Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??
- Sookhoo
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: 5. okt 2011, 16:07
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Uldum
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??
hey..
jeg har fået denne fejl på men bil. ved ikke rigtig hvad den er
jeg kan se på VCDS at der står:
012546 - Motor for Intake Manifold Flap (V157
P3102 - 000 - No Signal
freeze frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Jeg har en Skoda Octavia 2,0 TDI DSG (2008 Model non FL) med motor kode BKD
opdaget ved gul motor lampe, skal jeg skifte min EGR ventil..??
håber der en der kan hjælpe mig.
jeg har fået denne fejl på men bil. ved ikke rigtig hvad den er
jeg kan se på VCDS at der står:
012546 - Motor for Intake Manifold Flap (V157
P3102 - 000 - No Signal
freeze frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Jeg har en Skoda Octavia 2,0 TDI DSG (2008 Model non FL) med motor kode BKD
opdaget ved gul motor lampe, skal jeg skifte min EGR ventil..??
håber der en der kan hjælpe mig.
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7786
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??
Nej ikke EGR ventilen , men stopspjældet , de sidder oven på hinanden
EGR ventilen er den tættest på manifolden
Stopspjældet er den hvor den store trykslange sidder på
EGR ventilen er den tættest på manifolden
Stopspjældet er den hvor den store trykslange sidder på
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3598
- Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 25 times
Re: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??
Ganske almindelig fejl. Når du får en no signal fejl er der sikkert løbet "sovs" fra EGR ventilen ned i elektroniken til stopspjældet.
Så sørg for at rense godt af ved EGR ventilen.
Så sørg for at rense godt af ved EGR ventilen.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung
- Sookhoo
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: 5. okt 2011, 16:07
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Uldum
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??
ClausP skrev:Ganske almindelig fejl. Når du får en no signal fejl er der sikkert løbet "sovs" fra EGR ventilen ned i elektroniken til stopspjældet.
Så sørg for at rense godt af ved EGR ventilen.
tak for svaret, skal jeg afmontere den og rense den..??
bil køre fint ellers.. syntes bare det var en mærkelig fejl..
- Sookhoo
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: 5. okt 2011, 16:07
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Uldum
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??
norn skrev:Nej ikke EGR ventilen , men stopspjældet , de sidder oven på hinanden
EGR ventilen er den tættest på manifolden
Stopspjældet er den hvor den store trykslange sidder på
tak for svaret, er de ikke dyre de EGR ventil ellers..
- K27
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 83
- Tilmeldt: 21. okt 2009, 21:32
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Nørre AAby
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Sv: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??
Ja det er bedst hvis du kan afmontere den, og få den renset ordenligt, så den kører godt igen..
Den er nok groet fast i åben position, da den kun lukker i et par sekunder når du stopper motoren...
Den er nok groet fast i åben position, da den kun lukker i et par sekunder når du stopper motoren...
VW Polo 9N3 1.9TDI PD AXR 100+HK 2007
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7786
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Sv: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??
Nej...K27 skrev:Ja det er bedst hvis du kan afmontere den, og få den renset ordenligt, så den kører godt igen..
Den er nok groet fast i åben position, da den kun lukker i et par sekunder når du stopper motoren...
Udstødningsgassen fra EGR kommer ikke igennem stopspjældet...
Det nytter ikke at rense den , der skal en ny på , der sidder noget tandhjul inden i som går istykker
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3598
- Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 25 times
Re: Sv: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??
Norn har helt ret, det har ikke noget med at udst.gassen går igennem spjældet, som sidder monteret under EGR ventil.norn skrev: Nej...
Udstødningsgassen fra EGR kommer ikke igennem stopspjældet...
Det nytter ikke at rense den , der skal en ny på , der sidder noget tandhjul inden i som går istykker
Det er stop / lukke spjældet der er brændt af, og har som sådan intet med EGR ventilen at gøre.
Jeg har set to fejl på dem, enten som Norn skriver at tandhjulene bliver revet.
Eller at EGR ventilens membran lækker noget sort sovs ud, og ned på lukkespjældets styremodul (som åbenbart ikke er vandtæt) som så brænder af pga. kortslutinger.
Det sker så at sige udenpå enhederne, da vacuum dåsen på EGR ventilen desværre sidder lige over styremodulet på lukkespjældet.
Det var såmænd det jeg mente med at rengøre
På dem hvor styremodulet melder "no signal" er det som regel elektronikken der er brændt af.
Edit:
Tilføjer lige et billede af et styremodul jeg har hevet hatten af.
Som man kan se fejler tandhjulene her ikke noget, til gengæld er elektronikken brændt godt og grundigt af, man kan på kanten og i låget fornemme noget af det sorte sovs som desværre kan løbe ind i styremodulet, da der ingen pakning er. Styremodulet er lavet af Pierburg, som jo altid har stået som eksempel på dårlig kvalitet
- Vedhæftede filer
-
- IMG_2254.jpg (186.56 KiB) Vist 3782 gange
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung
- K27
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 83
- Tilmeldt: 21. okt 2009, 21:32
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Nørre AAby
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??
Bare for at undlade at dømme noget til at være i stykker ved første øjekast, ville jeg prøve om spjældet overhovedet kan gå fra åben til lukket position, og tilbage igen, med håndkraft..
Har selv en enkelt gang været heldig at rensning løste problemet.. Kan bare ikke huske om fejlkoden var den samme..
Har selv en enkelt gang været heldig at rensning løste problemet.. Kan bare ikke huske om fejlkoden var den samme..
VW Polo 9N3 1.9TDI PD AXR 100+HK 2007
- Sookhoo
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: 5. okt 2011, 16:07
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Uldum
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??
tak for de gode svar, jeg må lige se på det... kan det gøre skade hvis jeg køre med et et stykke tid endnu...
er den til at komme til så må jeg prøve at kigge i den
er den til at komme til så må jeg prøve at kigge i den
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7786
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Sv: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??
Den olie der kommer ind til tanhjulene og elektronikken tror jeg ikke kommer ind ved låget fordi d ikke er nogen pakning iClausP skrev:Norn har helt ret, det har ikke noget med at udst.gassen går igennem spjældet, som sidder monteret under EGR ventil.norn skrev: Nej...
Udstødningsgassen fra EGR kommer ikke igennem stopspjældet...
Det nytter ikke at rense den , der skal en ny på , der sidder noget tandhjul inden i som går istykker
Det er stop / lukke spjældet der er brændt af, og har som sådan intet med EGR ventilen at gøre.
Jeg har set to fejl på dem, enten som Norn skriver at tandhjulene bliver revet.
Eller at EGR ventilens membran lækker noget sort sovs ud, og ned på lukkespjældets styremodul (som åbenbart ikke er vandtæt) som så brænder af pga. kortslutinger.
Det sker så at sige udenpå enhederne, da vacuum dåsen på EGR ventilen desværre sidder lige over styremodulet på lukkespjældet.
Det var såmænd det jeg mente med at rengøre
På dem hvor styremodulet melder "no signal" er det som regel elektronikken der er brændt af.
Edit:
Tilføjer lige et billede af et styremodul jeg har hevet hatten af.
Som man kan se fejler tandhjulene her ikke noget, til gengæld er elektronikken brændt godt og grundigt af, man kan på kanten og i låget fornemme noget af det sorte sovs som desværre kan løbe ind i styremodulet, da der ingen pakning er. Styremodulet er lavet af Pierburg, som jo altid har stået som eksempel på dårlig kvalitet
Jeg er ret sikker på at der er olietåge fra krumtapsudluftningen som jo kommer med ind igennem turbolader og videre ind i motoren ad indsugningen
Jeg tror at det er akslen som driver stopspjældet der ikke holder tæt mellem akselen og huset , så at ladetrykket med olie presses ind i elektronikken
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3598
- Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 25 times
Re: Sv: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??
I mit tilfælde var der ikke så meget tvivl, der væltede sort stads ud af det lille hul i dåsen ved EGR ventilen og dryppede ned på spjældet. Jeg gjorde det til en vane lige at tørre det af hver gang jeg var i motorrummet.norn skrev: Den olie der kommer ind til tanhjulene og elektronikken tror jeg ikke kommer ind ved låget fordi d ikke er nogen pakning i
Jeg er ret sikker på at der er olietåge fra krumtapsudluftningen som jo kommer med ind igennem turbolader og videre ind i motoren ad indsugningen
Jeg tror at det er akslen som driver stopspjældet der ikke holder tæt mellem akselen og huset , så at ladetrykket med olie presses ind i elektronikken
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung
- Sookhoo
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: 5. okt 2011, 16:07
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Uldum
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??
jeg har snakket med skoda om en ny.. kan det passe at en ny koster ca 3000 med moms
- norn
- Meget aktiv medlem
- Indlæg: 7786
- Tilmeldt: 13. jun 2008, 15:58
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: blans - sønderborg
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 171 times
Re: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??
Det var dyrt....Sookhoo skrev:jeg har snakket med skoda om en ny.. kan det passe at en ny koster ca 3000 med moms
I tyskland koster de ihvertfald under 2000kr
Hvis du vil spare lidt og gider køre herned så kan jeg hjælpe dig med at få fat på en og skifte den
på job: VOLVO FH16 750
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
til hverdag: ALTEA 2,0 TDI DSG
om søndagen: T-ROC 2,0TDI DSG
- Sookhoo
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: 5. okt 2011, 16:07
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Uldum
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??
norn skrev:Det var dyrt....Sookhoo skrev:jeg har snakket med skoda om en ny.. kan det passe at en ny koster ca 3000 med moms
I tyskland koster de ihvertfald under 2000kr
Hvis du vil spare lidt og gider køre herned så kan jeg hjælpe dig med at få fat på en og skifte den
hey det kunne da være lækkert , men skal lige afholde barnedåb så ca. i februar er jeg nok klar, så kan jeg lige skrive til dig.. (jeg ved ikke hvad den gør eller skader motoren hvis jeg køre for længe)
ps. ved du nogle noget service i tyskland og hvor.. send en pm
- Sookhoo
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 34
- Tilmeldt: 5. okt 2011, 16:07
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Uldum
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??
hej igen..
jeg har fået en pris som hedder 3975 kr. for udskiftning med arbejdes løn
ved kath.de
ved ikke rigtig om det er dyrt eller billigt..
jeg har fået en pris som hedder 3975 kr. for udskiftning med arbejdes løn
ved kath.de
ved ikke rigtig om det er dyrt eller billigt..
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 1
- Tilmeldt: 30. jul 2013, 16:54
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??
Hej med jer
Hvad hvis ens fejlkode er:
19559 - Motor for Intake Manifold Flap (V157
P3102 - 000 - Malfunction
Sookhoo havde No signal, jeg har Malfunction, nogen forskel?
Hvad hvis ens fejlkode er:
19559 - Motor for Intake Manifold Flap (V157
P3102 - 000 - Malfunction
Sookhoo havde No signal, jeg har Malfunction, nogen forskel?
-
- Aktiv medlem
- Indlæg: 3598
- Tilmeldt: 20. jul 2008, 14:51
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Aalborg
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 25 times
Re: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??
Det er nok under alle omstændigheder byt til nyt.
Prøv at hive slangen der oimmer nede fra af, og se om du kan bevæge lukke klappen frit.
Den går noget stramt da det er en stor fjeder der tvinger den op.
Hvis der er knase lyde, så er det nok tænderne på tandhjulet der er revet af.
Prøv at hive slangen der oimmer nede fra af, og se om du kan bevæge lukke klappen frit.
Den går noget stramt da det er en stor fjeder der tvinger den op.
Hvis der er knase lyde, så er det nok tænderne på tandhjulet der er revet af.
Volkswagen ID.3 Pro - Vollausstattung
-
- Helt nyt medlem
- Indlæg: 2
- Tilmeldt: 10. feb 2022, 17:30
- Geografisk region: Midtjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Motor for intake manifold flap (V157) no signal..??
Hej har du fået den laver og hvad skiftet du