Bilen er købt som min første bil i 2009, havde gået 35.000km og er fra 2006.
Siden da er det ellers bare gået lidt "amok" med tuning og gejl. Altid på baggrund at den skulle kunne bruges til hverdag, udstilling og race. Og for alt i verden være anderledes, så man ikke har det samme som alle andre. Svært at kombinere, men egentlig lykkes meget godt syntes jeg.
Startede fra scratch. Helt original, men med en del ekstra udstyr
Først skulle der skørter og alt det der lir med ind spartlede sideskørter osv.
Så blev der bygget G.A.S. V3 undervogn på den i 2010 som egentlig først er kommet til at virke 100% idag. Blev monteret ved Cartrends ham selv, da jeg egentlig ikke har så meget styr på mekanik. Det var den første V3 han havde solgt, men vildt skulle det jo være
Så blevet der syet ny kabine til bilen og købt nye sæder.
Det var meningen den skulle vække lidt opsigt, men meget vigtigt også være anderledes. Så det blev en mørke rød Recaro kabine.
Syet ved Apkabinedesign.
Så skulle der lidt større bremser på inden motoren skulle laves.
Fandt lidt erfaringer på et engelsk forum.
Faldt i snak med en engelsk gut som både havde for bremser, bag bremser og vigtigst fælgene.
For bremser er fra en ældre RS4 B5 og bag bremser fra en Golf 5 R32. Jeg ville have haft dobbelt stemplet for bremser (noget kønnere). Men de kunne ikke være der for valget af fælge. Der er ikke meget plads i forskærmene på en golf 5.
Så var det motorens tid.
Efter lidt erfaringer fra min bror, blev valget at sende den op til JVK tuning.
Ville egentlig bare lige have lidt mere skub i den, men vigtigst var at man kunne vække lidt opsigt på det tidspunkt. Så der blev også monteret VUS ventil.
Den kom op og yde ca 290hk 390nm på det tidspunkt, meget godt tilfreds med standard turbo.
Og motor rummet blev shinet noget op, med lidt JVK snilde.
Spørg endelig hvis i er nysgerrige med noget.
Fortsætter....... Må ikke skrive så meget
Lidt billeder af hvordan bilen har udviklet sig: