Golf 7 pris
-
Sikorsky
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Fyn
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Golf 7 pris
Hej
Overvejer at købe ny golf 7 2,0 tdi, har set på en konkret bil som ifølge forhandler er ny, men har kørt ca 700 km på tælleren, har aldrig været registreret.
Forklaring ifølge sælger er at bilen har været brugt som "skole model" for danske vw mekanikere da de skulle lære lidt om den nye model.
2 spørgsmål:
1) betyder det noget som helst for bilens stand, dårligere/bedre ?
2) bør der gives et afslag i prisen på ovenstående ?
Mvh
Overvejer at købe ny golf 7 2,0 tdi, har set på en konkret bil som ifølge forhandler er ny, men har kørt ca 700 km på tælleren, har aldrig været registreret.
Forklaring ifølge sælger er at bilen har været brugt som "skole model" for danske vw mekanikere da de skulle lære lidt om den nye model.
2 spørgsmål:
Mvh
-
ph
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 58 times
Re: Golf 7 pris
eller Demokørsel på prøvepladerSikorsky skrev:Hej
2 spørgsmål:
Mvh
den bliver vel ikke bedre af at ha kørt 700.km uanset hvem der så har kørt dem ...Hvor mange gange koldstart har den...
pas... men vel JA! Den er jo brugt!
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.
- Nicolaisen
- Aktiv medlem
- VCDS ejer: Ja
- Been thanked: 1 time
At bilen har været en "skole vogn" ville jeg ikke været nervøs for. De gange jeg har været på kursus, og der har været en bil fra en forhandler har vi ikke måtte skille den af. Og læreren har været øm over den. Da bilerne netop skal sælges.
- cas
- Nyt medlem
- Geografisk region: København
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 3 times
Re: Sv: Golf 7 pris
Jeg ville ikke være nervøs for km standen. Bilen er en demobil og sådan er det. En smule øv at det er en diesel, da de er langt tid om at blive driftsvarme og den muligvis kun har kørt korte ture.
Mht afslag, JA SELVFØLGELIG!
Ved ikke hvor meget udstyr der er i i forhold til standard, men som eksempel:
Før jeg hentede min nuværende Passat i Tyskland for et par måneder siden, da besøgte jeg nogle forskellige VW forhandlere for at få tilbud. Jeg spurgte til om Passat 2.0 TSI DSG stationcar med lidt ekstraudstyr. Prisen endte på kr 577.000...det ene sted kunne jeg få den for kr 500.000 og det andet for kr 513.000.
Du kan ikke bruge rabattens størrelse til sammenligning med Golfen, men det er for at vise, at man bare skal presse forhandleren.
Start med spørgsmålet: Hvad er det absolut laveste du kan sælge den for? Derefter kan man som regel presse den ned.
En anden ting som naturligvis har indflydelse på et afslag er, hvor salgbar bilen er. En Golf 7 TDI er nok nem at komme af med = lavere rabat.
Hvis den skal finansieres hos VW, så kan du også få rabat. Forhandleren får noget kick-back fra finansieringskilden, som kan konverteres til rabat.
Mht afslag, JA SELVFØLGELIG!
Ved ikke hvor meget udstyr der er i i forhold til standard, men som eksempel:
Før jeg hentede min nuværende Passat i Tyskland for et par måneder siden, da besøgte jeg nogle forskellige VW forhandlere for at få tilbud. Jeg spurgte til om Passat 2.0 TSI DSG stationcar med lidt ekstraudstyr. Prisen endte på kr 577.000...det ene sted kunne jeg få den for kr 500.000 og det andet for kr 513.000.
Du kan ikke bruge rabattens størrelse til sammenligning med Golfen, men det er for at vise, at man bare skal presse forhandleren.
Start med spørgsmålet: Hvad er det absolut laveste du kan sælge den for? Derefter kan man som regel presse den ned.
En anden ting som naturligvis har indflydelse på et afslag er, hvor salgbar bilen er. En Golf 7 TDI er nok nem at komme af med = lavere rabat.
Hvis den skal finansieres hos VW, så kan du også få rabat. Forhandleren får noget kick-back fra finansieringskilden, som kan konverteres til rabat.
VW Passat Variant 2.0 GTR 4-motion (280 HK), 2017 Nuværende
VW Passat 2.0 TSI Highline (211 HK), 2012 Tidligere
VW Golf V GTI, 2008 Tidligere
VW Golf V GTI, 2007 Tidligere
VW Golf IV GTI, 1999 Tidligere
-
Daniel B
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Nordjylland
En anden faktor i forhold til afslag er ventetid fra fabrikken.. nogle købere vil acceptere meget lidt eller intet afslag for at få leveret hurtigt fremfor nogle måneders ventetid. Det ved sælger jo også godt.
Nu ved jeg så ikke om der er ventetid på den konkrete model men mon ikke.
Nu ved jeg så ikke om der er ventetid på den konkrete model men mon ikke.
-
Sikorsky
- Helt nyt medlem
Tak for alle svar, har nu købt golf 7, high line 2,0 og håber den indfrier mine forventninger om en tysk kvalitetsbil
-
Kenho
- Nyt medlem
- VCDS ejer: Ja
- Has thanked: 9 times
- Been thanked: 17 times
Vi vil da se billeder ..... Og tillykke med din nye bil 
2020 Audi A3 cabriolet 2.0 tfsi Quattro Stronic
2021 BMW 530e M-sport
2021 BMW 530e M-sport
- cas
- Nyt medlem
+1Sikorsky skrev:Tak for alle svar, har nu købt golf 7, high line 2,0 og håber den indfrier mine forventninger om en tysk kvalitetsbil
Tillykke med bilen.
-
Sikorsky
- Helt nyt medlem
Hej, er ikke helt klar på hvordan jeg ligger billeder ind, men fik samlet ca 22000,- kr. Nedslag i forhold til opgivne listepriser. Har fået dk-pakke med bl.a bakkamera (så må vi se om det er noget man kommer til at bruge eller om det er ren gadget) og metallak tungsten grå/sølv.
- cas
- Nyt medlem
Det lyder fint 
Jeg har selv bakkamera på min Passat. Bruger det når jeg skal tæt på noget. Fedt med visuelt overblik i stedet for kun akustisk.
Jeg har selv bakkamera på min Passat. Bruger det når jeg skal tæt på noget. Fedt med visuelt overblik i stedet for kun akustisk.
- holberg19
- Nyt medlem
- Geografisk region: Bornholm
- Has thanked: 92 times
- Been thanked: 37 times
Da jeg købte bil i 2008 var forhandleren dyrere end banken med en lille margin. Da jeg igen købte bil tidligere i år, var forhandleren MEGET dyrere. Forhandleren tilbød her 5.000,- kr. ekstra i "rabat", men kun hvis jeg finansierede igennem deres bank. Her kostede det så i runde tal 14.000,- mere end det, jeg havde presset egen bank ned i. Dyrt købt rabat!cas skrev: Hvis den skal finansieres hos VW, så kan du også få rabat. Forhandleren får noget kick-back fra finansieringskilden, som kan konverteres til rabat.
Det kræver selvfølgelig man kan opstille en amortisationstabel og er villig til at regne lidt, men jeg kan lige forestille mig hvordan bilsælgeren jonglerer lidt med lavere ÅOP, (fordi stiftelsesomkostninger ikke medregnes) og lavere rente, uden at snakke for højt om udbetalingen (der er højere).
- Dakota
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: Frederiksberg
- Has thanked: 200 times
- Been thanked: 399 times
Det forstår jeg ikke. Stiftelsesomkostninger mv. skal jo regnes med i ÅOP? Og udbetalingen er vel den samme procentsats, for både bank og finansieringsselskab?holberg19 skrev:Det kræver selvfølgelig man kan opstille en amortisationstabel og er villig til at regne lidt, men jeg kan lige forestille mig hvordan bilsælgeren jonglerer lidt med lavere ÅOP, (fordi stiftelsesomkostninger ikke medregnes) og lavere rente, uden at snakke for højt om udbetalingen (der er højere).
-
ph
- Aktiv medlem
Kræver da ikke den store regneekspertise
bare at man forespørger på samme løbetid
så lægger man
total omkostninger på lån (Hvad det har kostet alt i alt når sidste afdrag er betalt) sammen med udbetaling =
og den der står tilbage med det laveste beløb har vundet
så lægger man
total omkostninger på lån (Hvad det har kostet alt i alt når sidste afdrag er betalt) sammen med udbetaling =
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
- holberg19
- Nyt medlem
Nej ikke helt. For der er forskel på hvilke låneomkostninger, du kan få fradrag for. Renteomkostninger = fradrag. Stiftelsesomkostninger = intet fradrag.ph skrev:Kræver da ikke den store regneekspertise
så lægger man
Senest rettet af holberg19 26. jun 2013, 09:12, rettet i alt 1 gang.
- holberg19
- Nyt medlem
Jeg fik skrevet noget sludder. Du har helt ret.Dakota skrev:Det forstår jeg ikke. Stiftelsesomkostninger mv. skal jo regnes med i ÅOP? Og udbetalingen er vel den samme procentsats, for både bank og finansieringsselskab?holberg19 skrev:Det kræver selvfølgelig man kan opstille en amortisationstabel og er villig til at regne lidt, men jeg kan lige forestille mig hvordan bilsælgeren jonglerer lidt med lavere ÅOP, (fordi stiftelsesomkostninger ikke medregnes) og lavere rente, uden at snakke for højt om udbetalingen (der er højere).
Det, der skulle have været min pointe med indlægget er, at stiftesesomkostningerne ikke er fradragsberettigede.
-
ph
- Aktiv medlem
De fleste stiller det jo op i før og EFTER skat ...Går ud fra at EFTER =hvad man giver efter fradrag ...ved godt at det kun er et Ca beløbholberg19 skrev:Nej ikke helt. For der er forskel på hvilke låneomkostninger, du kan få fradrag for. Renteomkostninger = fradrag. Stiftelsesomkostninger = intet fradrag.ph skrev:Kræver da ikke den store regneekspertise
så lægger man
men ellers kan man jo vælge at bruge FØR skat beløb og så tage den smule man får i fradrag som Winwin
Fradrag er alligevel så latterligt lidt at det næsten kan være ligemeget....