Nogen med milltek udstødning?

Alt vedr. udstødningsystemer
Brugeravatar
svj
Nyt medlem
Geografisk region: Nordjylland
VCDS ejer: Nej
Has thanked: 1 time
Been thanked: 4 times

Nogen med milltek udstødning?

Indlæg af svj » 4. mar 2014, 17:42

Hejsa. Da jeg går og overvejer og smide noget milltek på min cupra, men stadig er i tvivl om hvor meget det vil larme vil jeg høre om der er nogen i den nordlige del af Jylland som har lyst til at give en tur så jeg lige kan høre hvor (godt) det lyder [GRINNING FACE WITH SMILING EYES] Så er jeg nok solgt og må have det bestilt med det samme [FACE WITH STUCK-OUT TONGUE AND WINKING EYE]
VW Golf 7 GTI PP DSG 2014
VW Polo 6C BlueGT 2014 Solgt

arj9k
Aktiv medlem
Geografisk region: Vestsjælland
VCDS ejer: Ja
Geografisk sted: Slagelse
Has thanked: 0
Been thanked: 3 times

Re: Nogen med milltek udstødning?

Indlæg af arj9k » 4. mar 2014, 17:52

Jeg ville vælge en resonated, hvis du bruger bilen til daglig transport på landevej eller motorvej. En non resonated kan godt være voldsomt belastende at køre med over længere strækninger.

Brugeravatar
svj
Nyt medlem

Indlæg af svj » 4. mar 2014, 20:48

Lyder som en god ide umiddelbart.. Men vil jo også gerne den siger lidt når den får noget gas

Brugeravatar
Kronborg
Aktiv medlem
Geografisk sted: Brønderslev
Been thanked: 100 times

Indlæg af Kronborg » 4. mar 2014, 23:38

Non resonated larmer en hel del, havde det på min Cupra.

Det generede mig ikke ved landevejs kørsel, men en længere tur på motorvejen så kunne det godt være en anelse træls :)

Brugeravatar
Gubbi
Aktiv medlem
Geografisk region: Vestjylland
Has thanked: 6 times
Been thanked: 30 times
Kontakt:

Indlæg af Gubbi » 4. mar 2014, 23:39

Havde Milltek på en S3 non-resonated,,det var dejligt :D

Gubs
Rigtige mænd skifter hjul uden donkraft - YEEEAAHHH!!!

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem
Geografisk region: Nordsjælland
Geografisk sted: danmark
Has thanked: 16 times
Been thanked: 8 times

Indlæg af jakethemoss » 5. mar 2014, 06:59

Prøv at se den her ;)

https://www.facebook.com/photo.php?v=10 ... =3&theater

Fuld 3", med begge potter mellem akslerne, hvilket giver vægten det rigtige sted, samtidig så er bagpotten med 2 rør igennem, under 1 bars ladetryk har du fjernet drone i kabinen da udstødningsgasserne går via et 2,75" rør igennem bagpotten, men giver du den mere end 1 bars ladetryk åbner en ventil og den går via et 3" rør direkte igennem bagpotten for en fin sporty lyd :)
Det bedste af begge verdener :)
Billede

Associeret med BNAutoteknik.dk og BNA Performance

MLarsenC
Nyt medlem
Geografisk region: København
Been thanked: 1 time

Indlæg af MLarsenC » 5. mar 2014, 07:52

Jeg ville holde mig langt væk fra Miltek.. Du betaler alt for meget, for dårlig kvalitet..

Har set så mange Miltek udstødninger som er flækket/revnet i flanger osv. dårlig pasform på nogle, så det får i hvert fald ikke min anbefaling

Med hensyn til resonated eller ej, så ville jeg vælge Non-res, medmindre du er meget sart med hensyn til lyd.. En resonated siger intet :(

Jeg har selv en specieltlavet udstødning fra BCS, som jake linker til, og det er jeg godt tilfreds med, især prisen ;)

Brugeravatar
Don Karnage
Medlem
Geografisk sted: Tune (Greve)

Indlæg af Don Karnage » 5. mar 2014, 08:21

Helt klart non-resonated. Den siger ingen ting under normal kørsel. Der er ingen grund til at skifte for lydens skyld med mellempotte. Jeg har faktisk aldrig mødt en milltek ejer med mellempotte og alle har været tilfredse med lydniveauet.

Flamiq
Aktiv medlem
Has thanked: 120 times
Been thanked: 121 times

Indlæg af Flamiq » 5. mar 2014, 10:15

Lasse O skrev: Der er ingen grund til at skifte for lydens skyld med mellempotte. Jeg har faktisk aldrig mødt en milltek ejer med mellempotte
Lasso O - Vi må mødes en dag ;)
Mvh.
Flemming
2020 Skoda Kamiq 1,5 Style dsg act

MikkelVAG
Medlem
Been thanked: 6 times

Indlæg af MikkelVAG » 5. mar 2014, 12:17

Jeg kører turboback non-res på min GTI med DSG. Det er sgu fedt. Giver vild lyd og specielt under gearskift prutter den. Men kører du den pænt er den klart til at leve med. Det eneste jeg synes er ved 130-140 km/t, der kan der godt være lidt resonans.
Tidligere
Golf MKVI GTI

Brugeravatar
svj
Nyt medlem

Indlæg af svj » 5. mar 2014, 12:25

MLarsenC skrev:Jeg ville holde mig langt væk fra Miltek.. Du betaler alt for meget, for dårlig kvalitet..

Har set så mange Miltek udstødninger som er flækket/revnet i flanger osv. dårlig pasform på nogle, så det får i hvert fald ikke min anbefaling

Med hensyn til resonated eller ej, så ville jeg vælge Non-res, medmindre du er meget sart med hensyn til lyd.. En resonated siger intet :(

Jeg har selv en specieltlavet udstødning fra BCS, som jake linker til, og det er jeg godt tilfreds med, især prisen ;)
Det behøver heller ikke være milltek, men synes bare det er det alle snakker om og har ikke rigtig fundet så mange alternativer.. Hvor kan jeg finde de fede løsning fra BCS som du har og Jake henviser til?
Er enig i milltek er dyrt, men jeg tænkte at det nok bare var prisen for en god udstødning. Skifter klart for mere fed lyd - hvis det næsten er det samme som min nuværende med mellempotten er det ikke en løsning i hvert fald.

MLarsenC
Nyt medlem

Indlæg af MLarsenC » 5. mar 2014, 12:37

Jeg kontaktede dem bare direkte

http://www.powervalve.co.uk/ - https://www.facebook.com/bcsnigel.leeming?fref=ts

De er igang med, at få lavet deres hjemmeside om, men skriv en besked på deres kontakt side hvad du er interesseret i, så skal de nok hjælpe dig godt på vej..

På deres facebook side er der masser af billeder af systemer som de laver ;)

Og som Jake siger så sidder potterne mellem akslerne, så du ikke har en grim bagpotte hængede synligt bagfra :D Og du får et fuldt 3" system, istedet for Milteks 2.75 :?

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem

Indlæg af jakethemoss » 5. mar 2014, 14:30

BNAutoteknik.DK er dansk forhandler af BCS Powervalve og BCS Martin ;)
Billede

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Kommerciel bruger: vagtuning.dk
Geografisk sted: København
Been thanked: 0
Kontakt:

Indlæg af kimhemm » 6. mar 2014, 00:19

Jeg ville nu ikke være så bange for at vælge en Milltek udstødning. Det er ikke den allerbedste kvalitet men til prisen er den nu helt fin.

Jeg har selv haft deres non resonated på min Altea og det var absolut til at leve med i det daglige. Resonated siger ikke meget mere end standard. Evt så start med at skifte dit forrør og få den chippet så vil du også få noget mere lyd. Vil du have mere senere så kan du altid tage bagpotten med
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...
Nyheder og konkurrencer : vagtuning.dk på facebook APR DK på facebook

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem

Indlæg af jakethemoss » 6. mar 2014, 08:39

kimhemm skrev:Jeg ville nu ikke være så bange for at vælge en Milltek udstødning. Det er ikke den allerbedste kvalitet men til prisen er den nu helt fin.

Jeg har selv haft deres non resonated på min Altea og det var absolut til at leve med i det daglige. Resonated siger ikke meget mere end standard. Evt så start med at skifte dit forrør og få den chippet så vil du også få noget mere lyd. Vil du have mere senere så kan du altid tage bagpotten med
Sidestiller du Milltek's kvalitet med APR's Kim?
Citat" Det er ikke den allerbedste kvalitet men til prisen er den nu helt fin"

Der er kun 400,- kroners forskel på en downpipe fra Milltek og APR på din hjemmeside.

;)
Billede

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af kimhemm » 6. mar 2014, 08:53

jakethemoss skrev:
kimhemm skrev:Jeg ville nu ikke være så bange for at vælge en Milltek udstødning. Det er ikke den allerbedste kvalitet men til prisen er den nu helt fin.

Der er kun 400,- kroners forskel på en downpipe fra Milltek og APR på din hjemmeside.

;)
Min egen mening er at APR er bedre designet og bedre kvalitet. Prisen er derefter

Der er klart større prispres på Milltek end der er på APR pga antal forhandlere Jake ;)
http://www.vagtuning.dk Software = APR og Chiptuning.nu (landberg) - Hardware = APR - Bilstein - BSH - Eibach - Forge- Integrated Engineering - Milltek - Volkswagen Racing og meget andet...

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem

Indlæg af jakethemoss » 6. mar 2014, 08:58

kimhemm skrev:
jakethemoss skrev:

;)
Min egen mening er at APR er bedre designet og bedre kvalitet. Prisen er derefter

Der er klart større prispres på Milltek end der er på APR pga antal forhandlere Jake ;)
Dvs. hvis der var færre forhandlere i DK af Milltek så var den dyrere end APR?
Det syntes jeg ikke er fair mod APR, deres er da noget bedre kvalitet end Milltek, ikke at jeg selv har prøvet Milltek, men har da med egne øjne oplevet revnede svejsninger, bagpotter der skulle svejses til downpipe da de ellers gled af fra Milltek, syntes ikke APR skal nævnes i samme kategori ;)
Billede

Brugeravatar
kimhemm
Meget aktiv medlem
Kontakt:

Indlæg af kimhemm » 6. mar 2014, 09:05

jakethemoss skrev:
kimhemm skrev:
jakethemoss skrev: Sidestiller du Milltek's kvalitet med APR's Kim?

;)

Dvs. hvis der var færre forhandlere i DK af Milltek så var den dyrere end APR?
Det syntes jeg ikke er fair mod APR, deres er da noget bedre kvalitet end Milltek, ikke at jeg selv har prøvet Milltek, men har da med egne øjne oplevet revnede svejsninger, bagpotter der skulle svejses til downpipe da de ellers gled af fra Milltek, syntes ikke APR skal nævnes i samme kategori ;)
Der gives bare større rabat på Milltek end der gør på APR

De engelske forhandlere af Milltek presser prisen langt ned og folk tjekker jo priserne flere steder

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem

Indlæg af jakethemoss » 6. mar 2014, 09:28

Jeg er ikke helt med Kim:

Hvad er det du siger, at de priser på din hjemmeside er vejledende og du skal kontaktes for en rabat på de priser? Hvor rabatten på Milltek er større end på APR grundet antallet af forhandlere i dk og pres fra UK forhandlere?

Det jeg startede med at hænge mig i er at du mener Milltek er fin til prisen og den er jævnfør din hjemmeside kun 400,- DKr under en APR.
Lad mig spørge dig, ud fra de priser du har på de to produkter på hjemmesiden hvilken ville du selv vælge med kendskab til kvaliteten af de to?
Billede

Flamiq
Aktiv medlem
Has thanked: 120 times
Been thanked: 121 times

Indlæg af Flamiq » 6. mar 2014, 10:58

jakethemoss skrev:Jeg er ikke helt med Kim:

Hvad er det du siger, at de priser på din hjemmeside er vejledende og du skal kontaktes for en rabat på de priser? Hvor rabatten på Milltek er større end på APR grundet antallet af forhandlere i dk og pres fra UK forhandlere?

Det jeg startede med at hænge mig i er at du mener Milltek er fin til prisen og den er jævnfør din hjemmeside kun 400,- DKr under en APR.
Lad mig spørge dig, ud fra de priser du har på de to produkter på hjemmesiden hvilken ville du selv vælge med kendskab til kvaliteten af de to?
Jeg syns', at du bør holde diskussionen prisforskel/kvalitet Milltek vs. APR med Kim ude af denne tråd :|
Vedrører IMO slet ikke emnet ;)
Evt. opret en tråd, hvor folks erfaringer/meninger om priser/kvalitet på de omhandlede produkter kan diskuteres :ugeek:
Så kan denne tråd fortsætte med det trådstarter efterspørger 8-)
Mvh.
Flemming
2020 Skoda Kamiq 1,5 Style dsg act

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem

Indlæg af jakethemoss » 6. mar 2014, 11:08

Leona skrev:
jakethemoss skrev:Jeg er ikke helt med Kim:

Jeg syns', at du bør holde diskussionen prisforskel/kvalitet Milltek vs. APR med Kim ude af denne tråd :|
Vedrører IMO slet ikke emnet ;)
Evt. opret en tråd, hvor folks erfaringer/meninger om priser/kvalitet på de omhandlede produkter kan diskuteres :ugeek:
Så kan denne tråd fortsætte med det trådstarter efterspørger 8-)
Nu er jeg ikke fan af APR firmaet, men MIN erfaring med APR udstødning er at den er meget bedre kvalitet end Milltek (læg lige mærke til et APR kompliment :mrgreen: )
Den er næsten lige så god som BCS der har væsentligt bedre kvalitet afgangsrør end APR, og som koster 2000,- mindre end APR for samme produkt (Vi snakker her om downpipe med 200cell cat) :shock:
Det der undrer mig er at en person der sælger både APR og Milltek til noget nær samme pris finder Milltek kvaliteten på niveau eller tæt på den APR har, det er det jeg undres over absolut ikke andet og jeg har kun forholdt mig til relevant info indenfor trådstarters emne Leona. ;)
Billede

Brugeravatar
Don Karnage
Medlem

Indlæg af Don Karnage » 6. mar 2014, 13:20

Jeg kører selv med Milltek og det fungere sgu helt fint. Jeg har altid kun fået ros for den.

APRs produkter er helt sikket fine, men deres priser er til at grine af.

MLarsenC
Nyt medlem

Indlæg af MLarsenC » 6. mar 2014, 16:03

Lasse O skrev:Jeg kører selv med Milltek og det fungere sgu helt fint. Jeg har altid kun fået ros for den.

Det fungere sikkert fint, men du har da også haft dine problemer med din udstødning Lasse?

Til de penge man betaler for en Miltek udstødning, eller enhver anden udstødning for den sags skyld, så synes jeg ikke at det er iorden ;)

Brugeravatar
Don Karnage
Medlem

Re: Sv: Nogen med milltek udstødning?

Indlæg af Don Karnage » 6. mar 2014, 16:20

MLarsenC skrev:
Lasse O skrev:Jeg kører selv med Milltek og det fungere sgu helt fint. Jeg har altid kun fået ros for den.

Det fungere sikkert fint, men du har da også haft dine problemer med din udstødning Lasse?

Til de penge man betaler for en Miltek udstødning, eller enhver anden udstødning for den sags skyld, så synes jeg ikke at det er iorden ;)
Ikke som sådan. Kun fordi jeg ikke fik ophænget med og i øvrigt ikke vidste at det eksisterede.

Brugeravatar
svj
Nyt medlem

Indlæg af svj » 6. mar 2014, 17:40

Der lyder til at være en del forskellige meninger om dette emne :)
Kan godt være jeg bare starter med forrør med cat samt lidt APR trylleri i motorstyringen og ser hvor det bærer hen. Så kan jeg evt skifte bagpotten ud senere, hvis jeg savner endnu mere lyd.. Er det muligt at få sådan et 3" forrør med sports cat der også har en omformer med så det passer over på det originale?

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem

Indlæg af jakethemoss » 6. mar 2014, 18:07

svj skrev:Der lyder til at være en del forskellige meninger om dette emne :)
Kan godt være jeg bare starter med forrør med cat samt lidt APR trylleri i motorstyringen og ser hvor det bærer hen. Så kan jeg evt skifte bagpotten ud senere, hvis jeg savner endnu mere lyd.. Er det muligt at få sådan et 3" forrør med sports cat der også har en omformer med så det passer over på det originale?
De fleste løse downpipes har en sådan omformer, jeg ved BCS har

http://www.bnautoteknik.dk/seat/leon-1p ... ystem.html
Billede

arj9k
Aktiv medlem
Geografisk region: Vestsjælland
Geografisk sted: Slagelse
Been thanked: 3 times

Indlæg af arj9k » 6. mar 2014, 19:29

Jeg ville nok gå efter APR. Alene på baggrund af egen erfaring og min kammerats g5 gti med APR. Virker som det er lidt mere et kvalitetsprodukt i forhold til milltek. Jeg havde store problemer med at tilpasse et turboback system med twinjet afgang til en 1,8t. Havde også lidt problemer med utætheder, så jeg måtte skære slidser og bruge store mængder tætningspasta:-) udover det så lød det super godt, når den fik lidt pedal.

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem

Indlæg af jakethemoss » 9. mar 2014, 18:24

Billede

Brugeravatar
svj
Nyt medlem

Indlæg af svj » 1. jun 2014, 17:16

Tror det ender med en BCS udstødning nu evt med powervalve. Har læst så meget godt om dem på andre forums også, så det må være iorden :)
Vil gerne have den model med to rør i midten bagpå ligesom på en g5 r33, som BCS også tilbyder - sagen er bare at jeg skal have en diffuser på så for at få det til at passe. Er det bare og betale boksen for sådan en ved seat (hvis den da passer) eller er der en bedre løsning?

Brugeravatar
jakethemoss
Aktiv medlem

Indlæg af jakethemoss » 1. jun 2014, 17:49

svj skrev:Tror det ender med en BCS udstødning nu evt med powervalve. Har læst så meget godt om dem på andre forums også, så det må være iorden :)
Vil gerne have den model med to rør i midten bagpå ligesom på en g5 r33, som BCS også tilbyder - sagen er bare at jeg skal have en diffuser på så for at få det til at passe. Er det bare og betale boksen for sådan en ved seat (hvis den da passer) eller er der en bedre løsning?
Nu er jeg ikke Seat ekspert, men der er Cupra R diffuseren ikke, ved ikke om den passer på en Leon Cupra kofanger, men der er helt sikkert en herinde der kan hjælpe dig med svaret. :)
Billede

Besvar

Tilbage til "Udstødning"