Erfaring med nanobehandling af forrude?

Alt vedr. klargøring, vask, polering mv.
DonWerner
Nyt medlem
Geografisk region: Østjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Indlæg af DonWerner » 26. jul 2011, 12:13

Hvad siger eksperterne mht. nanobehandling af forruden i sin bil? Jeg har en kammerat der har et firma som sælger nano produkter og kan derfor få produkterne gratis, men virker det og er der nogle minusser? Har læst at det i nogle tilfælde kan efterlade en irriterende film på forruden. Nogen erfaringer fra panelet?
2010 VW Polo BlueMotion 1.2 TDI med DK-pakke & Glacier blue metallak
Modificeringer:
Multifunktionsrat | VW RNS 510 Navigation - B-Version m. TV Free | VW Alu dørlister | VW Alu sportspedaler | VW Aluliste til bagklap | Aluringe indlæg Climatic/lyskontakt | Krom nummerpladeholdere | Nanobehandlet forrude | Kodning km/l. i display

Brugeravatar
Andreas K
Aktiv medlem
Geografisk region: København
Has thanked: 5 times
Been thanked: 14 times

Re: Erfaring med nanobehandling af forrude?

Indlæg af Andreas K » 26. jul 2011, 12:21

Jeg har haft det på en bil for noget tid siden. og det var da meget cool når man kørte 80 km/t eller derover. så var viskerne sku ligemeget ved regn, men når man kører bag ved en bil og for alt det der fine "spray" op på ruden, syntes jeg ikke det var imponerende.
det var intet problem at bruge viskere for mig, men syntes tit at forruden duggede meget.
jeg tror jeg havde været ked af det hvis der ikke var A/C i bilen, og man skulle fjerne duggen uden hjælp fra A/C.

Jeg skal ikke have det igen. jeg tror på, at var det så fantastisk, så kom bilerne enten med det std. eller som tilbehør.
Seat Leon ST 1.4 TSI 150hk ACT 17’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’

superbeszzz
Aktiv medlem
Geografisk sted: Solrød Strand
Has thanked: 377 times
Been thanked: 693 times

Indlæg af superbeszzz » 26. jul 2011, 12:32

Da jeg fløj helikopter i forsvaret blev det brugt og det fungerede ret godt. Nu var hastigheden også en anden og det var relativt sjældent, man havde opsprøjt fra andre "trafikanter".
Herrebil: 2024 Mercedes EQS 450+
Ged: 2024 Pinarello F, Zwift ride
Konebil: 2020 Fiat 500e cab La Prima
Tidligere biler: - Mercedes EQE AMG 53, BMW X5 e45, Porsche Taycan Cross Turismo, 2 x Audi E-tron 55, E-golf 300, Audi A6 320 biturbo, VW T-Roc cab, Audi A5 Sportback LE

Brugeravatar
Andreas K
Aktiv medlem
Has thanked: 5 times
Been thanked: 14 times

Indlæg af Andreas K » 26. jul 2011, 12:53

haha, det gav da lige et lille smil på læberne :D
Seat Leon ST 1.4 TSI 150hk ACT 17’
VW Move Up! 60hk 13’
VW Golf 2 Rallye Projekt 89’

Brugeravatar
Ice Fox
Aktiv medlem
Geografisk sted: Vejle Amt..
Has thanked: 1 time
Been thanked: 47 times

Indlæg af Ice Fox » 26. jul 2011, 21:45

superbeszzz skrev:Da jeg fløj helikopter i forsvaret blev det brugt og det fungerede ret godt. Nu var hastigheden også en anden og det var relativt sjældent, man havde opsprøjt fra andre "trafikanter".
Ha ha.. Ja, der må man sq lige le lidt.. :lol: :lol:

Men til trådstarter..

Har hørt meget godt om det.. Har selv overvejet og prøve det.. Det værste der kan ske, er jo at det bliver "vasket" af.. Og så har man da prøvet det.. Og når du, som du selv siger, får tingene gratis.. Er det så ikke bare at prøve det, og så kan du fremover fortælle folk som spørger til det, om dine erfaringer med produktet..
Det skulle vidst også være nemmere at fjerne døde lig fra forruden..

Brugeravatar
SHG
Medlem
Geografisk region: Sønderjylland

Indlæg af SHG » 26. jul 2011, 21:59

Jeg blev så træt af det, at jeg overvejede at skifte forruden.
Det virker fint nok, men når man har brug for viskerne, så trækker de et gråt slør af vand efter sig, som specielt er trist om aftenen med modlys fra andre i trafikken.
Det er som om de ikke rigtig kan få 100% kontakt til overfladen, når den er behandlet med det lort.

Jeg endte med at polere min forrude i over en time med et rengøringsmiddel til glaskeramiske kogeplader, og det fjernede det meste. Resten er nu slidt væk, og jeg gør det ALDRIG igen.

En anden ting man skal tænke på er, at en nybehandlet rude kan være svær at reparere ordentligt, hvis man får et stenslag. Limen opfører sig underligt på ruden, fik jeg af vide, da jeg skulle ha fikset et stenslag sidste sommer.

Så overvej hvor vigtigt det er for dig, inden du bruger penge på det (og en time på at behandle ruden)

EDIT: Pengene er givet bedre ud på en god voks, og så har du samme fede effekt på lakken i stedet. Det er osse langt sjovere at påføre :)

Mvh

Lolle127
Nyt medlem
Geografisk region: Sydsjælland
Geografisk sted: Sydsjælland
Has thanked: 1 time

Indlæg af Lolle127 » 27. jul 2011, 07:53

What SHG said... ;)
Jeg oplevede præcis det samme... - det var super ved høj hastighed, men hvis man ikke kørte hurtigt nok til at vinden tog det, og man måtte bruge viskerene, så var man godt nok fortabt...

Brugeravatar
Springtosse
Nyt medlem
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Midt på Sjælland
Has thanked: 2 times
Been thanked: 2 times
Kontakt:

Indlæg af Springtosse » 31. jul 2011, 12:41

Hey.

Mine forældres genbo er glarmester, og de har noget som minder om sådan noget nano halløj som man skal polere ind i rudenm eller glas døren ud til bruse kabinen, og vil sige det efterlader sgu ikke striber når man bruger viserken.

VI prøvede bare at bruge det på et lille område af forruden og puttede så vand på hele ruden og det løb meget hurtigere væk der hvor der var poleret, det så sgu ret vildt ud :)
Golf 6 TDI 140 HK, DSG,
Eftermonteret : RNS510, BT, MDI, Helix PP52DSP,Helix PP 7S-D, GTI rat med Skiftepads. Webasto Thermo top C med TC3 GSM. LED baglygter. Xenon forlygter med Kurvelys
Webasto service center
Kik forbi Ofelia autoteknik
Vi er også på facebook, kik forbi og like den gerne https://www.facebook.com/pages/Ofelia-A ... 23?fref=ts
http://www.ofeliaautoteknik.dk

g3stwagon
Medlem

Indlæg af g3stwagon » 31. jul 2011, 12:56

hvad hedder det? og hvor kan det evt.købes henne?
Springtosse skrev:Hey.

Mine forældres genbo er glarmester, og de har noget som minder om sådan noget nano halløj som man skal polere ind i rudenm eller glas døren ud til bruse kabinen, og vil sige det efterlader sgu ikke striber når man bruger viserken.

VI prøvede bare at bruge det på et lille område af forruden og puttede så vand på hele ruden og det løb meget hurtigere væk der hvor der var poleret, det så sgu ret vildt ud :)

Brugeravatar
karstein
Medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Has thanked: 10 times
Been thanked: 31 times

Indlæg af karstein » 31. jul 2011, 13:24

Jeg synes det fungerede fint - men efter man havde været i vaskehal nogle gange forsvandt effekten. Det var det originale nano produkt. Så der var begrænset effekt for pengene.
Nu 100% elektrificeret... :shock:
Tesla Model Y (01/2023), Tesla Model 3 SR+ (12/2020) og hverdags transporten (MC) Zero DSR 2018 (08/2020)

Brugeravatar
vw4ever
Aktiv medlem
Geografisk region: Vestjylland
Has thanked: 342 times
Been thanked: 206 times

Indlæg af vw4ever » 31. jul 2011, 13:38

Jeg har brugt det på mine sidste 3-4 biler, og med godt resultat synes jeg, ved godt at effekten aftager efter vask og ca 20.000 km. Men fra 70 km/t bruger jeg aldrig visker, og har absolut ingen problemer med rudefilm ;)
Vw Polo GTI 2,0 2020
Vw Passat 1,5 2020
Vw Golf 2,0 2000 Cabriolet
Vw Corrado 2,9 1995

Brugeravatar
Springtosse
Nyt medlem
Kontakt:

Indlæg af Springtosse » 31. jul 2011, 17:14

Jeg prøver lige at huske det på Tirsdag hvor jeg skal hjem forbi dem.

Så kan jeg lige se om jeg ikke kan poste et billed af det, for tror det kan købes mange steder.
g3stwagon skrev:hvad hedder det? og hvor kan det evt.købes henne?
Springtosse skrev:Hey.

Golf 6 TDI 140 HK, DSG,
Eftermonteret : RNS510, BT, MDI, Helix PP52DSP,Helix PP 7S-D, GTI rat med Skiftepads. Webasto Thermo top C med TC3 GSM. LED baglygter. Xenon forlygter med Kurvelys
Webasto service center
Vi er også på facebook, kik forbi og like den gerne https://www.facebook.com/pages/Ofelia-A ... 23?fref=ts

Brugeravatar
KenZ
Nyt medlem
Geografisk region: Sønderjylland

Indlæg af KenZ » 31. jul 2011, 17:37

SHG skrev:Jeg blev så træt af det, at jeg overvejede at skifte forruden.
Det virker fint nok, men når man har brug for viskerne, så trækker de et gråt slør af vand efter sig, som specielt er trist om aftenen med modlys fra andre i trafikken.
Det er som om de ikke rigtig kan få 100% kontakt til overfladen, når den er behandlet med det lort.

Jeg endte med at polere min forrude i over en time med et rengøringsmiddel til glaskeramiske kogeplader, og det fjernede det meste. Resten er nu slidt væk, og jeg gør det ALDRIG igen.

En anden ting man skal tænke på er, at en nybehandlet rude kan være svær at reparere ordentligt, hvis man får et stenslag. Limen opfører sig underligt på ruden, fik jeg af vide, da jeg skulle ha fikset et stenslag sidste sommer.

Så overvej hvor vigtigt det er for dig, inden du bruger penge på det (og en time på at behandle ruden)

EDIT: Pengene er givet bedre ud på en god voks, og så har du samme fede effekt på lakken i stedet. Det er osse langt sjovere at påføre :)

Mvh
Helt enig. Ska heller aldrig have det på igen

Brugeravatar
ABT
Aktiv medlem
Geografisk sted: Jydeland
Has thanked: 26 times
Been thanked: 16 times
Kontakt:

Indlæg af ABT » 31. jul 2011, 19:39

Fik det på "konevognen" (Seat Altea) i efteråret og det virker stadigvæk efter hensigten.. ;)
Der var heller ikke problemer med is på forruden i vinter??

Fik mit lavet ved CARTEC, som åbenbart har et bedre produkt end det oprindelige Nanoprodukt?
(skulle være mere stabilt..)

Gør det gerne igen, når bilen skal have sin årlige proff. klargøring ved CARTEC.. :D
“We all share the responsibility of climate change, the destruction of our forests, and the poisoning of our air and water.
The simple act of becoming a vegetarian will make a difference in the health of our planet and for ourselves. So make a difference..
Our future depends on it!" Think green, Eat green and Act green..

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Indlæg af Gubbi » 31. jul 2011, 22:00

der er stor forskel på div. produkter indenfor det nanobehandling af forruder.

jeg har ikke "tiden" til at stå og gøre det mere, men en overgang kørte jeg med det og kunne godt "se" forskel specielt ved overhaling af lastbiler på motorvejen i regnvejr / modkørende trafik hvor vandet kastes op på forruden.

gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

Brugeravatar
aabm
Medlem
Geografisk region: Fyn
Geografisk sted: Sydvest fyn

Indlæg af aabm » 31. jul 2011, 22:49

KenZ skrev:
SHG skrev:Jeg blev så træt af det, at jeg overvejede at skifte forruden.

Mvh
Helt enig. Ska heller aldrig have det på igen

En mere som også overvejede at smadre forruden fordi jeg var træt af tidligere ejer havde brugt noget nano-lort på ruden - fik det af med Wiener-kalk, så ingen smadret forrude :-)
Nye fornuftige bil : Mitsubishi colt cleartec intense 1,3, 2009
Nr 2 bil : Hyundai i10 go air, 2015
Legetøj / sommertransport : Kawasaki KLR 600 1986 (solgt - snøft)
Gamle bil . Passat 3bg variant 1,9 Tdi 74kW/101hk fra januar 2004. AVB. (solgt)

DonWerner
Nyt medlem

Indlæg af DonWerner » 1. aug 2011, 19:12

Lige en opdatering. Jeg har nu behandlet min forrude med et produkt der hedder Nanolin. Det var en pakke med 3 forskellige servietter, 1 til rens af forruden, 1 til påføringen af Nano, og endelig 1 til efterpoleringen. Indtil videre fungere det fint og har ikke haft nogle uheldige oplevelser med viskere der ikke virker eller irriterende trafikfilm. Ved hastigheder over 50-60 km/t. flyver regndråberne af forruden uden problemer. Det bliver så spændende og se hvor længe det virker.
2010 VW Polo BlueMotion 1.2 TDI med DK-pakke & Glacier blue metallak
Modificeringer:
Multifunktionsrat | VW RNS 510 Navigation - B-Version m. TV Free | VW Alu dørlister | VW Alu sportspedaler | VW Aluliste til bagklap | Aluringe indlæg Climatic/lyskontakt | Krom nummerpladeholdere | Nanobehandlet forrude | Kodning km/l. i display

Brugeravatar
aabm
Medlem
Geografisk sted: Sydvest fyn

Indlæg af aabm » 2. aug 2011, 20:08

DonWerner skrev:Lige en opdatering. Jeg har nu behandlet min forrude med et produkt der hedder Nanolin. Det var en pakke med 3 forskellige servietter, 1 til rens af forruden, 1 til påføringen af Nano, og endelig 1 til efterpoleringen. Indtil videre fungere det fint og har ikke haft nogle uheldige oplevelser med viskere der ikke virker eller irriterende trafikfilm. Ved hastigheder over 50-60 km/t. flyver regndråberne af forruden uden problemer. Det bliver så spændende og se hvor længe det virker.
Du bliver klogere når der er gået lidt tid... :roll: Med mindre du bare behandler ofte nok :D
Nye fornuftige bil : Mitsubishi colt cleartec intense 1,3, 2009
Nr 2 bil : Hyundai i10 go air, 2015
Legetøj / sommertransport : Kawasaki KLR 600 1986 (solgt - snøft)
Gamle bil . Passat 3bg variant 1,9 Tdi 74kW/101hk fra januar 2004. AVB. (solgt)

Multiegern
Medlem
Geografisk sted: Brenderup,nordfyn.

Indlæg af Multiegern » 4. aug 2011, 12:27

Købte for en 5 år siden 10 sæt, tiø ingen penge på qxl, kan dog ikke huske mærket..
Men det virkede sku, og holdte faktisk ret godt.. Har stadig noget tilbgae..

Har i mellemtiden prøvet et andet sæt som stortset var væk efter ingen tid.. De andre syntes jeg holdte ca. et halvt år.

Og ja slør fra viskerne, men det var væk med det samme, og har aldrig nogensinde generet mig..
Og det tager da ikke meget mere end tyve min at smide det på..
Skoda Octavia Combi, 2.0TDI 140HK DSG. 10/2006.

Brugeravatar
Springtosse
Nyt medlem
Kontakt:

Indlæg af Springtosse » 12. aug 2011, 20:56

Så fik jeg endelig set hvad det var vi brugte for noget. Og det hedder Invisible Shield og det er et firmasom som hedder Clean-x

Det er noget som er beregnet til baderum, men vi kører med det på vores biler, og vi synes det virker rigtigt godt. Vi kører ca. 4-6 måneder/10.000 på en behandning.

Vi bruger så noget "rensecream" som "dybderenser glas,porcelæn,keramik,krom,rustfrit stål & fiberglas" som de skriver på deres dunk, inden man putter det andet på.
Der står der er nano i, men vi har aldrig haft problemer med dette produkt.

Ved ikke hvor man kan købe det, men vi kan skaffe det for 150 pr produkt. Ved ikke om det er billigt eller dyrt :)
Vedhæftede filer
IMG_0334.JPG
Og dette er så overflade beskyttelse.
IMG_0334.JPG (74.23 KiB) Vist 8989 gange
IMG_0335.JPG
Dette er pudse creamen
IMG_0335.JPG (80.29 KiB) Vist 8989 gange
Golf 6 TDI 140 HK, DSG,
Webasto service center

u_bull
Medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Has thanked: 259 times
Been thanked: 448 times

Indlæg af u_bull » 13. aug 2011, 09:13

Ice Fox skrev:
superbeszzz skrev:...døde lig...
...findes der andet :D

Brugeravatar
Tømren
Medlem
Geografisk sted: Sengeløse
Has thanked: 6 times
Been thanked: 10 times
Kontakt:

Indlæg af Tømren » 13. aug 2011, 09:45

Springtosse skrev:Så fik jeg endelig set hvad det var vi brugte for noget. Og det hedder Invisible Shield og det er et firmasom som hedder Clean-x

Det er noget som er beregnet til baderum, men vi kører med det på vores biler, og vi synes det virker rigtigt godt. Vi kører ca. 4-6 måneder/10.000 på en behandning.

Vi bruger så noget "rensecream" som "dybderenser glas,porcelæn,keramik,krom,rustfrit stål & fiberglas" som de skriver på deres dunk, inden man putter det andet på.

Ved ikke hvor man kan købe det, men vi kan skaffe det for 150 pr produkt. Ved ikke om det er billigt eller dyrt :)
hvor skaffer i det da henne...

jeg fandt det kun her.

http://www.lavprisvvs.dk/shop/royal-inv ... 2130p.html
Selvstændig tømrer, efterisolering med miljørigtig papiruld.
Nu også med Rockwool, knauf og isover hvis nogen ønsker
www.tomren.dk

Brugeravatar
Prodigy
Aktiv medlem
Geografisk sted: Køge
Has thanked: 7 times
Been thanked: 3 times

Re: Re: Erfaring med nanobehandling af forrude?

Indlæg af Prodigy » 13. aug 2011, 10:09

Springtosse skrev:Så fik jeg endelig set hvad det var vi brugte for noget. Og det hedder Invisible Shield og det er et firmasom som hedder Clean-x

Det lyder da sweet hvis man både kan bruge det på bruser-døren, kogepladerne og bilerne.. hvor kan man få det til 150kr?
Medlem siden: 2003/05/14

Brugeravatar
Springtosse
Nyt medlem
Kontakt:

Re: Re: Erfaring med nanobehandling af forrude?

Indlæg af Springtosse » 13. aug 2011, 11:02

Prodigy skrev:

Det lyder da sweet hvis man både kan bruge det på bruser-døren, kogepladerne og bilerne.. hvor kan man få det til 150kr?

Jamen I kan sende mig en PB, så kan I købe det igennem mig?? Bor i Rosklide så det kan også afhentes??
Golf 6 TDI 140 HK, DSG,
Webasto service center

Brugeravatar
Springtosse
Nyt medlem
Kontakt:

Indlæg af Springtosse » 13. aug 2011, 11:04

Tømren skrev:

hvor skaffer i det da henne...

jeg fandt det kun her.

http://www.lavprisvvs.dk/shop/royal-inv ... 2130p.html
Men vi skaffer det igennem en glarmester som vi kender rigtigt godt. Brugte det først på vores badeværelser, men tænkte det måske også kunne bruges til bilerne, og det synes vi bestemt det gør. :D
Golf 6 TDI 140 HK, DSG,
Webasto service center

Kim B
Nyt medlem
Kommerciel bruger: Bilklar.dk
Geografisk sted: Sydsjælland

Indlæg af Kim B » 21. jan 2012, 18:30

Nu findes der efterhånden rigtig mange nano produkter og produkter hvor ordet nano bare indgår som salgstekst men ikke reelt har meget med det at gøre.

Jeg har oplevet store forskelle på hvor lang tid forskellige nano produkter holder, har lavet flere tests også med kendte mærker der sælges her i DK. Jeg vil dog ikke hænge nogen ud for dårlig holdbarhed eller andet. Men kan godt forstå hvorfor nogle har haft dårlige erfaringer med nano produkter.

Det nano produkt jeg har haft de bedste erfaringer med er Nanolex, jeg har det bla. på alle ruderne på mine biler og har haft det siden efteråret og det holder stadig. Selvom jeg bruger viskerne engang imellem kommer der ikke nogen utydelig film og vandet perler stadig af. Jeg har 3 forskellige versioner, liggende og jeg har pt. 2 forskellige i brug.

Jeg kan kun anbefale at bruge det, hvis man altså laver forarbejdet godt og gør det ordentligt, jeg ser tit at mange skynder sig for meget eller overforbruger produktet og dermed får negative erfaringer.

Selvfølgelig slider man på forseglingen ved at bruge viskere og specielt hvis man bruger rigeligt med sprintler væske som også slider og selvfølgelig opleves det som om, at forseglingen bliver dårligere, hvis ikke man holder ruden rimelig ren og vasker bilen på reguler basis.

Men husk bare fordi man har haft dårlig erfaring med 1 produkt, så er det ikke ensbetydende med, at alle nano forseglings produkter er dårlige! Kig evt. engang på Detailingworld forummet og tjek, mærker som G|Techniq, Nanolex, Carpro Cqaurtz. Top produkter hvor der findes masser af info og test omkring...
I garagen: Passat 3c 1,9tdi variant Trendline 2006

skyrider
Medlem

Indlæg af skyrider » 2. dec 2013, 13:22

Er der nogen som kender produktet "Aquapel" ?

Brugeravatar
hammarborg
Nyt medlem

Indlæg af hammarborg » 2. dec 2013, 14:21

Har prøvet en del over de seneste par år, og langt de fleste trak enten den film med sig som andre snakker om, eller så når man endelig skulle bruge viskerne hoppede og dansede de helt vild. Jeg bruger nu Turtle Clear Vue, der er ingen kedelig film og ingen hoppende visker, dog er der det minus at der skal et nyt lag på efter ca en måned, men det tager jo kun ca 10 min at gøre. Jeg tror at grunden til det er sådan et tyndt lag som kommer på, gør at man ikke få de der kedelige problemer, så hellere bruge lidt ekstra tid at smøre det på. Og til den pris gør det ikke noget man skal bruge det så ofte, man har nok til 6-12 måneder ihvertfald.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=993 ... 1227191976

Brugeravatar
Sprint20
Aktiv medlem
Geografisk sted: Viborg
Has thanked: 3 times
Been thanked: 5 times

Indlæg af Sprint20 » 2. dec 2013, 14:24

+1 til turtle clear vue.

Den har jeg brugt siden 1999. Længe før "NANO" blev populært. ;-)
VH. Rasmus.

BMW i3 REx 2013

skyrider
Medlem

Indlæg af skyrider » 2. dec 2013, 15:01

hammarborg skrev:Har prøvet en del over de seneste par år, og langt de fleste trak enten den film med sig som andre snakker om, eller så når man endelig skulle bruge viskerne hoppede og dansede de helt vild. Jeg bruger nu Turtle Clear Vue, der er ingen kedelig film og ingen hoppende visker, dog er der det minus at der skal et nyt lag på efter ca en måned, men det tager jo kun ca 10 min at gøre. Jeg tror at grunden til det er sådan et tyndt lag som kommer på, gør at man ikke få de der kedelige problemer, så hellere bruge lidt ekstra tid at smøre det på. Og til den pris gør det ikke noget man skal bruge det så ofte, man har nok til 6-12 måneder ihvertfald.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=993 ... 1227191976
Men der er ingen Nano i, måske er det bare en poleringscoating.

Besvar

Tilbage til "Detailing"