Hvor mange kilo kan man strippe af en G4 R32'er???
Hvor mange kilo kan man strippe af en G4 R32'er???
Den vejer 1550kg som den står på gaden.
Kabinen vejer ca 120 kg alt ialt, men hvor meget er der så tilbage???
Støjdæmpning, klima, navi osv.....
Er det realistisk at hente 400kg i vægt beparelse på sådan én??? UDEN at gå helt overbord i lexan ruder osv....
De er nemlig ret billige og jeg mangler en banebil. Det bliver enten en R32'er eller en BMW Z3M coupé.
Fordelen ved R32'eren er at der findes så meget til den og det gør der ikke til BMW'en.
Hva' siger i folks???
Kabinen vejer ca 120 kg alt ialt, men hvor meget er der så tilbage???
Støjdæmpning, klima, navi osv.....
Er det realistisk at hente 400kg i vægt beparelse på sådan én??? UDEN at gå helt overbord i lexan ruder osv....
De er nemlig ret billige og jeg mangler en banebil. Det bliver enten en R32'er eller en BMW Z3M coupé.
Fordelen ved R32'eren er at der findes så meget til den og det gør der ikke til BMW'en.
Hva' siger i folks???
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: vagtuning.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
- Kontakt:
Re: Hvor mange kilo kan man strippe af en G4 R32'er???
Hvilken kur skal du så på ???

http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook
- Zimon
- Medlem
- Geografisk region: Nordjylland
- Geografisk sted: Hjørring
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 27 times
- Kontakt:
Den primære fordel må da være Haldex/firhjulstræk!!Supermule skrev: Fordelen ved R32'eren er at der findes så meget til den og det gør der ikke til BMW'en.
Frederik - Frederik@VAGcars.dk
VW ID.Buzz Style
FKSimonsen.dk - Selvstændig Tømrer i Nordjylland - Nyt tag? - Nye vinduer? - Energirenovering?
VW ID.Buzz Style
FKSimonsen.dk - Selvstændig Tømrer i Nordjylland - Nyt tag? - Nye vinduer? - Energirenovering?
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Kontakt:
Ja men omvendt så vejer det også ekstra, og det er ikke altid en fordel på baneZimon skrev:Den primære fordel må da være Haldex/firhjulstræk!!Supermule skrev: Fordelen ved R32'eren er at der findes så meget til den og det gør der ikke til BMW'en.
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Ikke nødvendigvis, men naturligvis er det en fordel på vådt underlag.
Der er dog meget der taler for BMW'en og jeg skal bruge et slag på tasken over hvor mange kg der kan smides ud af en R32'er....
Det eneste der er tilbage, er ét sæde og speedo...Resten går til skrotten.....
Der er dog meget der taler for BMW'en og jeg skal bruge et slag på tasken over hvor mange kg der kan smides ud af en R32'er....
Det eneste der er tilbage, er ét sæde og speedo...Resten går til skrotten.....
- Aagaard
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Kolding
- Has thanked: 100 times
- Been thanked: 23 times
Sgu da åndsvagt at skrotte det, sælg hele kabinen og køb et letvægtssæde istedet hvis du kan være i sådan et 
'22 Skoda Enyaq 80 sportline
'20 VW E-golf
'20 VW E-golf
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Kontakt:
Hvor meget fik Niels strippet den S3'er for i vægt ? Det burde vel være en nogenlunde indikator ???
Var han ikke nede i noget 1100 kg eller noget???
Jeg ved jo ikke om han havde brugt letvægt materialer eller lexan nogle steder.
Kan man strippe en R32'er til 1100 kg forholdsvis let, så er det topnice.
Jeg ved jo ikke om han havde brugt letvægt materialer eller lexan nogle steder.
Kan man strippe en R32'er til 1100 kg forholdsvis let, så er det topnice.
- marwie
- Medlem
1100kg skulle da ik være helt umuligt 
10 strøg på pølsen er bedere end 10 pølser på strøget.....
Den vejer bare 1550kg fra start....Så det er ret meget der er tale om.
Men vil ikke ha' for meget vægt at slæbe rundt på ringen....
Jeg vil slemt gerne under 3-4 kg pr hk uden at skulle banke 600hk af på en r32'er.
Men vil ikke ha' for meget vægt at slæbe rundt på ringen....
Jeg vil slemt gerne under 3-4 kg pr hk uden at skulle banke 600hk af på en r32'er.
- kimhemm
- Meget aktiv medlem
- Kontakt:
Og hvorfor mener du så det ?? Er jo lige nøjagtig det Mulen spørg om...marwie skrev:1100kg skulle da ik være helt umuligt
- marwie
- Medlem
hvorfor tror du.. havede nok ik tænkt på at smide beton om bagi.. velkimhemm skrev:Og hvorfor mener du så det ?? Er jo lige nøjagtig det Mulen spørg om...marwie skrev:1100kg skulle da ik være helt umuligt
10 strøg på pølsen er bedere end 10 pølser på strøget.....
- Henrik
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestjylland
- Geografisk sted: 7200 Grindsted
- Been thanked: 2 times
- Kontakt:
Jeg tror ikke du kommer helt ned på 1100 kg, 1200 er nok mere realistisk, hvor du stadigvæk skal have den pelset rimelig grundigt!
Men et sted du kan hente en del er faktisk på bremser, dæk/fælge og undervogn ved at skifte det ud med lettere dele. Standard vejer det en hel del.
Haldex systemet vejer også godt til, men det kan der jo ikke så godt fjernes noget ved!
Men ca 1200 KG, og nok endda lidt mere er mit bud den kan komme ned på, uden at gøre bruge af lexan og glasfiber. Vi har en clio 3 racer der lige er kommet hjem, den er nede at få lavet døre og klapper i glasfiber og ruder i lexan, og har fået et kulfiber-sæde i der vejer 4,3 kg. En clio vejer ca 1050 kg i køreklar stand, den her er nede på ca 850 kg, og så kommer den vel ned på ca 800 kg, når den står køreklar. Og her er der virkelig fjernet alt, og monteret bur.
Nå ja, lad være med at fylde tanken helt op
Men et sted du kan hente en del er faktisk på bremser, dæk/fælge og undervogn ved at skifte det ud med lettere dele. Standard vejer det en hel del.
Haldex systemet vejer også godt til, men det kan der jo ikke så godt fjernes noget ved!
Men ca 1200 KG, og nok endda lidt mere er mit bud den kan komme ned på, uden at gøre bruge af lexan og glasfiber. Vi har en clio 3 racer der lige er kommet hjem, den er nede at få lavet døre og klapper i glasfiber og ruder i lexan, og har fået et kulfiber-sæde i der vejer 4,3 kg. En clio vejer ca 1050 kg i køreklar stand, den her er nede på ca 850 kg, og så kommer den vel ned på ca 800 kg, når den står køreklar. Og her er der virkelig fjernet alt, og monteret bur.
Nå ja, lad være med at fylde tanken helt op
/Henrik
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk |
| Alle indlæg vedrørende KØB skal postes i Køb - Købe guide - Alt vedr. køb |
2023 Volvo XC90 T8 Ultimate - 2016 Mercedes C63s AMG Coupe - 2022 Polestar 2 - VW Polo DSG -
| Støt VAGcars.dk - donér penge frivilligt. | Køb VAGcars.dk klistermærker! | Rapportér emner | FAQ og guider til VAGcars.dk |
2023 Volvo XC90 T8 Ultimate - 2016 Mercedes C63s AMG Coupe - 2022 Polestar 2 - VW Polo DSG -
Tak Henrik 
En BMW Z3M Coupe vejer ca 1450kg og har 80 hk mere....
Så jeg går og tænker pt....De koster nemlig det samme...
En BMW Z3M Coupe vejer ca 1450kg og har 80 hk mere....
Så jeg går og tænker pt....De koster nemlig det samme...
- Greden
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Silkeborg
hvad med s3'eren, de er set på mobile.de til omkring 8.000€
Det giver en billigere bil i indkøb, og så er der jo råd til lidt extra stivhed i bilen og køreregenskaber.
Det giver en billigere bil i indkøb, og så er der jo råd til lidt extra stivhed i bilen og køreregenskaber.
- The Micktrix / Dk
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: Varde
- Has thanked: 462 times
- Been thanked: 286 times
Tror sq heller ik du kan smide så mange kg af den. Der skal virklig strippes meget på den. Jeg er med på 1200 kg som Henrik skriver. Måske 1150 kg hvis du lidt heldig...
Z3M Coupe er også lidt fed. Har en mega stiv karosse, da cab´en blev bygget først og så lavede mand Coupen. DOg har den et gammelt ophæng i bag, som gør den lidt let med røven. Men med en go undervogn, så burde det nok kunne rettes op
Z3M Coupe er også lidt fed. Har en mega stiv karosse, da cab´en blev bygget først og så lavede mand Coupen. DOg har den et gammelt ophæng i bag, som gør den lidt let med røven. Men med en go undervogn, så burde det nok kunne rettes op
Daliy driver - Mercedes w204 200 Kompressor 400.000 km

Only for fun - Mercedes W124 280 TE 1995 / Maserati Gransport 2007

Next project - Datzun 240z 🫡

Only for fun - Mercedes W124 280 TE 1995 / Maserati Gransport 2007

Next project - Datzun 240z 🫡
- Henrik
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: 7200 Grindsted
- Kontakt:
Z3'ern er uden tvivl en "herre-vogn" og en bil man ikke ser tit. Men tror den er lidt farlig,og den uden tvivl kræver en del tilvænningen, men får man først sat den rigtig op og lærer at håndtere den, så er der maks underholdning.
/Henrik
Ja...... Jeg hælder også mere og mere i den retning......
Den kan blive ret syret strippet helt og der er ikke noget bagsæde i i forvejen.....
Og så kan der sidde helt sygt brede bagdæk på den.....
Den kan blive ret syret strippet helt og der er ikke noget bagsæde i i forvejen.....
Og så kan der sidde helt sygt brede bagdæk på den.....
- ICON
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: Fun city
- Has thanked: 2 times
- Been thanked: 1 time
Du køber da bare Sørens gamle Kadett C, og så i med en c20let som har været nede forbi V-maxx i Tyskland
4x4 er også muligt, ikke mere end en uge siden, at jeg så der var en Kadett C 4x4 (drivlinie fra en Calibra/Vectra 4x4 turbo) til salg på ebay 
Sådan en gammel Kadett kan godt komme ned på 800 kg i strippet tilstand
Sådan en gammel Kadett kan godt komme ned på 800 kg i strippet tilstand
Jack of all trades, master of none
Du kan også tro den tanke har strejfet mig, men jeg kan nok ikke få Sørens Kadett på svenske plader.....Med den ombygning.
Og prisen ville nok også være noget i retning af en R32'er inden vi var færdige. Og så vil jeg altså hellere ha' en R32'er eller en Z3M Coupe.
Og prisen ville nok også være noget i retning af en R32'er inden vi var færdige. Og så vil jeg altså hellere ha' en R32'er eller en Z3M Coupe.
- ICON
- Aktiv medlem
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... sc&start=0" onclick="window.open(this.href);return false;
Her er lige lidt svensk inspiration
Så er det bare i gang med svejseren
Her er lige linket til den Kadett C 4x4 (tror ikke den har en kinamands chance for, at komme på plader i DK, men måske i Sverige):
http://cgi.ebay.de/Opel-Kadett-C-Coupe- ... 240%3A1318" onclick="window.open(this.href);return false;
Her er lige lidt svensk inspiration
Så er det bare i gang med svejseren
Her er lige linket til den Kadett C 4x4 (tror ikke den har en kinamands chance for, at komme på plader i DK, men måske i Sverige):
http://cgi.ebay.de/Opel-Kadett-C-Coupe- ... 240%3A1318" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja.....Men læg lige mærke til alle de andre der kører der......Der går det ikke sidelæns og jeg gider ikke powerslide hele ringen rundt....
Det handler om power, traction og lav vægt. Intet andet. Og der tror jeg ikke Kadett'en kan være med desværre.....
Det handler om power, traction og lav vægt. Intet andet. Og der tror jeg ikke Kadett'en kan være med desværre.....
-
Biker
- Nyt medlem
- Geografisk sted: Mariager
- Has thanked: 4 times
Kender en der har en Z3M Coupe årg 02 tilsalg U/Afg..Supermule skrev:Du kan også tro den tanke har strejfet mig, men jeg kan nok ikke få Sørens Kadett på svenske plader.....Med den ombygning.
Mener den har gået 60000km.
Golf 2,0 TDI 2019
Yamaha YZF 1000 Thunderace.
Seat mii -15
Seat mii -15
Hvad koster den???
For den har 325hk og en S54 motor.....Og de er kendt for at lave ballade i M3'eren.
Så jeg er lidt forsigtig med de sidste årgange....
For den har 325hk og en S54 motor.....Og de er kendt for at lave ballade i M3'eren.
Så jeg er lidt forsigtig med de sidste årgange....
-
Biker
- Nyt medlem
- Geografisk sted: Mariager
- Has thanked: 4 times
Ser om jeg kan få fat i ham imorgen.. 
Golf 2,0 TDI 2019
Seat mii -15
Seat mii -15
Super...Lad os tage den på PB så det ikke ender med en salgsannonce...
-
Gossa
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: Århus området
- Has thanked: 1 time
i princippet alt det man vil?

mvh
Gossa
SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.
Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998
Gossa
SEAT Alhambra Signo 2001 TDI PD.
Reflexsilber, Elektrisk-, Vinter- og Teknikpakker, Parkeringsvarmer m/ T70 fjernbetjening, Sony Ericsson BT installation.
Audi A6 Avant, 2.8 AUT, 1998
- ICON
- Aktiv medlem
Det var også lidt ment som en spøg. Men det giver da lidt stof til eftertanke. En R32 m. 241 hk, strippet til 1200 kg = 5 kg pr. hk. Man skal op og lave mellem 3-400 hk, før R32´eren er nede på de 3-4 kg/hk. Så er man jo ude i, at der skal en form for trykladning på maskineriet, og så begynder det jo pengemæssigt at løbe op.
Hvad med en Dax Rush. De fåes så vidt jeg ved, både som mere ell. mindre færdigbyggede.
Man vælger selv, om det skal være med Ford (D)OHC, Ford Zeta/Zetec, Opel c20xe, Cosworth YB turbo, Rover V8, Honda Fireblade ell. Suzuki Hayabusa.
http://www.daxcars.co.uk/start.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ville da være et fint alternativ til en Caterham/Lotus Super 7.
Hvad med en Dax Rush. De fåes så vidt jeg ved, både som mere ell. mindre færdigbyggede.
Man vælger selv, om det skal være med Ford (D)OHC, Ford Zeta/Zetec, Opel c20xe, Cosworth YB turbo, Rover V8, Honda Fireblade ell. Suzuki Hayabusa.
http://www.daxcars.co.uk/start.htm" onclick="window.open(this.href);return false;

Ville da være et fint alternativ til en Caterham/Lotus Super 7.
Ja.....man må bare ikke køre med biler uden plader på dernede.....og jeg tvivler på at jeg kan få sådan en på svenske plader.....