Motor/HK/NM: 2.0TFSI 200/280.
Farve: Black magic perleffect.
Fælge: 17" GTI.
Udstyr:
MFD2 navigation.
Multifunktionsrat og stor MFA.
Vinterpakke - varme i sæderne, lygte vaskere og opvarmede sprinkler dyser.
Radio+ pakke med 10 højtalere og antenne i bagruden.
Aflægge pakke med luftdyser til bagsædet.
Lyspakke - så der lys når det er nørkt
2 zone klima
Auto nedblænde bakspejl og regn sensor.
Comming / leaving home.
Fartpilot.
Det er efterhånden ved at være noget tid siden jeg har opdateret denne tråd, så tænkte de nyligt påsatte sommerdæk var en fin undskyldning.
Jeg har brugt efteråret og vinteren til at få ordnet the usual suspects på sådan en 2.0 TFSI motor; cam follower, diverter valve og PCV fix med en Forge catch can.
Indenfor har jeg fået monteret speedometer med stor MFA, MFD2 navigation og multifunktionsrat.
Enlig havde jeg forstillet mig at al kodning af startspærren kunne klares i vcds da jeg skiftede MFA, men så let gik det ikke… Heldigvis var et pre-2006 MFA og det kunne klares med en billig Kina udgave af K+ CAN Commander, ellers havde det nok endt i en dyr værkstedsregning.
På min vej til MFD2 navigationsenheden var jeg lige en tur om den lille charmetrold RNS300 – fantastisk uoverskuelig, men enlig en udmærket enhed til prisen.
Lige efter nytår fik jeg et par originale xenon lygter hjem som var tiltænkt et forårs projekt, men desværre har jeg været nød til at bytte lidt rundt på prioriteringsrækkefølgen da jeg har et opmærksomhedskrævende problembarn af et svinghjul der mener jeg bør skifte dét først – så xenon lygterne blev solgt igen.
Jeg har nu været ejer af bilen i lige over ét år og den har været fantastik hver dag! (på nær lige da den var 2 uger på værksted fordi motoren var ved at falde ud – men som barn af en Fransk kørende familie betegnes den slags ting, som en del af charmen ved at være bilejer).
God lørdag her fra