Bagpotte

Alt vedr. udstødningsystemer
Besvar
Falke36
Nyt medlem
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Vallensbæk
Has thanked: 1 time
Been thanked: 0

Bagpotte

Indlæg af Falke36 » 28. jun 2011, 17:53

Hmm er meget tæt på at skulle købe et 3" apr downpipe men vil også godt have noget lyd ud far bagenden af bilen uden det skal være for dyrt.. køre i octaviafra 07-- nogen der har kendskab til og man man montage en hks eller magnaflow bagpotte på sådanne en.. søger potte med dyb eller racelyd
Skoda Scala 1.5 tsi

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
VCDS ejer: Ja
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 0
Kontakt:

Re: Bagpotte

Indlæg af kimhemm » 28. jun 2011, 22:01

Start med forrøret, det vil give dig noget dybere og mere rå lyd til at starte med. Så kan du altid tage catback udstødningen senere. Jeg har non resonated (uden mellempotte) på min Altea og den har du jo hørt
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Falke36
Nyt medlem

Indlæg af Falke36 » 29. jun 2011, 14:45

Har desværre ikke fået hørt det ordenligt kim... har lige et fadøls anlæg jeg skal have skudt af hehe så jegh kan få forrør på så lige så snart det er solgt er jeg klar..
Skoda Scala 1.5 tsi

Brugeravatar
SHG
Medlem
Geografisk region: Sønderjylland

Indlæg af SHG » 29. jun 2011, 15:38

Som Kim skriver, så start med forrøret medmindre Skodaen har fået så høj en effektforøgelse, at bagpotten efterhånden er blevet en begrænsning.
Lyd er jo en smagssag, men jeg købte APR's forrør hos Kim og jeg er glad for at jeg ikke osse investerede i bagpotten.

Den lyd jeg får med standard bagpotte og APR forrøret er en anelse mere ond i tomgang og stillekørsel, men når man fyrer den af, så lyder det helt fantastisk (i mine ører).

Skulle jeg op i effekt, så ville jeg dog købe non res bagpotten for ikke at skulle spekulere på om der var flow nok i den originale.

Mvh

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af kimhemm » 29. jun 2011, 17:33

Falke36 skrev:Har desværre ikke fået hørt det ordenligt kim... har lige et fadøls anlæg jeg skal have skudt af hehe så jegh kan få forrør på så lige så snart det er solgt er jeg klar..
Det må vi have lavet om på snart Michael :P

I sær nu der er ekstra % på APR ;)
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af kimhemm » 29. jun 2011, 17:34

SHG skrev:Som Kim skriver, så start med forrøret medmindre Skodaen har fået så høj en effektforøgelse, at bagpotten efterhånden er blevet en begrænsning.
Lyd er jo en smagssag, men jeg købte APR's forrør hos Kim og jeg er glad for at jeg ikke osse investerede i bagpotten.

Den lyd jeg får med standard bagpotte og APR forrøret er en anelse mere ond i tomgang og stillekørsel, men når man fyrer den af, så lyder det helt fantastisk (i mine ører).

Skulle jeg op i effekt, så ville jeg dog købe non res bagpotten for ikke at skulle spekulere på om der var flow nok i den originale.

Mvh
Jeg havde selv samme oplevelse på min Altea

Forrør giver en hel del både lyd og effekt, og det hjælper helt klart at starte med at skifte det

Falke36
Nyt medlem

Indlæg af Falke36 » 29. jun 2011, 17:34

Jamen okay så vil jeg da vente med bagpotte og satse forrør hehe men ja spred rygtet ang et fadøls anlæg til salg
fra 2007 ny pris 8000 nu til 4000 kr 4800 med kulsyre
Skoda Scala 1.5 tsi

Brugeravatar
SHG
Medlem

Indlæg af SHG » 4. jul 2011, 16:00

Kim:
Hvilken catback kører du med?
Og hvor stor forskel er der i lyden mellem 3"DP + original catback & 3"DP + det du nu kører med?

Mange er glade for Miltek, men hvordan er lyden i APR's potte i forhold til?

EDIT: never mind. Fandt lige ud af at nettet er spækket med info omkring det match :)

Mvh

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af kimhemm » 5. jul 2011, 22:23

SHG skrev:Kim:
Hvilken catback kører du med?
Og hvor stor forskel er der i lyden mellem 3"DP + original catback & 3"DP + det du nu kører med?

Mange er glade for Miltek, men hvordan er lyden i APR's potte i forhold til?

EDIT: never mind. Fandt lige ud af at nettet er spækket med info omkring det match :)

Mvh
Jeg kan da stadig godt besvare... jeg har selv et ATP 3" forrør med en eftermonteret 200 celles racerkatalysator og Milltek non resonated duplex catback udstødning. I forhold til min standard FR bagpotte er der STOR forskel i lyden. Den bliver meget mere fri og agressiv med anden catback udstødning. Ved stille kørsel syntes jeg ikke den larmer voldsomt, men den brummer noget dybere :)

De APR udstødninger jeg har solgt har alle været virkelig glade for. De siger stort set ikke mere end standard ved stille kørsel, men trykker man til kommer der nogen dejlige vræl og man kan tydeligt høre at der er godt flow igennem

Min lille Altea...

Brugeravatar
SHG
Medlem

Indlæg af SHG » 6. jul 2011, 19:53

Den lyder sgi godt, Kim ;)
På lidt længere sigt kunne det måske være sjovt at smide sådan en Miltek potte på.
Rundt om på nettet får APR lidt prygl for dårlige svejsninger, men det kan jo være rettet op på.
Mit forrør fra APR var da 100% paskram med flotte svejsninger, og det holder da endnu :)

Mvh

Besvar

Tilbage til "Udstødning"