Soundbooster fra Kufatec
- vandhunden
- Medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- VCDS ejer: Nej
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 60 times
- Been thanked: 177 times
Soundbooster fra Kufatec
Der var en interessant artikel i AutoBild omkring en Soundbooster fra Kufatec der kan få en Golf GTD til at lyde som en potent V8 motor.
Det er en bashøjtaler der bliver monteret ved siden af udstødningen som arbejder afhængigt af omdrejningstal.
Det skulle også være monteret i enkelte modeller fra VW fra fabrikken
http://www.autobild.de/artikel/v8-sound ... 27726.html
Det er en bashøjtaler der bliver monteret ved siden af udstødningen som arbejder afhængigt af omdrejningstal.
Det skulle også være monteret i enkelte modeller fra VW fra fabrikken
http://www.autobild.de/artikel/v8-sound ... 27726.html
- Vedhæftede filer
-
- Tuning-Experte-Lars-Jakumeit-mit-V8-Sound-Generator-1200x800-385d0595d000dec0.jpg (218.97 KiB) Vist 4975 gange
-
- Sound-Generator-Montage-1200x800-e37013d9c9920c30.jpg (100.4 KiB) Vist 4975 gange
-
- Sound-Generator-Montage-1200x800-f9baded83f5e8b55.jpg (241.99 KiB) Vist 4975 gange
-
- Sound-Generator-Montage-1200x800-86683e0db41458a0.jpg (208.22 KiB) Vist 4975 gange
-
- Sound-Generator-Montage-1200x800-9be3913d5dd285a8.jpg (190.15 KiB) Vist 4975 gange
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird
- Kenneth J
- Aktiv medlem
- Geografisk region: København
- VCDS ejer: Ja
- Kommerciel bruger: Naviparts/Milltek/Ampire
- Geografisk sted: Rødovre - Islev
- Has thanked: 0
- Been thanked: 2 times
- Kontakt:
Re: Soundbooster fra Kufatec
Har lavet det på et par Audi'er. Det er helt tosset at stå ved siden af en 2.0TDI i tomgang, der lyder som en V8 der står og bobler.
MVH Kenneth
Naviparts.dk Milltek.dk Ampire.dk Følg os også på Facebook!
Salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til VAGcars.dk brugere!
Salg og eftermontering af originalt ekstraudstyr! Altid rabat til VAGcars.dk brugere!
-
Silver
- Medlem
- Geografisk region: Sydsjælland
- Been thanked: 0
Det der samt de biler med motorlyd i højtalerne er det mest langt ude og latterlige der længe er lavet. hvis jeg mødte en med sådan en dims på ville jeg næsten dø af grin.

-
Marcus
- Nyt medlem
- Been thanked: 4 times
Det er vel ikke helt så til grin. Jeg går ud fra, at det er samme koncept som Audi benytter her http://bilmagasinet.dk/article/86994-sa ... ldrig-lydt.
..og der er vel ingen der reelt synes at en standard diesellyd er specielt inspirerende, så hvorfor ikke få det bedste ud af det
..og der er vel ingen der reelt synes at en standard diesellyd er specielt inspirerende, så hvorfor ikke få det bedste ud af det
-
Silver
- Medlem
En bil/motor lyder som den nu gør, basta. Skal man have V8 lyd må man købe en med V8 eller undvære. Alt andet er til grin. 
-
Marcus
- Nyt medlem
I hvert fald lige indtil man ændrer denSilver skrev:En bil/motor lyder som den nu gør, basta. Skal man have V8 lyd må man købe en med V8 eller undvære. Alt andet er til grin.
-
Silver
- Medlem
Marcus skrev:I hvert fald lige indtil man ændrer denSilver skrev:En bil/motor lyder som den nu gør, basta. Skal man have V8 lyd må man købe en med V8 eller undvære. Alt andet er til grin.- Det må blive en smagssag, men jeg synes da også man skal have lov at sætte en anden udstødning på sin benzinbil for en anden eller bedre lyd
Ja selvfølgelig skal man det, men der lyder den stadig som den nu gør. Man skal ikke prøve at være noget man ikke er, kan vel godt bruges her.
- vandhunden
- Medlem
- Geografisk region: Sønderjylland
- Geografisk sted: Sønderjylland
- Has thanked: 60 times
- Been thanked: 177 times
Jeg synes det kunne være fedt, at montere sådan en på en VW UP! eller kærestens Ford KA 1,2 
Nuværende køretøjer: VW Passat 2,0 TDI BMT Variant 190 HK DSG6 & Honda 1100 CBR BlackBird
- Vendetta
- Nyt medlem
- Geografisk region: Østjylland
- Geografisk sted: Viborg
Jeg har lavet en lille video af en SQ5 hvor det er monteret.
https://www.youtube.com/watch?v=jqKex80XQZI
-
Silver
- Medlem
Vendetta skrev:Jeg har lavet en lille video af en SQ5 hvor det er monteret.
Hold nu kæft det lyder dårligt og latterligt, ikke i nærheden af rigtig V8 lyd, og den følger jo slet ikke motorens rpm..
- Watcher
- Hyper aktiv medlem
- Geografisk region: Sverige - (syd)
- Kommerciel bruger: CarTrends.dk
- Geografisk sted: København
- Has thanked: 57 times
- Been thanked: 1347 times
- Kontakt:
Vendetta skrev:Jeg har lavet en lille video af en SQ5 hvor det er monteret.
*speaker

http://www.facebook.com/pages/Cartrends ... 5536683461
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
http://www.CarTrends.dk alt i orig udstyr/Reservedele/FORSIKRINGSSKADER!, navigation til vag biler samt OBD Chiptuning med Landberg
- AU-R8
- Meget aktiv medlem
- Has thanked: 15 times
- Been thanked: 308 times
Det der holder bare ikke.
Det der sidder på A6 tdi biturbo udvendigt, er det ikke spjæld i udstødning og ikke det andet der ?
Det der sidder på A6 tdi biturbo udvendigt, er det ikke spjæld i udstødning og ikke det andet der ?
- ReneBo
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- Has thanked: 31 times
- Been thanked: 25 times
Lyden bliver da fin, men det er lidt fail at få en 4cylinderet til at lyde som en V8 
Ikke VAG pt: Ford S-Max ST-Line 2018
http://bilgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=957
http://bilgalleri.dk/gal_visbruger.aspx?userID=957
- Donkey
- Medlem
- Geografisk region: Vestsjælland
- Geografisk sted: Smørum
- Been thanked: 1 time
haha ja havde jeg godt set... stadig skidt billedeSyndicate skrev:Bare rolig Donkey.
Vinkelsliberen er ikke tændt
- Kenneth J
- Aktiv medlem
- Kommerciel bruger: Naviparts/Milltek/Ampire
- Geografisk sted: Rødovre - Islev
- Kontakt:
Re: Sv: Soundbooster fra Kufatec
Nej det er det samme system.AU-R8 skrev:Det der holder bare ikke.
MVH Kenneth
- Muggs
- Medlem
- Geografisk sted: Mørke
Nej nej nej hold nu... Det er jo Thansen gejl.
En stor TDI kværn (6 og 8 benet) kan sagtens lyde fed med det rigtige potrør..
En stor TDI kværn (6 og 8 benet) kan sagtens lyde fed med det rigtige potrør..
Skoda Fabia Combi Sport 1,6 TDi - 11/2010 - Med lidt Landberg trylleri..
-
svan
- Aktiv medlem
- Geografisk sted: Faxe (ligesom øllen)
- Been thanked: 35 times
nu stopper i lige en gang drenge, hvor mange herinde har ikke købt den ene store udstødning efter den anden for at få pænere look og ikke mindst federe lyd på deres biler, at gøre noget aktivt for at slippe for dieselmotorens rallen kan jeg ikke se noget galt i, med de ydelser moderne dieselbiler efterhånden er oppe i er det kun lyden der halter bagefter.
Hvem har iøvrigt ikke stået med stiv pibe når der kommer en scania buldrende med rør igennem
svan
Hvem har iøvrigt ikke stået med stiv pibe når der kommer en scania buldrende med rør igennem
svan
-
Silver
- Medlem
Min Touareg V6TDI sys jeg lød ganske fed, den lød absolut ikke som en diesel. Så nej det der Soundbooster er LORT Basta bum slut prut finale, dem der får sådan en på deres bil burde virkelig genoverveje deres liv... 
-
Marcus
- Nyt medlem
+1svan skrev:nu stopper i lige en gang drenge, hvor mange herinde har ikke købt den ene store udstødning efter den anden for at få pænere look og ikke mindst federe lyd på deres biler, at gøre noget aktivt for at slippe for dieselmotorens rallen kan jeg ikke se noget galt i, med de ydelser moderne dieselbiler efterhånden er oppe i er det kun lyden der halter bagefter.
svan
Jeg tror ikke folk sætter en Soundbooster på bilen sammen med et par V8-mærker og derefter tror at de har en V8'er. Den er jo netop tiltænkt for at eliminere og give et alternativ til diesellyden. Der er derfor ikke tale om at en Golf lige pludselig giver sig ud for at være noget den ikke er.
Tag for eksempel nyeste BMW M5, som sender motorlyden ud over bilens højttalere - det er da i teorien værre.
- larslyn
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Geografisk sted: Beerpiece
- Has thanked: 244 times
- Been thanked: 120 times
hvad skal de genoverveje ved deres liv pga en "udstødning"Silver skrev: dem der får sådan en på deres bil burde virkelig genoverveje deres liv...
-
Silver
- Medlem
Om de har løst til og leve...larslyn skrev:hvad skal de genoverveje ved deres liv pga en "udstødning"Silver skrev: dem der får sådan en på deres bil burde virkelig genoverveje deres liv...
Nej de burde overveje om de lever det liv de vil, har man brug for falsk V8 lyd, så bliver man enten holdt tilbage af en kvinde, eller andre ting i livet.
- larslyn
- Aktiv medlem
- Geografisk region: Nordsjælland
- Geografisk sted: Beerpiece
- Has thanked: 244 times
- Been thanked: 120 times
-
Silver
- Medlem
Så havde selvmords raten været en del højere i Danmark...larslyn skrev:Du burde være blevet psykolog
-
Andersjensen
- Medlem
Modne udmeldinger herSilver skrev:Om de har løst til og leve...larslyn skrev:hvad skal de genoverveje ved deres liv pga en "udstødning"Silver skrev: dem der får sådan en på deres bil burde virkelig genoverveje deres liv...![]()
Nej de burde overveje om de lever det liv de vil, har man brug for falsk V8 lyd, så bliver man enten holdt tilbage af en kvinde, eller andre ting i livet.
- 2016 Seat Leon ST FR 2.0 TDI 184 DSG
- 2002 Saab 9-3 2.0T Jubi
-
Silver
- Medlem
Andersjensen skrev:Modne udmeldinger herSilver skrev:Om de har løst til og leve...larslyn skrev: hvad skal de genoverveje ved deres liv pga en "udstødning"![]()
Fik jeg ramt et ømt punkt der.
Hvorfor tager folk herinde tingene så højtideligt, jeg har min mening omkring at sådan en snyde dims er helt helt til grin, og at har man brug for at have sådan en monteret burde man måske kigge ind af. Lige som folk der skilte tuner osv. Det gør mig jo ikke til nogen Badass eller andet gøjl.
-
MysTiC
- Medlem
Samme som silibabser, falske negle, 2tons makeup osv..Silver skrev:Om de har løst til og leve...larslyn skrev:hvad skal de genoverveje ved deres liv pga en "udstødning"Silver skrev: dem der får sådan en på deres bil burde virkelig genoverveje deres liv...![]()
Indse det, vi ligner mere og mere de piv falske americanere, som også er glade for deres v8'ere