VW Golf GTI 1991 - Update 13.1.2014
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
- MathiasFB
- Medlem
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Fyn
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 24 times
VW Golf GTI 1991 - Update 13.1.2014
Grundet min store interesse for VW, vil jeg gerne vise min VW Golf GTI Mk. II.
Bilen står 99% original, men da jeg arbejder inden for hifi-branchen, skal bilen deltage i landets EMMA konkurrence for bilstereo. Fælles for projektet er dog, at kvaliteten skal være på professionelt niveau, uden på nogen måde at ødelægge bilen! Billeder af projektet følger. Lad os starte med en beskrivelse af bilen:
Komplet med alle manualer, servicebog, papirer osv.
Bilen er importeret 26. Juli 2010, hvor den havde haft 2 ejere (ældre herrer), og blot kørt km. 125.000. Første ejer i Udine, Italien, 2. anden ejer i Stuttgart, Tyskland. Jeg har selv fundet og hentet den i Stuttgart i samråd med Peter Høj Service.
Dags dato har bilen kørt km. 140.900. Her er tale om en af de allersidste tyskproducerede VW Golf MK. II, da bilen er indregisteret første gang 12/1991. Da bilen oprindeligt er solgt i Udine Italien, er den uden katalysator, hvorfor denne er med 112 HK(motorkode PB) frem for den tyske 107 HK model. Dertil kan det oplyses at motoren og bilen kører og fremstår som ny.
Årgang:
1991
Motor:
Volume: 1781 ccm
Cylindre: 4
Ventiler: 8
KM/L: 12,4
0-100 km/t: 9,7 sek. (fabriksoplysning)
0-100 km/t: 8,3 sek. (målt)
Top hastighed: 191 km/t (fabriksoplysning)
Hestekræfter:
HK: 112 / 5400 RPM
NM: 155 / 4400 RPM
Bilen er blevet testet og justeret på rullefelt ved Bosch / Elektro Svendborg, og samtlige hestekræfter samt moment er bibeholdt.
Fælge:
Til daglig kører bilen på nyrenoverede VW Cup fælge i størrelsen 7,5 x 16". Bilen er dog født med 6 x 15" BBS fælge(bruges som vinterhjul) samt 6 x 14" VW GTI stålfælge. Begge haves i perfekt stand med nye dæk.
Undervogn:
Original undervogn, sænket 15 mm fra fabrikken.
Bilen blev straks undervognsbehandlet ved import for at kunne bibeholde den rustfri undervogn.
Styling:
Bilen er født med originale store kofangere, i daglig tale kendt som "G60" kofangere. Derudover har bilen originale sorte skærm forøgere og paneler. Både kofangere, skærmforøgere, lister og paneler er blevet professionelt renoveret, så de i dag fremstår 100% som nye.
Bilen er også født med original bagspoiler samt GTI front-underlæbe. Underlæben havde en smule ridser, hvorfor også denne er blevet udskiftet med en ny original.
På bagklappen forefindes originalt sort kantfolie. Til dørene har jeg fremskaffet originalt vertikalt folie af samme type som på bagklappen og monteret dette.
Bilen er født med rød/orange baglygter, jeg har dog købt og monteret originale Hella rød/sort baglygter. Derudover har jeg fået monteret hvide frontblink samt røde sideblink for at holde stilen.
Udstødningen er original og fremstår helt perfekt og rustfri, med en velproportioneret, dyb lyd.
Interiør:
Hele kabinen fremstår 99% perfekt og som ny. Dette gælder både sæder såvel som døre, instrumentbræt og himmel. Sæderne har jeg iøvrigt fået professionelt renoveret med nyt skumgummi og opstramning.
Jeg har valgt at investere en smule tid og penge på at skaffe en række fine originale Wolfsburg-edition dele. Delene er særligt udvalgt for at holde den originale stil, og samtidig give bilen et særligt Wolfsburg-udseende. I listen over Wolfsburg dele kan nævnes:
Sorte gulvmåtter med røde kanter og logo.
Sort læder gearknop.
Børstet aluminium doorpins.
Forkromede spejlreguleringsknapper.
Hjulkapsler
Derudover har jeg monteret forkromede instrumentringe, jeg var dog en smule betænkelig ved dette, men resultatet er absolut tilfredsstillende.
Ekstra tilbehør:
Board/kørecomputer
Tågelys
Motorbundplade
Mørke baglygter
Elruder for- og bag
Soltag
Sportsæder
Tagantenne
Servostyring
Centrallås
Skivebremser for- og bag
Det var en præsentation af bilen. Herunder følger en beskrivelse af de dele og komponenter, anlægget skal bestå af. Hele anlægget består udelukkende af komponenter fra VIBE, da jeg gerne vil holde det i samme stil hele vejen.
Følgende højttalere monteres i hver fordør:
1 x Space 5,25" bas/mellemtone
2 x Space 3D 20mm diskant
1 x Space 3D 42mm mellemtone
Det ene sæt diskant/mellemtoner monteres i 3D-konfiguration, hvor diskanten monteres med 1,2 cm afstandstykker ovenpå mellemtonen. Dette gøres for at skabe en unik spredning af lyden, da diskantens bund er kegleformet, hvorved lyden spredes når mellemtonen spiller "op" på den.
Jeg forventer at jeg med tiden vil montere højttalere bag i bilen, men dette er ikke førsteprioritet. Iøvrigt tillader EMMA-reglementet ikke at baghøjttalere anvendes.
Højttalere i instrumentbræt:
1 x Space 3D 42mm mellemtone i hver side
Følgende bas/subwoofer monteres i bagagerummet:
1 x Space Optisound 8"
Til at trække hele højttalersystemet har jeg valgt følgende forstærkere:
2 x Space Stereo 4
Her er tale om 2 4-kanals stereo forstærkere af typen Klasse GH. Space forstærkerne er små digitalforstærkere, der blot vejer 1,8 kg pr. stk. De har arvet den fine lydkvalitet fra Klasse AB, men effektiviteten fra Klasse D. Derfor er de i stand til at levere 90W RMS pr. kanal v. 4 ohm og fuld belastning på alle 4 kanaler samtidigt. Forstærkerne bruger mikroprocessorer, der gør dem i stand til automatisk at slå fra, ved forkert tilslutning, kortslutning osv. Forstærkernes maksimale udgangseffekt er 1000W pr. stk. Grunden til at jeg har valgt 2 x 4-kanals forstærkere skyldes, at jeg vil biampe samtlige højttalere, for maksimal kontrol over enhederne.
Til at levere strøm til subwoofere har jeg valgt følgende:
2 x Space Bass 1
Space Bass forstærkerne er bygget på samme princip som stereoforstærkerne. De er uhyre effektive og strømstærke, og er således i stand til at levere 300W RMS v. 4 ohm pr. stk, med en maksimal udgangseffekt på 1000W pr. stk.
PS. For god ordens skyld skal det siges, at jeg ejer firmaet BOWA HiFi, og selv forhandler/importerer de produkter jeg anvender. Tråden er dog på ingen måde lavet for at skabe reklame for mit firma, men grundet min interesse for faget. Dette er min private bil.
Bilen står 99% original, men da jeg arbejder inden for hifi-branchen, skal bilen deltage i landets EMMA konkurrence for bilstereo. Fælles for projektet er dog, at kvaliteten skal være på professionelt niveau, uden på nogen måde at ødelægge bilen! Billeder af projektet følger. Lad os starte med en beskrivelse af bilen:
Komplet med alle manualer, servicebog, papirer osv.
Bilen er importeret 26. Juli 2010, hvor den havde haft 2 ejere (ældre herrer), og blot kørt km. 125.000. Første ejer i Udine, Italien, 2. anden ejer i Stuttgart, Tyskland. Jeg har selv fundet og hentet den i Stuttgart i samråd med Peter Høj Service.
Dags dato har bilen kørt km. 140.900. Her er tale om en af de allersidste tyskproducerede VW Golf MK. II, da bilen er indregisteret første gang 12/1991. Da bilen oprindeligt er solgt i Udine Italien, er den uden katalysator, hvorfor denne er med 112 HK(motorkode PB) frem for den tyske 107 HK model. Dertil kan det oplyses at motoren og bilen kører og fremstår som ny.
Årgang:
1991
Motor:
Volume: 1781 ccm
Cylindre: 4
Ventiler: 8
KM/L: 12,4
0-100 km/t: 9,7 sek. (fabriksoplysning)
0-100 km/t: 8,3 sek. (målt)
Top hastighed: 191 km/t (fabriksoplysning)
Hestekræfter:
HK: 112 / 5400 RPM
NM: 155 / 4400 RPM
Bilen er blevet testet og justeret på rullefelt ved Bosch / Elektro Svendborg, og samtlige hestekræfter samt moment er bibeholdt.
Fælge:
Til daglig kører bilen på nyrenoverede VW Cup fælge i størrelsen 7,5 x 16". Bilen er dog født med 6 x 15" BBS fælge(bruges som vinterhjul) samt 6 x 14" VW GTI stålfælge. Begge haves i perfekt stand med nye dæk.
Undervogn:
Original undervogn, sænket 15 mm fra fabrikken.
Bilen blev straks undervognsbehandlet ved import for at kunne bibeholde den rustfri undervogn.
Styling:
Bilen er født med originale store kofangere, i daglig tale kendt som "G60" kofangere. Derudover har bilen originale sorte skærm forøgere og paneler. Både kofangere, skærmforøgere, lister og paneler er blevet professionelt renoveret, så de i dag fremstår 100% som nye.
Bilen er også født med original bagspoiler samt GTI front-underlæbe. Underlæben havde en smule ridser, hvorfor også denne er blevet udskiftet med en ny original.
På bagklappen forefindes originalt sort kantfolie. Til dørene har jeg fremskaffet originalt vertikalt folie af samme type som på bagklappen og monteret dette.
Bilen er født med rød/orange baglygter, jeg har dog købt og monteret originale Hella rød/sort baglygter. Derudover har jeg fået monteret hvide frontblink samt røde sideblink for at holde stilen.
Udstødningen er original og fremstår helt perfekt og rustfri, med en velproportioneret, dyb lyd.
Interiør:
Hele kabinen fremstår 99% perfekt og som ny. Dette gælder både sæder såvel som døre, instrumentbræt og himmel. Sæderne har jeg iøvrigt fået professionelt renoveret med nyt skumgummi og opstramning.
Jeg har valgt at investere en smule tid og penge på at skaffe en række fine originale Wolfsburg-edition dele. Delene er særligt udvalgt for at holde den originale stil, og samtidig give bilen et særligt Wolfsburg-udseende. I listen over Wolfsburg dele kan nævnes:
Sorte gulvmåtter med røde kanter og logo.
Sort læder gearknop.
Børstet aluminium doorpins.
Forkromede spejlreguleringsknapper.
Hjulkapsler
Derudover har jeg monteret forkromede instrumentringe, jeg var dog en smule betænkelig ved dette, men resultatet er absolut tilfredsstillende.
Ekstra tilbehør:
Board/kørecomputer
Tågelys
Motorbundplade
Mørke baglygter
Elruder for- og bag
Soltag
Sportsæder
Tagantenne
Servostyring
Centrallås
Skivebremser for- og bag
Det var en præsentation af bilen. Herunder følger en beskrivelse af de dele og komponenter, anlægget skal bestå af. Hele anlægget består udelukkende af komponenter fra VIBE, da jeg gerne vil holde det i samme stil hele vejen.
Følgende højttalere monteres i hver fordør:
1 x Space 5,25" bas/mellemtone
2 x Space 3D 20mm diskant
1 x Space 3D 42mm mellemtone
Det ene sæt diskant/mellemtoner monteres i 3D-konfiguration, hvor diskanten monteres med 1,2 cm afstandstykker ovenpå mellemtonen. Dette gøres for at skabe en unik spredning af lyden, da diskantens bund er kegleformet, hvorved lyden spredes når mellemtonen spiller "op" på den.
Jeg forventer at jeg med tiden vil montere højttalere bag i bilen, men dette er ikke førsteprioritet. Iøvrigt tillader EMMA-reglementet ikke at baghøjttalere anvendes.
Højttalere i instrumentbræt:
1 x Space 3D 42mm mellemtone i hver side
Følgende bas/subwoofer monteres i bagagerummet:
1 x Space Optisound 8"
Til at trække hele højttalersystemet har jeg valgt følgende forstærkere:
2 x Space Stereo 4
Her er tale om 2 4-kanals stereo forstærkere af typen Klasse GH. Space forstærkerne er små digitalforstærkere, der blot vejer 1,8 kg pr. stk. De har arvet den fine lydkvalitet fra Klasse AB, men effektiviteten fra Klasse D. Derfor er de i stand til at levere 90W RMS pr. kanal v. 4 ohm og fuld belastning på alle 4 kanaler samtidigt. Forstærkerne bruger mikroprocessorer, der gør dem i stand til automatisk at slå fra, ved forkert tilslutning, kortslutning osv. Forstærkernes maksimale udgangseffekt er 1000W pr. stk. Grunden til at jeg har valgt 2 x 4-kanals forstærkere skyldes, at jeg vil biampe samtlige højttalere, for maksimal kontrol over enhederne.
Til at levere strøm til subwoofere har jeg valgt følgende:
2 x Space Bass 1
Space Bass forstærkerne er bygget på samme princip som stereoforstærkerne. De er uhyre effektive og strømstærke, og er således i stand til at levere 300W RMS v. 4 ohm pr. stk, med en maksimal udgangseffekt på 1000W pr. stk.
PS. For god ordens skyld skal det siges, at jeg ejer firmaet BOWA HiFi, og selv forhandler/importerer de produkter jeg anvender. Tråden er dog på ingen måde lavet for at skabe reklame for mit firma, men grundet min interesse for faget. Dette er min private bil.
- Vedhæftede filer
-
- 20.jpg (131.07 KiB) Vist 7359 gange
-
- 19.jpg (69.05 KiB) Vist 7359 gange
-
- 18.jpg (67.28 KiB) Vist 7359 gange
-
- 17.jpg (55.04 KiB) Vist 7359 gange
-
- 16.jpg (102.56 KiB) Vist 7359 gange
-
- 15.jpg (51.73 KiB) Vist 7359 gange
-
- 14.jpg (85.59 KiB) Vist 7359 gange
-
- 13.jpg (108.52 KiB) Vist 7359 gange
-
- 12.jpg (70.34 KiB) Vist 7359 gange
-
- 11.jpg (139.47 KiB) Vist 7359 gange
-
- 10.jpg (108.02 KiB) Vist 7359 gange
-
- 9.jpg (77.17 KiB) Vist 7359 gange
-
- 8.jpg (106.46 KiB) Vist 7359 gange
-
- 7.jpg (79.97 KiB) Vist 7359 gange
-
- 6.jpg (124.29 KiB) Vist 7359 gange
-
- 5.jpg (112.3 KiB) Vist 7359 gange
-
- 4.jpg (121.45 KiB) Vist 7359 gange
-
- 3.jpg (121.64 KiB) Vist 7359 gange
-
- 2.jpg (79.55 KiB) Vist 7359 gange
-
- 1.jpg (118.97 KiB) Vist 7359 gange
Senest rettet af MathiasFB 13. jan 2014, 01:30, rettet i alt 9 gange.
Mvh Mathias Boesgaard
Nuværende: BMW 330e M-Sport '21 • BMW 320d Touring M-Sport '13 • VW Golf IV GTI Exclusive '00
Tidligere: Audi S3 Sportback '16 • Audi A1 TDI '10 • Saab 9-3 Turbo X '08 • • VW Golf III GT TDI '96
VW Golf III Variant Bon Jovi '96 • VW Golf II GTI '91 • VW Golf II GL Automatic '90
Tidligere: Audi S3 Sportback '16 • Audi A1 TDI '10 • Saab 9-3 Turbo X '08 • • VW Golf III GT TDI '96
VW Golf III Variant Bon Jovi '96 • VW Golf II GTI '91 • VW Golf II GL Automatic '90
-
RIX
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 365 times
- Been thanked: 104 times
Re: VW Golf GTI 1991
du fortæller da ikke du er ved og splitte den fine vogn(en med så lavt km tal) ad med og bruge den om vinteren
jeg håber du ikke har fået boret for mange huller i karrossen for at få den sovset ind???
bilen er rigtig fin tillykke med den,men køre du i den om vinteren skulle du skydes ved høj lys dag
VH:
jeg håber du ikke har fået boret for mange huller i karrossen for at få den sovset ind???
bilen er rigtig fin tillykke med den,men køre du i den om vinteren skulle du skydes ved høj lys dag
VH:
- MathiasFB
- Medlem
Bilen har kørt upåklagelig hele vinteren, og ser således stadig fejlfri ud i bunden.
Der er naturligvis ikke boret ét eneste hul i bilen.
Bilen er blevet dæmpet tilstrækkeligt med lyddæmpning, udelukkende på steder der ikke kan ses.
Mvh Mathias
Der er naturligvis ikke boret ét eneste hul i bilen.
Bilen er blevet dæmpet tilstrækkeligt med lyddæmpning, udelukkende på steder der ikke kan ses.
Mvh Mathias
Mvh Mathias Boesgaard
Nuværende: BMW 330e M-Sport '21 • BMW 320d Touring M-Sport '13 • VW Golf IV GTI Exclusive '00
- Krog
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: 8362 Hørning
- Has thanked: 45 times
- Been thanked: 16 times
Tillykke med den smadder fine vogn.. Dem er der vist ikke ret mange af tilbage..
It’s better to be approximately right, rather than precisely wrong!!
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt
PB for udlæsning og kodning - VDCS, altid opdateret til nyeste version
Touran 2016, 2.0 TDI, DSG, Highline
Fabia Combi II 2008, 1.4 Benzin
Golf V variant 2008, 1.9 TDI, Sportline - Solgt
-
Flamiq
- Aktiv medlem
- Geografisk region: København
- Has thanked: 120 times
- Been thanked: 121 times
DEN er sgu´flot - Til lykke med den - Og held & lykke med "stereo-mesterskabet" 
Mvh.
Flemming
2020 Skoda Kamiq 1,5 Style dsg act
Flemming
2020 Skoda Kamiq 1,5 Style dsg act
- Dakota
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 399 times
+1Krog skrev:Tillykke med den smadder fine vogn.. Dem er der vist ikke ret mange af tilbage..
- tossi
- Nyt medlem
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
- Kontakt:
Super fin Golf II, glæder mig til at se den til Div bilstereo konkurrancer, når du med i år?
- MathiasFB
- Medlem
Tak skal I have.
Jeg satser hårdt på at nå med til EMMA i år.
Mvh Mathias
Jeg satser hårdt på at nå med til EMMA i år.
Mvh Mathias
Mvh Mathias Boesgaard
- tossi
- Nyt medlem
- Kontakt:
-
Veritas
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Been thanked: 0
Tror sgu ikke jeg har set en 91'er G2 i så fin original stand siden, øøhhh ja 91
-
soelberg
- Helt nyt medlem
- Geografisk sted: brande(blaahøj)
rigtig fin 2er du har fundet dig der vil lige høre om du kunne være int i en fin læderkabine da min 4 dørs skal hugges op smid aventuelt en besked på 29215148 hvis det har fanget din intr mvh soelberg
- MathiasFB
- Medlem
Mange tak skal I have
- Du må gerne uploade et par billeder af din kabine.
Mvh Mathias
- Du må gerne uploade et par billeder af din kabine.
Mvh Mathias
Mvh Mathias Boesgaard
-
soelberg
- Helt nyt medlem
smid en besked på 29215148 har en hel bil til skrotså finder vi ud a det hvis du mangler mere det er meget nemmer mvh soelberg
- ICON
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 2 times
Super fin Golf II
Eneste jeg synes skæmmer bilen lidt, er de ringe der er monteret rundt om instrumenterne, men det er selvfølgelig smag og behag
Eneste jeg synes skæmmer bilen lidt, er de ringe der er monteret rundt om instrumenterne, men det er selvfølgelig smag og behag
Jack of all trades, master of none
- MathiasFB
- Medlem
ICON
Tak
Ringene var jeg også lidt betænkelig ved at montere, men de ser rigtig godt ud i virkeligheden, og ser faktisk helt originale ud. De er klistret fast (ikke limet), så de kan let afmonteres igen.
Mvh Mathias
Tak
Ringene var jeg også lidt betænkelig ved at montere, men de ser rigtig godt ud i virkeligheden, og ser faktisk helt originale ud. De er klistret fast (ikke limet), så de kan let afmonteres igen.
Mvh Mathias
Mvh Mathias Boesgaard
- rasmusga
- Helt nyt medlem
Nuuuuuj hvor er den fin!
1989 Golf2 Manhatten -> 1999 Passat 3B -> 2016 Audi A3 -> 2018 VW Touran
-
soelberg
- Helt nyt medlem
et par billeder som du bad om den er ikke gjordt ren på billederne men det bliver den i morgen mvh soelberg
- Vedhæftede filer
-
- blandede 157.JPG (156.06 KiB) Vist 6517 gange
-
- blandede 156.JPG (171.5 KiB) Vist 6517 gange
-
- blandede 155.JPG (170.6 KiB) Vist 6517 gange
-
- blandede 154.JPG (138.1 KiB) Vist 6517 gange
- MathiasFB
- Medlem
Den ser OK ud, hvad koster den? Hvordan har bagsæderne det?
Mvh Mathias
Mvh Mathias
Mvh Mathias Boesgaard
-
soelberg
- Helt nyt medlem
du kan få den for sølle 3000 bagsæde fejler intet hele bilen kan hentes for 6000 og så få skrot premje. der sidder en helt ny justerbar undervogn. 16v indstrumentbord sort gulvtæppe kabinen er netop i dag gjordt ren a saddelmager og fået læder pleje så den står rigtig fint hvis du smider dit nummer på en sms sender jeg gerne flere billeder mvh soelberg ps er på ferie fra på lørdag til næste lørdag .............
-
Kimb
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: Århus N
Sidder og bliver hent nostalgisk. Jeg har også haft sådan en Golf 2 GTI engang og også i hvid. Det er godt nok stadig en fin bil, når den står så flot som din. Tillykke med den, og pas godt på den. Der er langt mellem dem der ser sådan ud. Hold den original. Så skal den også nok holde prisen 
Kim B., club GOLF Danmark
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!
- MathiasFB
- Medlem
Tak for de fine kommentarerer.
Mit "projekt" er kommet lidt videre, og jeg har bl.a. lyddæmpet hele bilen grundigt.
Jeg har udelukkende brugt VIBE Antivibe, som kommer i stykker på 82 x 45 cm og dæmper med op til 12 dB. Materialet er blødt, og skal derfor ikke varmes op for at bukkes. Det kan blot skæres til med en hobbykniv eller saks.
- Billeder følger.
Mit "projekt" er kommet lidt videre, og jeg har bl.a. lyddæmpet hele bilen grundigt.
Jeg har udelukkende brugt VIBE Antivibe, som kommer i stykker på 82 x 45 cm og dæmper med op til 12 dB. Materialet er blødt, og skal derfor ikke varmes op for at bukkes. Det kan blot skæres til med en hobbykniv eller saks.
- Billeder følger.
Mvh Mathias Boesgaard
- MathiasFB
- Medlem
Hermed følger billeder af dæmpningen af loftet/taget.
- Vedhæftede filer
-
- Så går vi i gang med at frikøre "himlen" fra taget.
- Loft 1.JPG (132.51 KiB) Vist 5973 gange
-
- Her er nok at tage fat på. Alt det gamle isolering/dæmpning skal fjernes og erstattes af Antivibe.
- Loft 2.JPG (151.7 KiB) Vist 5973 gange
-
- De 3 "første" stykker på billedet er relativt nemme at fjerne.
- Loft 14.JPG (102.33 KiB) Vist 5973 gange
-
- Det er langt værre med denne type, som efter 20 års tro tjeneste, har sat sig godt fast.
- Loft 19.JPG (85.66 KiB) Vist 5973 gange
-
- En spartel og blanding af sprit og vand til at blødgøre og opløse limen burde kunne tage resten.
- Loft 21.JPG (63.92 KiB) Vist 5973 gange
-
- Loft 25.JPG (89.07 KiB) Vist 5973 gange
-
- Loft 26.JPG (72.95 KiB) Vist 5973 gange
-
- Så er vi så småt klar til at begynde at skære pladerne til og klistre dem på.
- Loft 27.JPG (75.99 KiB) Vist 5973 gange
-
- Loft 28.JPG (173.22 KiB) Vist 5973 gange
-
- Loft 29.JPG (178.79 KiB) Vist 5973 gange
-
- Næsten færdig. De sidste "bare" områder, f.eks. forrest i loftet, har selvfølgelig også fået Antivibe.
- Loft 30.JPG (137.73 KiB) Vist 5973 gange
Senest rettet af MathiasFB 31. aug 2011, 22:00, rettet i alt 1 gang.
Mvh Mathias Boesgaard
- MathiasFB
- Medlem
Så er vi nået til bunden/gulvet. Jeg har valgt at beholde det originale dæmpning, ved at lægge dette ovenpå det nye. Samtidig er det originale dæmpning blødt og fjedrende, hvorfor det er en fordel at beholde.
- Vedhæftede filer
-
- Gulv 2.JPG (172.49 KiB) Vist 5943 gange
-
- Gulv 3.JPG (177.49 KiB) Vist 5943 gange
-
- Gulv 6.JPG (185.72 KiB) Vist 5943 gange
-
- Gulv 7.JPG (169.7 KiB) Vist 5943 gange
-
- Gulv 11.JPG (188.49 KiB) Vist 5943 gange
-
- Gulv 14.JPG (194.8 KiB) Vist 5943 gange
-
- Gulv 15.JPG (199.79 KiB) Vist 5943 gange
-
- Gulv 16.JPG (154.13 KiB) Vist 5943 gange
-
- Gulv 17.JPG (145.35 KiB) Vist 5943 gange
-
- Gulv 22.JPG (176.55 KiB) Vist 5943 gange
-
- Gulv 23.JPG (153.35 KiB) Vist 5945 gange
Mvh Mathias Boesgaard
- MathiasFB
- Medlem
Da dæmpningen på ingen måde være synlig og skæmmende for bilens udseende, har jeg valgt at undlade at dæmpe bagagerummet. Jeg har derfor blot rengjort bagagerummet, og dæmpet reserverhjulsbrønden med en lydabsorberende pude.
- Vedhæftede filer
-
- Bagagerum 1.JPG (180.83 KiB) Vist 5937 gange
-
- Bagagerum 2.JPG (93.61 KiB) Vist 5937 gange
-
- Bagagerum 3.JPG (98.07 KiB) Vist 5937 gange
-
- Bagagerum 4.JPG (85.38 KiB) Vist 5937 gange
-
- Bagagerum 5.JPG (112.35 KiB) Vist 5937 gange
-
- Bagagerum 6.JPG (102.97 KiB) Vist 5937 gange
-
- Bagagerum 7.JPG (128.21 KiB) Vist 5937 gange
-
- Bagagerum 8.JPG (110 KiB) Vist 5937 gange
-
- Bagagerum 9.JPG (118.34 KiB) Vist 5937 gange
-
- Bagagerum 10.JPG (129.24 KiB) Vist 5937 gange
-
- Bagagerum 11.JPG (82.76 KiB) Vist 5937 gange
-
- Bagagerum 12.JPG (96.14 KiB) Vist 5937 gange
-
- Bagagerum 13.JPG (72.14 KiB) Vist 5937 gange
-
- Bagagerum 14.JPG (42.69 KiB) Vist 5937 gange
-
- Bagagerum 15.JPG (50.78 KiB) Vist 5937 gange
-
- Bagagerum 16.JPG (105.75 KiB) Vist 5937 gange
-
- Bagagerum 17.JPG (217.32 KiB) Vist 5937 gange
-
- Bagagerum 18.JPG (213.08 KiB) Vist 5937 gange
Mvh Mathias Boesgaard
- tief und breit
- Medlem
- Geografisk sted: Svendborg
- Been thanked: 6 times
-
ClausP
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 12 times
- Been thanked: 50 times
+ 1, der kommer alt fra motorophæng til trommestikker op når man googler.tief und breit skrev:Hvor igennem har du handlet dit dæmpnings matriel?
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung
- MathiasFB
- Medlem
aknedude
Tak skal du have, jeg er dog ikke meget for at sælge den
Dæmpematerialet forhandler jeg selv, og kaldes VIBE AntiVibe. Det er ikke markedets billigste, men yderst effektivt uden at tilføre bilen unødig vægt.
Link: http://bowa-hifi.dk/produkter-bilstereo-tilbehoer
Tak skal du have, jeg er dog ikke meget for at sælge den
Dæmpematerialet forhandler jeg selv, og kaldes VIBE AntiVibe. Det er ikke markedets billigste, men yderst effektivt uden at tilføre bilen unødig vægt.
Link: http://bowa-hifi.dk/produkter-bilstereo-tilbehoer
Mvh Mathias Boesgaard
- MathiasFB
- Medlem
Hej Kenneth
Jeg har i alt brugt ca. 10 stykker til døre, loft og bund.
Jeg har i alt brugt ca. 10 stykker til døre, loft og bund.
Mvh Mathias Boesgaard