Jeg har en makker med en 2.0 TSI motor vi har skiftet turbo på.
Han købte et APR sæt af Kimhemm som ejer Vagtuning.dk og importerer APR.
Han fik en skarp pris incl. software.
Vi monterer det hele og det kører, men den har ikke den effekt den skal ha (370-380 hk) og den laver en sær lyd der lyder som tændingsbanken.
Kort historie: Vi efterser ALT det mekaniske og logger ALT. Skifter bankesensor da den er sær. Skifter lambdasonde da den er sær. Skifter tændrør x 2. Prøver alt.
Efter 2 mdr. har vi ikke flere skud i bøssen og Kim foreslår at vi kommer over til Martin Jensen som vil kigge på den.
I denne tid har vi konstant bombarderet Kim med at det måtte være softwaren.
Martin bruger en god halv dag inden han konstaterer at lambdasonden sidder efter cat og ikke før.
Den flytter han og bilen går perfekt.
Jeg skammer mig over ikke at ha opdaget dette og har faktisk tænkt tanken at det var underligt at den sad der, men nå....videre.
Så jeg undskylder mig manglende tro på APR og Kim.
Ikke at jeg har svinet ham til at talt dårligt om ham/APR, men jeg har tænkt tit at det skrammel software nok var problemet.
Og tak for hjælpen.
Søren S2
PS: Mekanikeren der monterede APR forrør for 2 år siden og satte lambdasensoren i det forkerte hul skulle ha et los i løgene af sin mor hver morgen resten af året.
Mine erfaringer med APR - Kim H - Vagtuning.dk POSITIVE
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Mine erfaringer med APR - Kim H - Vagtuning.dk POSITIVE
Og kan da tilføje at vi rent faktisk også havde lavet en aftale med Keith fra APR der ville komme en tur til DK og se på softwaren til bilen da vi (Søren) ikke mente der var noget mekanisk galt med bilen. Den aftale måtte dog aflyses/udskydes pga private omstændigheder og så var det at Martin mente at vi skulle prøve med et par friske øjne på bilen og se om ikke det kunne være et mekanisk problem der var overset.
Det vigtigste er at bilen kom til at køre som den skulle
Det vigtigste er at bilen kom til at køre som den skulle
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
-
Perto
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
Uden følgeskader.kimhemm skrev:Det vigtigste er at bilen kom til at køre som den skulle
Godt I fandt ud af det
VCDS version 20.4.1
- SHG
- Medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
Søren:
Ja det var sgu en værre én
Nogle gange stirrer man sig blind på symptomerne, og glemmer helt at tjekke om "stikket er sat i".
Ja det var sgu en værre én
Nogle gange stirrer man sig blind på symptomerne, og glemmer helt at tjekke om "stikket er sat i".