Golf 1 G60, konverteres til 1.8T 20V AGU. omfattende ?
- Andreas K
- Aktiv medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 14 times
Golf 1 G60, konverteres til 1.8T 20V AGU. omfattende ?
Hey folkens.
Jeg har en Golf 1 gti fra 83, som er ombygget med Golf 2 G60 motor.
Den skal renoveres lidt hist og her, og den har stået stille meget længe.
Spekulationerne går så på, om den evt skulle konverteres til 1.8T Agu motor.
Dog ved jeg ikke helt hvor meget der kræves for sådan en ombygning.
Så hvis nogen kender processen samt delene der skal til, ville det være en super hjælp, da det selvfølgelig lige skal regnes igennem så jeg ved hvor økonomisk omfattende det er.
men, som Golfen står nu er den godkendt med det hele, G60 motoren og der er derfor allerede bygget skiver bagpå osv.
G60 gearkassen kan vel bruges sammen med AGU motoren så jeg er fri for at rode med hydraulisk kobling osv. trækaksler osv.
Så jeg håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig i denne sag.
Mvh. Andreas
Jeg har en Golf 1 gti fra 83, som er ombygget med Golf 2 G60 motor.
Den skal renoveres lidt hist og her, og den har stået stille meget længe.
Spekulationerne går så på, om den evt skulle konverteres til 1.8T Agu motor.
Dog ved jeg ikke helt hvor meget der kræves for sådan en ombygning.
Så hvis nogen kender processen samt delene der skal til, ville det være en super hjælp, da det selvfølgelig lige skal regnes igennem så jeg ved hvor økonomisk omfattende det er.
men, som Golfen står nu er den godkendt med det hele, G60 motoren og der er derfor allerede bygget skiver bagpå osv.
G60 gearkassen kan vel bruges sammen med AGU motoren så jeg er fri for at rode med hydraulisk kobling osv. trækaksler osv.
Så jeg håber der er nogle kloge hoveder der kan hjælpe mig i denne sag.
Mvh. Andreas
Seat Leon ST 1.4 TSI 150hk ACT 17’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’
VW Move Up! 60hk 13’
-
RIX
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 365 times
- Been thanked: 104 times
Re: Golf 1 G60, konverteres til 1.8T 20V AGU. omfattende ?
hvis den er godkendt og betalt fri med g60 som er 160hk,ville jeg hvis det var mig finde en 180hk og ligge i det er jo så lovligt
du skal have komplet motor med ledningsnet til og ligge i
nu er du jo selv mekker så ordner du jo selv
men du skal have slettet startspærren i motorstyring kan gøres ved palms eller RH,ved ikke om ktech kan
hvad du skal give for en motor det afhænger jo af km tallet og held,10-15tkr og du kan nok finde en fin en
VH:
du skal have komplet motor med ledningsnet til og ligge i
nu er du jo selv mekker så ordner du jo selv
men du skal have slettet startspærren i motorstyring kan gøres ved palms eller RH,ved ikke om ktech kan
hvad du skal give for en motor det afhænger jo af km tallet og held,10-15tkr og du kan nok finde en fin en
VH:
- Andreas K
- Aktiv medlem
Den er godkendt med G60 motor og skiver på bagakslen osv. Og der står konstruktive ændringer og 160 hk på reg attesten. Alt er i orden på det punkt.
Men når den nu allerede er ændret med anden motor så kan man vel ikke bare smide en vildere i igen ??!
Jeg er med på man skal have motor og ledningsnet og motorbeslag.
Men hvad skal jeg ellers bruge ? Påregne af tid ?
Kan færdige ledningsnet købes til et sådan projekt ? Det er umiddelbart der det er mest langhåret og kedeligt
Startspærre delete, hvad koster det rix, ved du det? Eller kan det muligvis kombineres med indkøring ?
Mvh. Andreas
Men når den nu allerede er ændret med anden motor så kan man vel ikke bare smide en vildere i igen ??!
Jeg er med på man skal have motor og ledningsnet og motorbeslag.
Men hvad skal jeg ellers bruge ? Påregne af tid ?
Kan færdige ledningsnet købes til et sådan projekt ? Det er umiddelbart der det er mest langhåret og kedeligt
Startspærre delete, hvad koster det rix, ved du det? Eller kan det muligvis kombineres med indkøring ?
Mvh. Andreas
VW Move Up! 60hk 13’
VW Move Up! 60hk 13’
-
RIX
- Meget aktiv medlem
ved man kan købe et sæt motor ophæng så den del er plug and play
mener jeg så sættet var fra us,men de tyskere er nu ikke dumme evt. turbogöckel.de
han laver dog mest vr6 turbo
og jo det er nemlig hele humlen er den lavet om til golf 1 g60 kan du jo netop lægge 20% oveni
startspær delete mener jeg er omkring 100kr ved palm,ja det kan vel laves iforbindelse med chip men det er travls og køre med trailer der hen kontra køre selve bilen.
du skal have lavet forrør til den der er nok lidt forskel i pladsen
er du rigtig grov køre du uden kat(med mindre g60 motoren er godkendt med kat)
men en 200cell er mere end rigeligt reglerne med forurening har skæringsdato i 84 mener jeg,så der er mere eller mindre frit spil,
jeg vil dog gå bilen efter og forstærke hisst og her bla mellem bærarmene der kan købes en slags dobbelt stiver den mellem tårnene hjælper også lidt men det er mest under bunden.
hvis den køre med 280mm bremser kan du købe kaliberen fra en audi s2 og sætte på den passer direkte og er med 2 stempler.
jeg vil gætte på en langt weekend/ en uge gerne 2 mand,personligt vil jeg lægge den i std.(ud over udstødning og indsugning) også få den startet og luset evt. små fejl istedet for at suse til chipning med en bil der ikke har været startet og kørt lidt i.men jeg er også lidt en forsigtig per
kommer der billeder af projektet kan jo være man kender bilen
VH:
mener jeg så sættet var fra us,men de tyskere er nu ikke dumme evt. turbogöckel.de
han laver dog mest vr6 turbo
og jo det er nemlig hele humlen er den lavet om til golf 1 g60 kan du jo netop lægge 20% oveni
startspær delete mener jeg er omkring 100kr ved palm,ja det kan vel laves iforbindelse med chip men det er travls og køre med trailer der hen kontra køre selve bilen.
du skal have lavet forrør til den der er nok lidt forskel i pladsen
er du rigtig grov køre du uden kat(med mindre g60 motoren er godkendt med kat)
men en 200cell er mere end rigeligt reglerne med forurening har skæringsdato i 84 mener jeg,så der er mere eller mindre frit spil,
jeg vil dog gå bilen efter og forstærke hisst og her bla mellem bærarmene der kan købes en slags dobbelt stiver den mellem tårnene hjælper også lidt men det er mest under bunden.
hvis den køre med 280mm bremser kan du købe kaliberen fra en audi s2 og sætte på den passer direkte og er med 2 stempler.
jeg vil gætte på en langt weekend/ en uge gerne 2 mand,personligt vil jeg lægge den i std.(ud over udstødning og indsugning) også få den startet og luset evt. små fejl istedet for at suse til chipning med en bil der ikke har været startet og kørt lidt i.men jeg er også lidt en forsigtig per
kommer der billeder af projektet kan jo være man kender bilen
VH:
- The Micktrix / Dk
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 462 times
- Been thanked: 286 times
Arr RIX. Du kan ikke lige 20 % oven.
Betaler man den fri til 160 HK. Så er det kun 160 HK. Der må du ikke også ligger 20 % oven i.
Det er lidt hjerne dødt
Betaler man den fri til 160 HK. Så er det kun 160 HK. Der må du ikke også ligger 20 % oven i.
Det er lidt hjerne dødt
Daliy driver - Mercedes w204 200 Kompressor 400.000 km

Only for fun - Mercedes W124 280 TE 1995 / Maserati Gransport 2007

Next project - Datzun 240z 🫡

-
RIX
- Meget aktiv medlem
det må du nu godt da bilen ikke mere er en bare en gti med 112hk,men betragtes som en g60,med det andreas siger der står i papirene
VH:
VH:
-
RIX
- Meget aktiv medlem
for at blive rigtig teknisk om golf 1 så er det muligt at få godkendt op til 180hk ved bare at sætte sportsskiver og blemse klodser på(stadig tromler bag
)
VH:
VH:
- Andreas K
- Aktiv medlem
Rix den er lagt ind nu
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=75229
motorophæng har jeg fundet i tyskland på en hjemmeside. det burde ikke være noget problem at få den til at sidde der. forrør havde jeg godt tænkt på ikke bare kan være til en golf 4 grundet pladsen. Kat er ikke et krav på den da den stadig kun skal overholde krav fra 1983
Og den har både tårnstiver i motorrummet og stiveren mellem bærearmene
ved nogen om jeg stadig kan beholde G60 gearkasse og trækaksler kombineret med AGU motor?
jeg tvivler på man må smide en 180'er i og er det ikke også ligemeget, jeg tænker AGU toppen flower jo bedst. og så skal jeg ikke lave om på E-gas osv heller. så er jeg også sikker på effekten er lovlig. desuden vil forsikringen kun tage den med op til 175 HK når det er klassisk forsikring
men lidt hjælp til lednings nettet ville være super lækkert, ellers må det bare ende ud i lidt sene after med lidt kaffe eller redbull, hehe.
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=23&t=75229
motorophæng har jeg fundet i tyskland på en hjemmeside. det burde ikke være noget problem at få den til at sidde der. forrør havde jeg godt tænkt på ikke bare kan være til en golf 4 grundet pladsen. Kat er ikke et krav på den da den stadig kun skal overholde krav fra 1983
Og den har både tårnstiver i motorrummet og stiveren mellem bærearmene
ved nogen om jeg stadig kan beholde G60 gearkasse og trækaksler kombineret med AGU motor?
jeg tvivler på man må smide en 180'er i og er det ikke også ligemeget, jeg tænker AGU toppen flower jo bedst. og så skal jeg ikke lave om på E-gas osv heller. så er jeg også sikker på effekten er lovlig. desuden vil forsikringen kun tage den med op til 175 HK når det er klassisk forsikring
men lidt hjælp til lednings nettet ville være super lækkert, ellers må det bare ende ud i lidt sene after med lidt kaffe eller redbull, hehe.
VW Move Up! 60hk 13’
VW Move Up! 60hk 13’
-
Kevinff
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- Has thanked: 967 times
- Been thanked: 508 times
Re: Sv: Golf 1 G60, konverteres til 1.8T 20V AGU. omfattende
Er Cupra'en røget siden du laver projekt bil? 
- Andreas K
- Aktiv medlem
nej nej, den er ikke solgt endnu, den kører jeg stadig i. så du kan nå det endnu 
men der er en der bare venter på svar fra banken, så er han på hvis han kan få pengene.
men der er en der bare venter på svar fra banken, så er han på hvis han kan få pengene.
VW Move Up! 60hk 13’
VW Move Up! 60hk 13’
-
RIX
- Meget aktiv medlem
så hut jeg visker mener jeg gearkassen passer over.
ledningsnet er jo komplet motorledningsnet(minus det til instrument over i også og evt til benzinpumpen(hvis det den køre med golf 1 sikringsbox skal du lave det om til benzinpumpen de ben dur ikke til 16amp,der køre man det over et relæ også strøm dirkete fra batteri
VH:
ledningsnet er jo komplet motorledningsnet(minus det til instrument over i også og evt til benzinpumpen(hvis det den køre med golf 1 sikringsbox skal du lave det om til benzinpumpen de ben dur ikke til 16amp,der køre man det over et relæ også strøm dirkete fra batteri
VH:
- M_Olsen
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- Kommerciel bruger: M Olsen
- Geografisk sted: Sakskøbing Lolland
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 50 times
Hvis det er så kan jeg godt komme forbi og hjælpe med det ledningsnet hvis det er. Har diagrammer og det
M Olsen.
M Olsen.
Den gamle bil: 1986 Golf 1 1,6 køre pt med 1,8t 20v motor.
Den sorte bil: 2009 Scirocco Van 2,0 TSI 200hk
Den store bil: 2012 VW transporter 2,0 TDI 140hk "california"
Kan kode/udlæse PIN samt justere km stand og kode nøgler. Samt slå startsspærre fra/til i motorstyring på det meste VAG Skriv PB for forespørgsel.
Den sorte bil: 2009 Scirocco Van 2,0 TSI 200hk
Den store bil: 2012 VW transporter 2,0 TDI 140hk "california"
Kan kode/udlæse PIN samt justere km stand og kode nøgler. Samt slå startsspærre fra/til i motorstyring på det meste VAG Skriv PB for forespørgsel.
- CULT
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Geografisk sted: 6000 Kolding
- Been thanked: 161 times
Er det noget du har nogle papire på?RIX skrev:for at blive rigtig teknisk om golf 1 så er det muligt at få godkendt op til 180hk ved bare at sætte sportsskiver og blemse klodser på(stadig tromler bag)
VH:
- CULT
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Geografisk sted: 6000 Kolding
- Been thanked: 161 times
G60 gearkassen er perfekt gearet til 1.8t så det spiller bare. Dog passer bespænding på bundkaret ikke sammen men det sker der ikke noget ved. Ledningsnet skal i selv flække sammen så i skal ha styr på det.
Er selv ved at lave en som skulle yde ca 500hk til bane brug
Er selv ved at lave en som skulle yde ca 500hk til bane brug
-
RIX
- Meget aktiv medlem
min mekker havde dem men fik dem desværre smidt ud ved et uheld inden jeg fik dem,han havde fået dem af vwCULT skrev:Er det noget du har nogle papire på?RIX skrev:for at blive rigtig teknisk om golf 1 så er det muligt at få godkendt op til 180hk ved bare at sætte sportsskiver og blemse klodser på(stadig tromler bag)
VH:
smc grenåvej kørte førhen deres problem biler ud til han(det er 15-20 år siden)han har haft golf 1 med 2.0 oettinger krumtap,1.8 16v med 170hk (med vw motorsportstempler til 2500kr stykket) senere en 1.9 16v med 180-200hk begge 16v gik 8500 0/min med hydrauliske ventiler og motorcykel tænding(den tænder 2 gange,det gør den tager gassen lynhurtigt
han lavede mange topstykker i 90érne,lidt ala kh power bare ikke så kendt,han gik under skæring jørgen.
VH.
- The Micktrix / Dk
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 462 times
- Been thanked: 286 times
Nope den går ikke. Du kan tag en 112 HK og ligge 20 % oven i. Det gir 134,4 HK som max.RIX skrev:det må du nu godt da bilen ikke mere er en bare en gti med 112hk,men betragtes som en g60,med det andreas siger der står i papirene![]()
VH:
Betaler du den fri som en G60 eller de 160 HK den nu har. Så er det kun 160 HK og ikke en dyt mere, der må du ikke ligger 20 % oven i igen. Spørg selv din synsmand hvis han har lidt styr på hvad han går og laver.
Et lidt beder udgangs punkt. Tager du en Bmw e30 i 320i , og vil betale den fri som en 325i med 171 HK. Så må du ikke ligge 20 % oven i det, selv om den er reg som 325i og er helt mange til en født 325i. Latterlig, men sådan er det.
Daliy driver - Mercedes w204 200 Kompressor 400.000 km

-
RIX
- Meget aktiv medlem
så må du jo komme til den jydske hovedstad for det kan lade sig gøre helt lovligt er gjort massere af gange
VH:
VH:
- Andreas K
- Aktiv medlem
Benzin pumpen er allerede lavet om, og kører for sig selv over en kontakt i kabinen. så man skal selv tænde og slukke den, det er fint for mig.
M_Olsen : Det var et meget fornemt tilbud, det kan sagtens tænkes jeg tager kontakt til dig hvis ombygningen bliver aktuelt. jeg er nemlig ikke sikker på jeg har ret meget over 1'eren. men er dog i tvivl om hvor meget der er lavet om allerede i form af at den jo har G60 motoren i.
men det kunne jo være rart hvis man var 2 indover, og jeg river bare instrumentbord ud osv så det er til at komme til.
CULT : Det lyder spændende, hvad gør du med benzinpumpe osv til så mange HK ? jeg har ikke haft meget tid til at kigge på min, men som jeg lige husker det har den så ikke org. 2 pumper, en i tanken og en udenfor tanken ?
Hvor stort et arbejde har du haft med ledningsnettet ?
RIX : det gør heller ikke så meget for mig, jeg regner med at købe AGU motor alligevel, grundet kabel gas, og der skulle være bedre flow i toppen. så jeg ser ingen grund til det andet. desuden vil jeg ikke kunne forsikre den hvor jeg har fået tilbudet fra hvis den har over 175HK.
The Micktrix / Dk : Sådan er det også i mit hoved, men jeg skal ikke kunne sige RIX ikke har ret, jeg ville bare ikke tro man kunne blive ved og ved med 20% reglen, så kan man jo til sidst ende med en R36 motor lovligt i en Golf 1'er
RIX : Jeg må over og få godkendt den på fastlandet kan jeg høre
M_Olsen : Det var et meget fornemt tilbud, det kan sagtens tænkes jeg tager kontakt til dig hvis ombygningen bliver aktuelt. jeg er nemlig ikke sikker på jeg har ret meget over 1'eren. men er dog i tvivl om hvor meget der er lavet om allerede i form af at den jo har G60 motoren i.
men det kunne jo være rart hvis man var 2 indover, og jeg river bare instrumentbord ud osv så det er til at komme til.
CULT : Det lyder spændende, hvad gør du med benzinpumpe osv til så mange HK ? jeg har ikke haft meget tid til at kigge på min, men som jeg lige husker det har den så ikke org. 2 pumper, en i tanken og en udenfor tanken ?
Hvor stort et arbejde har du haft med ledningsnettet ?
RIX : det gør heller ikke så meget for mig, jeg regner med at købe AGU motor alligevel, grundet kabel gas, og der skulle være bedre flow i toppen. så jeg ser ingen grund til det andet. desuden vil jeg ikke kunne forsikre den hvor jeg har fået tilbudet fra hvis den har over 175HK.
The Micktrix / Dk : Sådan er det også i mit hoved, men jeg skal ikke kunne sige RIX ikke har ret, jeg ville bare ikke tro man kunne blive ved og ved med 20% reglen, så kan man jo til sidst ende med en R36 motor lovligt i en Golf 1'er
RIX : Jeg må over og få godkendt den på fastlandet kan jeg høre
VW Move Up! 60hk 13’
VW Move Up! 60hk 13’
-
RIX
- Meget aktiv medlem
altså agu er jo mindre så ingen problem der,du kan ikke bare blive ved for sådan en gammel kasse har jo en begrænsning i karrossen,min mekkers begyndte at revne diverse steder
men den blev også brugt.
forskellen ligger i om den er betalt fri,for det er jo også lovligt og ligge en 1.8t i en 1.8 125hk golf, enda uden ekstra afgift du må så bare ikke lave lidt ekstra
at man så i princippet ikke kan se ind i motoren er noget andet.
det lednings net i motor rummet til g60 kan du ikke bruge det er byt til nyt,langt det nemmeste.
jeg kunne så men også lave det når tegninger er til rådighed,for det er bare og splitte det du har så lygte ledningnettet er tilbage også lægge det andet i,der skal jo i princippet kl 30,kl15 og en stel til motorstyringen,så kan man gå skridtet vidre og sætte obd stikket i så der kan ud læses fejl på motorstyring men det er jo kun 2-3 ledninger der skal bruges
husk og få fat i stof tape´n det ville jeg bruge hvis det var min,bruger det også på arbejde.
VH:
VH:
men den blev også brugt.
forskellen ligger i om den er betalt fri,for det er jo også lovligt og ligge en 1.8t i en 1.8 125hk golf, enda uden ekstra afgift du må så bare ikke lave lidt ekstra
at man så i princippet ikke kan se ind i motoren er noget andet.
det lednings net i motor rummet til g60 kan du ikke bruge det er byt til nyt,langt det nemmeste.
jeg kunne så men også lave det når tegninger er til rådighed,for det er bare og splitte det du har så lygte ledningnettet er tilbage også lægge det andet i,der skal jo i princippet kl 30,kl15 og en stel til motorstyringen,så kan man gå skridtet vidre og sætte obd stikket i så der kan ud læses fejl på motorstyring men det er jo kun 2-3 ledninger der skal bruges
husk og få fat i stof tape´n det ville jeg bruge hvis det var min,bruger det også på arbejde.
VH:
VH:
- Andreas K
- Aktiv medlem
Hvor giver karossen typisk op ? mere så man kan forstærke den de forskellige steder.
det med golf 4 1.8 til 1.8T er jeg godt klar over. men det er jo også en førstegangsændring.
Jamen jeg må se om jeg kan finde komplet ledningsnet også, eller har VW vel sådan et til en skyhøj pris hvis alt andet slår fejl
god ide med stof tape, det har vi faktisk ikke mere af på jobbet, så jeg må da lige huske og bestille noget mere
det med golf 4 1.8 til 1.8T er jeg godt klar over. men det er jo også en førstegangsændring.
Jamen jeg må se om jeg kan finde komplet ledningsnet også, eller har VW vel sådan et til en skyhøj pris hvis alt andet slår fejl
god ide med stof tape, det har vi faktisk ikke mere af på jobbet, så jeg må da lige huske og bestille noget mere
VW Move Up! 60hk 13’
VW Move Up! 60hk 13’
-
RIX
- Meget aktiv medlem
det kan da lade sig gøre og finde en motor med ledninganet og motorstyring.
VH:
VH:
- Andreas K
- Aktiv medlem
Ja det kan selvfølgelig lade sig gøre uden tvivl. lidt tålmodighed og en ebay konto, mere skal jeg vel ikke skaffe mig 
VW Move Up! 60hk 13’
VW Move Up! 60hk 13’
- BJ3882
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Vil faktisk påstå du ikke kan smide den motor i uden at få lavet ny godkendelse og ny afgift.
Du må hverken gå op eller NED efter en konstruktiv ændring.
20% reglen forsvinder også så snart du har fået motorskifte konstruktivt ændret uanset hvad der står på registreringsattesten.
Samme regler overalt i Danmark.
Mange lavede G60 ombygningen fordi den er billigere (Jo ældre bil motoren kommer fra jo mindre afgift)
Skal du have den godkendt på ny skal du have 280mm G60 bremser foran og g60 eller gammel model G3 vr6 kaliber, du må ikke bruge Audi S2 kalibere. (Regner med du enten har 280mm eller 256mm nu)
Dernæst skal du ned til JO-Tuning med bilen og betale 18.000 kr for at få den godkendt og så kommer afgift ved siden af.
Ja, han er eneste mulighed som dansker at få den ombyngning godkendt du finder ingen Tyske firmaer der vil hjælpe dig udover det firma JO-Tuning samarbejder med som så henviser dig til JO-Tuning.
Resten af bilen skulle være OK eftersom den er ombygget til G60 engang.
Var jeg dig tog jeg kontakt til en flink synsmand og fik ham til at hjælpe dig med at få alt dette på plads med motorkontoret så alt bliver korrekt. Evt. kan du høre om JO-Tuning.dk kan hjælpe dig.
Kommer fra en som selv har lignende projekt på gang
Ps. Dine trækaksler skulle du sagtens kunne bruge sammen med 1.8T motoren
Du kan være heldig at finde motorer med al ledningsnet fra motorrum og motorstyring til alt fra 5000 til 15.000 jeg fik fat i en med 185.000 km til 6000 kr så man kan være heldig 
Du må hverken gå op eller NED efter en konstruktiv ændring.
20% reglen forsvinder også så snart du har fået motorskifte konstruktivt ændret uanset hvad der står på registreringsattesten.
Samme regler overalt i Danmark.
Mange lavede G60 ombygningen fordi den er billigere (Jo ældre bil motoren kommer fra jo mindre afgift)
Skal du have den godkendt på ny skal du have 280mm G60 bremser foran og g60 eller gammel model G3 vr6 kaliber, du må ikke bruge Audi S2 kalibere. (Regner med du enten har 280mm eller 256mm nu)
Dernæst skal du ned til JO-Tuning med bilen og betale 18.000 kr for at få den godkendt og så kommer afgift ved siden af.
Ja, han er eneste mulighed som dansker at få den ombyngning godkendt du finder ingen Tyske firmaer der vil hjælpe dig udover det firma JO-Tuning samarbejder med som så henviser dig til JO-Tuning.
Resten af bilen skulle være OK eftersom den er ombygget til G60 engang.
Var jeg dig tog jeg kontakt til en flink synsmand og fik ham til at hjælpe dig med at få alt dette på plads med motorkontoret så alt bliver korrekt. Evt. kan du høre om JO-Tuning.dk kan hjælpe dig.
Kommer fra en som selv har lignende projekt på gang
Ps. Dine trækaksler skulle du sagtens kunne bruge sammen med 1.8T motoren
Golf MK1 1.8T 20V 1980 - BBT K300 Turbo.
-
RIX
- Meget aktiv medlem
i er godt nok langt ud den bil har aldrig været i dk med en gti motor og den er ikke kun ændret den er godt kendt som en golf 1 g60 der er en stor forskel på det i snakker om og det hans bil er.
VH:
VH:
-
RIX
- Meget aktiv medlem
og selfølgelig passer hans trækaksler gearkassen bliver ikke skiftet og det er den der bestemmer
og at din kamerat vil noget lignende er ikke sikkert det er samme udgangspunkt.
VH.
og at din kamerat vil noget lignende er ikke sikkert det er samme udgangspunkt.
VH.
- BJ3882
- Nyt medlem
Ja selvføgelig er vi det.
Der står jo 118 KW pga. den konstruktive ændring og hvis du ringer til skat kan de slå op for dig hvad der er ændret og så kan de se hvad den er født originalt som.
Den er jo ikke født med 160 hk nogen steder.
Du må stadigvæk heller ikke gå ned i hk ved motorskift.
Rix jeg har aldrig nævnt at min kammerat har noget igang, det er mig selv der har en ombygning til 1.8T igang derfor jeg vidste hvilke bremser osv. det kræves for en 1.8T og du må ikke bruge S2 kaliberne som du foreslog.
Når nu du siger det er muligt at få godkendt optil 180 hk med tromle bremser og sportsskiver hvorfor kræves der så skiver bag og g60 280 mm skiver foran på en godkendelse til 150 hk kan du forklare det ? Ingen grund til at snakke om den godkendelse som du nævner når den slet ikke findes mere ?
Kan tilføje en golf 1 karosse kan som maks godkendes med 250 hk (1.8T @ GT28 lader er muligt at få godkendt også)
Tilbage til topic:
Som jeg skrev tidligere så find en fin synsmand og få ham til at afklare det hele. Rix kan tage fejl, jeg kan tage fejl kan vi alle sammen.
Der står jo 118 KW pga. den konstruktive ændring og hvis du ringer til skat kan de slå op for dig hvad der er ændret og så kan de se hvad den er født originalt som.
Den er jo ikke født med 160 hk nogen steder.
Du må stadigvæk heller ikke gå ned i hk ved motorskift.
Rix jeg har aldrig nævnt at min kammerat har noget igang, det er mig selv der har en ombygning til 1.8T igang derfor jeg vidste hvilke bremser osv. det kræves for en 1.8T og du må ikke bruge S2 kaliberne som du foreslog.
Når nu du siger det er muligt at få godkendt optil 180 hk med tromle bremser og sportsskiver hvorfor kræves der så skiver bag og g60 280 mm skiver foran på en godkendelse til 150 hk kan du forklare det ? Ingen grund til at snakke om den godkendelse som du nævner når den slet ikke findes mere ?
Kan tilføje en golf 1 karosse kan som maks godkendes med 250 hk (1.8T @ GT28 lader er muligt at få godkendt også)
Tilbage til topic:
Som jeg skrev tidligere så find en fin synsmand og få ham til at afklare det hele. Rix kan tage fejl, jeg kan tage fejl kan vi alle sammen.
- Andreas K
- Aktiv medlem
Jeg troede ikke man skulle betale ny afgift for at gå 10 HK ned i effekt. og det stadig er 1.8 liters, så slagvolume ændre sig ikke, de er begge med trykladning osv osv.
men godkendelse havde jeg en smule på fornemmeren. men der står jo ikke G60 nogen steder, så hvis den er godkendt med 160 HK kan jeg ikke se hvorfor den ikke er godkendt med 150.
hvis der skal betales ny afgift, for man vel det nuværende afgift tilbage ? ellers er det sku halv groft, men ok... det er jo SKAT
hvorfor er det kun JO der kan få papirer på ombygningen ? man kan vel selv få den testet osv ?
fedt med lidt indput, jeg bukker og takker drenge, fortsæt endelig
men godkendelse havde jeg en smule på fornemmeren. men der står jo ikke G60 nogen steder, så hvis den er godkendt med 160 HK kan jeg ikke se hvorfor den ikke er godkendt med 150.
hvis der skal betales ny afgift, for man vel det nuværende afgift tilbage ? ellers er det sku halv groft, men ok... det er jo SKAT
hvorfor er det kun JO der kan få papirer på ombygningen ? man kan vel selv få den testet osv ?
VW Move Up! 60hk 13’
VW Move Up! 60hk 13’
- BJ3882
- Nyt medlem
Sådan er reglerne man må ikke gå nedaf desværre, så latterlige som de nu erAndreas K skrev:Jeg troede ikke man skulle betale ny afgift for at gå 10 HK ned i effekt. og det stadig er 1.8 liters, så slagvolume ændre sig ikke, de er begge med trykladning osv osv.
men godkendelse havde jeg en smule på fornemmeren. men der står jo ikke G60 nogen steder, så hvis den er godkendt med 160 HK kan jeg ikke se hvorfor den ikke er godkendt med 150.![]()
Du får ikke nuværende afgift tilbage af hvad jeg ved men ikke hæng mig op på det.
Afgiften for din ombygning er dog ikke særlig høj da g60 bilen er gammel det er straks være med 1,8T motoren som jo er noget nyere.
Fordi som jeg kan forstå er JO og Exclusive-Tuningparts de eneste der har lov til den ombygning gennem det danske motorkontor/skat og ingen andre tysker firmaer vil hjælpe dig og at få den testet som komplet bil altså den godkendelse som det tyske firma er indehaver af koster flere hundrede tusinde kroner at få lavet.
Jeg har selv taget kontakt til 10 firmaer kun èt af dem svarede og det var ovenstående og de ville kun hjælpe gennem JO, se evt. heri: http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=10&t=72949
Ikke så nemt at få bilen godkendt i tyskland som regnet med
-
RIX
- Meget aktiv medlem
der røg så din golf 1 viden alle golf gti har nu bremse forskærkere(selv den jeg havde fra 79)
og det er 75-77 hvor nogle af dem med små motore ikke har bremse forstærker
alle de skrappe krav der er til forurening/syn er for meget nyere biler end golf1/2.
og maks 250hk snak du lige med dem der har golf 1 vr6 med turbo
det der skal sker her er nøjagtig det samme som hvis du har en std. golf gti og motoren brækker sig og du finder den nærmeste motor du lige har på hånden det er så en 1.8 90,det må du altså godt.
VH.
og det er 75-77 hvor nogle af dem med små motore ikke har bremse forstærker
alle de skrappe krav der er til forurening/syn er for meget nyere biler end golf1/2.
og maks 250hk snak du lige med dem der har golf 1 vr6 med turbo
det der skal sker her er nøjagtig det samme som hvis du har en std. golf gti og motoren brækker sig og du finder den nærmeste motor du lige har på hånden det er så en 1.8 90,det må du altså godt.
VH.
- BJ3882
- Nyt medlem
Hvorfor hate?RIX skrev:der røg så din golf 1 viden alle golf gti har nu bremse forskærkere(selv den jeg havde fra 79)![]()
og det er 75-77 hvor nogle af dem med små motore ikke har bremse forstærker![]()
og maks 250hk snak du lige med dem der har golf 1 vr6 med turbo![]()
VH.
Jeg har aldrig nævnt GTI ikke havde bremseforstærkere også fuldstændig irrelevant kom bare med et eksempel på det elendige system det danske motorkontor/skat har
Har aldrig nævnt forurening ville blive et problem det vil det aldrig nogensinde blive på en bil fra før 1983.
Ja karosseriet er maks godkendt til 250 hk, en golf med vr6 og turbo kan vel også have 250 hk ? Det lille hgp kit leverer 280 såvidt jeg husker. Ulovligt kan den jo sagtens have 500 hk.
Som jeg sagde af hvad jeg ved må du ikke gå ned af kun op (I dette her tilfælde må han slet ikke bytte motor større eller mindre pga. den er blevet konstruktivt ændret én gang), men lad den nu ligge her og så vil jeg igen andbefale at Andreas tager fat i sin synsmand og skat.