Startede som 1998 Passat TDI ( 110hk AFN )
Bilen fik vi i bytte i forbindelse med mit arbejde. Og da den var billig slog jeg til
Jeg har altid været vild med 3BG, men på dette tildspunkt havde jeg ikke penge til sådan en, og da denne bød sig slog jeg til.
Nå, men jeg kørte lidt i den og fik alle de fejl lavet alt det den sidste ejer ikke gad at bruge penge på. En dør der ikke kunne åbne, defekt centrallås, låsecylinder osv. Det væreste var en utæt tandstang. Men det lykkes og jeg blev efterhånden rigtig glad for den
Men i kender det jo nok, man går og kigger på sårene, rustpletterne og buler hver dag. og besluttede at jeg ville sgu lave bilen lidt lækker da jeg beholder den i mange år. Stadig uden det skulle koste en formue!
Begyndte at lede efter en 3BG front, og stille og roligt igennem vinteren 2011 og tidlig forår 2012 havde jeg alt hvad der skulle til. Og en dag blev jeg enig med mig selv, nu gør jeg det. 6 timer senere var hele pisset bygget om inc ledningned til forlygter osv.
Nå, der skulle også rodes lidt med fælge og fandt et par billig 19tommer RS4 som kom på, fandt så ud af at der skulle noget mere indpresning på end de 35 de havde. Så havde jeg det at gå efter når de "rigtige" fælge skulle købes!
Dagen kom hvor jeg fik lavet en aftale med den maler vi brugte i forbindelse med mit arbejde ( fik lidt reklamer på min Racer bobbel ) og jeg skilte hele bilen af på en søndag, og kørte den afsted. Inden havde jeg skaffet en 3BG bagklap plus kofanger og alle Highline lister til BG'er. ( Det skal jo gøres ordenligt )
Der gik en 3uger med maling, og bilrn kom tilbage i flad sort LY9B
Bilen blev samlet igen på 3 aftener og jeg var kørende igen
Så var det blevet vinter 2012 og det var der jo ikke nogen grund til at gøre med en sænket bil, så den fik lov at rulle en vinter i høj tilstand.
Så blev det forår i lille danmark og vinteren køb skulle monteres... En gevindundervogn og et sæt nye 19'er BBS LM kopi...
Og lidt billeder i det fri
Det næste projekt bliver at montere denne gamle MFD1 navi og få den til at snakke sammen med Iphone. ( morgen dagens projekt 29April )
@Dub_Collective