Fredslunds

Brugeravatar
kws
Aktiv medlem
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Randers
Has thanked: 135 times
Been thanked: 75 times

Re: Sv: Fredslunds

Indlæg af kws » 15. okt 2013, 19:34

Kochermand skrev:Seat leon 4x4 385 hk
Efter et besøg o hk
say what?
- Skoda Karoq Style 1,5 TSI DSG 2018 - Billede
- VW Bobbel 1200 1973
- Tesla Model Y 2023
Diagnose/Kodnings udstyr: VCDS HEX-V2, VCP, VAS6154(altid nyeste version af ODIS-S/E)

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Re: Sv: Fredslunds

Indlæg af jakethemoss » 15. okt 2013, 21:12

kws skrev:
Efter et besøg o hk
say what?
Vil tro det betyder at bilen ikke kørte efter besøget ;)
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

Syndicate
Aktiv medlem
VCDS ejer: Nej
Geografisk sted: 7100 Vejle
Has thanked: 494 times
Been thanked: 202 times

Re: Fredslunds

Indlæg af Syndicate » 15. okt 2013, 21:28

Efter et besøg o hk
?
Den skal vist uddybes!
2021 Skoda Enyaq 80

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: Ribe DK
Has thanked: 32 times
Been thanked: 277 times
Kontakt:

Indlæg af Sorens2 » 15. okt 2013, 21:29

Efter et besøg o hk
Hva sker der lige her?
G5 R32 - Porsche Diesel Junior

Brugeravatar
AU-R8
Meget aktiv medlem
Geografisk region: København
Has thanked: 15 times
Been thanked: 308 times

Indlæg af AU-R8 » 15. okt 2013, 21:31

Sorens2 skrev:
Efter et besøg o hk
Hva sker der lige her?
Så du har ikke haft besøg af sådan en. Så er der jo ikke mere at sige.

Brugeravatar
Watcher
Hyper aktiv medlem
Geografisk region: Sverige - (syd)
Kommerciel bruger: CarTrends.dk
Geografisk sted: København
Has thanked: 57 times
Been thanked: 1347 times
Kontakt:

Indlæg af Watcher » 15. okt 2013, 21:38

ImageUploadedByTapatalk1381869489.282801.jpg
ImageUploadedByTapatalk1381869489.282801.jpg (226.32 KiB) Vist 3369 gange
http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af Sorens2 » 15. okt 2013, 21:42

Jeg har haft en kunde med en Leon 4x4 som jeg skulle syne og få til at gå ordentlig.
Den fik 4 tændrør og 4 tændspoler og så kørte den bare.
Jeg får den synet uden anmærkninger.
Kunden bor i Kolding og jeg tilbyder at levere bilen ved kunden da han selv havde problemer med at hente den.
Da jeg kører ind i Kolding begynder den at gå ad helvede til og vi er begge tidspressede så jeg stiller bilen da jeg skal på ferie direkte. Kunden er ikke hjemme så bilen stille på hans adresse.
Kunden mener det er tændrørene jeg har monteret og han vil selv monterer 4 nye.
Hans gamle var i øvrigt med i bilen.
Der går lidt tid og vi har lidt snak om hvorfor bilen ikke kører.
Han forstår ikke hva jeg har lavet og jeg fatter ikke hvorfor bilen ikke kører.
Hvor det lige er endt ved jeg ikke.
Den havde omkring 370 hk da den kørte herfra så vidt jeg husker.

Brugeravatar
Uffe
Aktiv medlem
Geografisk sted: Bryrup
Has thanked: 0
Been thanked: 2 times

Indlæg af Uffe » 15. okt 2013, 22:34

Excellent, jeg gør klar til endnu et internet ridt i underholdningens verden!

Billede
Hans: Panzer Fabia Ambiente Mk. II 2010 1.2TSI ~200.000km
Hendes: VW Caddy Trendline 1.2TSI ~ 165.000km

Alt over 86hk er fråds.
Jeg er bare nærig.

Turbotrim
Aktiv medlem
Has thanked: 2 times
Been thanked: 20 times

Indlæg af Turbotrim » 15. okt 2013, 22:47

Prøver så vidt mulig ikke at blande mig i de tråde om fredslunds, men uden at kende historien, hvorfor aflevere en bil til en kunde som lige er begyndt at gå dårligt (man ved den ikke er iorden), kunne man ikke have tlbudt at give en lånebil istedet og måske sagt, bilen har opført sig underlig på vej herover, er ikke tryg ved at udlevere den som den er, eller noget ?? men ordner det ASAP når jeg er tilbage fra ferie !?!?! De er altid tricky de sager

Brugeravatar
KHADK
Nyt medlem
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: DANMARK igen :-)
Has thanked: 112 times
Been thanked: 27 times

Indlæg af KHADK » 15. okt 2013, 22:55

Uffe: Jeg låner sgu en stol ved siden af dig og river en pose vingummi med. Det kan blive godt det her. :roll:
KTM SuperDuke 1290 R
Tesla Model 3 Long Range
Skoda Superb GreenLine Elegance Solgt
Golf VI BlueMotion Solgt

Brugeravatar
kristian
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordjylland
Geografisk sted: Aalborg
Been thanked: 3 times

Indlæg af kristian » 15. okt 2013, 23:35

Båmmelåm!
Touareg 3,0TDI
Aalborg

ph
Aktiv medlem
Geografisk region: Sydsjælland
Has thanked: 5 times
Been thanked: 58 times

Indlæg af ph » 15. okt 2013, 23:42

LasseP skrev:
1.nej nej - men da jeg ikke følger med på skalpelforum.dk har jeg ikke observeret nogen læger beskrive følgende scenarie: "kæft en lortespasserlæge der havde operereret på hende den fede krampegimpe med grå stær - sjældent set ringere"

Jeg kender da lidt til Søren som en dygtig mekaniker (fra andres erfaringer) - men hvis jeg bare skulle finde info udfra læst og skrevet... så ville jeg da nogengange blive en smule skræmt...

2.og det kan godt tænkes, det bare er sådan verden er - og det må folk bare acceptere - eller finde et andet sted...
i min branche ville jeg fandme komme til at gå sulten i seng...!
1.næ de skriver det nok ikke på et åbent forum men tonen er på nogle områder tæt på som du her beskriver og om det bliver sagt i personalerum med døren åben så alle patienter kan gå forbi og høre det
eller om det bliver skrevet på nettet
forskellen er vel ens ...Tanken og det sagte/skrevne er ihvertfald
men der er selv.f. lidt flere der kan læse det på nettet end der er patienter der kan komme til at overhøre det

2.ved ikke hvad din branche er men hvis patienter skulle/ kunne vælge læge/ personale ud fra deres sidste 150. kommentarer om patienter så var der nok også mange læger, sygeplejersker,... der skulle tage deres... op til revision
...Er fordi de har monteret en idiotisk gearindikator der beder en om at lade motoren sejtrække sig ihjel.
Der er hverken brændstoføkonomi eller totaløkonomi i at følge anvisningerne.

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af Sorens2 » 16. okt 2013, 00:50

Turbotrim skrev:Prøver så vidt mulig ikke at blande mig i de tråde om fredslunds, men uden at kende historien, hvorfor aflevere en bil til en kunde som lige er begyndt at gå dårligt (man ved den ikke er iorden), kunne man ikke have tlbudt at give en lånebil istedet og måske sagt, bilen har opført sig underlig på vej herover, er ikke tryg ved at udlevere den som den er, eller noget ?? men ordner det ASAP når jeg er tilbage fra ferie !?!?! De er altid tricky de sager
Enig, men vi holder nærmest i indkørslen til kunden da den begynder at gå ringe og den kan ikke køre tilbage til mig.
Jeg havde ikke tid til at gøre mere på stedet.
Men det er typisk når man vil hjælpe kunden ved at aflevere bilen så går et eller andet galt.
Havde jeg bare ladet den stå og kunden selv havde hentet den og kørt de 60 km hvor den gik perfekt havde det nok set anderledes ud.
Senest rettet af Sorens2 16. okt 2013, 07:31, rettet i alt 1 gang.

comforttraktoren
Nyt medlem
Been thanked: 7 times

Indlæg af comforttraktoren » 16. okt 2013, 07:06

Kender godt det der med at man lige vil strække sig for at gøre noget godt for kunden, selv om man virkeligt er presset på tiden, og så lortet fåkker op.
Man er VIRKELIGT på skideren inden, når det så sker, kan i selv regne ud hvor meget på skideren man er....
Detaljer kan gøre at man ikke kan kontakte kunden, og det er så bare lige ovenstående plus moms.
Jeg kender ikke Sorens2, men jeg læser hans indlæg her på sitet med største fornøjelse, somme tider er jeg endda enig med ham; overordnet set anser jeg ham som en meget kompetent mekaniker, som ikke bare stikker hovedet i busken når lorten rammer ventilatoren.
Jeg bliver virkeligt berørt når jeg læser indlæg som denne, for jeg kan SÅ godt sætte mig i sørens siuation; jeg kan for så vidt også godt sætte mig i kundens....
Og den her er en af de mere langhårede.
Hilsen Tommy

Spørgsmålet om Golf er ikke om, men hvornår den næste skal købes !

tvartou
Medlem
Has thanked: 18 times
Been thanked: 62 times

Indlæg af tvartou » 16. okt 2013, 08:16

Er det ikke muligt på forhånd at skrive sig ud af den slags? Skal jeg levere din vogn et andet sted end fra mit værksted, så påtager jeg mig intet ansvar.
Hvordan er i øvrigt forsikrings forholdene i den slags sager? Søren; du undersøger vel i princippet ikke om bilen er forsikret? Den kan jo godt være uden ansvar og bare ikke opdaget endnu.. hvordan står du så i tilfælde af ulykke hvor din erhvervsevne forsvinder.. (jeg forestiller mig da du er forsikret på anden vis; men alligevel.. det er jo ikke alle der er det..)

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af Sorens2 » 16. okt 2013, 09:10

tvartou skrev:Er det ikke muligt på forhånd at skrive sig ud af den slags? Skal jeg levere din vogn et andet sted end fra mit værksted, så påtager jeg mig intet ansvar.
Hvordan er i øvrigt forsikrings forholdene i den slags sager? Søren; du undersøger vel i princippet ikke om bilen er forsikret? Den kan jo godt være uden ansvar og bare ikke opdaget endnu.. hvordan står du så i tilfælde af ulykke hvor din erhvervsevne forsvinder.. (jeg forestiller mig da du er forsikret på anden vis; men alligevel.. det er jo ikke alle der er det..)
Det er bare skide svært lige at skulle sende en fax med underskrivelse af papirer om forskiring osv når kunden er på en byggeplads på Sjælland og man selv er på vej ud af døren og egentlig bare godt vil hjælpe kunden så han kan få sin bil. Ellers ville der gå 5 dages ekstra hvor han skulle undvære den.
Men igen. Det er sgu træls når man forsøger at få tingene til at hænge sammen og så sker der noget andet med bilen.

Hva sir i?
Skal jeg fremover bare være træls og bede folk selv finde en løsning hver gang det ikke lige passer ind.
Holde lukket mellem 17-800 og folk der ønsker at aflevere deres bil efter 17 kan bare blive væk?
Osv.
Slut med flexibilitet fra min side?
Skal man bare være regelrytter som man er sikker på alt er skrevet ned osv?

Brugeravatar
Tonny
Admin
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 308 times
Been thanked: 736 times

Indlæg af Tonny » 16. okt 2013, 09:25

Sorens2 skrev: Hva sir i?
Skal jeg fremover bare være træls og bede folk selv finde en løsning hver gang det ikke lige passer ind.
Holde lukket mellem 17-800 og folk der ønsker at aflevere deres bil efter 17 kan bare blive væk?
Osv.
I denne konkrete sag ville jeg nok have aftalt med kunden at du selvfølgelig skulle se på bilen igen så snart som muligt, og kunne den ikke køre så må du få den hentet. Er det så fordi du har monteret forkerte tændrør, så må du udbedre det, og har det intet med det du har lavet på den at gøre så må det afregnes rimeligt.

Brugeravatar
Avantismo
Aktiv medlem
Geografisk sted: Samsø eller Amager
Has thanked: 133 times
Been thanked: 477 times

Indlæg af Avantismo » 16. okt 2013, 09:36

Kunder du kender godt og ved at du har deres forståelse hvis der sker noget uforudset med bilen i dine varetægt = Fleksibel

Alle andre = Ufleksibel.

Dvs bilen afleveres og afhentes på værkstedsadressen. Hvis kunderne vil aflevere bilen efter værkstedet er lukket, må nøglerne afleveres i lukkert kuvert i en brevspække på eget ansvar.

Blot min mening.

Kodeordet er som regel kontakt. Hvis der er noget der, pisser mig af er hvis jeg ikke hører noget...

Feks min usa mekaniker.

Svar : Den kommer på liften i morgen

Ringer dagen efter, da jeg ikke hører noget.

Svar : Jeg har haft lidt travlt. Den kommer på liften i morgen

Svar :Jeg har haft lidt travlt. Den kommer på liften i morgen

Den kommer på liften i morgen

Den kommer på liften i morgen

Nååååårrh ja. Den anden gearkasse, som du har været forbi med og som skulle være hovedrenoveret, er også utæt, så nu må vi skille hele converteren ad.....

Jamen kunne du ikke ringe og sige det for helv.... :lol:
Mvh Kim

Folk forveksler mig ofte med en voksen på grund af min alder…

Audi TT 1,8T 8n & VW ID3 pro

Brugeravatar
aabm
Medlem
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Sydvest fyn
Been thanked: 0

Indlæg af aabm » 16. okt 2013, 09:51

Tonny skrev:
Sorens2 skrev: Hva sir i?
Osv.
I denne konkrete sag ville jeg nok have aftalt med kunden at du selvfølgelig skulle se på bilen igen så snart som muligt, og kunne den ikke køre så må du få den hentet. Er det så fordi du har monteret forkerte tændrør, så må du udbedre det, og har det intet med det du har lavet på den at gøre så må det afregnes rimeligt.
Jeg vil mene det er som ved alt andet handel... Køber man en ting og taber det når man går ud af butikken er den ens eget problem, men er der noget galt med produktet er det forhandlerens problem. At Søren har været flink og aflevere bilen og den så er gået i stykker på vej derhen er super ærgerligt, men heldigvis var der en med så man må kunne forstå det ikke er hans skyld... Kan ikke forestille mig andet end Søren vil hjælpe manden til en god pris, men det tror jeg nu også hvis det var at han selv var kørt derfra og havde ringet og sagt den var død ved ankomst til egen adresse.
Jeg syntes det ville være synd at ødelægge Fredslunds koncept med fleksibilitet, men omvendt kan det være der skal stå noget med "småt" på regningen så man ikke misforstår hinanden...
Nye fornuftige bil : Mitsubishi colt cleartec intense 1,3, 2009
Nr 2 bil : Hyundai i10 go air, 2015
Legetøj / sommertransport : Kawasaki KLR 600 1986 (solgt - snøft)
Gamle bil . Passat 3bg variant 1,9 Tdi 74kW/101hk fra januar 2004. AVB. (solgt)

comforttraktoren
Nyt medlem

Indlæg af comforttraktoren » 16. okt 2013, 09:54

Sorens2 skrev:
tvartou skrev:Er det ikke muligt på forhånd at skrive sig ud af den slags? Skal jeg levere din vogn et andet sted end fra mit værksted, så påtager jeg mig intet ansvar.
Det er bare skide svært lige at skulle sende en fax med underskrivelse af papirer om forskiring osv når kunden er på en byggeplads på Sjælland og man selv er på vej ud af døren og egentlig bare godt vil hjælpe kunden så han kan få sin bil. Ellers ville der gå 5 dages ekstra hvor han skulle undvære den.
Men igen. Det er sgu træls når man forsøger at få tingene til at hænge sammen og så sker der noget andet med bilen.

Hva sir i?
Osv.
Regelrytter og uflexibel er ikke rigtigt nøgleord i en servicebranche, selv om man af og til bliver fristet.
Jeg prøver altid at sørge for at have en forbindelse til kunden, for at kunne fortælle at NU kører det, eller at det spiller SLET ikke, og jeg er nødt til at køre.
Somme tider går det bare ikke som de lover i vejrudsigten....
Hvis du selv har det godt med at være flexibel, så gør det; bare sørg for at kunden på den ene eller anden måde ved hvad der sker, positivt eller negativt.
Hilsen Tommy

Brugeravatar
Tonny
Admin
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 308 times
Been thanked: 736 times

Indlæg af Tonny » 16. okt 2013, 09:57

aabm skrev: Jeg vil mene det er som ved alt andet handel... Køber man en ting og taber det når man går ud af butikken er den ens eget problem, men er der noget galt med produktet er det forhandlerens problem. At Søren har været flink og aflevere bilen og den så er gået i stykker på vej derhen er super ærgerligt, men heldigvis var der en med så man må kunne forstå det ikke er hans skyld... Kan ikke forestille mig andet end Søren vil hjælpe manden til en god pris, men det tror jeg nu også hvis det var at han selv var kørt derfra og havde ringet og sagt den var død ved ankomst til egen adresse.
Jeg syntes det ville være synd at ødelægge Fredslunds koncept med fleksibilitet, men omvendt kan det være der skal stå noget med "småt" på regningen så man ikke misforstår hinanden...
Det kan du ikke sammenligne, der er jo chance for at Søren har lavet en fejl der forårsager at bilen ikke kunne køre mere. Om den så er leveret eller afhentet så er vi vel enige om at han skal udbedre den (hvis vel at mærke det er en fejl Søren har lavet...)?

tvartou
Medlem
Has thanked: 18 times
Been thanked: 62 times

Indlæg af tvartou » 16. okt 2013, 10:55

Jo, men det kan hurtigt blive til at bilen ikke vil køre fordi Søren har gjort alt muligt andet på den tur. Hvis kunden selv havde hentet, så vidste han selv hvordan han havde kørt hjem. Og ja selvfølgelig, er det så Søren der har vendt tændrørerne forkert, så må han udbedre. Jeg er helt med på at kundeservice er Alpha og Omega i en biks, men alt med måde.. som jeg altid har sagt: uanset hvem folk er, så skal de behandles lige dårligt! :)

KPY82
Nyt medlem
Geografisk region: Sydsjælland
Been thanked: 0

Indlæg af KPY82 » 18. okt 2013, 00:21

Om det er din skyld, eller om det ikke er din skyld, at bilen pludselig går dårligt - er fuldstændig ligegyldigt, bilen er i din varetægt når det sker. Du afleverer bevidst en bil der ikke kan køre, det her lyder lige så langt ude som den forrige historie. Hvis du havde udsat din ferie nogle timer, og fået bilen bugseret tilbage til værkstedet, ville du måske have haft den kunde endnu! Og samtidig, ville du have mulighed for at undersøge hvad der er sket, og om det er din skyld, eller et tilfælde. Men istedet skriver du bare helt koldt og kynisk " jeg ved ikke lige hvor det er endt nu, og bilen havde 370 hk da den kørte herfra"

comforttraktoren
Nyt medlem

Indlæg af comforttraktoren » 18. okt 2013, 05:11

KPY82 skrev:Om det er din skyld, eller om det ikke er din skyld, at bilen pludselig går dårligt - er fuldstændig ligegyldigt, bilen er i din varetægt når det sker. Du afleverer bevidst en bil der ikke kan køre, det her lyder lige så langt ude som den forrige historie. Hvis du havde udsat din ferie nogle timer, og fået bilen bugseret tilbage til værkstedet, ville du måske have haft den kunde endnu! Og samtidig, ville du have mulighed for at undersøge hvad der er sket, og om det er din skyld, eller et tilfælde. Men istedet skriver du bare helt koldt og kynisk " jeg ved ikke lige hvor det er endt nu, og bilen havde 370 hk da den kørte herfra"
Somme tider er der bare ikke lige et par timer til rådighed...
Hilsen Tommy

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af Sorens2 » 18. okt 2013, 06:14

I øvrigt kommer bilen her i morgen.
Så skulle vi da gerne få styr på den.

KPY82: Du sidder bare bag dit keyboard og kæder tingene fint sammen. Du aner intet om sagen og hvorvidt den hænger sammen med alle de andre forfærdelige ting jeg har lavet.
Men du altså at jeg skal aflyse min ferie fordi en er flink overfor en kunde og hjælper ham?
Havde jeg nu bestilt en flybillet skulle jeg så bare afbestille den?
Og ende som Jacob fra JVK der ikke kunne holde fri og har strakt den alt for langt og nu igen sidder i et sort hul?
Ikke for at drage ham ind i noget. Største respekt herfra.

Andersjensen
Medlem
Been thanked: 2 times

Indlæg af Andersjensen » 18. okt 2013, 06:19

KPY82 skrev:Hvis du havde udsat din ferie nogle timer
Den er nu altså også bare rigtig træls, hvis kone og børn står og venter på at han kan komme hjem, så de kan nå flyet. Altså RIGTIG træls.

- 2016 Seat Leon ST FR 2.0 TDI 184 DSG
- 2002 Saab 9-3 2.0T Jubi

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af Sorens2 » 18. okt 2013, 06:21

Tjeck lige tidspunktet for upload af billeder osv i går fra min side.
Manden kommer med en bil akut.
Der er ikke booket tid i denne uge, ergo må jeg arbejde efter fyraften for at stille en go kunde tilfreds der mangler sin bil alvorligt.
Mads her er fra Sjælland og vælger at smide sin bil helt herover til trods for tiden ikke er til det.
Men den slags må jeg nok hellere lade være med fremover da jeg sikkert bliver svinet til her i aften fordi jeg ikke kunne nå at skifte topstykket inden weekenden og at det da er for ringe at jeg overhovedet starter på den slags når jeg ikke kan lave det færdigt samme døgn.

http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.php?f=70&t=84472

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af Sorens2 » 18. okt 2013, 06:22

3n3GiZeR skrev:
KPY82 skrev:Hvis du havde udsat din ferie nogle timer
Den er nu altså også bare rigtig træls, hvis kone og børn står og venter på at han kan komme hjem, så de kan nå flyet. Altså RIGTIG træls.
Nu har jeg dog ikke kone og børn da jeg jo er et sølle menneske.
Men du har fat i noget.

Brugeravatar
farouche
Medlem
Geografisk sted: Aarhus
Has thanked: 17 times
Been thanked: 157 times

Indlæg af farouche » 18. okt 2013, 06:44

Du har vist begivet dig ind i et minefelt.
Jeg havde nok personligt ventet med at lave en historie herinde til du havde haft en chance for at råde bod på situationen , men nogle gange gør man noget i frustration som man bagefter gerne ville tage tilbage. Men Internettet husker alt så man skal tænke sig om...
2023 Polestar 2 LRSM Plus

Brugeravatar
Sorens2
Meget aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af Sorens2 » 18. okt 2013, 06:51

Jeg gider da ikke bare sidde her og blive svinet til.

Besvar

Tilbage til "Erfaringer med forhandlere"