret meget "frigang"..... men de er måske, som de skal være?! (Og så er det bare mig, der ikke helt er klar over, hvor meget frigang støddæmperne reelt har - for de må da have noget mere end 16 cm. bagi, ikk'?). ;).

Billede

Brugeravatar
clausvp
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Been thanked: 1 time

Indlæg af clausvp » 29. sep 2008, 14:17

Lige som det skal være, no probs, på med dem! ;)

hmg
Nyt medlem

Indlæg af hmg » 29. sep 2008, 14:25

clausvp skrev:Lige som det skal være, no probs, på med dem! ;)
Jeg siger tak for svaret ;). Så vil jeg smide støddæmpere, støddæmperstop og 40mm. sænkningsfjedre på min Golf 3.

Jeg synes bare, de ser så store ud, men hvis du siger, at de sagtens kan tage en 40mm. sænkning, så passer det sikkert (ved endnu ikke så meget om VW.... men det kommer nok) ;).

hmg
Nyt medlem

Indlæg af hmg » 5. okt 2008, 07:11

Så har jeg fået monteret nye støddæmpere, støddæmperstop og sænkningsfjedre.... og der er et problem.

Bagi står min bil på støddæmperstoppet HELE tiden. Hvis bilen bare holder uden last eller noget, rør det hvide støddæmperstop konstat den sorte gummipude, som fjedrens øverste del sidder fast i. Man kan overhovedet ikke trykke bilens bagende ned p.g.a. støddæmperstoppet.

Ligeledes kan man ikke fx. køre stødddæmperstoppet længere op.... det sidder totalt i spænd - det kan da ikke være meningen.... der er jo slet ingen affjedring bagi.

Kan jeg save lidt af støddæmperstoppet?? :roll:.

Bagi sænkede fjedrene også kun 25mm., og jeg er ret sikker på, at det er fordi at støddæmperstoppene ikke tillader mere, nu når de allerede rammer den sorte gummipude.

Foran sænkede de kun 20mm. - kan støddæmperstoppene også være et problem her??

Det hele er korrekt monteret af en VW-mekaniker.

hmg
Nyt medlem

Re: Sænkning (UPDATE: PROBLEM!!) (UPDATE II: PROBLEM LØST) :-)

Indlæg af hmg » 6. okt 2008, 18:03

Så er problemet løst, og bilen er sænket dét, den skal ;).

Problemet var, at jeg havde monteret nye gas-støddæmpere, og monteret de originale støddæmperstop.... det gik ikke. Støddæmperstoppene var simpelthen for store til de nye støddæmpere. Så da støddæmperstoppene blev afkortet lidt, sænkede bilen sig (før stod den åbenbart på støddæmperstoppene). Hold fast hvor det pynter, at få bilen sænket, når man har monteret 17".

Besvar

Tilbage til "Undervogn"