ADVARSEL: Kim Augustusen Slagelse

Besvar
-ALPHA-
Helt nyt medlem
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Has thanked: 0
Been thanked: 0

ADVARSEL: Kim Augustusen Slagelse

Indlæg af -ALPHA- » 15. feb 2013, 12:59

Jeg har netop fået min bil tilbage fra reparation fra VW/AUDI Salgelse, hvor de har kørt den i vaskehal, som følge heraf der der kommet tydelige sliberidser på hele bilen og lakken på dækpladen, mellem vinduerne i venstre side er faldet delvis af (se billede) samt den nye bagkofanger de har monteret, der mangler to skruer.
Jeg kører derop igen for at klage over det, hvor jeg nærmest blev latterliggjord grundet der manglede "2 skruer" i bagkofangeren, og endvidere ville de ikke påtage sig ansvar for ridserne og den ødelagte dækplade.

Bilen blevpåkørt bagfra af en dame, og siden da har førersædet låst sig fast i samme position to gange (ingen fejl fundet af VW) og passagersædet kan ikke rykkes frem når man hiver i håndtaget i toppen af sædet (VW mekanikeren grinede bare da jeg fortalte det, uden at gøre noget ved det)

Udstødningen sidder lidt skævt og bilen har hylet efterfølgende, (virkelig en irreterende lyd) Igen mente VW ikke at det var realistisk at hele udstødningssystemet har fået et skub af kofangeren. Så det er heller ikke lavet, de har faktisk ikke engang set på det.

Det er virkelig hvad jeg kalder dårlige service at mekanikkerne griner af deres kunder, og de ikke engang vil tage ansvar for de skader de laver på bilen, mens den er på værksted.
Vedhæftede filer
2013-02-15 09.47.00.jpg
2013-02-15 09.47.00.jpg (24.86 KiB) Vist 2665 gange
AUDI A3 2.0 TDI 2010

fjeppe
Medlem
Geografisk region: København
Has thanked: 3 times
Been thanked: 49 times

Re: ADVARSEL: Kim Augustusen Slagelse

Indlæg af fjeppe » 15. feb 2013, 13:13

Det er imponerende hvordan værksteder i stigende grad er begyndt at glemme konceptet med kvalitets kontrol, og så snart de har lavet fejl som koster dem mandetimer at rette op på, så stikker de halen mellem benene og stikker af fra deres ansvar, jeg kan virkelig godt forstå hvorfor folk i større grad skruer på deres biler selv.

Jeg har selv lige været ude for det samme med BOS i Karlslunde, det ender muligvis ud i at jeg skal have ny gearkasse på nu, og jeg får selv lov til at betale :(

Håber du er medlem af FDM.

9had
Medlem
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 31 times
Been thanked: 29 times
Kontakt:

Indlæg af 9had » 15. feb 2013, 13:38

Tak for info. Glad at høre, at jeg ikke er den eneste som har dårlig oplevelser med dem.

Havde lignende oplevelse, hvor mange af de klip der holder kabler/slanger i motorrummet, var knækket af, efter bilen har været inde hos dem, for udskiftning af gearkassen. Så slangene og kabler hang løs i bilen. (og motorrummet var kun åbnet af dem, da bilen var så ny, at jeg ikke havde behov for at åbne den)
Klagede også over at der var kommet rust i den skine førerseddet sidder i, den blev bare smurt med lidt fedt. bilen var 4-5 måneder gammel. Rusten var ikke en gang slibet væk. Jeg argumenterede, at den slet ikke burde være der på en så ny bil, men de ville ikke udskifte det.
2024 VW ID.4 Style

styker
Aktiv medlem
Geografisk region: Østjylland
Has thanked: 108 times
Been thanked: 284 times

Indlæg af styker » 15. feb 2013, 15:24

Hvis det er en forsikringssag så lad dem køre det da man absolut ikke kan sige de har fået det de har betalt for.

Brugeravatar
Audibanditten
Nyt medlem
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Køge

Indlæg af Audibanditten » 15. feb 2013, 15:41

Jeg mener at når et firma er ISO-godkendt, så er de forpligtet til at ejer og værkføreren lige gennemgår bilen, så man fastslår hvilke skader der er på bilen når den bliver afleveret. Så er man ude over de kontroverser der kan opstår efterfølgende, hvis bilen har fået knubs og skader mens den har været i firmaets varetægt. Eller i tilfælde af at ejer prøver at pådutte firmaet skader, der var der før.

Sådan fik jeg ihvertfaldt erstattet to fælge som var blevet ødelagt under værkstedsbesøg, det er dog små 10 år siden nu, men går ud fra der er lignende regler nu.

Swobber
Medlem
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Odense
Been thanked: 1 time

Indlæg af Swobber » 15. feb 2013, 16:48

Husk også at tage fat i forsikringen/taksatoren så de kan få afvide at du ikke er tilfreds med det udførte arbejde.
Hesten har sovs i skægget!
Regel #1: Jeg har altid ret! Regel #2: Jeg har altid ret! Regel #3: Selvom jeg tager fejl, har jeg alligevel ret!

sup3rior
Medlem
Geografisk region: Sverige - (syd)
Geografisk sted: Skåne

Indlæg af sup3rior » 15. feb 2013, 17:57

Audibanditten skrev:Jeg mener at når et firma er ISO-godkendt, så er de forpligtet til at ejer og værkføreren lige gennemgår bilen, så man fastslår hvilke skader der er på bilen når den bliver afleveret.
En ISO certificering betyder ikke andet end at de har fastlagte rutiner for hvordan tingene gøres...

Sat på kanten kan du sagtens blive ISO certificeret selvom du smider lort i småkage-dejen, bare du gør det hver gang...
Nuværende:
2008 Volkswagen Golf GTI | 2013 Citroen C5 eXclusive

Tidligere:
1998 Mercedes Benz C240 | 2004 Mercedes-Benz E 400 CDI | 2008 Mercedes-Benz B 200 CDI | 2004 Audi A8 4,0 TDI | 1998 BMW 328i | 1996 Opel Calibra 2,5 V6 | 1989 Audi 90 2,3E Coupe | 2001 Subaru Impreza WRX STI | 1999 Mercedes Benz S 500 L | 2003 Fiat Punto Sporting | 2010 Mercedes Benz Vito 115 CDI | 2001 Mercedes Benz E 320 CDI | 2015 Opel Ampera | 2004 Mercedes Benz E 55 AMG

Brugeravatar
Dodomand
Helt nyt medlem
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg

Indlæg af Dodomand » 15. feb 2013, 19:27

Desværre ser man det oftere og oftere at sådan noget sker. Jeg var med ude og hente min chefs Passat hos smc i Aalborg, da den skulle have skiftet bagskærm.
Her kunne man meget tydeligt se hvordan spartelmassen under var slebet. Den havde helt sikkert ikke fået nogen form for spray spartel eller primer :( virkelig skuffende. De havde dog været gode til at ramme farven og selve spartlingen var også god.
De mener at det kan poleres væk når lakken er hærdet, så det får de lov til at forsøge sig med. Jeg er bare glad for det ikke var min bil!

nuggivr6
Medlem
Geografisk sted: 4480
Has thanked: 149 times
Been thanked: 10 times

Indlæg af nuggivr6 » 3. mar 2013, 21:37

Vi har desværre heller ikke været særlig heldige med vores køb af vores bil hos Kim augustensen i Slagelse.
Med mindre der sker noget rigtigt dyrt i garantiperioden, sætter jeg aldrig mine ben i den forretning igen.
Vw bobbel type 1 1956

Brugeravatar
maRengs1979
Nyt medlem

Indlæg af maRengs1979 » 3. mar 2013, 23:33

nuggivr6 skrev:Vi har desværre heller ikke været særlig heldige med vores køb af vores bil hos Kim augustensen i Slagelse.
Med mindre der sker noget rigtigt dyrt i garantiperioden, sætter jeg aldrig mine ben i den forretning igen.
Hvad har I oplevet, om jeg må spørge? Har nemlig selv lige købt bil hos dem fornyeligt og hvis jeg skal være helt ærlig, så var vi også en smule skuffet. Det skal siges, at jeg er ikke skide god til konfrontationer og nævnte derfor ikke den snavsede kabine, som bilen havde ved overleveringen. De havde ca. 5 arb. dage til, at klargøre bilen. Har siden hen fundet andre småting:(.

/Anders
VW FOX 1,4 TDI
VW GOLF VI Variant 1,6 TDI BMT

nuggivr6
Medlem
Geografisk sted: 4480
Has thanked: 149 times
Been thanked: 10 times

Indlæg af nuggivr6 » 4. mar 2013, 00:41

maRengs1979 skrev:
nuggivr6 skrev:Vi har desværre heller ikke været særlig heldige med vores køb af vores bil hos Kim augustensen i Slagelse.
Hvad har I oplevet, om jeg må spørge? Har nemlig selv lige købt bil hos dem fornyeligt og hvis jeg skal være helt ærlig, så var vi også en smule skuffet. Det skal siges, at jeg er ikke skide god til konfrontationer og nævnte derfor ikke den snavsede kabine, som bilen havde ved overleveringen. De havde ca. 5 arb. dage til, at klargøre bilen. Har siden hen fundet andre småting:(.

/Anders

De havde over to uger til at klargøre den i samt montere træk. De ting de skulle lave feks stille styretøj, ordne en utæt sprinklerdyse, tjekke bremser og skifte olie var dog stadig ikke lavet ved aflevering. Bilen blev afleveret med 4 revnede dæk og en klargøring som jeg selv kan klare bedre.

Opdagede de ikke havde tjekket bremser da der sad låsebolt på og da jeg kontaktede dem sagde de at den (låsetoppen) havde de ikke. Ja så vidste man ligesom at de nok ikke lige havde fået tjekket dem inden aflevering.

Den har så lige været dernede igen. Denne gang lykkedes det at få stillet styretøj og skiftet olie. Sprinklerdysen (til forlygten)formåede de ikke at lave ( nu er klappen til lygtevaskeren så gået i stykker ) og dækkene ville de ikke gøre noget ved. -selvom den ikke kan synes med revnede dæk og FDM mener de skal skiftes. De strammede dog håndbremsen op, som så gjorde at bilen lugtede voldsomt af varme bremser da vi ankom til Kalundborg efter rep.

Nu vil den så gerne have skiftet bremser foran iflg computeren. Skal lige siges at vi kørt ca 1000km siden køb. Magen til skod firma skal man lede længe efter. Nå ja og så ville de ikke nulstille olieservice for som han sagde på vw, så kunne de jo ikke nulstille den når det var en bmw. Er det måske mit problem.... Som en mindre detalje har de påfyldt 5/40 olie som iflg vw i slagelse, bmw foreskriver. Kontaktede bmw og de foreskriver 0/30 eller 5/30.

Ja normal bliver jeg ikke sur og gal over noget, men her føler jeg mig sgu pisset på. Syntes at en bil til lige over 400.000 skal være iorden ved et køb hos en forhandler.

Ja kan godt være vi er blevet lidt sarte og krævende på vores gamle dage men ja så har man bare lært at vi må bruge vores penge andre steder end hos vw i Slagelse.

Så ja det er sidste gang vi har handlet bil hos dem. Kunne ligeså godt have købt en bil engros uden garanti som at købe hos dem. Må dog sige at sælgeren var rigtig flink ved købet og det var så nok det positive vi havde at sige om vw i Slagelse. Holder os til vw i Kalundborg i fremtiden. De ved hvad service er og hvad en garanti indebærer.
Vw bobbel type 1 1956

Brugeravatar
maRengs1979
Nyt medlem

Indlæg af maRengs1979 » 4. mar 2013, 06:13

TAK FOR KAFFE. Det var ikke så lidt. Det er jeg ked af, at høre på jeres vegne. Så dårlige oplevelser havde vi dog ikke. Men jeg tror skisme vi finder et andet sted, at få udført service. Tak for "heads up".

Mvh Anders
VW FOX 1,4 TDI
VW GOLF VI Variant 1,6 TDI BMT

jorgenb
Nyt medlem
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: 9760 vrå

Indlæg af jorgenb » 4. mar 2013, 19:07

det er sku godt jeg har alt selv ,til at klare alt på bilerne, så jeg aldrig behøver at komme til de steder

Brugeravatar
HondaChris
Medlem
Been thanked: 5 times

Indlæg af HondaChris » 4. mar 2013, 20:05

Var nede og prøve en næsten ny Golf 6, klaegøringen lignede også bare løgn, vinylmakeup alle steder i store kager, helt til grin i mine øjne.
Seat Leon Xcellence 2,0 150 HK DSG - 2018 - Nevada white - ST
Mine tidligere biler http://www.bilgalleri.dk/bruger/799-chris_h

Kildevang
Aktiv medlem
Kommerciel bruger: Kildevang's Auto
Geografisk sted: Slagelse
Been thanked: 1 time

Indlæg af Kildevang » 4. mar 2013, 20:38

hvis i skal have lavet mekanisk arbejde, såsom serviceeftersyn osv, skal i være velkomne hos mig...! jeg har en timepris på 350 kr plus moms. Og hvis i ønsker det kan jeg selvf. bruge org. stumper..!
Kildevang's Auto smid en mail for et godt tilbud... Martin(a)kildevangsauto.dk.
Nyhed Vi har fået 4 hjulsudmåling på værsktedet så nu laver vi også det 795 incl moms.
Jeg har vcds samt Breddetester, så skriv hvis du har brug for hjælp, jeg holder til i slagelse.
Aircon service og fejlfinding. Forsikringsskader, incl glasskade.
Udsk. af ruder. Alt i dæk & fælge. Skaffer Partikkelfiltre og katalysator til meget skarpe priser.

Besvar

Tilbage til "Erfaringer med forhandlere"