Erfaring med nanobehandling af forrude?

Alt vedr. klargøring, vask, polering mv.
Brugeravatar
Kronborg
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Brønderslev
Has thanked: 1 time
Been thanked: 100 times

Re: Erfaring med nanobehandling af forrude?

Indlæg af Kronborg » 2. dec 2013, 16:02

Har prøvet det en enkelt gang, fordi jeg fik det gratis af arbejdet.
Det virkede udemærket oppe i lidt fart, men jeg kunne også opleve "streger" og visker der kunne pive sommetider.
Jeg bruger det ikke igen :)

skyrider
Medlem
Geografisk region: København
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Indlæg af skyrider » 2. dec 2013, 16:08

Kronborg skrev:Har prøvet det en enkelt gang, fordi jeg fik det gratis af arbejdet.
Det virkede udemærket oppe i lidt fart, men jeg kunne også opleve "streger" og visker der kunne pive sommetider.
Jeg bruger det ikke igen :)
Det har jeg også oplevet, men mon ikke der er kommet forbedret produkter som ikke har disse bivirkninger.

Det er de gode produkter jeg leder efter, hvem kan anbefale et nano produkt uden bivirkninger?

Nogle firmaer tager 500+ kr for en rudebehandling er det bedre ?

Brugeravatar
Kronborg
Aktiv medlem
Geografisk sted: Brønderslev
Has thanked: 1 time
Been thanked: 100 times

Indlæg af Kronborg » 2. dec 2013, 16:09

skyrider skrev:Det har jeg også oplevet, men mon ikke der er kommet forbedret produkter som ikke har disse bivirkninger.

Det er de gode produkter jeg leder efter, hvem kan anbefale et nano produkt uden bivirkninger?

Nogle firmaer tager 500+ kr for en rudebehandling er det bedre ?
Kender ikke til nogle der er bedre, men jeg lytter med her.
Hvis man kunne slippe for piven og streger, så ville det være lækkert.

Brugeravatar
hammarborg
Nyt medlem
Geografisk region: København
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 0
Been thanked: 0

Indlæg af hammarborg » 2. dec 2013, 19:47

skyrider skrev:
hammarborg skrev:Har prøvet en del over de seneste par år, og langt de fleste trak enten den film med sig som andre snakker om, eller så når man endelig skulle bruge viskerne hoppede og dansede de helt vild. Jeg bruger nu Turtle Clear Vue, der er ingen kedelig film og ingen hoppende visker, dog er der det minus at der skal et nyt lag på efter ca en måned, men det tager jo kun ca 10 min at gøre. Jeg tror at grunden til det er sådan et tyndt lag som kommer på, gør at man ikke få de der kedelige problemer, så hellere bruge lidt ekstra tid at smøre det på. Og til den pris gør det ikke noget man skal bruge det så ofte, man har nok til 6-12 måneder ihvertfald.

http://www.thansen.dk/product.asp?c=993 ... 1227191976
Men der er ingen Nano i, måske er det bare en poleringscoating.
I know, mere ment som at jeg har været lidt rundt omkring med nano, og er gået væk fra det, da der bare følger irriterende ting med. Så trådstarter burde måske lede andre steder. :)

Brugeravatar
poppo2003
Nyt medlem
Has thanked: 74 times
Been thanked: 13 times

Indlæg af poppo2003 » 3. dec 2013, 20:19

Har også kun haft positive oplevelser med nano rude... Det har været W5 pakker når Lidl har haft dem på bud.

Brugeravatar
Tonny
Admin
Geografisk region: Vestjylland
Geografisk sted: 7280 Sdr. Felding
Has thanked: 308 times
Been thanked: 736 times

Indlæg af Tonny » 5. feb 2015, 10:33

Er der nogle der har nyere erfaringer? Jeg "døjer" noget med at få sådan en trafikfilm kombineret med saltlage der ligger sig lige ovenpå regnsensor og fjernlysassistent sensor, kan man gøre noget godt der? Det sidder øverst i forruden jo og jeg har indtryk af at viskeren trykker mindre der end i udsynsområdet eksempelvis.

Brugeravatar
larslyn
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Geografisk sted: Beerpiece
Has thanked: 244 times
Been thanked: 120 times

Indlæg af larslyn » 5. feb 2015, 16:23

Aquapel skulle være dét de unge vil have, jeg har ikke selv prøvet det, kun læst om det...

FishyTank
Nyt medlem
Geografisk region: Sønderjylland
Geografisk sted: Til venstre for middle of nowhere
Has thanked: 5 times
Been thanked: 5 times

Indlæg af FishyTank » 5. feb 2015, 17:00

Tonny skrev:Er der nogle der har nyere erfaringer? Jeg "døjer" noget med at få sådan en trafikfilm kombineret med saltlage der ligger sig lige ovenpå regnsensor og fjernlysassistent sensor, kan man gøre noget godt der? Det sidder øverst i forruden jo og jeg har indtryk af at viskeren trykker mindre der end i udsynsområdet eksempelvis.
Jeg prøvede noget der hedder G4, top of the class skulle det være. Pisse irriterende var det, bevares vandet løb af vinduet når man kørte over 80, men under det kun moderat så skulle man bruge vindue viskere alligevel. Og når vindue viskerne kørte var der en frygtelig piven fra bladene pga. friktion. Jeg skal aldrig have det frontruden igen.
Jeg har prøvet sonax poly net netshield. Det er bedre, fedter ikke og larmer ikke med viskerne kørende, skidt sætter sig ikke s nemt på de overflader der er behandlet med det. . Det holder så bare kun en uge tids, men det er nemt at påføre.
"Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life."

Mvh Morten
Hans: - Kia EV6 performance leasing, indtil Kia EV6 GT-line kommer hjem
Ex: Skoda Superb combi, 2010 170 hk DSG
Hendes: VW UP! 60 hk bmt

Besvar

Tilbage til "Detailing"