Seat Leon Cupra - GTX3071R
Forumregler
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
Værkstedet - Storeprojekter > Tilføjelse til de generelle regler
Nye emner skal indholde billeder på det tidspunkt emnet oprettes
-
Peter Pedal
- Nyt medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- VCDS ejer: Nej
- Has thanked: 0
- Been thanked: 0
Re: Seat Leon Cupra - GTX3071R
Ok. inde på deres side kan jeg kun vælge A3 8P 2005-2013 :-/ ikke S3
Jeg skriver til dem her om lidt. Ville bare lige undersøge nærmere først inden jeg kontakter dem.
Jeg skriver til dem her om lidt. Ville bare lige undersøge nærmere først inden jeg kontakter dem.
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
- jakethemoss
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- VCDS ejer: Ja
- Geografisk sted: danmark
- Has thanked: 16 times
- Been thanked: 8 times
Det har du ikke ret i RIX, S3 og Cupra deler det brede nav hvor boltene skal igennem.RIX skrev:skulle ikke undre mig at dem til s3 passer på, da den jo også har alu både det ene og det andet i forhjuls området
VH:
Der er nogen der har kigget lidt på dette og lavet et lille skriv om det
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... lit=TT+nav
Til Peder, som jeg skrev er det ikke en god løsning med det setup. Dine muligheder er nu enten at gå efter stålnav fra Golf 5 GTI, Golf 5 R32, Golf 6 R, Leon 1P som har 55mm fjederben (dvs. ikke de små motormodeller), hvilket vil være den nemmeste løsning.
Den lidt sværre er at montere TT mk2 alu nav som er samme tykkelse i det pågældende område som stålnavene, dette medfører dog at du også skal have TT mk 2 bærearmene der også er alu og som giver justerbar camber ved bærekuglen for væsentligt forbedret rullecenter især på sænkede biler. Ulempen ved denne ellers optimale løsning er at udnytter du den maksimale camber giver det 7mm bredere sporvidde mod anlægsfladen (kørebanen) hvilket er lidt mindre på den øverste del af hjulet, samtidig med at TT mk2 alunavene er 15mm bredere i sporvidde, så sammenlagt op til 22mm bredere sporvidde, hvilket er en rigtig dårlig ting på en Leon 1P, der grundet sit design af forskærmene i forvejen har mindre plads i hjulkasserne sideværs. Det kan afhjælpes ved at montere bredere forskærme som jeg har set et tysk firma tilbyder( kan ikke huske navnet) men det er ikke Kerscher eller SRS, en bruger herinde linkede til dem i en tråd.
Mit forslag er at kontakte ECS for at høre om de har et beslag der passer på en Leon 1P hvilket jeg ikke tror de har da den ikke er på det amerikanske marked.
Ellers hedder det stålnav, som på den positive side vil minimere din sporvidde med 3 mm
- Don Karnage
- Medlem
- Geografisk region: København
- Geografisk sted: Tune (Greve)
- Has thanked: 1 time
- Been thanked: 1 time
Jeg ved det, for jeg har lige opgraderet fra stålnav til alu... Der måtte jeg ud og have nye, længere bolte!
-
RIX
- Meget aktiv medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 365 times
- Been thanked: 104 times
du siger jeg ikke har ret også så giver du mig ret alligevel, nu må du bestemme dig kære JAKE 
og jeg skrev de sikkert var ens(s3 og cupra hjulnav), og det siger du så bagefter de er , så jeg har jo ret
VH:
og jeg skrev de sikkert var ens(s3 og cupra hjulnav), og det siger du så bagefter de er , så jeg har jo ret
VH:
- Don Karnage
- Medlem
Det lød også noget modsigende for migRIX skrev:du siger jeg ikke har ret også så giver du mig ret alligevel, nu må du bestemme dig kære JAKE
og jeg skrev de sikkert var ens(s3 og cupra hjulnav), og det siger du så bagefter de er , så jeg har jo ret![]()
VH:
- jakethemoss
- Aktiv medlem
Du skriver at de nok passer på S3, hvilket de ikke gør, eller har jeg misforstået dig?RIX skrev:du siger jeg ikke har ret også så giver du mig ret alligevel, nu må du bestemme dig kære JAKE
og jeg skrev de sikkert var ens(s3 og cupra hjulnav), og det siger du så bagefter de er , så jeg har jo ret![]()
VH:
-
Peter Pedal
- Nyt medlem
Ja Jake, det sagde du!jakethemoss skrev:Det har du ikke ret i RIX, S3 og Cupra deler det brede nav hvor boltene skal igennem.RIX skrev:skulle ikke undre mig at dem til s3 passer på, da den jo også har alu både det ene og det andet i forhjuls området
VH:
Der er nogen der har kigget lidt på dette og lavet et lille skriv om detDer er lidt læsestof til jer her:
http://www.vagcars.dk/phpbb/viewtopic.p ... lit=TT+nav
Til Peder, som jeg skrev er det ikke en god løsning med det setup. Dine muligheder er nu enten at gå efter stålnav fra Golf 5 GTI, Golf 5 R32, Golf 6 R, Leon 1P som har 55mm fjederben (dvs. ikke de små motormodeller), hvilket vil være den nemmeste løsning.
Den lidt sværre er at montere TT mk2 alu nav som er samme tykkelse i det pågældende område som stålnavene, dette medfører dog at du også skal have TT mk 2 bærearmene der også er alu og som giver justerbar camber ved bærekuglen for væsentligt forbedret rullecenter især på sænkede biler. Ulempen ved denne ellers optimale løsning er at udnytter du den maksimale camber giver det 7mm bredere sporvidde mod anlægsfladen (kørebanen) hvilket er lidt mindre på den øverste del af hjulet, samtidig med at TT mk2 alunavene er 15mm bredere i sporvidde, så sammenlagt op til 22mm bredere sporvidde, hvilket er en rigtig dårlig ting på en Leon 1P, der grundet sit design af forskærmene i forvejen har mindre plads i hjulkasserne sideværs. Det kan afhjælpes ved at montere bredere forskærme som jeg har set et tysk firma tilbyder( kan ikke huske navnet) men det er ikke Kerscher eller SRS, en bruger herinde linkede til dem i en tråd.
Mit forslag er at kontakte ECS for at høre om de har et beslag der passer på en Leon 1P hvilket jeg ikke tror de har da den ikke er på det amerikanske marked.
Ellers hedder det stålnav, som på den positive side vil minimere din sporvidde med 3 mm
Forresten fedt indlæg med de forskellige nav!
Men er sgu glad for at høre der er muligheder. Det må gerne være op af bakke, bare ikke alt for meget
Jeg skriver til ECS og hører dem ad. Men jeg har godt nok svært ved at se en adapter skulle kunne løse noget....
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
- jakethemoss
- Aktiv medlem
Hverken S3 eller leon 1P er på det amerikanske marked så de har ikke en adaptor til dem.Peter Pedal skrev:Ok. inde på deres side kan jeg kun vælge A3 8P 2005-2013 :-/ ikke S3
-
RIX
- Meget aktiv medlem
- Geografisk sted: GALTEN
- Has thanked: 365 times
- Been thanked: 104 times
nav er da ens på cupra og s3 , det har du selv skrevet i din tråd, altså ville et sæt beregnet til en s3 jo passe på en cuprajakethemoss skrev:Du skriver at de nok passer på S3, hvilket de ikke gør, eller har jeg misforstået dig?RIX skrev:du siger jeg ikke har ret også så giver du mig ret alligevel, nu må du bestemme dig kære JAKE
VH:
er det skåret nok ud nu he he
VH:
-
Peter Pedal
- Nyt medlem
Ja, det er sgu da også rigtig.jakethemoss skrev:Hverken S3 eller leon 1P er på det amerikanske marked så de har ikke en adaptor til dem.Peter Pedal skrev:Ok. inde på deres side kan jeg kun vælge A3 8P 2005-2013 :-/ ikke S3
Mht. stål nav fra golf 5. Du skriver de vil minimere min sporvidde? Er det en fordel, eller misforstår jeg dig?
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
- jakethemoss
- Aktiv medlem
Det er en fordel (IMO) da du får 3 mm smallere sporvidde, så du nemmere kan have eksempelvis 235/35-19 dæk på med 8,5" brede fælge med den rigtige ET, du behøver ikke at køre med strukne dækPeter Pedal skrev:Ja, det er sgu da også rigtig.jakethemoss skrev:Hverken S3 eller leon 1P er på det amerikanske marked så de har ikke en adaptor til dem.Peter Pedal skrev:Ok. inde på deres side kan jeg kun vælge A3 8P 2005-2013 :-/ ikke S3
Mht. stål nav fra golf 5. Du skriver de vil minimere min sporvidde? Er det en fordel, eller misforstår jeg dig?
- jakethemoss
- Aktiv medlem
Da bremserne ikke passer på en Cupra kunne jeg ikke forestille mig du ville foreslå at skifte til samme type, men my badRIX skrev:nav er da ens på cupra og s3 , det har du selv skrevet i din tråd, altså ville et sæt beregnet til en s3 jo passe på en cuprajakethemoss skrev:Du skriver at de nok passer på S3, hvilket de ikke gør, eller har jeg misforstået dig?RIX skrev:du siger jeg ikke har ret også så giver du mig ret alligevel, nu må du bestemme dig kære JAKE
VH:![]()
er det skåret nok ud nu he he
VH:
-
Peter Pedal
- Nyt medlem
Ok så er vi enige. Jeg skulle lige være med 
Men jeg tænker jeg bare skal have fat i sådan et par nye nav. Noget du måske kender en ca. pris på jake nu dit vist har rodet lidt rundt med det kan jeg hører?
Men jeg tænker jeg bare skal have fat i sådan et par nye nav. Noget du måske kender en ca. pris på jake nu dit vist har rodet lidt rundt med det kan jeg hører?
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
- jakethemoss
- Aktiv medlem
Jeg har ikke en pris på GTI navene. Det er mere et spørgsmål om folk går fra stål til alu for at spare uaffjedret vægt. Kig hos en hugger er mit forslagPeter Pedal skrev:Ok så er vi enige. Jeg skulle lige være med
-
Peter Pedal
- Nyt medlem
Ja, det er nok mere den vej rundt, hehe. Jep, det prøver jeg!jakethemoss skrev:Jeg har ikke en pris på GTI navene. Det er mere et spørgsmål om folk går fra stål til alu for at spare uaffjedret vægt. Kig hos en hugger er mit forslagPeter Pedal skrev:Ok så er vi enige. Jeg skulle lige være med
Vi er enige om, at mine søgekriterier skal være Golf 5 GTI 2.0T (08) også skulle jeg ramme det rigtige nav??? Det vigtige er fjederben på 55mm, ik?
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
- jakethemoss
- Aktiv medlem
Yup, det er korrekt, men 2,0 FSI, 2,0 TDI, Leon FR, er også mulighederPeter Pedal skrev:Ja, det er nok mere den vej rundt, hehe. Jep, det prøver jeg!jakethemoss skrev:Jeg har ikke en pris på GTI navene. Det er mere et spørgsmål om folk går fra stål til alu for at spare uaffjedret vægt. Kig hos en hugger er mit forslagPeter Pedal skrev:Ok så er vi enige. Jeg skulle lige være med
Vi er enige om, at mine søgekriterier skal være Golf 5 GTI 2.0T (08) også skulle jeg ramme det rigtige nav??? Det vigtige er fjederben på 55mm, ik?
- Don Karnage
- Medlem
-
Peter Pedal
- Nyt medlem
Perfekt. Tak!Peter Pedal skrev:Ja, det er nok mere den vej rundt, hehe. Jep, det prøver jeg!jakethemoss skrev:Jeg har ikke en pris på GTI navene. Det er mere et spørgsmål om folk går fra stål til alu for at spare uaffjedret vægt. Kig hos en hugger er mit forslagPeter Pedal skrev:Ok så er vi enige. Jeg skulle lige være med
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
Peter Pedal
- Nyt medlem
Se det gør mig glad LasseLasse O skrev:Nu har jeg nogen liggende jo, dem der sad på min
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
Peter Pedal
- Nyt medlem
Tak for hjælpen gutter. Det er fandeme rart med lidt hjælp når man står med håret i postkassen og kæresten spørg om det ikke var lidt dumt at bruge så mange penge på noget som ikke passer.........
Jeg triller ud og henter nogle nye nav også må vi se om jeg kan få det til at spille
Jeg triller ud og henter nogle nye nav også må vi se om jeg kan få det til at spille
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
- jakethemoss
- Aktiv medlem
Succeshistorie her, (vedr. kærestens spørgsmål,,,, hvad svarede du?Peter Pedal skrev:Tak for hjælpen gutter. Det er fandeme rart med lidt hjælp når man står med håret i postkassen og kæresten spørg om det ikke var lidt dumt at bruge så mange penge på noget som ikke passer.........![]()
-
Peter Pedal
- Nyt medlem
Jeg sagde sgu nok ikke så meget, haha. Og nu ligger hun heldigvis og sover, så har tid til at forberede mig på talen 
(hvis jeg ikke lige kan smugle de nye nav på uden hun opdager det)
(hvis jeg ikke lige kan smugle de nye nav på uden hun opdager det)
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
Peter Pedal
- Nyt medlem
Så lykkedes det at få fat i nogle stål nav igår og prøvemontere dem. Jeg mangler dog stadig trækakslen, da jeg ligger og skruer hjemme i garagen og mangler luft! Kan simpelhen ikke få bolten til trækakslen ud. Så har pillet nav ned sammen med akslerne også må jeg lige en tur forbi værkstedet. Tænker og håber ikke mine trækaksler skulle give nogle problemer i de nye nav?
Nogle der ved hvad sådan en top hedder man skal bruge til bolten? Jeg har sådan en mange kantet alm. top. Men synes ikke den passer 100% Og bliver nok nød til at være lidt voldelig når jeg skal have dem af, så det skal helst være den rigtige top
Men det ser ud som om det kommer til at spille og der er fint plads rundt i fælge mm. Så må jeg bare lige udmåle den til sidst og se hvordan det ser ud.
Nogle der ved hvad sådan en top hedder man skal bruge til bolten? Jeg har sådan en mange kantet alm. top. Men synes ikke den passer 100% Og bliver nok nød til at være lidt voldelig når jeg skal have dem af, så det skal helst være den rigtige top
Men det ser ud som om det kommer til at spille og der er fint plads rundt i fælge mm. Så må jeg bare lige udmåle den til sidst og se hvordan det ser ud.
- Vedhæftede filer
-
- IMAG3431-1.jpg (98.86 KiB) Vist 4150 gange
-
- IMAG3432-1.jpg (63.9 KiB) Vist 4150 gange
-
- IMAG3441-1.jpg (90.98 KiB) Vist 4150 gange
-
- IMAG3472-1.jpg (91.07 KiB) Vist 4150 gange
-
- IMAG3464-1-1.jpg (145.96 KiB) Vist 4150 gange
-
- IMAG3463-1.jpg (70.34 KiB) Vist 4150 gange
-
- IMAG3460-1.jpg (104.77 KiB) Vist 4150 gange
-
- IMAG3456-1.jpg (82.06 KiB) Vist 4150 gange
-
- IMAG3457-1.jpg (63.73 KiB) Vist 4150 gange
-
- IMAG3462-1.jpg (97.86 KiB) Vist 4150 gange
-
- IMAG3443-1.jpg (112.87 KiB) Vist 4150 gange
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
- jakethemoss
- Aktiv medlem
Det ser fint ud, utroligt så meget plads der er bag den OEM Cupra fælg.
Dine trækaksler passer lige i stålnavene bare rolig
-
melander1980
- Medlem
- Geografisk sted: Kgs. Lyngby
FEEEEDE bremser!!! 
Med venlig hilsen
Martin
Nuværende: BMW F31 335d X drive og VW UP!
Martin
- jakethemoss
- Aktiv medlem
Nej Martinmelander1980 skrev:FEEEEDE bremser!!!
Gå roligt væk fra keyboardet og vent med at gå på nettet indtil din nuværende euroforiske stemning er overstået, ellers garanterer jeg dig alverdens makrel ikke kan redde dig
-
melander1980
- Medlem
- Geografisk sted: Kgs. Lyngby
Ha ha....jakethemoss skrev:Nej Martinmelander1980 skrev:FEEEEDE bremser!!!
Gå roligt væk fra keyboardet og vent med at gå på nettet indtil din nuværende euroforiske stemning er overstået, ellers garanterer jeg dig alverdens makrel ikke kan redde dig
Med venlig hilsen
Martin
Martin
-
C-hansen
- Medlem
- Geografisk sted: Hadsten
Toppen du skal bruge er en alm top bare 12 kantet i stedet for 6 kantet. Størrelsen kan jeg dog ikke lige huske
A3 1,9 TDI AGR "hestebilen" 98'
-
Peter Pedal
- Nyt medlem
Ja, der er fin plads på alle kanter og leder. Så det er helt perfekt.jakethemoss skrev:Det ser fint ud, utroligt så meget plads der er bag den OEM Cupra fælg.
Og lyder godt med trækakslerne
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas
-
Peter Pedal
- Nyt medlem
Cool. Jeg tror også det er sådan en jeg har. Skal nok bare ud og købe en i bedre kvalitet. Synes kanterne i den er meget runde i det i forhold til bolten.C-hansen skrev:Toppen du skal bruge er en alm top bare 12 kantet i stedet for 6 kantet. Størrelsen kan jeg dog ikke lige huske
Med venlig hilsen
Thomas
Thomas