Seat Leon Cupra - APR Stage 2+ Ude af vinterhi 28/3
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
-
Kevinff
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 967 times
- Been thanked: 508 times
Re: Sv: Seat Leon Cupra - Trackday/Ring-Tool
Hvor stor en hjemme mekaniker skal man være for at holde sådan en stage 2 eller stage 3/loba kørende? Tænker om det primært er til bane eller om man også kan bruge den til hverdagskørsel uden den brækker sig i tide og utide?
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Re: Seat Leon Cupra - Trackday/Ring-Tool
samme vedligehold som en K03 eller K04 bil 
Måske dæk skal skiftes lidt oftere
Måske dæk skal skiftes lidt oftere
- Sputte
- Medlem
- Geografisk region: Tyskland
- Geografisk sted: Warszawa
- Has thanked: 4 times
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Respekt! Især når det er med plader på, for det gør da unægteligt legetøjet NOGET dyrere, men det er måske også for at undgå trailer og lav fart til div. baner? 
- jakethemoss
- Aktiv medlem
Ja, har før kørt MC på bane og det er omstændigt, men lad os ikke spamme denne tråd, undskyld C-Hansen. Bare sig hvilke poster du vil have slettetDkSputte skrev:Respekt! Især når det er med plader på, for det gør da unægteligt legetøjet NOGET dyrere, men det er måske også for at undgå trailer og lav fart til div. baner?
Hvis det var BT indlæg du refererede til?
-
C-hansen
- Medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Hadsten
- Has thanked: 0
- Been thanked: 1 time
Tjaa på plader kan jeg jo også bruge den til alt muligt andetDkSputte skrev:Respekt! Især når det er med plader på, for det gør da unægteligt legetøjet NOGET dyrere, men det er måske også for at undgå trailer og lav fart til div. baner?

Hvis den ikke var på plader ville det også begrænse mine muligheder for at komme på trackdays rigtig meget
A3 1,9 TDI AGR "hestebilen" 98'
-
C-hansen
- Medlem
Det er sgu fint. Det er godt med nogle guldkorn omkring TFSI motoren herindejakethemoss skrev:Ja, har før kørt MC på bane og det er omstændigt, men lad os ikke spamme denne tråd, undskyld C-Hansen. Bare sig hvilke poster du vil have slettetDkSputte skrev:Respekt! Især når det er med plader på, for det gør da unægteligt legetøjet NOGET dyrere, men det er måske også for at undgå trailer og lav fart til div. baner?
Hvis det var BT indlæg du refererede til?
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: København
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Der er vist også lidt forskel i hvad effekt et LOBA kit og et APR kit laver af effekt, husk at tage det med i beregningernejakethemoss skrev:KD skrev:Nogen der hurtigt kan fortælle hvad en Komplet Stage4 fra APR/Loba koster til GTI/FR/2.0TFSI?![]()
Kobling, enkelt masse svinghjul, turbo osv..
APR stage 3 uden arbejdsløn:
http://www.vagtuning.dk/apr-golf-r-s3-2 ... ger-system
http://www.vagtuning.dk/dxd-kobling-20- ... ge-2-daily
LOBA Uden arbejdsløn:
http://www.bnautoteknik.dk/alle-maerker ... -golf.html (resten passer fra din gamle K04 turbo)
Eller nummeret større:
http://www.bnautoteknik.dk/alle-maerker ... -seat.html
( dette involverer dog lidt mere end ved LO400 turboen, dvs. speciallavet trykrør fra turbo til IC samt adaptor til indsugning)
http://www.bnautoteknik.dk/alle-maerker ... 30-ps.html
![]()
Cirka prissammenligning her post 8 fra toppen:
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... &start=180
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
- jakethemoss
- Aktiv medlem
Nu ikke det igen Kim, jeg svarede på de konkrete spørgsmål ikkekimhemm skrev:Der er vist også lidt forskel i hvad effekt et LOBA kit og et APR kit laver af effekt, husk at tage det med i beregningernejakethemoss skrev:KD skrev:Nogen der hurtigt kan fortælle hvad en Komplet Stage4 fra APR/Loba koster til GTI/FR/2.0TFSI?![]()
Kobling, enkelt masse svinghjul, turbo osv..
APR stage 3 uden arbejdsløn:
http://www.vagtuning.dk/apr-golf-r-s3-2 ... ger-system
http://www.vagtuning.dk/dxd-kobling-20- ... ge-2-daily
LOBA Uden arbejdsløn:
http://www.bnautoteknik.dk/alle-maerker ... -golf.html (resten passer fra din gamle K04 turbo)
Eller nummeret større:
http://www.bnautoteknik.dk/alle-maerker ... -seat.html
( dette involverer dog lidt mere end ved LO400 turboen, dvs. speciallavet trykrør fra turbo til IC samt adaptor til indsugning)
http://www.bnautoteknik.dk/alle-maerker ... 30-ps.html
![]()
Cirka prissammenligning her post 8 fra toppen:
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... &start=180
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Kontakt:
Der bliver spurgt til hvad et stage 4 kit vil koste. Så er det da også relevant at tage højde for at de forskellige kits ikke laver samme effekt ikkejakethemoss skrev:Nu ikke det igen Kim, jeg svarede på de konkrete spørgsmål ikke
Hvad er din egen blevet målt til ?
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
- jakethemoss
- Aktiv medlem
Ikke nokkimhemm skrev:Der bliver spurgt til hvad et stage 4 kit vil koste. Så er det da også relevant at tage højde for at de forskellige kits ikke laver samme effekt ikkejakethemoss skrev:Nu ikke det igen Kim, jeg svarede på de konkrete spørgsmål ikke
Hvad er din egen blevet målt til ?
- clausm
- Nyt medlem
- Geografisk sted: Glostrup
- Kontakt:
Hej, en lille bemærkning.
Det største problem med bremserne på Cupra'en er, at der ikke er et "rigtigt" spær i gearkassen.
Cupra'en bruger i stedet bremserne til at stoppe et hjul, som spinder lidt for meget. Det gør, at bremserne også bliver brugt og derfor bliver meget varme - selv når du accellererer fra langsomme sving.
Bremserne bliver derfor ENORMT varme på sådan en, fordi man også bruger dem under nogle af accellerationerne.
Det er derfor vigtigt at slå ESP fra, da dette også nedtoner anvendelsen af bremserne. Men optimalt set, på en bil der er track-fokuseret, så bør du få monteret et mekanisk spær og finde nogen, som kan slå det der elektroniske pis fra i softwaren.
Det største problem med bremserne på Cupra'en er, at der ikke er et "rigtigt" spær i gearkassen.
Cupra'en bruger i stedet bremserne til at stoppe et hjul, som spinder lidt for meget. Det gør, at bremserne også bliver brugt og derfor bliver meget varme - selv når du accellererer fra langsomme sving.
Bremserne bliver derfor ENORMT varme på sådan en, fordi man også bruger dem under nogle af accellerationerne.
Det er derfor vigtigt at slå ESP fra, da dette også nedtoner anvendelsen af bremserne. Men optimalt set, på en bil der er track-fokuseret, så bør du få monteret et mekanisk spær og finde nogen, som kan slå det der elektroniske pis fra i softwaren.
-
C-hansen
- Medlem
Min Cupra har desværre ikke spær i abs blokken. Jeg har prøvet at kode den til det et par gange men den ville ikke acceptere det. Men ESP kan selvfølgelig godt hugge lidt i bremserne hvis den begynder at blive tailhappy
- jakethemoss
- Aktiv medlem
Det er først fra Mk 6 golf generationen at XDS spærret blev implementeret. dvs. ca, 09 og frem.clausm skrev:Hej, en lille bemærkning.
- Hurtig
- Nyt medlem
Haha .. Jeg tror sq at Farsen var lidt overrasket over hvor godt min lille K03 bil fulgte med Cupra'en på langsiden.kimhemm skrev:Skal du også have noget DSG så du kan køre fra MadsC-hansen skrev:Jeg vil mega gerne på knutstorp men skal på nurburgring den 24. Maj. Så jeg sparer lige energi til den tur
Det er hjemmefusk pcv fiks har virket fint i maaange år![]()
Lsd står også højt på ønske listen. Undervognen skal skiftes helt ud snart forhåbentligt![]()
Og det var endda med FPS-sensor bøvl, misfires osv.
Super fed tråd Christian
Vi har døbt hans Forge Twintake for "Dart-Vader filteret"
Glæder mig til at se hvad dine nye bremser kan, nu jeg også fik kørt mine næsten ihjel på Padborg Park og også er på udkig efter nye
Især sænkningen har pyntet helt vildt meget! De ligner jo pis med 4x4 højde i standard trim og alligevel er de pis-hårde at køre i
Ps. den Padborg Park tur har også kneppet min DV .. Den hyler og skriger i vildskab ude foran
Pps. Nürburg Ring bliver så vanvittig fedt!
Current garage:
2015 Audi A3 Limousine 2.0 TDI 150 HK Ambition.
1982 Volkswagen Golf Mk. 1 "Tintop" - 1,5L JB + 2x40mm Solex
Tidligere biler
2008 Audi S3 8P 265 HK Quattro - Solar Orange - APR Stage 1
2008 Seat Leon 2.0 TFSI FR DSG - Eftermonteret: RNS310 navigation, Bluetooth Premium, PDC sensorer, bakkamera. 270 HK / 400+ NM.
2010 Seat Leon Cupra R 265 HK - Cupra R læderkabine, 19" Cupra R fælge, OPS-sensorer for og bag, RNS310 og ALT i udstyr.
Tidligere biler
2008 Seat Leon 2.0 TFSI FR DSG - Eftermonteret: RNS310 navigation, Bluetooth Premium, PDC sensorer, bakkamera. 270 HK / 400+ NM.
2010 Seat Leon Cupra R 265 HK - Cupra R læderkabine, 19" Cupra R fælge, OPS-sensorer for og bag, RNS310 og ALT i udstyr.
-
C-hansen
- Medlem
Ja din følger fint med men det burde du jo også jeg har kun 30 hk ca mere end digHurtig skrev:kimhemm skrev:Haha .. Jeg tror sq at Farsen var lidt overrasket over hvor godt min lille K03 bil fulgte med Cupra'en på langsiden.
Og det var endda med FPS-sensor bøvl, misfires osv.
Super fed tråd Christianden er bare blevet rigtig, rigtig fin og med nogle fede stumper!
Vi har døbt hans Forge Twintake for "Dart-Vader filteret"
Glæder mig til at se hvad dine nye bremser kan, nu jeg også fik kørt mine næsten ihjel på Padborg Park og også er på udkig efter nye
Især sænkningen har pyntet helt vildt meget! De ligner jo pis med 4x4 højde i standard trim og alligevel er de pis-hårde at køre i
Ps. den Padborg Park tur har også kneppet min DV .. Den hyler og skriger i vildskab ude foran
Pps. Nürburg Ring bliver så vanvittig fedt!
De nye bremser de kan bremse. Man skal lige vende sig til det
Så må du have min Forge DV hvis du kan finde den oring som mangler et sted
Nürburgring.... ENIG!
- clausm
- Nyt medlem
- Geografisk sted: Glostrup
- Kontakt:
Tillykke med det. Min blev umulig efter bare 6-8 hurtige omgange på Sturup, så blev pedalen blød og lang.C-hansen skrev:Min Cupra har desværre ikke spær i abs blokken. Jeg har prøvet at kode den til det et par gange men den ville ikke acceptere det. Men ESP kan selvfølgelig godt hugge lidt i bremserne hvis den begynder at blive tailhappy
Lad for guds skyld være med at forsøge at få det sat i funktion, for det er noget ubrugeligt pis, der ødelægger dine bremser.
Vil du ha' spær, skal det være mekanisk.
Senest rettet af clausm 1. maj 2013, 20:44, rettet i alt 1 gang.
-
C-hansen
- Medlem
Helt sikkert det står som skrevet tidligere også højt på ønskelisten med et rigtigt LSD
Men det koster jo 7000 og så skal jeg have en til at shimse det op i gearkassen. Det blir ikke lige i år
Men det koster jo 7000 og så skal jeg have en til at shimse det op i gearkassen. Det blir ikke lige i år
- Sorens2
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Ribe DK
- Has thanked: 32 times
- Been thanked: 277 times
- Kontakt:
Var lige på Spa i weekenden.
F E D T !
1. runde overhovedet.
Altea 1.9 TDI og fine kommentarer fra codriver.
F E D T !
1. runde overhovedet.
Altea 1.9 TDI og fine kommentarer fra codriver.
G5 R32 - Porsche Diesel Junior
-
C-hansen
- Medlem
Der må jeg også hellere komme ned en dag 
-
C-hansen
- Medlem
Jeg syntes efterhånden bilen trængte til en polering så det fik den
Vask med opvaskemiddel og Maxi 3 Selvom den bliver vasket i vaskehal så er det ikke mange ridser den har fået Jeg valgte at prøve at polere med Turtle Ice wax som var sindsygt nemt at gøre uden alt det hvide støv over det hele Der er også muligvis snart et sæt Proxes på vej til mig
Vask med opvaskemiddel og Maxi 3 Selvom den bliver vasket i vaskehal så er det ikke mange ridser den har fået Jeg valgte at prøve at polere med Turtle Ice wax som var sindsygt nemt at gøre uden alt det hvide støv over det hele Der er også muligvis snart et sæt Proxes på vej til mig
- jakethemoss
- Aktiv medlem
Det ser godt ud
Du skulle have været med på Ring Knutstorp sammen med mig istedet, det har været en super dag på en fantastisk bane
Håber du kan lokkes med derop en dag
Du skulle have været med på Ring Knutstorp sammen med mig istedet, det har været en super dag på en fantastisk bane
- Hurtig
- Nyt medlem
Det ser sq godt ud Christian 
Det der Turtle Ice Wax er super snedigt! Man får jo helt lyst til at give baljen en sommertur
Jeg skal iøvrigt lige have fat i dig omkring mandag - vil gerne kigge forbi efter den Forge DV adapter, hvis du er hjemme?
Så kan jeg også inspicere dit polere-arbejde .. Haha
Det der Turtle Ice Wax er super snedigt! Man får jo helt lyst til at give baljen en sommertur
Jeg skal iøvrigt lige have fat i dig omkring mandag - vil gerne kigge forbi efter den Forge DV adapter, hvis du er hjemme?
Current garage:
Tidligere biler
Tidligere biler
-
C-hansen
- Medlem
Mandag? Jeg skal jo arbejd arbejd!Hurtig skrev:Det ser sq godt ud Christian
Eller rettere sagt jeg skal lige have lavet min mors A6er færdig for som du kan se på facebook står den rimelig adskilt lige nu fordi jeg mangler 2 stk ledning på 10 cm og nogle holder ringe til xenon pærene. Men det skulle lande ved HTC biler kl 8 mandag morgen så jeg kan få den skruet sammen igen og så på arbejde
Jeg skal helt sikkert også prøve den bane. Men jeg vidste faktisk heller ikke at MSS og Trackdayklubben hang sammen før idag hvor jeg fik klubbladet, Doh! Der er vel ikke flere trackdays på knutstorp nu så du må komme til padborgjakethemoss skrev:Det ser godt ud
Du skulle have været med på Ring Knutstorp sammen med mig istedet, det har været en super dag på en fantastisk bane![]()
- jakethemoss
- Aktiv medlem
trackday d. 20 maj igen på Knutstorp, jeg finder linket til dig 
Her er det
http://www.streetperformance.dk/da/even ... ackday.asp
Ses vi der hvis der er plads?
Her er det
http://www.streetperformance.dk/da/even ... ackday.asp
Ses vi der hvis der er plads?
- jakethemoss
- Aktiv medlem
-
C-hansen
- Medlem
Jeg skal på Nürburgring den 24. maj så det kan jeg ikke nå. Jeg skulle også gerne have nogle gadeslicks på min bil inden den 24.
-
C-hansen
- Medlem
Lidt nyt inden den skal på ringen her på fredag
Fik bukket toppunktet i inderskærmene så den ikke skraber på hver gang jeg bremser eller drejer med høj fart
Fik bukket toppunktet i inderskærmene så den ikke skraber på hver gang jeg bremser eller drejer med høj fart
- Kronborg
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Brønderslev
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 100 times
Det var ganske nemt, ikke ?C-hansen skrev:Fik bukket toppunktet i inderskærmene så den ikke skraber på hver gang jeg bremser eller drejer med høj fart
-
C-hansen
- Medlem
Jo helt sikkert men fuck det blev varmt for nallerneKronborg skrev:Det var ganske nemt, ikke ?
Man kan med fordel varme jern flappen op så knækker malingen ikke når man bukker den
- KBoesen
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- Geografisk sted: Lowland
- Has thanked: 516 times
- Been thanked: 290 times
I er ikke ved Ringen til om lørdagen, altså d. 25 maj? Der regner jeg nemlig med at skulle derhen en gang til med nogle gutter. 
2013 Porsche Boxster S
2013 VW Move Up!
2013 VW Move Up!