2012 VW Passat 1,8 tsi Sedan
Forumregler
Værkstedet - Galleri/Show off - Volkswagen > Tilføjelse til de generelle regler
Billeder eller video er et krav i galleriet.
Emnetitel skal indeholde [Årgang] [Mærke][Model]
Bilen skal være indenfor VAG-gruppen.
Bilen skal være din egen.
Værkstedet - Galleri/Show off - Volkswagen > Tilføjelse til de generelle regler
Billeder eller video er et krav i galleriet.
Emnetitel skal indeholde [Årgang] [Mærke][Model]
Bilen skal være indenfor VAG-gruppen.
Bilen skal være din egen.
-
Borgbjerg
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 14 times
- Been thanked: 0
2012 VW Passat 1,8 tsi Sedan
Bilfabrikant: VW
Model: Passat Sedan
Udstyrsvariant: Comfortline
Motor/HK/NM: 1,8 TSI / 160 / 250
Årgang/modelår: 2012
Farve: Icelandgrey
Udstyr:
- DK-Pakke (Kørecomputer Premium, Multifunktionslæderrat, Parkeringssensorer for/bag)
- Sportspakke (Sportssæder, 17" fælge, 65% tonede ruder, Sportsundervogn 15 mm sænket, dæktrykskontrol)
- Aftageligt træk
- Bluetooth mobiltelefoni
Fælge: 17" Fontana (VW)
ICE: RCD310 standard
Billeder:
Model: Passat Sedan
Udstyrsvariant: Comfortline
Motor/HK/NM: 1,8 TSI / 160 / 250
Årgang/modelår: 2012
Farve: Icelandgrey
Udstyr:
- DK-Pakke (Kørecomputer Premium, Multifunktionslæderrat, Parkeringssensorer for/bag)
- Sportspakke (Sportssæder, 17" fælge, 65% tonede ruder, Sportsundervogn 15 mm sænket, dæktrykskontrol)
- Aftageligt træk
- Bluetooth mobiltelefoni
Fælge: 17" Fontana (VW)
ICE: RCD310 standard
Billeder:
- Vedhæftede filer
-
- Passat160A.jpg (183.34 KiB) Vist 4109 gange
-
- Passat160B.jpg (149.99 KiB) Vist 4109 gange
-
- Passat160D.jpg (176.98 KiB) Vist 4109 gange
-
- Passat160E.jpg (169.5 KiB) Vist 4109 gange
-
- Passat160IntD.jpg (140.4 KiB) Vist 4109 gange
-
- Passat160IntC.jpg (143.15 KiB) Vist 4109 gange
-
- Passat160IntA.jpg (147.46 KiB) Vist 4109 gange
-
- Passat160IntB.jpg (158.76 KiB) Vist 4109 gange
- michael winkel
- Medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Re: 2012 VW Passat 1,8 tsi Sedan
Fin bil
Touran 2022 highline plus. Med digital cockpit , full led,Lane assist,sign assist…
Polo 2017 highline
Polo 2017 highline
-
Borgbjerg
- Helt nyt medlem
Tak Michael
Har nu haft den en måneds tid. Det er en super lækker bil. Eneste minus er, at den ikke er god til at dæmpe mindre huller i vejene. Fartbump og tilsvarende går fint, men små ujævnheder går lige op. Tror det er de run-flat dæk, så ser frem til at prøve med almindelige vinterdæk til vinter. Er det run flat, der mindsker komforten ryger de run flat dæk ud og så kommer der almindeligt gummi på sommerfælgene til næste år.
Har nu haft den en måneds tid. Det er en super lækker bil. Eneste minus er, at den ikke er god til at dæmpe mindre huller i vejene. Fartbump og tilsvarende går fint, men små ujævnheder går lige op. Tror det er de run-flat dæk, så ser frem til at prøve med almindelige vinterdæk til vinter. Er det run flat, der mindsker komforten ryger de run flat dæk ud og så kommer der almindeligt gummi på sommerfælgene til næste år.
- vw4ever
- Aktiv medlem
- Has thanked: 342 times
- Been thanked: 206 times
Flot bil !!
Ved ikke om det kan være dækkene ? Jeg kører også på 17" fælge men almindelig Conti, og jeg har sænket 30 mm med Eibach.
Ved ikke om sportline undervogn generelt er stivere.
Synes min komfort er Ok.
Ved ikke om det kan være dækkene ? Jeg kører også på 17" fælge men almindelig Conti, og jeg har sænket 30 mm med Eibach.
Ved ikke om sportline undervogn generelt er stivere.
Synes min komfort er Ok.
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995
- Avantismo
- Aktiv medlem
- Geografisk region: København
- Geografisk sted: Samsø eller Amager
- Has thanked: 133 times
- Been thanked: 477 times
Flot bil og fede billeder
Mvh Kim
Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder…
Audi TT 1,8T 8n & VW ID3 pro
Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder…
Audi TT 1,8T 8n & VW ID3 pro
- cas
- Nyt medlem
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Fin bil og gode billeder af sagen
Har lige fået mig en 2012 Passat 2.0 TSI sedan, som jeg hentede i det tyske. Den har adaptiv undervogn med tre forskellige programmer (Sport, Normal, Comfort) og jeg oplever nøjagtigt det samme som dig, lige meget hvilket program den står i. Huller i vejene og brønddæksler som er en smule under niveauet i vejen banker "hårdt" igennem.
Solgte min Golf V GTI for et par måneder siden - den var sænket +40 mm og var sgu mere behagelig at køre i (pænt tankvækkende!). Huller m.v. slog ikke lige så hårdt igennem og gav heller ikke så meget "larm" når man kørte ned i et hul.
Anyways, nu har jeg købt et fjedersæt fra HR (40mm), som er beregnet til den adaptive undervogn. Bliver spændende at se hvad der så sker
Du nævner "Run flat" dæk.....er det ikke Continental Sport Contact 5, der sidder på din bil? Hvis det er, så skal de hedde SSR (Self Supporting Run-flat)
/Casper
Har lige fået mig en 2012 Passat 2.0 TSI sedan, som jeg hentede i det tyske. Den har adaptiv undervogn med tre forskellige programmer (Sport, Normal, Comfort) og jeg oplever nøjagtigt det samme som dig, lige meget hvilket program den står i. Huller i vejene og brønddæksler som er en smule under niveauet i vejen banker "hårdt" igennem.
Solgte min Golf V GTI for et par måneder siden - den var sænket +40 mm og var sgu mere behagelig at køre i (pænt tankvækkende!). Huller m.v. slog ikke lige så hårdt igennem og gav heller ikke så meget "larm" når man kørte ned i et hul.
Anyways, nu har jeg købt et fjedersæt fra HR (40mm), som er beregnet til den adaptive undervogn. Bliver spændende at se hvad der så sker
Du nævner "Run flat" dæk.....er det ikke Continental Sport Contact 5, der sidder på din bil? Hvis det er, så skal de hedde SSR (Self Supporting Run-flat)
/Casper
VW Passat Variant 2.0 GTR 4-motion (280 HK), 2017 Nuværende
VW Passat 2.0 TSI Highline (211 HK), 2012 Tidligere
VW Golf V GTI, 2008 Tidligere
VW Golf V GTI, 2007 Tidligere
VW Golf IV GTI, 1999 Tidligere
-
Cruisar
- Nyt medlem
- Geografisk sted: København NV
- Has thanked: 10 times
- Been thanked: 5 times
Hold da op Casper...du er bare en bil nørd du ercas skrev:Fin bil og gode billeder af sagen![]()
Anyways, nu har jeg købt et fjedersæt fra HR (40mm), som er beregnet til den adaptive undervogn. Bliver spændende at se hvad der så sker![]()
/Casper
Tillykke til dig også Borg, dejlig passat og fin billeder
2019 Touran Highline DSG 7 150 Hk
-
Borgbjerg
- Helt nyt medlem
@ vw4ever, cas, Cruisar og replica. Takker mange gange
Billederne er optaget med spejlrefleks og hvert billede består af 6 optagelser med forskellig belysning. Disse sættes i computeren sammen så det bliver til det, der hedder HDR foto. Det giver flotte farver og fantastisk lys i både skygger og højlys. Bare effekten ikke overdrives for så bliver det bare til "kunst"
@ cas, mine dæk er Continental Contact Sport 3 "Conti Seal".
Glæder mig til at prøve almindelige 16" vinterdæk til efteråret. Gør det en mega forskel ryger de her 17" Continental på lossepladsen og så køber jeg andre ikke "run flat" dæk til foråret.
Glæder mig til at prøve almindelige 16" vinterdæk til efteråret. Gør det en mega forskel ryger de her 17" Continental på lossepladsen og så køber jeg andre ikke "run flat" dæk til foråret.
- VW_SNUFF
- Helt nyt medlem
- Has thanked: 0
få nu vasket den passat Cas så du kan få taget nogle fine billeder af slæden nu den er blevet sænket
hilsen jacob 
- cas
- Nyt medlem
Re: Sv: 2012 VW Passat 1,8 tsi Sedan
Snuff, din gamle røver
Tak for fin sænkning og ja, tager nogle billeder og uploader 
- michael winkel
- Medlem
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Borgbjerg skrev:@ vw4ever, cas, Cruisar og replica. Takker mange gangeBillederne er optaget med spejlrefleks og hvert billede består af 6 optagelser med forskellig belysning. Disse sættes i computeren sammen så det bliver til det, der hedder HDR foto. Det giver flotte farver og fantastisk lys i både skygger og højlys. Bare effekten ikke overdrives for så bliver det bare til "kunst"
![]()
Off topic.
Hvilket program bruger du til det?
Og hvilket cam?
Er på jagt efter ny spejlreflekskamera
Touran 2022 highline plus. Med digital cockpit , full led,Lane assist,sign assist…
Polo 2017 highline
Polo 2017 highline
-
Borgbjerg
- Helt nyt medlem
@ Michael. Du kan i princippet vælge alle kameraer, hvor du manuelt kan indstille blænden da den skal være ens på alle billeder. Herudover skal du kunne over- og underbelyse hver eksponering. Så det bedste er nok et spejlreflekskamera
Dernæst skal alle optagelser tages med kameraet på stativ da programmet ikke kan sammensætte billederne, hvis motivet ikke er ens på alle optagelserne.
Til at lave HDR billederne anvender jeg programmet Photomatix Pro 4.2.6. Jeg har prøvet den indbyggede HDR funktion i Photoshop og det fungerer ikke ret godt for at sige det mildt. Photomatix er nemt at bruge.
Mit kamera er et af de bedre Canon spejlreflekser, men kameraet er ikke så vigtigt. Manden bag kameraet er vigtigere
og så selvfølgelig noget godt software 
Dernæst skal alle optagelser tages med kameraet på stativ da programmet ikke kan sammensætte billederne, hvis motivet ikke er ens på alle optagelserne.
Til at lave HDR billederne anvender jeg programmet Photomatix Pro 4.2.6. Jeg har prøvet den indbyggede HDR funktion i Photoshop og det fungerer ikke ret godt for at sige det mildt. Photomatix er nemt at bruge.
Mit kamera er et af de bedre Canon spejlreflekser, men kameraet er ikke så vigtigt. Manden bag kameraet er vigtigere
-
Borgbjerg
- Helt nyt medlem
En opfølgning på ovenstående om stiv/hård undervogn.
Jeg har i weekenden skiftet fra 17" sommerdæk (run-flat) til 16" vinterdæk (standard ikke run-flat).
Bilen er blevet totalt anderledes at køre i. Nu slår ujævnheder ikke længere hårdt igennem. Dejligt!
Om det så skyldes, at jeg ikke længere kører på "run-flat" dæk eller om det er effekten af at gå fra 17" til 16" ved jeg ikke.
Men planen er til foråret at smide mine 17" "run-flat" ud og købe nye 17" dæk uden "run-flat" så får vi se, hvordan bilen opfører sig
Jeg har i weekenden skiftet fra 17" sommerdæk (run-flat) til 16" vinterdæk (standard ikke run-flat).
Bilen er blevet totalt anderledes at køre i. Nu slår ujævnheder ikke længere hårdt igennem. Dejligt!
Om det så skyldes, at jeg ikke længere kører på "run-flat" dæk eller om det er effekten af at gå fra 17" til 16" ved jeg ikke.
Men planen er til foråret at smide mine 17" "run-flat" ud og købe nye 17" dæk uden "run-flat" så får vi se, hvordan bilen opfører sig
- cas
- Nyt medlem
Sjovt du skriver i dette indlæg i dag.....jeg skulle til det samme
Jeg har fået sat nye vinterdæk på mine standard 18" her til morgen og det har også hjulpet betydeligt. Dog syntes jeg stadig at f.eks. brønddæksler og mindre huller har en tendens til at slå "for hårdt" igennem. Ved ikke om det er den adaptive undervogn som er skod, så vil tage ud og prøve en magen til hos en forhandler og blive klogere
Jeg har fået sat nye vinterdæk på mine standard 18" her til morgen og det har også hjulpet betydeligt. Dog syntes jeg stadig at f.eks. brønddæksler og mindre huller har en tendens til at slå "for hårdt" igennem. Ved ikke om det er den adaptive undervogn som er skod, så vil tage ud og prøve en magen til hos en forhandler og blive klogere