bremser vr6
- West
- Medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Nordsjælland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
bremser vr6
Skal bestille nye bremser hjem fra ebay havde jeg regnet med..
Og vil self. gerne ha de største til rimelige penge jeg kan få hjem og plugge på uden nogen modificeringer..
Jeg kan se jeg kan få 288 bagpå og 226 foran ifølge krogslund..
Hvor stort kan det blive før jeg får problemer?
Og jeg kan se der forskel fra stelnumrene (ihvertfald fx. fra krogslund) så hvordan sikrer jeg mig de passer fra ebay?
Den er fra 11 måned 95 mener jeg..
Og vil self. gerne ha de største til rimelige penge jeg kan få hjem og plugge på uden nogen modificeringer..
Jeg kan se jeg kan få 288 bagpå og 226 foran ifølge krogslund..
Hvor stort kan det blive før jeg får problemer?
Og jeg kan se der forskel fra stelnumrene (ihvertfald fx. fra krogslund) så hvordan sikrer jeg mig de passer fra ebay?
Den er fra 11 måned 95 mener jeg..
2006 Seat Leon 2.0T FSI
- ICON
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Re: bremser vr6
Jeg mener ikke 288´erne passer med dine originale VR6-kalipre. Derimod passer kaliperne fra 288´erne med 312 mm, hvis man skifter åget. Generelt er jeg rigtig tilfreds med mine 312 mm, som jeg købte for et par tusinde over ebay (skiver, klodser, kalipre og bremseslanger). Så mangler man bare et par små adaptere, som bl.a. kan købes hos JVK-tuning. Efterfølgende har jeg skiftet klodserne ud, med et par Redstuff, og de bremser bare 
EDIT: Din er ganske givet med 288 mm standard, da det vist er OBD-II modellen. Så skulle du kunne bruge 312x25 mm skiver, hvis du skifter ågene
EDIT: Din er ganske givet med 288 mm standard, da det vist er OBD-II modellen. Så skulle du kunne bruge 312x25 mm skiver, hvis du skifter ågene
Jack of all trades, master of none
- West
- Medlem
- Kontakt:
Ågene? Jeg er ikke helt med på hvad du mener?ICON skrev:Jeg mener ikke 288´erne passer med dine originale VR6-kalipre. Derimod passer kaliperne fra 288´erne med 312 mm, hvis man skifter åget. Generelt er jeg rigtig tilfreds med mine 312 mm, som jeg købte for et par tusinde over ebay (skiver, klodser, kalipre og bremseslanger). Så mangler man bare et par små adaptere, som bl.a. kan købes hos JVK-tuning. Efterfølgende har jeg skiftet klodserne ud, med et par Redstuff, og de bremser bare
Hvis den er født med 288 kalibre bør 288 skiverne vel også passe`?
Og ja mener også min er OBD-II modellen.. er med ny tænding ihvertfald..
2006 Seat Leon 2.0T FSI
-
g3stwagon
- Medlem
- Geografisk region: København
jeg har et sæt 312mm fra en g4 v6 4motion,med alt hvad der skal bruges kaliber,åg,skiver klodser og bremseslanger,fejler absolut ingen ting,jeg har selv kørt med på min vr6'er,og de spiller bare max
hvis du er intr. så stik mig et kald på 22705960
sælges kun fordi jeg lige har monteret r32 bremser på min egen i dag......f......nice
synd jeg ikk kan finde ud af sætte billeder ind her for det ser bare godt ud!
hvis du er intr. så stik mig et kald på 22705960
sælges kun fordi jeg lige har monteret r32 bremser på min egen i dag......f......nice
synd jeg ikk kan finde ud af sætte billeder ind her for det ser bare godt ud!
Audi S4 b5 avant http://www.bilgalleri.dk/html/gal_visbi ... ipc=614160
- ICON
- Aktiv medlem
Jo, 288 mm skiverne passer selvfølgelig også, men nu skrev du jo
Man kan skille kaliperen ad i to hoveddele, hvor den ene er åget, og den anden er selve kaliperen (med stemplet osv.).
OBD-II modellen, er modellerne uden tomgangsregulator, og med elektrisk gasspjæld (ikke alle VR6´ere med fordelerløs tænding er OBD-II). Dækker over årgangene ´96-´97 (og din er temmeligt sikkert også en ´96 model).
.De største til rimelige penge
Man kan skille kaliperen ad i to hoveddele, hvor den ene er åget, og den anden er selve kaliperen (med stemplet osv.).
OBD-II modellen, er modellerne uden tomgangsregulator, og med elektrisk gasspjæld (ikke alle VR6´ere med fordelerløs tænding er OBD-II). Dækker over årgangene ´96-´97 (og din er temmeligt sikkert også en ´96 model).
- West
- Medlem
- Kontakt:
Den er fra 11 måned 95 mener jeg så tror jeg også..ICON skrev:Jo, 288 mm skiverne passer selvfølgelig også, men nu skrev du jo.De største til rimelige penge
Men så skal jeg så blot købe nye kalibre til de større bremser? Eller kan man nøjes med at købe åget (den ene del af kalibrene) og skifte ud?
2006 Seat Leon 2.0T FSI
- ICON
- Aktiv medlem
Du kan nøjes med åget, hvis du kan finde det. Spørgsmålet er dog bare, om ikke det er billigere at købe hele pakken, fremfor at skulle købe de enkelte dele. Jeg ved ikke hvor let det er, at finde ågene brugt. Men ved han sælger dem i løs vægt hos JVK-tuning. Så du kan jo starte med at ringe til ham, og forhøre dig på prisen. Så har du jo noget at sammenligne med.
- West
- Medlem
- Kontakt:
Har netop fået at vide at 312mm kræver mindst større end 15" som jeg kører med om vinteren så bliver ikke aktuelt.ICON skrev:Du kan nøjes med åget, hvis du kan finde det. Spørgsmålet er dog bare, om ikke det er billigere at købe hele pakken, fremfor at skulle købe de enkelte dele. Jeg ved ikke hvor let det er, at finde ågene brugt. Men ved han sælger dem i løs vægt hos JVK-tuning. Så du kan jo starte med at ringe til ham, og forhøre dig på prisen. Så har du jo noget at sammenligne med.
bruger nok nogle sportsbremser 288mm istedet, men tak for hjælpen.
2006 Seat Leon 2.0T FSI
- ICON
- Aktiv medlem
Ja, jeg kan liiige klemme mine 16" vinterfælge på mine 312 mm, og så er der så godt som ingen plads tilbage at give af 
- West
- Medlem
- Kontakt:
Hehe går slet ikke for mig da jeg jeg ikke har 16" til vinter.ICON skrev:Ja, jeg kan liiige klemme mine 16" vinterfælge på mine 312 mm, og så er der så godt som ingen plads tilbage at give af
Men et par 288 Zimmermans sportsbremser blir nok også meget lækkert alligevel.
De ser ihvertfald sprøde ud og tror os de bremser noget bedre end almindelige standart bremser.
De kan fåes for ca. samme pris som almindelig vil koste herhjemme, og så det med Greenstuff klodser
2006 Seat Leon 2.0T FSI
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 277 times
- Kontakt:
Kender godt problemet med vinterhjul.
http://www.hurtigebiler.dk/photogallery.php?album_id=8" onclick="window.open(this.href);return false;

Søren S2
http://www.hurtigebiler.dk/photogallery.php?album_id=8" onclick="window.open(this.href);return false;

Søren S2
G5 R32 - Porsche Diesel Junior
- ICON
- Aktiv medlem
Og det værste er næsten, at man er hensat til at skulle købe vinterdæk i ukurante størrelser. Min egen kører med 205/45-16, og så er valget sgu begrænset 
- Aagaard
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Geografisk sted: Kolding
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 23 times
Hvor har du fundet sådan et sæt, det kunne jeg måske også godt brugeWest skrev:Hehe går slet ikke for mig da jeg jeg ikke har 16" til vinter.ICON skrev:Ja, jeg kan liiige klemme mine 16" vinterfælge på mine 312 mm, og så er der så godt som ingen plads tilbage at give af
De ser ihvertfald sprøde ud og tror os de bremser noget bedre end almindelige standart bremser.
De kan fåes for ca. samme pris som almindelig vil koste herhjemme, og så det med Greenstuff klodser
'22 Skoda Enyaq 80 sportline
'20 VW E-golf
'20 VW E-golf
-
RIX
- Meget aktiv medlem
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 365 times
- Been thanked: 104 times
jeg købte golf 4 v6 stålfælge også pirrelli snowsport 195/50/16 mener det ente i 4-5000kr kroner ved vw langballig,men den ku bare køre selv med store snedynger (min var så også en syncro)ICON skrev:Og det værste er næsten, at man er hensat til at skulle købe vinterdæk i ukurante størrelser. Min egen kører med 205/45-16, og så er valget sgu begrænset
men de snowsport er bare super de bedste jeg har haft og jeg har ellers sværget til conti
VH.
- West
- Medlem
- Kontakt:
ebay er din venAagaard skrev:Hvor har du fundet sådan et sæt, det kunne jeg måske også godt brugeWest skrev:Hehe går slet ikke for mig da jeg jeg ikke har 16" til vinter.ICON skrev:Ja, jeg kan liiige klemme mine 16" vinterfælge på mine 312 mm, og så er der så godt som ingen plads tilbage at give af
Kan se at ved krogslund får jeg følgende regnestykke:
2 stk. 288 foran 538,-
2 stk 226 bagi 420,-
4 stk. bremseklodser ca 500,-
Du kommer hurtigt op omkring 15-1600 og det plus en sjat kan du få nogle Zimmermans til også med Greenstuff klodser
2006 Seat Leon 2.0T FSI
- West
- Medlem
- Kontakt:
Hey sorry, men jeg har lige været inde og kigge igen..Aagaard skrev:Hvor har du fundet sådan et sæt, det kunne jeg måske også godt brugeWest skrev:Hehe går slet ikke for mig da jeg jeg ikke har 16" til vinter.ICON skrev:Ja, jeg kan liiige klemme mine 16" vinterfælge på mine 312 mm, og så er der så godt som ingen plads tilbage at give af
Det regnestykke passer ikke sammen OVERHOVEDET..! Må ha været lidt sløv i morges da jeg så på det..
Prisen blir ca den samme for de 2 forbremser, istedet for hele vejen rundt.
2006 Seat Leon 2.0T FSI
-
Kimb
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: Århus N
Køb et sæt sportsbremseskiver fra Zimmermann på Ebay. Koster lige knap kr. 1000 for et sæt, og så en gang original VW belægning. Det kan også bremse !
Havde det på min VR6, og har det nu også på min Golf IV GTI TDI ! 
Kim B., club GOLF Danmark
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!
1983 Golf 1 GTI, 1994 Golf VR6, 2011 Golf 6 GTI Adidas - DSG !!