Hej Alle
Jeg har en Skoda 1,6 LX jeg købte i Juni sidste år og der har været problemer med den lige siden og sagen er endt i forbrugerklagenævnet. Jeg betaler stadig forsikring på Skodaen men er nu inddirekte tvunget til at købe en ny brugt bil så familien kan komme rundt. Jeg agter ikke at betale forsikring på to biler og overvejer at tage pladerne af og opsige forsikring på bilen. Jeg har en privat garage bilen kan så i uden plader på indtil sagen er løst og jeg forhåbentlig får pengene tilbage.
Hvad gør jeg når forhandleren skal have bilen igen? Nu er der ikke plader på og jeg kan derfor ikke køre bilen til forhandleren og vejhjælp opsiges med forsikringen da der ikke er plader på.
Håber det jeg har skrevet er forståeligt og jeg håber at høre jeres erfaringer med lignende sager. Spørg gerne hvis der er noget i mangler belyst.
På forhånd tak.
Mvh Martin
Forsikring på to biler?
-
kalkyjaner
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Roeden
- Medlem
- Geografisk sted: Holte
- Has thanked: 81 times
- Been thanked: 77 times
Re: Forsikring på to biler?
hvis den kan køre, kan du købe prøveplader hos skat til en dag.
Ellers skal du jo find en med en autotrailer eller fejeblad.
Roeden
Ellers skal du jo find en med en autotrailer eller fejeblad.
Roeden
Sommer: 991.1 4S 3.8 PDK Coupe & CLK63 6.2 aut. Cabriolet
Hele året: TMY Juniper LR AWD
Fruens: BMW 2 serie Gran Tourer
Hele året: TMY Juniper LR AWD
Fruens: BMW 2 serie Gran Tourer
-
sglaursen
- Nyt medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
Når/hvis forhandleren skal bruge bilen kan han låne dig prøveplader eller selv hente den.
(ved self ikke om i er uvenner) ellers en tur til skat efter prøveplader.
Ellers find en af de lokale autotrans, har tidl. giver 300kr fra Østerbro til Valby.
Laursen
(ved self ikke om i er uvenner) ellers en tur til skat efter prøveplader.
Ellers find en af de lokale autotrans, har tidl. giver 300kr fra Østerbro til Valby.
Laursen
-
kalkyjaner
- Helt nyt medlem
Prøveplader hos skat er en god mulighed men kræver at bilen kan køre distancen. Nægter at betale for et fejeblad når han har solgt mig en ellers flot bil med en syg motor som ikke har virket siden Juli.
Historien bag er ret interessant, men venter med at dele det til efter sagen er afsluttet.
Takker for svarene!
Historien bag er ret interessant, men venter med at dele det til efter sagen er afsluttet.
Takker for svarene!
- Runawayking
- Nyt medlem
- Geografisk sted: Solrød Strand
Martin, du skal ændre forsikringen til en stilstandsforsikring. Den koster typisk 20% af forsikringspræmien. Så har du fortsat forsikring på bilen.
I gamle dage deponerede man pladerne. I dag skal du oftest blot underskrive en tro/love erklæring om at du ikke benytter bilen.
God bedring med bilen!
I gamle dage deponerede man pladerne. I dag skal du oftest blot underskrive en tro/love erklæring om at du ikke benytter bilen.
God bedring med bilen!
Roland Nielsen, Solrød Strand
Aug. 2012 - VW High Up! 5 dr. - 1,0 FSI - 75 HK/95Nm - 5 gear man. - DK Pakke inkl. Maps + More Navigations- og Multimediesystem, Parkeringssensor bag (med optisk visning i Maps + More), Fartpilot, Multipunktionsanlæg, Leatherette pakke, Hvid
Dec. 2010 - VW Golf VI 5 dr. - 1,4 TSI - 160 HK/240NM - DSG7 - Highline inkl. Vinterpakke, Lys- og Synpakke, Spejlpakke, Teknikpakke incl. Parkeringsassistent, Reflexsølvmet.
Tidligere: Okt. 2004 - VW Golf IV Variant - 1,9 TDI - 100 HK/240 NM - 5-gear - DK-Pakke, Fartpilot, Reflexsølvmet.
Aug. 2012 - VW High Up! 5 dr. - 1,0 FSI - 75 HK/95Nm - 5 gear man. - DK Pakke inkl. Maps + More Navigations- og Multimediesystem, Parkeringssensor bag (med optisk visning i Maps + More), Fartpilot, Multipunktionsanlæg, Leatherette pakke, Hvid
Dec. 2010 - VW Golf VI 5 dr. - 1,4 TSI - 160 HK/240NM - DSG7 - Highline inkl. Vinterpakke, Lys- og Synpakke, Spejlpakke, Teknikpakke incl. Parkeringsassistent, Reflexsølvmet.
Tidligere: Okt. 2004 - VW Golf IV Variant - 1,9 TDI - 100 HK/240 NM - 5-gear - DK-Pakke, Fartpilot, Reflexsølvmet.