Kun kold luft ved fødderne i højre side af passat 3C
-
kompressorgolf
- Nyt medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: brønderslev
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Kun kold luft ved fødderne i højre side af passat 3C
Hej
Min passat 3C fra 2005, er begyndt og drille mig ang varm luft til fødderne.
Hvis jeg sætter klima anlæget til varme, bliver det fint varmt i føresiden, både i top og bund, men i højre side, bliver det kun varme i top. og ikke ved fødderne, det er pænt koldt disse dage.
Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt.
har prøvet og resat det ved at holde 2 knapper inde, men det giver ingen forskel
Min passat 3C fra 2005, er begyndt og drille mig ang varm luft til fødderne.
Hvis jeg sætter klima anlæget til varme, bliver det fint varmt i føresiden, både i top og bund, men i højre side, bliver det kun varme i top. og ikke ved fødderne, det er pænt koldt disse dage.
Er der nogen der har en ide om hvad der kan være galt.
har prøvet og resat det ved at holde 2 knapper inde, men det giver ingen forskel
- theone
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: Fredericia
- Has thanked: 5 times
- Been thanked: 4 times
Re: Kun kold luft ved fødderne i højre side af passat 3C
Få læst fejl ud på den, tror det et af de små spjæld der driller dig.
12 Beetle Design 1.6 TDI Kokain hvid. RNS-315 DAB, BT. Snart med meget mere...
11 Touran 1.4 TSI Magisk sort. RNS-510, BT, R-Line rat, Chrome Rails, Highline lister, Tågelygter
11 Touran 1.4 TSI Magisk sort. RNS-510, BT, R-Line rat, Chrome Rails, Highline lister, Tågelygter
- kristian
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Aalborg
- Been thanked: 3 times
V159 spjæld så vidt jeg husker
Touareg 3,0TDI
Aalborg
Aalborg
-
ras+
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Fyn
- Geografisk sted: Odense
Fik du løst problemet ved manglende varme? Min Passat 3C5 fra 2006 med climatic er begyndt på det samme og det er blevet gradvist værre i løbet af det sidste år. Så jeg skal have kigget på det, men da din fejl lyder identisk med min ville det være godt at høre lidt mere om hvad der var galt 
./ras
./ras
VW Passat 2.0 TDI 140HK Sportline 2005, 3C, BMP
-
Stjernholm
- Helt nyt medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
har en seat altea, hvor der er decideret træk fra fod brønden i passagerer siden. Der sidder en boks med et filter i hvor iskold luft udefra piver lige igennem.
Føles det på samme måde? Kan ikke forstå at tyskerne kan lave sådan en design fejl!
Føles det på samme måde? Kan ikke forstå at tyskerne kan lave sådan en design fejl!
- Dasker
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: Vinderup
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 2 times
Der sidder nogle små følere som kan drille. Sidder under aflægger boxen på en Octavia 2. Ved ikke med andre biler.
Temp på dem kan udlæses med vcds i blokke.
Der kan man se hvad temp ska være og er.
Hvis en af dem viser max er den defekt.
Temp på dem kan udlæses med vcds i blokke.
Der kan man se hvad temp ska være og er.
Hvis en af dem viser max er den defekt.
mvh:
Kenneth Askov Hansen
Skoda Octavia 2.0 TDi Elegance 2014. Men en masse dejlige ting. bla: KEESY, xenon lygter med LED. 220v stik. Canton.
Ting der er kodet indtil videre :TPMS High, Tågelygter til CH/LH, LED nrpladelys, trailer kontrollampe i instrument, Needle sweep, Mindre sprinkler på lygter, Led stribe slukket ved blink. Visning af blæser ved auto. MIB 2,5 Columbus monteret. Klapspejle med nedblænding. RVC High. En lille chipning. Virtual Cockpit.
Kommende projekter:
VCDS Altid nyeste version.
Kenneth Askov Hansen
Skoda Octavia 2.0 TDi Elegance 2014. Men en masse dejlige ting. bla: KEESY, xenon lygter med LED. 220v stik. Canton.
Ting der er kodet indtil videre :TPMS High, Tågelygter til CH/LH, LED nrpladelys, trailer kontrollampe i instrument, Needle sweep, Mindre sprinkler på lygter, Led stribe slukket ved blink. Visning af blæser ved auto. MIB 2,5 Columbus monteret. Klapspejle med nedblænding. RVC High. En lille chipning. Virtual Cockpit.
Kommende projekter:
-
HenrikLind
- Helt nyt medlem
Re: Kun Kold Luft Ved Fødderne I Højre Side Af Passat 3c
Hej. Fandt du en løsning? Jeg har samme problem med kold luft ved fødderne i passagersiden i min skoda superb fra 09.
-
ras+
- Helt nyt medlem
- Geografisk sted: Odense
Opdatering på min tidligere post:
Det hjalp meget i min passat at skifte pollen-filter. Der er stadig forskel på højre og venstre side, men ikke så markant som tidligere.
Det hjalp meget i min passat at skifte pollen-filter. Der er stadig forskel på højre og venstre side, men ikke så markant som tidligere.
VW Passat 2.0 TDI 140HK Sportline 2005, 3C, BMP
-
dergolf
- Helt nyt medlem
- Has thanked: 3 times
Der sidder en del små servomotorer i 2 zone climatronic. De går i stykker når bilen bliver ældre/har kørt mange km. Min Golf V har nu fået to stk og min Passat 3c5 har fået en. De koster kassen af ny originalt. Jeg købte et komplet sæt fra en lav km Audi på Ebay. De er alle ens (ved den generation/famile Audi/vw/ Skoda Climatronik), hvis man er fiks på fingrene. Armene på servomotorerne er forskellige, men de kan klipses af og flyttes over fra den defekte.
Med venlig hilsen Michael
Med venlig hilsen Michael
-
HenrikLind
- Helt nyt medlem
HenrikLind skrev:Hej. Fandt du en løsning? Jeg har samme problem med kold luft ved fødderne i passagersiden i min skoda superb fra 09.
LØSNING på mit problem:
Via en kollega der har adgang til VCDS fik vi målt på ventilations-temp følerne, og det var her tydeligt at "RIGHT FRONT VENT TEMPERATURE” -føleren var defekt. Den viste konstant 84,7 grader, mens de øvrige 3 følere kørte med op og ned når vi satte klimaanlægget på hhv varm og kold.
Føleren er nu skiftet via forhandleren, og der er nu varm luft ved fødderne igen
- Dasker
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: Vinderup
- Has thanked: 7 times
- Been thanked: 2 times
HenrikLind skrev:HenrikLind skrev:Hej. Fandt du en løsning? Jeg har samme problem med kold luft ved fødderne i passagersiden i min skoda superb fra 09.
LØSNING på mit problem:
Via en kollega der har adgang til VCDS fik vi målt på ventilations-temp følerne, og det var her tydeligt at "RIGHT FRONT VENT TEMPERATURE” -føleren var defekt. Den viste konstant 84,7 grader, mens de øvrige 3 følere kørte med op og ned når vi satte klimaanlægget på hhv varm og kold.
Føleren er nu skiftet via forhandleren, og der er nu varm luft ved fødderne igen. Arbejdet blev udført på brugtbil-garantien, så har ikke pris på udbedringen.
Hvad har jeg vundet??
mvh:
Kenneth Askov Hansen
Kommende projekter:
Kenneth Askov Hansen
Kommende projekter: